Tulokset 1:stä 19:een 19:sta
    vihtu. takana oleva otsikon mukainen gummi on kulunu keskeltä lähes loppuun ajettuani sillä VASTA n. 5000km. josta kallisteluteitä ehkä 3000km. onko vähä perseestä. paineet on ollu koko ajan ookoo ja mielestäni ajanu suht siivosti. eikähän tolla kuussatasella f-sebarilla oikein muulla tavalla voi ajaakaan. varsinkaan näin kokematon kuski. kannattaako ottaa maahantuojaan yhteyttä vai nielenkö kiukkuni ja ladon taas taaloja tiskiin ostaakseni uuden renkaan. joka ei todellakaan tule olemaan Metzeler vaan Michelin. nii

Tärkeintä on lähteminen, jäitten lähteminen.

Honda CBR 600RR -03 (gone)
    Honda CBR 600F -03 (gone)
    Honda CBR 600F -00 (gone)
    Kyllähän tuo M-1 tuppaa kulumaan vinhaan... Kuussatkulla itse pääsin 6000 km, kun oli vaihto kunnossa.
    achso. kiitos vaikka v*tuttaaki toi kulumisvauhti ni helpottaa tietää ettei sen o tarkotuskaa kestää ku puoltoista kuukautta

Ei voi kyllä kestäväksi kehua...nimimerkillä toissa keväänä M-1:lle 2tkm ja uutta rengasta alle
    ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
    Juu, ihan hyvä rengas ajaa jne. mutta kuluu luvattoman nopeesti. Vanhassa ysiärrässä kesti muistaakseni n.5000 kun rupesi narut näkymään.
    Eikös me puhuttu asiasta kun sitä päälle käännettiin kesän korvalla..

Itellä tuli viime keväänä sakkoraja vastaa 2tkm kohdalla ja 4tkm näky jo kankaat. Tosin alla oli tonninen ja kevään karheat.
    Vaimon kuussatkussa näyttäis kestävän ehkä n. 8tkm koska nyt on ajettu 5tkm ja pintaa puolet jäljellä.
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
    Mulla kesti n.6000km.
    Vaihdoin alle Roadtecin, saa nähdä miten pitkälle sillä päästään.
    Viina miehen virvottaa, mut olut antaa voimaa.
    * *Busa 08
    M1 kesti K1200R:ssä 4000km. Keskellä ei ollut kuviota silloin enää ollenkaan näkyvissä. Nyt alla oleva M3 vaikuttaa hieman paremmalta kestävyyden suhteen - eikä ajo-ominaisuudetkaan ole ainakaan huonommat M1:een verrattuna.
    K1200R '06
    Lainaa (svahnm @ Heinä. 03 2008,20:38) kirjoitti
    Eikös me puhuttu asiasta kun sitä päälle käännettiin kesän korvalla..

Itellä tuli viime keväänä sakkoraja vastaa 2tkm kohdalla ja 4tkm näky jo kankaat. Tosin alla oli tonninen ja kevään karheat.
    Vaimon kuussatkussa näyttäis kestävän ehkä n. 8tkm koska nyt on ajettu 5tkm ja pintaa puolet jäljellä.
    Joo. Kato mun valikoivaan muistiin oli tallentunu vain sanat "8000km" ja sieltä oli pyyhkiytyny kokonaan poijes se, et toi 8tkm oli itseäni huomattavasti kokeneemman ihmisen ajamana Mulla kun tuo ajotyyli on erityisesti mutkateillä vielä sellasta kiihdytys-jarrutus-kiihdytys-jarrutus -tyylistä... Toivottavasti ajokokemuksen karttuessa opin ajamaan myös mutkateillä jouhevasti

Edit: nythän sitten pääsen testaamaan sitä sulta ostamaani (huomasitkohan edes pientä lisäystä saldossasi silloin?) lähestulkoon laserohjattua kuminirrotusrobottia, jos uskallan

Lainaa (KapteeniValpas @ Heinä. 03 2008,21:10) kirjoitti
    Edit: nythän sitten pääsen testaamaan sitä sulta ostamaani (huomasitkohan edes pientä lisäystä saldossasi silloin?) lähestulkoon laserohjattua kuminirrotusrobottia, jos uskallan *
    Joo, maksoit muistaakseni liikaa tililleni, palautanko ylimääräiset eurot?

Tee jensin kanssa kaupat Dunlopeista, ei ole ainakaan hinnalla pilatut, ellet ala sitten sport touring kumeja suunnittelemaan seuraavaksi.
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
    Itellä kans kesti 5000 tkm toi takakumi. Ihan hyvä pito renkaassa mut ei kestä... Etunen kestää sit jo paremmin. Edellisessä pyörässä oli alla jo n.7 tkm ja vielä ois päässy 2-3 tkm ainakin.
    R6R räärääpyörä
    Lainaa (svahnm @ Heinä. 03 2008,21:54) kirjoitti
    Tee jensin kanssa kaupat Dunlopeista, ei ole ainakaan hinnalla pilatut, ellet ala sitten sport touring kumeja suunnittelemaan seuraavaksi.
    kiitos tästä mää ajelen niillä kumeilla mitkä halavalla saa paitsi en enää koskaan tolla M-1:llä... pistin Jensille tonne linkin taakse kyselyä ku en uskalla enää tähän aikaan soittaa.

