Omistan MT-01 - voisin osallistua kokoontumiseen
Omistan MT-03 - voisin osallistua kokoontumiseen
Omistan MT-01 - en ole kiinnostunut kokoontumisista
Omistan MT-03 - en ole kiinnostunut kokoontumisista
Olen omistanut MT-01/03 olen kiinnostunut kokoontumisesta
Olen hankkimassa MT-01/03 olen kiinnostunut kokoontumisesta
Noniin tätäkin on pitänyt kirjoittaa jo ainakin kuukauden päivät. Tuolloin olin juttuissa erään toisen MT-01 kuskin kanssa ja keskustelu pyöri tietysti näiden pyörien tekniikassa, modauksissa, huolloissa jne. Juteltiin myös siitä kuinka harvoin näihin pyöriin "törmää" tuolla liikenteessä. Itse olen tasan kaksi kertaa maantiellä onnistunut bongaamaan toisen MT-01:sen. Molemmilla kerroilla havainto syntyi täällä Turussa, mielestäni sama pyörä ja kuski. Onkohan joku foorumilta, uskaltaako kukaan tunnustaa?
Ajattelinkin laittaa tällaisen kyselyäänestyksen pystyyn, jolla saataisiin kartoitettua monenko foorumilaisen alta löytyy MT. Päästäänkö 10kpl paremmalle puolelle??Samalla tässä voidaan herätellä keskustelua mahdollisesta kokoontumisesta. Olisitko sinä innostunut lähtemään tapaamaan muita MT-kuskeja?
Kokoontuminen paikassa X, josta sitten porukalla ajelulenkille hyväksi havaitulle mutkapätkälle. Matkalla tietenkin pysähdytään kahville/syömään ja turisemaan niitä näitä.
Ketjuun saa vapaasti heittää ehdotuksia ajankohdasta, paikasta, reiteistä tai vaikka ihan vaan muusta ko merkkiin liittyvästä.
Kertaakaan en ole liikenteessä nähnyt muita kolmosia kuin omani. Ykkösen oon tavannut useemminkin Tampereen seudulla, mutta taitaa olla joka kerta sama kaveri kyseessä...
Kolmosia oli kuitenki Tampereen liikkeissä käytettynä 5kpl keväällä eikä nyt yhtään.
Mut joo, vois kai sitä tulla kuuntelemaan muidenkin Kodo-rumpuja jos kokoontuminen syntyy.
Termos!! Qwert:in kanssa keskusteltu asiasta...minä olen ainakin mukana MT-01 den kanssa.
Omistan siis MT-03:n, mutta eipä ole ainuttakaan tullut tiellä vastaan. Yksi MT-01 näyttää tuossa naapurustossa olevan, niitäkään en tosin muista tien päällä nähneeni.
Jos jotain miittiä saatte aikaiseksi, niin kait sitä voisi olla mukana...
Hyvä, hyvä....puolessa välissä tavoitteesta ollaan.(Qwert @ Heinä. 05 2008,19:30) kirjoitti
Kymmentä pyörää tosin ei kokoontumiseen tarvita, tällä porukallakin voitaisiin treffit tekaista jossain päin Suomea. Toistaiseksi kaikki ketjuun kirjoittaneet näyttäisivät olevan Etelä-Suomesta, joten ehkä miitti voisi olla jossakin Pori-Tampere-Lahti-helsinki akselin eteläpuolella?
Ajankohta:
Jotta hommaan saataisiin hiukan konkreettista pohjaa, heitän ajankohtaehdotukseksi 3.8. sunnuntai. Kuinka moni nyt kiinnostuksensa osoittaneista voisi tulloin päästä tapaamiseen?
Paikka:
Theodorin kanssa juteltiin tosiaan jo aikaisemmin ja silloin hän osoitti mielenkiintoa Saariston Rengastietä kohtaan. Itse kävin lenkin tänä vuonna jo kertaalleen ajamassa, mutta toki tuon voisi uudelleenkin vetäistä. Rengastiestä on myös olemassa lyhennetty versio, jolloin kiertoon ei menisi aivan koko päivää.
