Tämä tapahtui ennen juhannusta, mutta vasta nyt sain itsestäni sen verran irti, että otan asian esille.
Eli, ajelin kotilolla moottoritietä (VT1) töistä kotiinpäin. Nopeuteni oli noin 120 km/h. Seurasin peilistä, kun takaa ohituskaistaa pitkin lähestyi taksi ja vähän taaempana mopo, kyykkysellainen. Merkki jääköön kertomatta. Taksi saavutti minut ja oli rinnallani, kun yht'äkkiä kävi humahdus: se kyykkymopo ohitti meidät siitä välistä ajaen!!!![]()
Ensi reaktioni oli suuri hämmästys: Ei voi olla totta!! En todellakaan osannut arvata, että joku tulee siitä välistä ohi. En nähnyt edes peilistä, että sieltä on joku tulossa.
![]()
Entä, jos meistä jompikumpi olisi syystä tai toisesta siirtynyt metrin verran sivusuunnassa? Oikeastaan en halua ja uskalla ajatella seurauksia.
Kyllä tästä sellainen vaikutelma jäi, että jos ei ajotapa muutu, niin tässä on yksi ehdokas-tilastoon.
97% ihmisistä on tyhmiä, loput muuten vaan ajattelemattomia.
Kawasaki VN1500 Classic
"Ken vitsaa säästää saa kaatumataudin"
"Vitsit vähissä, ihan naurattaa"
Ollaan kuolintilastoissa jäljessä pahasti vuoden 2008 osalta.
Onhan se ihan kunnioitettavaa, että vapaaehtoisia tarjoutuu lähes
päivittäin tämänkin vajeen pikaiseksi korjaamiseksi.
Jos jotkut ovat päättäneet ajaa miten sattuu, niin eihän sitä
estääkään voi, mutta tietynlaista kanssakulkijoista välittämistä
osoittaa, että tuosta ilmiöstä osataan olla huolissaan.
Tuttavaani lainaten: "Motoristia ei jätetä." ja tuostahan tässäkin
pohjimmiltaan on kyse, että toivotaan hengissäpysymistä. Itse en
näe siinä mitään kukkahattuilua. Lähimmäisenrakkautta näääääs ..
ROCK .. Hyvä Perusmeininki ....
PS: Mikähän mahtaa olla kuolinlaskurin lukema tällä hetkellä? ..
Siis tiätenkin vuoden 2008 osalta ..
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
Moottoritiellä, kun ajellaan, niin yleensä siinä keskellä on tilaa aika hyvin. Oikealla kaistalla ajetaan kovinkin oikeassa reunassa ja vasemmalla vasemmassa. Tämän itse ainakin huomannut. Ei se nyt mikään ihmeellinen temppu ole siitä välistä sujauttaa.
Melkoisen kohdallaan saa tähdet olla, että siinä nanosekunnissa mikä kestää sillä motoristilla välistä suhahtaa, joku yht´äkkiä heilahtaa metrin johonkin suuntaan.
Yamaha YZF-R1 -03
Suzuki GSX-R -93
Kawasaki ZX-6R Ninja
Suzuki GSX-R 1000 K9
Tämän on pakko olla provo, ei kukaan voi noin ääliö oikeasti olla(Rooroo @ Kesä. 25 2008,10:55) kirjoitti
![]()
CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
Kuuluisat viimeiset sanat ...(Rooroo @ Kesä. 25 2008,10:55) kirjoitti
![]()
...tuossahan kävi hyvin: takanatuleva motoristi näki tilanthen, autot ajo kuten pittääki elikkäs turhia mutkittelematta ja kuten rata-ajossa opetethan, niin ohittaja kattoo paikan ja ajan ja turvallinen ja reipas ohitus. Ja kuten alottaja kerto, hänki oli nähnyt "mopon" peileisthän taksin takana, joskin ilmeisesti reipas ohitus lievästi sanottuna ouosta paikasta varmasti säikhäytti.
Tuo yllä oleva ei tarkota, että itte tekisin vastaavanlaisen ohituksen.
Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7
319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
Käyppä sanomassa tuo kun näet poliisit jossain ja kerro sitten(vetomies @ Kesä. 25 2008,11:18) kirjoitti
meillekin mitä ne vastasivat siihen, että jokainen huolehtii vain
omasta itsestään.
Jookos?
PS. Ihan olen innoissani odottelemassa, että mitä sanoivat ...
Seuraavan kerran KUN tulee ylinopeussakot, niin siellä takapenkillä
kun ei muutakaan kummempaa tekemistä ole, niin voisin aloittaa
keskustelun tuosta aiheesta ...
