Bilteman versio löytyy penkin alta mutta ei tule käytettyä kuin tosi pitkillä matkoilla. Apukahvan pinta on niin liukas että kiihdytyksissä joutuu puristamaan kahvaa normaalia lujempaa jolloin käsi väsyy taas entistä enemmän.
Suzuki M1800R -10, Yamaha XV535 -96
Ex: Aprilia Pegaso 650 -00, CBR900RR -00
1/4 mile: 10.796s, 212.10km/h, 60ft 1.888s
Noniin, nyt on ajettu sitten tämän lämiskän kanssa 650 km. Hinta-laatusuhde täydellinen, maksoin siitä vitosen ja todellakin toimii.![]()
Life is too short to leave behind.
Kawasaki 300J 2014 - lällis
Exät:Yamaha FZ6-S 2008, Honda CBF 1000 S 2010, Kawasaki Versys 650, 2011, GSF 1250 SA ABS 12(10), Varadero 1000-04, GSF 1250 SA-07, GSX 750F-05, DL V-strom 650-06, SV 650 S-03
Kymmenen vuotta ilman ja nyt muutama kuukausi Bilteman apupojan kanssa. Itselleni siitä on matkatessa iso riemu. Enpä olisi uskonut alle viiden euron heräteostoksen parantavan ajettavuutta aivan näin paljon.
Toisaalta ymmärrän kyllä hyvin, ettei kaikille välttämättä istu hanskaan. Riippuu varmasti paljolti siitä miten käsi lepää kahvalla myös kahvan leveys vaikuttanee.
-Ö-
Mainio värkki, kun käyttää sitä oikein.
Se on totta, että sillä joutuu opettelemaan ajamaan, mutta kyllä se on vaivan väärti.
Jos se palikka on laiettu väärin, ts. se on liian pystyssä, se aiheuttaa ongelmia jarrutuksessa. Mutta, kun sen funktio ei olekaan toimia niin, että sillä saisi 100% otettua voiman kämmeneen, vaan se auttaa osittain. Tällöin se ei tule tielle jarrutuksessa.
Mä en ajaisi enää koskaan ilman sitä kassukäden apuria.
![]()
-M
"Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."
ZZR 1400 2014
Itse en enää halua ajaa ilman - onnistuu toki, jos on pakko (lainapyörällä tms.)
On se vaan niin kätevä ja simppeli.
Sen sijaan throttle rockeria tulee käytettyä tosi harvoin,
siis sellaista "kitkalukkoa" jolla saa jäykistettyä kaasukahvan
samaan tapaan kuin - heh - perämoottoreissa, tiedättehän.
Lähinnä pitkillä matkoilla joskus haluan verrytellä ja lepuuttaa kaasukättä
jollakin rauhallisella pätkällä, muulloin en näköjään koske siihen lukkoon.
-- sjm
Pitihän se lauantaina käydä hakeassa apuri Bilteemasta ja saman päivän lenkillä tuli kokeiltua. Onhan se vain kätevä, mielestäni paljon mukavampi ajella tasaisella nopeudella tuon kanssa.
Yamaha FZS 600 '99
Itse myös suosittelen noin 200km kokemuksella. Muutaman kerran on tosin tullut yllättäviä kiihdytyksiä tuon takia, mutta eipä ainakaan tule puristettua kaasua hampaat irvessä, joten käsikään ei kipeydy![]()
-Honda CBR 600F -98
Täältä löytyy myös helpotusta puutuvalle kaasukädelle. Ei ihan halpa, mutta todella hyvä.
R1 + FJR
+ lelut monttuun ja mönkimiseen sekä tonkimiseen
tuli haettuu motoristin luvastusta maasta eli biltemasta tommonen vekotin..
Tuntuu kyl ihan käyttökelposelta, tosin huomasin, ettei mun kaasu taida olla ihan niitä jäykimmästä päästä olevii.
On vaan kovin liukas, eli ku lähtee parilla "etusormella" jarrukahvaa hakemaan, ni tuntuu vähän liukkaalta se kahva ku ei oo ku pari heikompaa sormee siin kii.
Mut oli se hintansa väärti, ku viel pääsis/ehtis testaa sitä pidemmässä ajossa...