Toiset tykkää äiteestä ja toiset tyttärestä.
    Kolmas varvi Metzelerin M-1 alla ja olen kovasti diggaillut, seuraavatkin tulee olemaan M-1:set. Epsanjasta Radamotorilata tilaamalla maksoin varvista 240 ekee (120/70 R17 ja 190/50 R17), alle laitosta piti kärsiä muutama killinki lisää. Takasella menee noin 6-7 tkm ja etusella about tuplat. Pitää yllättävän hyvin kulahtaneenakin.

Hyvä pito = pehmeä seos = nopea kuluminen, sano kuka mitä sano.
    " Keep the streets safe, ride on the sidewalk! "
    "Mercenaries never die, they just go to hell to regroup!" - Sahara
    Aivan loistava rengas. Bandit 1200:ssa kesti noin 4500 km.

-hh-
    Niinhän se on Äidit ja tyttäret jne. Ite ostin Reliatecilta molemmat kumit ja hinnat oli eteen 105€ + taakse 145€ eli ei jää paljoo noista Espanjan hinnoista. Näyttää vaan tulevan ajokilsoja sen verran (tällä kaudella takana reilut 11000) et alan olla valmis maksamaan sen 50€ enemmän takakumista jolla ajaa tuplasti pidempään. Edelliset kumit oli Misukat ja kestivät n. 11tkm. M-1 vaihtokunnossa n. 5tkm ajon jälkeen. Ajo-ominaisuuksissa en vielä tällä ajokokemuksella osaa huomata eroo. Molemmilla kumeilla oon pysyny tiellä Seuraavat on näillä näkymin Dunlopit. Saa nähä minkä verran niillä ajaa.

Siinä on semmoinenkin mausteensa että toisiin mopoihin sopii joku rengas ja toinen ei. Huomasin Pirelleillä ajellessa niiden olevan tosi uraherkät, kaverin mopossa ne toimii hienosti ja koko on muuten sama. Kokeilemalla se mieluisin löytyy!
    " Keep the streets safe, ride on the sidewalk! "
    "Mercenaries never die, they just go to hell to regroup!" - Sahara
    Lainaa (Henry @ Heinä. 04 2008,08:55) kirjoitti
    Hyvä pito = pehmeä seos = nopea kuluminen, sano kuka mitä sano.
    Just näin. Kestävyys ja pito on aina kompromissi.

Kysymys kuuluukin, tarvitsetko noin pehmeää rengasseosta sun nykyisellä ajotyylillä?

Kun puhutaan laadukkaista renkaista, pitää hiukan kovempi ja kestävämpi seos katuajossa erittäinkin hyvin, ja lämmetessään myös radalla yllättävän hyvin. Mulla ei ole Metzelerille mitään kytköksiä, mutta jos saman merkin sisältä katsotaan ei Z6 ole huono vaihtoehto. Erittäin hyvä sekalaiseen ajoon mun kokemuksen mukaan ja kestää hyvin! M3:sta olen kuullut myös paljon hyvää. Sen pitäisi kestää M1:stä enemmän ja olla pidoltaan lähes Pirellin Diablo Corsan tasoinen. Tästä ei tosin itsellä ole kokemuksia.

Mut joo, rengas kannattaa sovittaa omiin tarpeisiin, kompromisseja kun ovat.
    ZRX 1100 + KLR 650
    Lainaa (Tapsa_V @ Heinä. 05 2008,19:07) kirjoitti
    Mulla ei ole Metzelerille mitään kytköksiä, mutta jos saman merkin sisältä katsotaan ei Z6 ole huono vaihtoehto. Erittäin hyvä sekalaiseen ajoon mun kokemuksen mukaan ja kestää hyvin!
    Mulla oli edellisessä pyörässä Honda CBR 600F:ssä Roadtec Z6 renkaat jotka oli silloiseen pyörään ja ajoon täydelliset. Oli puhdasta matka-ajoa, sekalaisia mutkapätkiä, kaupunki cruisailuja ja radalla pari ensikertaa. Myin pyörän kun renkailla oli ajettu 15tkm ja vielä ajokunnossa!
    xxx
  19.  
    Mulla on nyt M-1 takanen viittävaille vainaa ja kilometrejä ei taida olla, kuin 3000km. Z6 kesti 14tkm vastaavassa käytössä, eikä se nyt NIIN paljon huonompi ollut ainakaan z750:n alla.

Muuten mukava rengas, mutta luokattoman huono kestävyys katukäytössä.