Muita ehdotuksia?
Kovin on ollut hiljaista. Alku oli hiukan liiankin lupaava. Viisi henkilöä näillä näkymin esittänyt kiinnostuksen kokoontumiseen. Pitäisiköhän lykätä kokoontumista syssymmäksi...tai sitten ensi vuoteen.Näin harvalla sakilla on kuitenkin vaarana, että tulemme toteuttaneeksi Ladojen Kokoontumisajon.
![]()
Vaikkei tästä nyt mitään miittiä saataisikaan aikaiseksi niin kaikille MT:llä ajaville lupaan tarjota pullakahveet ja vetää lenkin Turun parhailla mutkapätkillä. Theodor + muut ei muuta kun kodot paukkumaan ja Turkua kohden viikonloppuna.
Mikäli tässä nyt joku MT-kuskien loppurynnistys vielä ilmentyisi niin tokihan miitti voidaan lyödä pystyyn.
Heh, joo voin kuvitella keskustelut: "On toi MT-01 aika paljon isompi ku MT-03..." No toivottavasti sentään löydetään miitille parempi paikka kuin järven jää.(Qwert @ Heinä. 29 2008,14:54) kirjoitti
Minulla kävi nyt niin, että olen ulkomailla tästä viikon verran, joten mahdolliseen viikonlopun kokoontumiseen en nyt kerkeä. Pitäkää kuitenkin homma vireillä niin palataan joskus asiaan.
*reps*(zygga @ Heinä. 29 2008,16:08) kirjoitti
"...oot sää tän kunnossa kuitenki pitäny."
Tänään oli MT-03 mun edessä Länsikeskuksen Cittarin (Turku) liikennevaloissa, jos ois ollu samalla kaistalla vielä seuraavissa niin oisin kyllä ajanut ja kehunut hyvästä pyörävalinnasta. Oli muuten Samasta liikkeestä hankittu mopo kuin mun ja rekkarissa oli 2en *numeron ero *(zygga @ Heinä. 08 2008,12:25) kirjoitti
![]()
Espoo ilmottautuu ! Tänä "kesänä" 13tkm takana. Pisin reissu Norjaan Kilpisjärven kautta. Pyörä toimii hyvin myös matkassa. Varusteena hepcon 54 litranen takaboksi.
Pyörä vm07 stage 2:lla.
ya-maha
Onnittelut loistavasta pyörävalinnasta!(mt1670 @ Loka. 04 2008,21:48) kirjoitti
Kyllähän MT:llä matkaakin rummuttelee vallan mainiosti. Ajoasento on leppoisa ja itse tykkään, että satula on erinomainen, vaikka toiset tuota kilvan haukkuvatkin. Makuasioita nämäkin, mutta mun perse istuu tohon oikein hyvin.
Minkäs laukkutelineen olet tuohon saanut viriteltyä? Muistan jostain lukeneeni, että Ventura tekisi ainakin tuohon telinettä.
Sain muuten oman MT:n juuri perjantaina pois takuuhuollosta. Jätti tielle pari viikkoa takaperin. Mulla hajos tuo surullisen kuuluisa bensapumppu. Noita on jokseenkin reilusti MT-01:stä paukahdellut, joten kaikkien kannattaa ennen takuuajan päättymistä (ei kuulu virallisten takaisinkutsujen piiriin) tsekata kumpi pumppu siellä omassa menopelissä on. Helppo tarkastaa irroittamalla tankki, bensapumppu kiinni tankin takaosassa, pumpun pohjassa tyyppinumero, joka päättyy joko -00 tai -03. -03 on uudempi ja korvaa siis tuon paskan -00 pumpun. Käsittääkseni -07 malleissa MT:ssä on kyllä jo tuo uudempi, mutta kaikki joilla on alla 2005-06 malli ni kannattaa tuo tarkastaa. Uusi pumppu maksaa nimittäin n.700€ ja siihen työt päälle.
