Onkos tollasesta kokemuksia? Siis lätkä, mikä tulee kaasukahvaan kiinni ja mitä painetaan kämmenellä.
Kämmäsin eilen kaasukäden pikkurystysen tohjoksi ja käden puristaminen nyrkkiin tuntuu tosi makeelle
Pitäisi tänään vielä ajaa landelle etelä-savoon noin 300 km.
Toi voisi auttaa. Kokemuksia?
Ainiin, etujarrun painaminen ei ole ongelma.
Life is too short to leave behind.
Kawasaki 300J 2014 - lällis
Exät:Yamaha FZ6-S 2008, Honda CBF 1000 S 2010, Kawasaki Versys 650, 2011, GSF 1250 SA ABS 12(10), Varadero 1000-04, GSF 1250 SA-07, GSX 750F-05, DL V-strom 650-06, SV 650 S-03
Oli mulla joskus semmoinen throttle rocker, mutta ei sitä tule aktiivisesti käytettyä. Onhan se pitkää matkaa ajaessa ihan kätevä, mutta pärjää ilmankin.
- Pessimismi on turhaa. Ei se auta kuitenkaan! -
Suzuki GSX 1300 R Hayabusa -01
Ex. Yamaha FZ6-S Fazer -04
Mistäs näitä saa pk-seudulla. Allright:sta löytyy, mutta onko muualla. Storm? Olisi vaan lähempänä, kun ei noi paljoa maksa missään.
Exät:Yamaha FZ6-S 2008, Honda CBF 1000 S 2010, Kawasaki Versys 650, 2011, GSF 1250 SA ABS 12(10), Varadero 1000-04, GSF 1250 SA-07, GSX 750F-05, DL V-strom 650-06, SV 650 S-03
Biltemasta ostin omani. Ei se montaa euroa maksanut.(mänä @ Heinä. 04 2008,10:12) kirjoitti
Stormilta ostin omani. Makso n. 10€. Biltemastaki taitaa saada. Vitosella jos en väärin muista. Toi mun apuri on ollu ihan käyttämättömänä et se kyl joutas ja jos satut asumaan jossain mukavien mutkateiden varrella ni voin tuoda sen sulle vaikka kohta
Tärkeintä on lähteminen, jäitten lähteminen.
Honda CBR 600RR -03 (gone)
Honda CBR 600F -03 (gone)
Honda CBR 600F -00 (gone)
Pitskussa duunissa, Haagan liikenneympyrän juurella. En tiedä miten paljon matkalla on mutkia, mutta liikennevaloja sitäkin enemmän14.30 lähen ajelemaan sauvvoon
![]()
Aijj stna... Sit sun kandee ehkä käydä Eurobikerissa ja sieltä saa niitä apureita kans.
No kerpele, soitin sinne kybän aikaan, kun se aukes. Siellä sanottiin, että niillä on pelkkiä kahvoja, ei siis apureita.
Ota nyt näistä selvää... Noh ei toi Stormikaan kaukana ole ja Allright on periaatteessa mökkimatkan varrella. Niin ja Biltemakin tietysti.
Eilen vein mopon huoltoon MP-Palveluun, ja siellä näytti olevan hyllyssä ko aparaattia. Paikkahan sijaitsee juurikin pitskussa
Br, Mikko
KTM 1290 SAS. Suits You, Sir!
Kaasukäden apupoika on mun mielestä pitkillä matkoilla ihan tarpeellinen. Piilteemasta saa muistaakseni halvimmalla. Olikohan se ollut jotain 4,50 euroa.
Entinen motoristi. Moottoripyöräily vaihdettu kestävyysurheiluun.
Katos perhana, naapuritalo. Käynpäs siellä. Iso kiitos(mikko2 @ Heinä. 04 2008,11:26) kirjoitti
![]()
Kohta 5 vuotta ajanut Throttle Rockerin kanssa ja pois en vaihtaisi. Jokapäiväisessä käytössä kiinni - toimii!
