Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
    Olipa uskomaton vaikutus jarrutehoon uusilla jarrunesteillä.
    Ostin pyörän viimekesänä ja nyt vaihdoin jarrunesteet kun ei tiedä koska vaihdettu viimeksi. Ilmeisesti aika kauan sitten kun oli niin pirun likaista, tuli sellaista pientä mustaa hiutaletta.

Ennen vaihtoa etujarrukahvaa sai puristaa oikein kunnolla ja takajarrun teho olematon. Vaihdon jälkeen sai opetella uudestaan ajamaan, etujarru ottaa tehokkaasti kevyellä puristuksella ja takajarrua eka kertaa kokeillessa löi takapyörän lukkoon.

Eipä olisi uskonut kun autoon nesteiden vaihdolla en mitään huomattavaa eroa ole saanut.
    Honda CBR1000F -99
    ex Honda CBX750F -85
    Onhan niillä pieni merkitys, mutta kuulostaa siltä että on ollut takajarrussa ilmaa ja nyt nesteiden vaihdon yhteydessä kuplat lähtenyt poies järjestelmästä.
    Hieman taukoa
    Tuntuu kyllä oudolta, jos itse jarruteho on parantunut. Itse olen huomannut autossakin huomattavan eron tuntumassa eli käytännössä siinä paljonko pedaali antaa periksi. Ei se neste hirveästi palojen ja levyn väliseen kitkaan vaikuta?
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
    Lainaa (mjtee @ Heinä. 03 2008,21:51) kirjoitti
    Tuntuu kyllä oudolta, jos itse jarruteho on parantunut. Itse olen huomannut autossakin huomattavan eron tuntumassa eli käytännössä siinä paljonko pedaali antaa periksi. Ei se neste hirveästi palojen ja levyn väliseen kitkaan vaikuta?
    komppaan edellistä.
    Vanhat nesteet mulla jo kahvinmustaa, ja jarru takerteli. Sai kyllä pysähtymään ja etusen yhtä helposti lukkoon mutta tuntuma oli aivan kauhea kun se jarruteho meni pykälittäin. Uudet nesteet sisään ja ah mikä unelmatuntuma
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
    Kylläpä sillä nesteellä on merkitystä, sehän voitelee koko systeemin.
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
    Lainaa (poku @ Heinä. 04 2008,03:18) kirjoitti
    Ei niitä jarruja mikään saa voidella... En ainakaan ite laita jarruihin mitään voitelua, laakereihin kylläkin
    Aika pelottavaa jos ois myynnissä jarrujen voitelu-ainetta...
    Vai laittaako joku jarruihin vaseliinia?
    Intruderclubfinland

Pappa Tunturi
    Tunturi Tiger Aqua
    Yamaha DT 125 *-87
    Yamaha XS 650 *-80
    Honda Shadow 600 *-90
    Suzuki Intruder 1400 *-91
    Lainaa (intikka @ Heinä. 04 2008,04:03) kirjoitti
    Ei niitä jarruja mikään saa voidella... En ainakaan ite laita jarruihin mitään voitelua, laakereihin kylläkin
    Kyllä laitan. Mäntien liikkuvuus on syytä varmistaa voitelemalla. Myös liukutapit -niin kuin nimikin jo sanoo- voidellaan.
    Häh ... Laardit levyille ja baanalle ... vaimitensenytoli ...

Tosissaan, kyllähän sen jarrunesteen tarkoitus on myös hoitaa voitelua. Noin niinkuin sisäisesti jarrutsydeemille.
    Honda VFR 750 F 1997 (RC36) - MYYTY!
    Lainaa (testis @ Heinä. 04 2008,05:00) kirjoitti
    Kyllä laitan. Mäntien liikkuvuus on syytä varmistaa voitelemalla. Myös liukutapit -niin kuin nimikin jo sanoo- voidellaan.
    Kuulemma myös sipaus kuparipastaa jarrupalan takapuolelle vähentää vinkumista
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  11.  
    Ei sinne kitkapinnoille mitää voidetta saa laittaa, mutta tosiaa jarruissa o monta muutaki liikkuvaa osaa jotka aiheuttaa kitkaa keskenään.

Itselläni oli kanssa vastaava kokemus "voiko nesteiden vaihto vaikuttaa näin paljon". Vaihdoin kiinalaiseen moottoripyörään alkuperäisten nesteiden tilalle kunnon liemet. Alkuperäinen litku oli sellaista todella paksua ja jähmeää ainetta, sameaa ja sellaista jotain ihan muuta kuin paikalliset nesteet täällä. Aloin pohtimaan vasta jälkikäteen että olisiko se jotain dot5 silikoniainetta joka olisi siellä lunnonkumisten tiivisteiden vuokse.. mutta laitoin kuitenkin perus dot5.1 nesteet sinne sisälle ja nyt tuo tuntuu toimivan todella hienosti tuo jarru.

Muistakaa sitten nuiden nesteiden kanssa että se dot5 ei sovi minkään kanssa yhteen ja sen tilalle ei sovi mikään muu, kun taas dot4 ja dot 5.1 o sekoituskelpoisia ja hyviä nesteitä. Kohta joku hd-mies tulee kehumaan dot5 nesteitä, mutta se taitaakin olla melkolailla ainoa käyttökohde niille.