... nimimerkillä ...
elämään kyllästynyt
Eiks se ollutkaan tyylipuhdas splittaus
Kylhän tuollaisessa voi heikompi hermoinen kotilokuski säikähtää niin totaalisesti, et täräyttää viheriölle.Kenen syy sit
![]()
Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)
Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
Sanoivat, että hyvä periaate; kotipoliiseja on liikenteessä jo liikaa (niinkuin tavallisiakin).(MattiR @ Kesä. 25 2008,11:25) kirjoitti
![]()
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Se mikä on arkipäivää euroopassa, on liian karmeaa todellisuutta joillekkin suomalaisille.
Niin eli siis kehottaisin joskus käymään pidemälläkin etelässä kuin tallinnan tai ruotsinlaivalla.
Sielläpä sitä vasta onkin ihmeteltävää.
Niin voi sitten palata suomeen ja avata monta karmaisevaa triidiä vaikka orggiin.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Jos autojen välissä oli kolmisen metriä tilaa, niin ehkä ton vois aatella hyvällä tahdolla splittaukseksikin, mutta oisko tuossa ollut jotakin provokaatiomeininkiä? Taksi ruvennu hidastamaan rinnalle päästessään?
Ihmisistä on tullut melko kärsimättömiä, ne rupee hosumaan heti kun tulee joku vastoinkäyminen. Ihan niinkuin joku sisäinen ääni käskis tekemään tyhmyyksiä kuten sillä Porvoon turistinpuukottajalla.
Eilenkin Tammpereella joku penkka-autoilija veti liittymän jälkeen oikeelta ohi kun oli tietyömaa ja nopeusrajoitus. Vaimo ajeli vissiin nopeusrajoituksen mukaan (autolla oltiin). Hiukan huvitti se kiirus ja koheltaminen. Ei auttanut tätäkään penkka-autoilijaa matkassa tai ajassa.
Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
Mitä sillä on väliä miten menee ohi jos vaan menee eikä mitään käy. Kyllä se rassaa kun kotilot menee ohituskaistalla 110km/h, tilaa on nii mikä ettei. Tietysti on siinä mahollista mennä oikeeta kaistaa oikeesta reunasta ohi missä on tilaa jos auto ajaa keskellä tai sitten vasemalla sama homma.
Ainahan sitä voi jossitella, että mitä jos mun rengas ois puhennu ja olisin lentäny mopoilijan päälle. Sama se sit olis et oisit ajanu nii keskellä ja rekka tullu ohituskaistalla ja olisit sen metrin heilahtanu nii olisit alle jääny. Paska mäihä.
--GsxR:iä--
Millonkas (herra/neiti/rouva) on itse käynyt jossakin etelämmässä? Just perjantaina tulin vajaan viiden tonnin kiertueelta Euroopasta enkä kyllä nähnyt ensimmäistäkään edes lähellä tuota olevaa temppua ennen kuin vasta Suomen kamaralla. Olipahan taas jonkin asteinen "kulttuurishokki" havaita kuinka paljon "reikäpäitä" mahtuu rakkaan Suomemme teille.(scuuba @ Kesä. 25 2008,11:41) kirjoitti
![]()
CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
jokainen huolehtii omasta ohituksestaan,kuka muu sen sitten tekisi? en tarkoita mitään kusipää ohituksia vaan että ohittaja vastaa ihan itse kuinka se sujuu.yhtä sanaa muuttamalla näköjään noi lainaukset voi vääntää sellasix että pääsee jeesusteleen.(MattiR @ Kesä. 25 2008,11:25) kirjoitti
siunaa varjele
Ehkäpä tuonkin ohituksen olisi voinut kuitenkin jättää tekemättä.
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
Ding Dong, näin on .. Kotipoliisin hommathan on oikeasti kielletty.(vetomies @ Kesä. 25 2008,11:37) kirjoitti
(Oikeat poliisit on hommistaan niin sairaan mustasukkaisia etteivät
nekään hyväksy lainkaan kotipoliisisointia.)
Semmoisesta kotipoliisin hommista ainakaan minä en ole hitusen
vertaa kiinnostunut. Ehkä enempikin keskusteluista ja järjen käyttöä
olen aina yrittänyt edes huonosti puolustella.
Sanon kerran vielä: Jokainen saa MINUN puolestani tehdä elämällään
ihan mitä lystää, mutta sitten justiinsa se alkaa minuakin kiinnostamaan
aika paljon, kun vaarassa on aivan selvästi muitakin. Jotenka, jos
hyppäätte katolta, niin voisitte kyllä edes sen verran vilkaista
ettei ketään sivullisia jää alle.
Vielä ikinä en ole hyväksynyt sitäkään, että jonkun perheenjäsenen
pään seotessa, sen välttämättä pitää tappaa kaikki muutkin, kuten
lapset, puolison, koiran ja kaikki. Mitä sellaista helvetin pahaa ne
sivulliset ovat ehtineet tehdä, että nekin pitäisi tappaa?
