Mikä olisi kohtuuhintainen laptimeri aloittelijallle? Linkkejä/vinkkejä ja jälleenmyyjien tietoja otetaan kiitollisuudella vastaan.
Kierrosajathan on vielä pitkiä, mutta saisipahan alusta pitäen raakaa dataa, mitä voisi tutkiskella ja seurata omaa oppimistaan...
Kiitos taas vinkeistä etukäteen!
Testaappas Racechronoa niin saat paljon muutakin mielenkiintoista dataa ajosta kuin pelkän kierrosajan.
ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Jos ei sopivaa puhelinta löydy niin >>TOSTA<< sitten hyvä ja siedettävän hintainen laptimer.
Ihan perus malli. Muistaa yhden setin kierrosajat (max 60 kierrosta) kunnes seuraava setti käynnistetään.
Toista kesää käytössä ja toiminut ilman ongelmia.
Mukavan pienikin vielä!
<span style='color:cornflowerblue'>"Staedert, I have a doubt."</span>
... eikä unohdu ponderit radan varteen *(jens @ Heinä. 04 2008,23:03) kirjoitti
. Erinomainen keksintö!
Busa K8
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
Racechronoa suosittelen myös.
Ja gepsimokkulaksi esim http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=3202
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
10Rssä on jo pyörässä itessään vakiovarusteena(ihan niinkuin mä sillä mitään tekisin
).
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Niin on -05 pikkuninjassakin, mut ajaessa keskitytään ajamiseen ja annetaan racechronon hoitaa ajanotto.(Athene @ Heinä. 06 2008,09:48) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Mikä on sitten ns. suosittu. Eiks se riitä että on jollakin ko. tuotteen majakka, niin muutkin pystyy hyödyntämään.
Ite kokeilin tuota racechronoa alastaroolla ohjelmasta ladatulla rataprofiililla. Kymmenisen kierrosta ajettuani ei ollut tullut kuin yksi aika ja sekin ilmeisesti 2 kierrosta koska oli noin tuplat omaan normaalin aikaan verrattuna. Sitä profiilia kun katsoi niin näytti et menee kurvit ristiin ja mittauspisteet väärissä paikoissa???
Honda tai Yamaha, so not kunhan cebarilla ajaa
Tuo olli99:n edellä kauppaama. Mulla ei ainakaan ole koskaan ollut edes majakka matkassa, koska yksi majakka riittää/saa olla.(raisio.offroad @ Heinä. 23 2008,22:24) kirjoitti
DT125R-95>CBR600F-91>ZX9R-01>ZX6R-04>ZX10R-05>BSE 125 minisupermoto>CBR900RR-92
Suosituimmat valmistajat lienevät Aim ja XT Racing, joiden majakatkin käyvät ristiin toistensa kanssa.(raisio.offroad @ Heinä. 23 2008,22:24) kirjoitti
On sitten jotain merkkejä, joiden majakat käyvät vain saman valmistajan tuotteisiin.
Motecin majakat ovat ymmärtääkseni aina pareja laitteiston kanssa, näitä tosin en ole nähnyt pyöräpuolella.
Itse olen joutunut viemään kerran majakan radan varteen, sekin siksi, että olin radalla yksin...
Tuohon kauppaamaani laptimeriin kuuluu myöskin majakka mukaan.
Moi !(sumppu @ Heinä. 26 2008,13:46) kirjoitti
Se GPS-mokkula pitää olla esim. katteessa tai tankissa kiinni mistä "näkee" sateliitit. Ei toimi taskussa eikä satulan alla.
***** GSX-R 1000 *****
Tuntuisi toimivan ainakin reisitaskusta.(RF900R @ Heinä. 28 2008,07:57) kirjoitti
Joillakin/ jotku mokkulat toimii missä vaan; (reisi)taskussa, (taka)katteen alla, "tuulilasin" alla, kiinni teipattuna yläkolmioon/tankkiin/katteisiin, jne.(tsumia @ Heinä. 28 2008,19:01) kirjoitti
Joillakin ei sit taas toimi missään. Vika on sit joko mokkulassa, tai sit siinä ett mopon sähköt aiheuttaa häiriöö mokkulaan(?).
Mulla toi mokkula on toistaseks toiminu missä vaan:
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=3202
Mulla toimi nätisti gps-mokkula reisitaskussa ja kaverilla oli povarissa josta toimi myös. Ilmeisesti siis paljolti mokkulakohtaista.
Mallina tämä.
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
RaceChrono on mahtava - lelu (vaikka kaatuileekin mun antiikkisessa kännyssä)!
Ostin silti G.P.T:n laptimerin majakalla, kun satuin saamaan edukkaasti, koska ne on yksinkertaisia käyttää.
Hyviä vehkeitä -- molemmat.
Qstarz-GPS-murkula tuntuu toimivan myös katveesta.
<ot>
Nyt G.P.T:ssä on ajettuna 20 settiä (ehkä joku 150 kierrosta!).
Tulos: omasta ennätyskierrosajasta sheivattu "väkisellä" pois 2sec ja keskimääräisiä hitaisiin kierrosaikoihin lisää +3-4sec.!