Mikäli et vielä ole tutustunut, niin kannattaa käydä tsekkaamassa (vaatii rekisteröitymisen) brittien MT Owners Club. Paljon hyödyllistä infoa pyörän tekniikasta, modaamisesta, virityksestä, ongelmista jne.
hitto kun tän huomasin nyt vasta.
mulla oli MT-03 vuoden verran ja en muista nähneeni yhtäkään, paitsi 01:siä joskus, kelailin että näköjään ei tällasilla vissiin täyspäiset ajele![]()
vahinko että justiin hiljattain myin pois, nyt sitten pyörätön vaihe eessä taas että sepä siitä.
"We ride together, we die together, Bad Girls For Life!"
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *-TMB "Will Smith"-
Miten toi bensapumpun takuu vaihto toimii kun on takuuta vielä jäljellä, mut se toimii, vaihtaako ne sen ennenkuin hajoaa takuun piikkiin??
Entäs jos hajoaa ja laiittais jonkun sähkösen, ei varmaan maksa 700 euroo?
yahama mt-01 -07
yamaha fzr 1000 exup 1989
yamaha v-max 1990
yamaha fzx 700 (u.s.a.) 1986
yamaha fzr 1000 genesis 1987
suzuki katana 1100 1982
yamaha rd 125 lc 1982
honda 125 cb 1980
ktm 125 ?? 1976
Terveeee
MT-01 saa telineen tilaamalla louisilta saksasta netin kautta. Suomessa hepcoa tuo maahan ainakin tokimoto vantaalla. Tukeva teline ja asennus vie n. 15min. Norjan reisulla pisin päivä matka 900km/ 10 h ja helposti olisi voinut luukuttaa enemmänkin. Pyörän oon huollattunut Yamaha centerissä Vantaalla ja hyvin on homma pelannut. Takuuseen on vaihdettu takajousituksen linkku,etuputki . Tosi hyvää palvelua !!![]()
ya-maha
Hemmonpäivän penkkitulokset takarenkaalta .
MT-01 stage2, teho 94,7hv vääntö 182Nm , ei paha.![]()
ya-maha
Hep!
Täällä ilmoittautuu yksi MT-01 kuski joukkoon mukaan.
Merkki säilyi mutta malli vaihtui pyörässä.
Viikon verran on pätkytelty menemään ja vielä ei ole käynyt vaihto mielessä vaikka entiseen pyörään onkin eroa +50kg ja -60hv
Montakos meitä nyt täällä palstalla pyörii?
Hemmon päivillä su kaukainen näköhavainto MT-01, kaks päällä ja takalaukku? Sattuuko tunnusmerkit mt1670?
BMW R1200GS
Hyvä kokoontumispaikka MT kuskeillekkin olisi Maunulan maja (Helsinki). Siellä kokoontuu veteraanipyörät aina jokatoinen viikko. Seuraava kerta 3.6 klo 18.00 eteenpäin.
Paikalla kalustoa 1900 luvun alusta 2009 malleihin. Hyvä porukka ja merkillä ei väliä. Ehdottamasti kannatta tutustua![]()
Ja kyllä MT1670 oli kyseinen kuski sunnuntaina![]()
ya-maha
Maunulan majalla tulikin kavereiden kanssa viime syksynä käytyä.
Porukkaa oli reilusti vaikka kelit alkoikin olla viileät.
Pitääpä laittaa tuo 3.6 päivämäärä muistiin ja tyrkätä paikalle.
BMW R1200GS
Käytänpä ketjua törkeästi oman myyti-ilmoitukseni mainostamiseen. Eli kaupan olisi se mainoskuvien heebolla päällä oleva nahkarotsi. Takki löytyy myös Yamahan (vuoden 2007) tarvikekatalogista sivulta 11.
