Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 40:een 40:sta
  1. #31
    Kytkimen työsylinterin mäntä jumitti koska sylinterin seinämä
    oli syöpynyt ja kulutti männän tiivistettä keräten sylinterin seinämiin
    kumia.
    Hioin sylinterin ja vaihdoin tiivisteen.Laitoin muutaman millin pidemmän välitangon. Auttoi joksikin aikaa.
    Ostin kuitenkin syksymmällä uuden työsylinterin,sen jälkeen toimi hienosti.
    Pyörä oli ZX 10 - 88
  2. #32
    Nyt olen päässyt jonkin asteiseen konsensukseen tämän jupakan tiimoilta. Olen täysin vakuuttunut siitä että tämän vian löytämiseksi on palattava ongelman alkulähteille eli kytkinkoppaan.

    Yritin löytää sitä topikkia missä oli ruodittu "oikean" öljyn valitsemista mopoon. Olen aina ajellut puolisyntettisillä mopoöljyillä mutta nyt voisin kokeilla jotain sellaista öljyä joka on aiheuttanut muille kytkimen luistamista.

    Mites on oliskos tuo kytkin liukkaampi täyssynteettisellä öljyllä?
    " Keep the streets safe, ride on the sidewalk! "
    "Mercenaries never die, they just go to hell to regroup!" - Sahara
  3. #33
    Delvaccia on ylistetty toisessa topikissa, onko eriäviä kokemuksia?

    edi. vastaus tulikin tossa delvacci-topikissa. Meinaan kokeilla.



    " Keep the streets safe, ride on the sidewalk! "
    "Mercenaries never die, they just go to hell to regroup!" - Sahara
  4. #34
    Pesevä diesel-öljy on todella hyvä korjaus siihen jos koneessa on jotain pasketta joka takertelee. Itselläni oli tuossa ongelmaa juurikin kawan startin kanssa ja sen jälkeen tuli ongelmia kytkimeen. Ainoa mitä keksin tuossakin mahdolliseksi aiheuttajaksi oli moottoriin vaihdettu repsolin racing-öljy. Ongelma alkoi sillä että startti ei pitänyt aina kylmänä, seuraava oire oli että kytkin ei irroittanut kylmänä (piti laittaa vaihde silmään kone sammuksissa ja kytkin pohjassa nytkäyttää se irti, levyt liimautuivat kiinni sillä). Ongelmat poistuivat parin päivän käytön jälkeen kun olin vaihtanut oikean viskositeetin puolisynteettiset öljyt koneeseen.
  5. #35
    Vielä yksi kysymys:

    Ferodon satsissa oli kahta eri massalevytyyppiä. Kaksi massalevyä olivat paksumpia sintterisiä, joissa palat olivat muodoltaan kaarevat. Loput olivat alkuperäisen levyn näköisiä, palat suorakaiteen muotoisia ja korkkipohjaisia. Satsin kokonaispaksuus oli oikea.

    Oletin että sintteriset massalevyt oli tarkoitettu kovimpaan rasitukseen eli motin puolelle ja loput pinottuna sen perään. Kuullostaako järkevältä?



    " Keep the streets safe, ride on the sidewalk! "
    "Mercenaries never die, they just go to hell to regroup!" - Sahara
  6. #36
    Uskoisin että nuo erilaiset massalevyt tulee vastakkaisille reunoille. Kytkimen "runkoja" vasten.
    GSX-R 750 -93
    ZX-6R -02
    Z750 -06
    ZX-12R -05
  7. #37
    Problem solved:

    Kawasakin kytkin on kunnossa. Mitä tehtiin ja opittiin:

    - Kykinsatsi x 2 (+ setti eripaksuisia välilevyjä), opittiin että ko. moottorissa (ZXR900B) ei ole mitään säätömahdollisuuksia kytkimelle.
    - kytkinjouset x 2 (normi ja racing)
    - Jousiprikat x 2 eli ne hämähäkkijouset kruunun alla.
    - kytkinletku (teräspunos)
    - pääsylinterin korjaussarja
    - työsylinterin korjaussarja
    - koneistin kytkinkruunun
    - Koneistin avartajantangon
    - koneistin kytkinlautasen
    - öljynvahto x 4 (ainakin)

    Öljystä sanottakoon sen verran että ZXR900B - moottoriin ei sovi olleenkaan Mobilin Delvac - sarjan tuotteen. Tuo kytkin ei irrotanut Delvac MX:llä pätkääkään kylmänä ja huonosti kuumanakin.