Ja muutenkin .. menisivät hoitoon, kun alkaa viirata ... Tuota ihan
älytöntä koheltamista liikenteessäkin pidän sellaisena, että ainakin
kannattaisi kovasti pohtia, että tarvitseeko sellainen itsetuhovietti
jo hoitoa ja kunnon lääkityksen. Jos taasen on kyse vauhdinhurmasta,
niin menkää ihmeessä radalle, niin saatte ajaa aivan perkeleen
kovaa ja ihan ilman, että kukaan tulee nokkaansa koputtamaan
koko asiasta. Jos taas kyse on siitä ettei viitti lähteä radalle
saakka, niin eihän se missään tapauksessa ole muiden vika ja
suotta siinä on sitten vaarantaa muita. Parhaat katukuskit
on hautausmailla elikkä juuri ne, joille ei pitänyt mitenkään käydä.
Me huonommat katukuskit vielä täällä kiduskellaan.
- UGH -
PS. Oletteko vielä ikinä nähneet, että joku olisi valittanut siitä,
että radalla ajetaan kovaa? Minä en ole. Satoja kertoja siitä kyllä,
että kaduilla ja teillä kohelletaan.
No kyllä eteläisessä Ranskassa kaksipyöräisten (varsinkin skoottereiden, mopo&isompien) ohitukset oli aika karmeita eli oikealle kääntyvä auto ohitetaan oikealta suurella nopeuserolla, sama vasemmalle kääntyvien kanssa eli ohitus siis vasemmalta. Pysähtyneen jonon slittauksen hyväksyn. Onnettomuustilastot on varmaan etelässä pahempia kaksipyöräisten osalta kuin täällä pohjolassa. Kerran näin parin ranskalaisen mopopoliisin lähtevän parin ohittelijan perään ja pysäyttän heidät.(jorim @ Kesä. 25 2008,12:52) kirjoitti
![]()
Mää olin yks ilta ajelemassa kaapungilla.. noh rattosasti se meni kunnes kaverinkaa lähettii valoista rauhassa körryttelemään. Oltiin molemmat omilla kaistoilla ja siinä mentii eteenpäi ku yhtäkkiä joku amis bemari hujahti arvioilta vajaa metrin päästä bussipysäkin kautta, vauhtia oli arvioilta 100@40alue!
Olin juuri alkamassa ryhmittäytyä oikeaan reunaan ku aikomus oli kääntyä.. jos olisin vähänki aikasemmin alkanu ryhmittäytyä niin ois sattunu juhaa leukaa![]()
Mitäpä väliä millään on kun ihminen elää sen mitä elää ja kun se kuolee se on kuollut eikä ole mitään sen ihmeempää. Onhan se näinkin.(Poko @ Kesä. 25 2008,12:10) kirjoitti
Mutta jos kaikki tekee just niinkuin itelle päähän juolahtaa, mikään ei toimi. Hauska juttu. Jos epäilee, kokeilee vaikkapa yhden päivän tällä viisiin: Illalla menee nukkumaan pihahietikolle ja sitten kun on herännyt liikenteen meluun, menee töihin ajellen autolla takaperin tien vasenta puolta, tervehtii kaikkia töissä: "Hyvää yötä" ja asettuu työpisteeseensä perse näyttöruutua vasten ja päänuppi työtuolille. Huutaa siinä kahdeksan tuntia: "Toteutan kansalaisyhteiskuntaa!" ja lähtee toimistolta ryömien takaisin kotiin tai muualle, kotiinhan ei oikeastaan kannata mennä sillä sinne on moni kuollut.
Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
Tehty, koettu ja hengissä selvitty. Kukaan ei kuollut ja lapsia ei teleporttautunut eteen. Ihme homma tosin, olisi luullut siitä 80 kilsan päässä sijaitsevasta tarhasta niitä vyöryävän laumoittain.(jorim @ Kesä. 25 2008,11:07) kirjoitti
Yamaha YZF-R1 -03
Suzuki GSX-R -93
Kawasaki ZX-6R Ninja
Suzuki GSX-R 1000 K9
*total reps*(xjrrrrräyh @ Kesä. 25 2008,15:04) kirjoitti
Sai ajattelemaan. Jatkossa olen kilttiäkin kiltimpi muurahainen, joka tekee juuri niin kuin yhteiskunnassa on yleisesti hyväksyttyä, eikä aiheuta närää muissa yhteisöjen jäsenissä.