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
+1(Jassu @ Heinä. 04 2008,12:14) kirjoitti
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"
Pitääkin vissiin ite hakea Biltemasta myös. Onko Stormin rocker mukavempi? Siis ei se Storm-logo, vaan muodot2 krt. kalliimpi.
Get a life, get a bike!
oon monesti miettiny et miten tommonen toimii... ei se kovin kiinteesti voi olla kii, ku loppus kaasutusvara...
No voishan tommosta lähtee ihmetteleen johonki, ni eiköhän aukeis tyhmemmällekin idea.
Mulla on molemmat...siis Stormin ja Bilteman lärpäkkeet. Ei niissä ole mitään eroa. Stormin lärpäkkeessä lukee vain "Storm" ja Piilteman lärpäke on kokonaan musta. Ainoa ero on hinnassa.(Dayttoona @ Heinä. 04 2008,12:54) kirjoitti
Entinen motoristi. Moottoripyöräily vaihdettu kestävyysurheiluun.
Käväsin hakemassa MP-Palvelusta, sainpa vielä käytetyn, kun itse halusin. Hintakin oli sopiva. Loistavaa palvelua
Ei aina kannata lähteä merta edemmäs kalalle näköjään.
Toimii ihan hyvin normaaliolosuhteissa. Jos pitää tehdä hätäväistö niin että työntöohjaus juuri kaasukahvan puolelta, saattaa tää apuri aiheuttaa odottamattoman kaasutuksen.
daytona 675
f800 st
Tuommonen lärpäke ollut semmosen öö.. mitähän sitä valehtelis , 1-2 tuhatta kilsaa ja en oo katunu ostosta.
Se on jo osa kaasukahvaa. Olis varmaan outoo ajaa ilman sitä.
Ekoina päivinä oli hiukan outoa risteyksissä valojen vaihtumista odotellessa mutta nyt käsi on jo tottunut.
Kohilleen sen saa säädettyä helposti ajaessa ja sen jälkeen sen voi unohtaa , kyllä se sitten itekseen siinä ajoa helpottaa.
En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.
Kawasaki GTR 1400
Yamaha FZ1-S => myyty
Yamaha FZ6-S => myyty
Honda CL70 => myyty
Se on vaan muovikierukka jossa sisähalkaisija on pienempi kun kaasukahva. Eli toimii kuin jousen oisit kahvaan pistäny.(kiivi3 @ Heinä. 04 2008,13:12) kirjoitti
Säätö tapahtuu ajaessa siten että etsit sen sun matkanopeuden ja siirrät lärpäkettä kohti kämmentä kunnes osuu kämmensyrjään. Siirrät pikkusen kerrallaan ja jos menee liikaa niin ympäri vaan ja alusta uusiksi.
Sitä lärpäkettä voi pyörittää kahvan ympäri vain ylöspäin.
Alaspäin se "jousi" puree kiinni kahvaan.
Ja jos tulee jokin "tuppinurin" tilanne , niin ei se lärpäke haittaa , kyllä se häipyy siitä kämmenen alta![]()
Alussa tosiaan kannattaa olla varovainen valoihin pysähtyessä kun se lärpäke pakottaa käden hiukan vinoon asentoon.
Siihen tottuu pian eikä se enään sitten häiritse.
Tosi kätevä vehje pitempää siivua ajaessa kun kaasukättäkin voi verrytellä sormia ojentelemalla ilman että vauhti tippuu.
![]()
En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.