    Tuohon moottoriin en laita enään muuta kuin MP-öljyjä, ja niitäkin sieltä notkeammasta päästä.

    Hermot meni monta kertaa ja ammatti-ihmisiin (auttajiin?) piti ottaa yhteyttä, kuntoon tuli loppujen lopuksi.

    Kiitokset Ramille viimeisistä viilauksista. Ajokautta odotellessa!
    " Keep the streets safe, ride on the sidewalk! "
    "Mercenaries never die, they just go to hell to regroup!" - Sahara
  8. #38
    Mikäs osa sen ongelman nyt ratkaisi? Ilmaus? Meikäläisellä hiukka samanmoista vikaa...
    Tein itse ja YRITIN säästää.

  9. #39
    onko jarrunesteen kytkin nesteen tyyppiä vaihdettu vaihtamatta tiivisteitä ja letkuja ja pesemättä sylintereitä esim. jos on tavallinen dot 4 jarruneste pyörässä ja vaihdat sen silikooniin , jotkut tiivisteet turboavat ja letkut menevät tukkoon kaikki kumiosat on uusittava tai ainakin hyvin pestävä ja rasvattava jarrukumi rasvalla ennen nesteen vaihtoa sama käy jos lisäät vahinkossa toisen tyyppistä nestettä sekaan
    <p>Harley-Davidson 1200 U vm 1937 Ariel VH 500 Red Hunter vm 1937&nbsp;Ariel Square Four MK 2 1000 vm 1954 Triumph 6T Thunderbirt 650 vm 1959 Mercedes-Benz W187 220 vm 1952 Mercedes-Benz W115 220D vm 1973 lisäksi 9 perämoottoria 30-90 luku.</p>
  10.  
  11. #40
    Lainaa (Henry @ Tammi. 06 2009,16:58) kirjoitti
    Problem solved:

    Kawasakin kytkin on kunnossa. Mitä tehtiin ja opittiin:

    - Kykinsatsi x 2 (+ setti eripaksuisia välilevyjä), opittiin että ko. moottorissa (ZXR900B) ei ole mitään säätömahdollisuuksia kytkimelle.
    - kytkinjouset x 2 (normi ja racing)
    - Jousiprikat x 2 eli ne hämähäkkijouset kruunun alla.
    - kytkinletku (teräspunos)
    - pääsylinterin korjaussarja
    - työsylinterin korjaussarja
    - koneistin kytkinkruunun
    - Koneistin avartajantangon
    - koneistin kytkinlautasen
    - öljynvahto x 4 (ainakin)

    Öljystä sanottakoon sen verran että ZXR900B - moottoriin ei sovi olleenkaan Mobilin Delvac - sarjan tuotteen. Tuo kytkin ei irrotanut Delvac MX:llä pätkääkään kylmänä ja huonosti kuumanakin.

    Tuohon moottoriin en laita enään muuta kuin MP-öljyjä, ja niitäkin sieltä notkeammasta päästä.

    Hermot meni monta kertaa ja ammatti-ihmisiin (auttajiin?) piti ottaa yhteyttä, kuntoon tuli loppujen lopuksi.

    Kiitokset Ramille viimeisistä viilauksista. Ajokautta odotellessa!
    Oliko ratkaisu siis liukkaampi öljy vai mikä?

    Koen juuri tällä hetkellä samanlaisia ongelmia KTM:n crossipyörässä ja juuri nyt avaamassa ja ilmaamassa kytkintä kolmatta kertaa. Olen käyttänyt öljynä jotain halpaa 10w-30 mineraali öljyä, auttaisiko vaihto johonkin liukkaampaan?
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12