Takki on lähes uusi, max viisi kertaa päällä ollut. Valitettavasti se on kuitenkin liian pieni itelleni.
Tarkemmat tiedot ja kuvat löytyy myynti-ilmoituksesta.
moro, nyt alkas moottorivian varoitusvalo palamaan ja kerran
on vilkkunu laiskasti n10sek. antaa kierroksia niin sammuu
ja ei ilmoita mitään virhekoodia?
onkohan kellään mitään hajua missä vika ?
-toimii ihan hyvin
- Yamaha-centerissä ei osattu sanoa mikä vika![]()
-kotkassa ajelen.
yahama mt-01 -07
yamaha v-max 1990
suzuki katana 1100 1982
yamaha rd 125 lc 1982
honda 125 cb 1980
ktm 125 ?? 1976
Jaa-a, auttaa en valitettavasti osaa. Tarkentaisitko kuitenkin vielä onko tuo varoitusvalo siis palanut/vilkkunut vain kerran vai palaako se edelleen/koko ajan? Entäs tuo moottorin sammuminen - vain kerran vai useammin?
Oma MT-01 oli myös juuri huollossa. Oireet kuitenkin erilaiset. Ei myöskään ilmoittanut mitään vikakoodeja, mutta ei myöskään vilkutellut mitään valoja. Sammuili vain mystisesti esim liikennevaloihin tultaessa, moottorijarrussa kun painoi kytkimen pohjaan niin pudotti kierrokset todella alas (~500rpm) tai sammui kokonaan. Huollossa vaihdettiin uusi TPS sensori, siis se sama sensori joka vaihdettu jo kertaalleen aikaisemmin virallisessa Yamahan takaisinkutsussa. Nyt näyttäis taas pelittävän.
moro, niin valo on syttynyt 5-6 eri kertaa palamaan kun on laittanut käyntiin, palanut n.10s ja kun on antanut kierroksia niin se valo on sammunut ei kone.
ja kerran on se valo vilkkunut kun oon laittanut käyntiin
ja valo sammui kun lisäsin kerroksia.
ja muutaman kerran on sammunut kun oon tullut esim. valoihin
ja kierrokset laskenut kans n.500 s?
eipä oon mua kukaan kutsunut mihinkään tps:n vaihtoon
ja tietenki takuu loppu keväällä
-mikä se tps sensori on?
sen takajousi homman kyllä ne vaihto
yahama mt-01 -07
yamaha v-max 1990
suzuki katana 1100 1982
yamaha rd 125 lc 1982
honda 125 cb 1980
ktm 125 ?? 1976
Ahaa, jotenkin ymmärsin et kone.(lihasvoimaa @ Heinä. 15 2009,18:56) kirjoitti
Tuon valonvilkunnan tarkistuttaisin kyllä jammun huollossa. Tuosta kierroston putoamisesta ja sammumisesta voisi sitten samalla kysyä. Tiettyyn pisteeseen asti tuollaisen ison veekakkosen oikuttelu tyhjäkäynnillä on jopa "normaalia", mutta jos se alkaa tavaksi tulemaan niin onhan siinä jotain vikaa. Omalla kohdalla ajoin toista kautta ilman ainuttakaan sammumista, mutta sitten yks kaks alkoi tekemään sitä lähes säännöllisesti. Aina risteykseen tultaessa joutui kahvalla pitämään kierrokset yli 1000rpm.(lihasvoimaa @ Heinä. 15 2009,18:56) kirjoitti
TPS (Throttle Position Sensor) eli kaasun asennon tunnistin. Sulla taitaa olla sen verran uudempi mopo et se on tullu jo tehtaalta uudemmalla sensorilla?? Rungosta ja takuuvihosta löytyy pyörän tunnistenumero. Mikäli se ei osu seuraavien tunnistenumeroiden väliin JYARP121000000301 - JYARP121000006312 niin sitten se ei kuulu tuohon takaisinkutsun piiriin. Mutta kuten todettu vika voi silti olla tepsissä oli se sitten uudempi tai vanhempi, vaihdettu tai ei.(lihasvoimaa @ Heinä. 15 2009,18:56) kirjoitti
Kiitos tiedoista, ei osunut oman numero numerosarjojen väliin
-täytyy käydä kyselees jos ne sen tps:n vaihtais voihan se
varoitusvalon vilkkuminen ja palaminen johtuu siitä??