Totesin, että perusnopeuden treenaamiseen ajanotto on mulle huono valinta.
Valtaosa seteistä ajettu trafiikissa peippailemalla nopeempia ja pujotellessa hitaampia. Nekin setit mitkä on ajettu vapaata, on menty hampaat irvessä kelloa vastaan stopAndGo vetoja, jolloin ajolinjat ja ajaminen ylipäätään (vaihtaminen, jarrut, sisäänmenot ... kaikki) on mitä sattuun.
Olenko laptimerin kanssa vähän ajamalla jotain oppinut? Perusnopeus ei mulla parane kelloa settien välillä tuijottamalla.
Parempi olis ajaa mahdollisimman paljon tasaisia, omia "hitaita" kierroksia oikeilla ajolinjoilla, joita joku näyttää ja seuraa perästä, jolloin saa toistoja "oikeista" suorituksista.
En silti aio lopettaa kellon kanssa ajamista - päinvastoin. Opettelen käyttämään kelloa niin että pystyn seuraamaan minkälaisia "hitaita"-harjoituskierroksia (+3sec.) ajelen, *kunnes "flow"-mielentila löytyy ja koettaa sitten vetää edes muutama oman nopean (+-0-1sec.) kierros settiä kohden peräkkäin ja sitä kautta vähitellen oppia nostamaan omien hitaiden kierrosten perusnopeustasoa!
</ot>
/z
Mäkin kävin hakemassa G.P.T:n. Nyt voi sitten masentua tarkasti otettuihin hitaisiin aikoihin.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
race crono? Toimiiko n95 nokiassa? Nyt on meinaan niin paljon khz ja muuta hitec höpinää tuolla foorumissa että ei tällänen perus dorka ymmärrä yhtään mitään.
Mä kävin hakemassa Clas Ohlsonilta -> tommosen <- sekkarin, joka muistaa satakunta kierrosta ja osaa näyttää setin nopeimman kierroksen jne. jne. Juotin siihen yhteen nappiin johdot ja laitoin napin ohjaustankoon. Nyt mulla on alle 20€ maksanut pihin miehen laptimeri, jolla tuntuu ottavan käsiaikoja ihan kivasti. Jos oot aivan älyttömän pihi jätkä, kuten minä niin tossa on yks vaihtoehto
![]()
Pitäshän sen toimia kun on yksi devauksen targetti koneista UKK. /z(hjerp13 @ Heinä. 29 2008,18:27) kirjoitti
Aivan loistava idea!Tuotahan täytyy kokeilla(MadMan @ Heinä. 29 2008,18:02) kirjoitti
![]()
BMW S 1000 RR-10
MadMan se ei koskaan petä(MadMan @ Heinä. 29 2008,18:02) kirjoitti
Mut uudemmissa kawoissa (ainakin 04 -lähtien) tollanen on ihan pyörän vakiovarusteena. En tosin oo ite koskaan käyttänyt, enkä tiä ketään muutakaan joka käyttäisi. Ei ihan kauheasti tee mieli siirtää katsetta radasta omaan peukkuun kesken ajon ja alkaa sihtaamaan sitä maaliviivaa jonka kohdalla piti muistaa painaa kelloa.
bandit600s --> zx6r --> zx10r --> gsxr 600 --> zx6rr --> nyttemmin tauolla
¤ttu, kirjoitin taas. Anteeksi. Mutku mul ei oo elämää...
Tämä muuten toimii talvellakin, jos jollakulla jääräärää harrastuksena.(seeker @ Heinä. 05 2008,00:44) kirjoitti
"Jos viistoistavuotiasta sais."
990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
Joo, -03:sta pikkuninjastakin löytyy laptimer jo vakiona, mutta ei tosiaan ole nappi helpossa paikassa käyttää. En myöskään ole turvallisuuden nimissä alkanut edes opettelemaan sen käyttöä.(jii-äm @ Heinä. 29 2008,23:04) kirjoitti
Kyllä sen oppisi sokkonakin painamaan, mutta enemmän mielestäni häiritsee ajosuoritusta se, kun pitää muistaa hapuilla maalisuoralla asvaltista oikeaa kohtaa, kuten jii-äm mainitsikin.
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Oisko tämä hyvä? http://www.jamracing.fi/epages....04
R6R räärääpyörä
Toimii, jos sulla on jo lähtin tai luotat että lähettimen omaavia kuskeja on radalla. Kuori muovia, joten kaadossa voi tuhoutua muun muovin lisäksi..(dreamer @ Syys. 15 2008,22:11) kirjoitti
Toivossa on hyvä elää... Kuinka hyvin noi kestää vettä?(lasmu @ Syys. 15 2008,22:31) kirjoitti
R6R räärääpyörä
Kumpi mahtaa olla yleisempi tällä hetkellä GPT vai XT/AIM. Meinasin ostaa pelkän vastaanottimen ja mahdollisimman laaja yhteensopivuus olisi tietenkin eduksi.
Ja jos jollain pyörii nurkissa ylimääräisenä timeri, niin voi tarjota yv:llä.
Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muutokset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org