Yamaha YZF-R1 -03
Suzuki GSX-R -93
Kawasaki ZX-6R Ninja
Suzuki GSX-R 1000 K9
Siis se bemari meni bussipysäkin kautta ohitse ja sä olisit jäänyt alle omalla kaistalla? Etkö sä katsele peileihin?(naikou @ Kesä. 25 2008,14:50) kirjoitti
Yamaha YZF-R1 -03
Suzuki GSX-R -93
Kawasaki ZX-6R Ninja
Suzuki GSX-R 1000 K9
Se on sitten myös OK, että autolla saa ohittaa MP:n miten se parhaiten tuntuu sujuvan. Taitaisi vaan käydä niin, että kyseinen mopoilija on täällä .orgissa itkemässä kokemaansa vääryyttä.(Rooroo @ Kesä. 25 2008,15:13) kirjoitti
Ein Volk, Ein Reich, Ein Cartman
Motorismi on perseestä, kuten kaikki muukin aatteellinen toiminta.
Vain köyhillä on kiire.
Ei tässä minun mielestäni mikään provokaatiotilanne ollut kyseessä. Oma nopeuteni oli n. 120 ja taksi ohitti minut selvällä nopeuserolla nopeuden pysyessä vakiona. Ei siinä motoristin olisi montaa sekuntia tarvinnut odottaa, kun olisi päässyt ohitse "normaalireittiä".(xjrrrrräyh @ Kesä. 25 2008,11:57) kirjoitti
Tapaus näytti aika hurjalta. Se oli odottamaton, siihen ei täällä olla totuttu eikä sen vuoksi muut tielläliikkujat osaa siihen varautua. Pahimmillaan tämä tilanne olisi voinut päättyä surullisesti. Onneksi näin ei kuitenkaan käynyt.
Paha itkee, jos on puupalttoo päällä.(cartman @ Kesä. 25 2008,15:21) kirjoitti
Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)
Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....otopark(MattiR @ Kesä. 25 2008,14:34) kirjoitti
Monster M1100 -09, ex. 748 -01, ex. SRAD GSX-R600 -97
Eikös tuossa ole metelistä kyse eikä vauhdista.(Tinkez @ Kesä. 25 2008,15:33) kirjoitti
![]()
No niinpä täällä on näytetty olevan. Motoristi nillittää, kun motoristi menee ohi. Motoristi nillittää, kun auto menee ohi. Motoristi nillittää, kun kukaan ei mene ohi.(cartman @ Kesä. 25 2008,15:21) kirjoitti
Ihmeellisiä tyyppejä. Mikään ei ole ikinä hyvin...
Yamaha YZF-R1 -03
Suzuki GSX-R -93
Kawasaki ZX-6R Ninja
Suzuki GSX-R 1000 K9
Joo joo tehty on varmasti useammankin toimesta eikä se tunnu pyörän sarvissa tuommonen edes kummalliselta. Harvoin vaan moottoripyöräilijä jää katselemaan taakseen että miltäs se muista tienkäyttäjistä näyttää.(Rooroo @ Kesä. 25 2008,15:13) kirjoitti
Pari viikkoo sitten lähdin vaimokkeen kanssa viemään pyörää säilöön, muori kotilolla, minä pärrällä, peräkkäin ajeltiin. Moottoritielle mentäessä otin ensin oikeanpuoleisen kaistan ja muori perässä. Alkoi kuitenkin tulla rekka perä edellä vastaan ja vieressä/edessä toista kaistaa ajaa suurehko mersu ja mersun takana pitkä letka autoja. No otin sitten siinä rivakan kiihdytyksen mersun eteen vasemmalle kaistalle kun rekkaan oli vielä matkaa varmaan ruhtinaalliset 15 metriä. Eli reilusti pyörän mentävä rako, ei tunnu missään enkä katsellut taakse.
Kotona sitten muori kertoo että se mersukuski oli ollut aivan vähällä ajaa autonsa metsään kun oli mua niin säikähtänyt että liian suuri paniikkiväistöliike (tässä tapauksessa ihan turha) oli saanut auton heittelehtimään. Siinä olis ollut suuremmankin ketjukolarin ainekset kasassa.
....Joojoo taaskaan ei sattunut mitään, kukaan ei kuollut, ain voi jossitella jne. mut kyllä se vaan pisti vähän miettimään kun omasta mielestä siinä tilanteessa ei todellakaan pitänyt olla mitään ihmeellistä ja kotilokuski oli ajaa perheensä rekan alle...
Sitä niin helposti tottuu pyörään ja sen suomiin mahdollisuuksiin, mutta autoilijat jotka ei mitään moottoripylristä ymmärrä ei voi osata ennakoida kaikkea vaikka kuin peilejä vilkuilisivat.
Suzuki M1800R -10, Yamaha XV535 -96
Ex: Aprilia Pegaso 650 -00, CBR900RR -00
1/4 mile: 10.796s, 212.10km/h, 60ft 1.888s