-mitähän se tps maksaa jos on tietoa.
yahama mt-01 -07
yamaha v-max 1990
suzuki katana 1100 1982
yamaha rd 125 lc 1982
honda 125 cb 1980
ktm 125 ?? 1976
Tähän en varmuudella uskalla sanoa mitään.(lihasvoimaa @ Heinä. 20 2009,22:33) kirjoitti
203€ eli ei ihan halpa. *(lihasvoimaa @ Heinä. 20 2009,22:33) kirjoitti
![]()
moro, kävin kyselemässä paikkallisessa yamaha huollossa
ei kuulemma muuta kuin kovaa ajoa.....
la kävin porissa 750km yht. ja ei mitään vikaa pari kertaa valo vilahti kun laitto käyntiin...mut sit sammu valo,
taidan ajaa niin kauan kun toimii ja sit vasta saa yamaha
huolto kivan työ![]()
kiitos vaan vastauksista.
yahama mt-01 -07
yamaha v-max 1990
suzuki katana 1100 1982
yamaha rd 125 lc 1982
honda 125 cb 1980
ktm 125 ?? 1976
Moro
Nyt oma mt sekoilee vikakoodi 38 näkyy ja vika valo palaa
aika usein ja aika kauan, välillä sammuu nopeesti. joskus jopa,
ei syty palamaa ollenkaanmut kuitenkin on toiminut ihan hyvin,mutta...
Eilen laitoin virrat päälle niin mitään ei tapahtunut, ei palanut mitkään valot mittarissa ja ei puhunut mitään.... sitten rämpläsin seis katkasijaa niin tuli virrat ? sit lähti just ja just
käyntiin mut rinkimittari sekoili ei toiminut,välillä jäi jumiin
johonkin 3000 ja sit taas toimi.
Kun lähin ajamaan yski ja pätki ihan vitusti pari, kolme kertaa luulin että nyt hajoo! vittu lisää kaasua niin toimi ihan ok ja taas vikavalo sammu, niin kuin ei mitään.
Pitkä stoori mut ei auta mikähän on 38 vikakoodi ??
ens viikolla täytyy mennä yamaha huoltoon.
yahama mt-01 -07
yamaha v-max 1990
suzuki katana 1100 1982
yamaha rd 125 lc 1982
honda 125 cb 1980
ktm 125 ?? 1976
http://www.torquesite.com/forum/down...ice_Manual.pdf
Tuolta löytynee vikakoodit, ja näyttäis olevan joku solenoidi vika.
Husqvarna Norden 901 -22
ex. Ducati 749 -06
ex. CBR 900RR -01
ex. CBR 900RR -96
ex. GSX750F -02
Jep vika löytyi, decompressoin solenoid eli ehkä joku puristuksen vähentäjän solenoidi, kun starttaa.
Mut toi eilinen, kun ei lyöny virtoja päälle, oli ihan oma
moka. (ensimmäinen kesä kun on prätkä)no ei ehkä eka vaan oliskohan 20:s kevät!!! *Vittu mikä
moka +JOHTO OLI löysällä ei vittu nyt hävettää......
no helposti korjaantui !
Mut 38 vika koodi kyllä taas ilmaantui, mut lähtee hyvin
käyntiin ja pyörittää ihan normaalisti.
En ymmärrä mikä mättää, mut kattellaan ........![]()
![]()
![]()
![]()
yahama mt-01 -07
yamaha v-max 1990
suzuki katana 1100 1982
yamaha rd 125 lc 1982
honda 125 cb 1980