Kawasaki GTR 1400
Yamaha FZ1-S => myyty
Yamaha FZ6-S => myyty
Honda CL70 => myyty
ittellä oli tollanen käytössä. vanhassa 600cc cbr:ssä toimi ihan ok:sti. sitten tuli mopon vaihto eteen ja kokeilin ko. vermettä "uudessa" R1:ssäni..
vit..si,meinas mopo lähteä kävely vauhdissa alta pienenpienen varomattoman ranneliikkeen takia.
kannattaa todellakin isompien pyörin kanssa olla tarkkana jos tota käyttää.
itselläni throttle aid ollut jo kymmenisen vuotta ja vaikka nykyisessä pyörässäni on vakionopeudensäädin, laitoin myös tuon apurin. Kun ajaa pitkiä matkoja, rasittuu ranne ja itse asiassa koko käsi, kun käsi joutuu puristamaan kaasua. Kun kaasun pito ei nyt vaadi puristamista, loppuu käden rasituskin. Hyvä verme. Joskus saa jonkun osan moottoripyöräänkin halvalla ominaisuuksiinsa nähden.![]()
just ton takia oonki jättäny sen pölyttymään. en edes tajua miks sellasen halusin ostaa. silläki rahalla ois saanu 7 litraa (119km) bensaa(imiro @ Heinä. 04 2008,14:36) kirjoitti
![]()
Tosi kätevä ja tarpeellinen lisähärpäke tuo apupoika. Itsellä kaasukäsi kipeytyy nykyään pitemmillä matkoilla kyynärtaipeesta iliman tuota lärpäkettä, (olisko yli 25v motskarilla ajo tehenyt tehtävänsä). Se, että se olis tiellä, kun tankoa pitää muka työntää on ehkä vähän kyseenalaista. Kyllähän sitä tankoa voi toisella kädellä vähän vetää, sen sijaan, että orjallisesti muka työnnetään. Itse ainakin käytän molempia teknikoita, sen mukaan mikä tuntuu sillä hetkellä parhaammalta. Toki kaikissahan on riskinsä, kuten motoilussa itsessäänkin.
Tulin lisäämään, että voihan se olla, että hätätapauksessa se jotain aiheuttaakin, mutta pitemmällä taipaleella tuo kuitenkin on nykyään ehdoton itselleni.
Triumph Tiger 1050 SE (ABS) - 2010
Kaasukäsi kipeytyi viime kesänä sellaiseen kuntoon, että apuri tuli hankittua. Eihän se tietenkään kipeytyisi, jos olisin nuori ja muistaisin ajaa rentona.
Kaasukahvaa kannattaa myös säätää apurin lisäksi. Kaasukahvaan laitettiin huollossa hieman vapaaliikettä ja tällä säädöllä en usko, että tässä tulee mitään ylimääräisiä kaasutuksia, vaikka joutuisi yllättäväänkin väistöön. Alkuperäisellä kaasukahvan säädöllä riski oli olemassa.
cbf
+2(Kawa LTD @ Heinä. 04 2008,12:18) kirjoitti
Joo, tänään oli kaveri käyny sellasen biltemaversion hakemaan. Taidankin itse kävästä myös(Meanstreakster @ Heinä. 04 2008,13:34) kirjoitti
voi olla ahvenanmaan reissu mukavempi.
Get a life, get a bike!
Porasin siihen reijän ja vedin nipparilla kiinni. Eipähän katoa toisten matkaan.
Työntöohjaus toimii kun työntää peukalo_etusormi taipeella eikä kämmenpohjalla jossa pikkurilli ja "apupoika". Pikkasen totuttelua vaatii, mut todella kätevä laite.
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"
Hommasin tuollaisen kans tuossa kuukausi sitten. Hyvä kampe.
Itse asiassa mulla jäis aikalailla ajot pois jos ei tuota olis. Käsissä onpi joku vaiva, mistä lääkärit ei saa selvää ja se aiheuttaa sen, että ajaessa käsi menee lyhyessä ajassa lähes täysin tunnottomaksi. Lärpäkkeen kanssa ei tarvi kahvaa puristaa ja vaiva katoaa. Pystyypä jarruttamaankin, jokseenkin hyödyllistä.![]()
toiset tykkää. itse en ole oppinut käyttään vaikka sellanen tankkilaukussa mukana kulkeekin. sormien puutuminen on mulle ennemminkin lyhyen matkan ongelmapaikat kun lämpee ja rentous löytyy niin menee sen matkan putkeen, mitä ilman rööki/kahvitaukoa muutenkin kestää
![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi