Sivu: 2 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 132:sta
    Lainaa (ananas @ Heinä. 03 2008,17:51) kirjoitti
    kyselisin mitenkä kauan renkaan vaihto oikeesti kestää rockettiin ja pyytäisin laskun kohtuullistamista. Tuossa on petoksen makua, ja sehän on laitonta. Toki omaa tyhmyyttä ettei kysy hintaa ensin. Kannattaa kysyä kaikesta hinta etukäteen, oli sitten miten tahansa pieni huoltotoimenpide.
    Olen tätä liikettä käyttänny monta vuotta. Edellisen omistajan aikaan ostanut 3 uutta pyörää ja paljon muuta sälää. En siksi tullut ajatelleeksi koko hintajuttua. Tästä lähtien vissiin pitää pyytää kauppiaalta kirjallisena kaikki mahdolliset tiedot kengännumerosta lähtien. No, kyllä ne renkaat jossakin saadaan vaihdettua kohtuuhintaan Rockettiinkin, ei kylläkään enää crossipyörässä.
    Lainaa (kotka @ Heinä. 03 2008,16:18) kirjoitti
    Hankinpa Rockettiin edullisen takarenkaan. Vein pyörän ja renkaan Crossipyörään Kotkaan ja pyysin vaihtamaan sen alle koska vanha oli kulunut loppuun. Kassalla mykistyin, kun lasku oli 116,00 €. Kalle selitti että nämä harmaatuontirenkaat vaihdetaan tuntiveloituksella. Perkele. Mistä tietää mikä on harmaatuontirengas? Onko se erivärinen vai mikä? En pöllö tietenkään älynnyt kysyä tätä hommaa ennen vaihtoa, eikä Kallekaan vaivautunut ilmoittamaan asiasta kun menin liikkeeseen renkaan vaihtoa kysymään ja jätin tämän harmaatuontirenkaan liikkeeseen yöksi. Toivottavasti liike ei nyt saastunut tämän renkaan takia. Täytyy jostakin löytyä halvempi renkaanvaihtopaikka ettei tässä tyhmä eläkeläinen joudu ihan puille paljaille näiden rengasjuttujen kanssa. * * *
    No niin, olen yrittänyt Kotkalaisia varotella näistä kahdesta MP-liikkeestä, siinä välissä on halpa/hyvä renkaanvaihtopaikka: Öljy-Hetki.
    Tosin tässä Rocketin tapauksessa oli ongelmana saada takanakki irti.

Näyttää ainoa asiallinen MP-liike täälläpäin olevan Banzaibike kliks.

Kyllä meidän kymenlaaksolaisten pitää ruveta Susikoskella torstaisin klo. 18.00 (parikertaa jo yritetty) tapailemaan ja vaihtamaan kokemuksia, että saatais mm. suurimmat "karikot" vältettyä.
    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
    Lainaa (kotka @ Heinä. 04 2008,11:06) kirjoitti
    Lainaa (ananas @ Heinä. 03 2008,17:51) kirjoitti
    kyselisin mitenkä kauan renkaan vaihto oikeesti kestää rockettiin ja pyytäisin laskun kohtuullistamista. Tuossa on petoksen makua, ja sehän on laitonta. Toki omaa tyhmyyttä ettei kysy hintaa ensin. Kannattaa kysyä kaikesta hinta etukäteen, oli sitten miten tahansa pieni huoltotoimenpide.
    Olen tätä liikettä käyttänny monta vuotta. Edellisen omistajan aikaan ostanut 3 uutta pyörää ja paljon muuta sälää. En siksi tullut ajatelleeksi koko hintajuttua. Tästä lähtien vissiin pitää pyytää kauppiaalta kirjallisena kaikki mahdolliset tiedot kengännumerosta lähtien. No, kyllä ne renkaat jossakin saadaan vaihdettua kohtuuhintaan Rockettiinkin, ei kylläkään enää crossipyörässä. * *
    Ennen kuin murhaatte liikettä niin on sanottava että Rocket III on pyörä jonka renkaanvaihto ei ole ihan tavallinen operaatio. Itselläni kuluu siihen vähintään 2 tuntia, enkä suostu ko. laitteeseen tekemään renkaanvaihtoja enää. En kehtaa laskuttaa aikaa joka siihen kuluu joten ohjaan Rocket omistajat Turussa valtuutettuun Triumph liikkeeseen. Kuten joku jo totesikin on siinä lisäksi erinomaisen hyvä mahdollisuus vanteen vahingoittumiseen 230/240 leveän ja matalan renkaan vuoksi.
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
    sain muutama vuosi sitten Bikeworldista 180 euron laskun samasta hommasta... Osaa ne laskuttaa juu.
    antti.kemppainen@smoto.fi - Suomen motoristit Ry - www.smoto.fi - Modified Motorcycle Association of Finland - www.mmaf.info
    120/180 euroa vaihtotyöstä!!! Alkaa olla ihan sama mistä sen itse kumin hommaa, se ei enää näyttele osaa kokonaiskustannuksissa... Tiedänpähän taas yhden pyörän mitä en tule ostamaan itselleni, ei perse kestä tommosia kumilaskuja.
    Lainaa (Pahus @ Heinä. 04 2008,14:36) kirjoitti
    120/180 euroa vaihtotyöstä!!! Alkaa olla ihan sama mistä sen itse kumin hommaa, se ei enää näyttele osaa kokonaiskustannuksissa... Tiedänpähän taas yhden pyörän mitä en tule ostamaan itselleni, ei perse kestä tommosia kumilaskuja.
    Voihan sen ottaa itse irti.
    Itse vaihdatin Tuusmotorissa Mynetmotosta ostamani renkaan alta-alle. Rengas joka otettiin alta oli 240/40-18 ja alle tuli 260/40-18 ja mopo on Intruder M 1800 R. Hinta oli 60 euroa, jota pidin kohtuullisena. Tämä vain vertailun vuoksi, koska oma pyörä ja rengaskoko olivat hyvin samankaltaisia Rocketiin verrattuna.

J64
    Pyöriä vuosien aikana viitisenkymmentä
    ite maksoin viimetteeks 5e kun vein rengasliikkeeseen oman rinkulan ja vanteen... tosin ilman tasapainotusta kun ei ollut sovitteita tuohon ykspuoliseen
    K750 -61
    Lainaa (wesba @ Heinä. 04 2008,11:09) kirjoitti
    Lainaa (kotka @ Heinä. 03 2008,16:18) kirjoitti
    Hankinpa Rockettiin edullisen takarenkaan. Vein pyörän ja renkaan Crossipyörään Kotkaan ja pyysin vaihtamaan sen alle koska vanha oli kulunut loppuun. Kassalla mykistyin, kun lasku oli 116,00 €. Kalle selitti että nämä harmaatuontirenkaat vaihdetaan tuntiveloituksella. Perkele. Mistä tietää mikä on harmaatuontirengas? Onko se erivärinen vai mikä? En pöllö tietenkään älynnyt kysyä tätä hommaa ennen vaihtoa, eikä Kallekaan vaivautunut ilmoittamaan asiasta kun menin liikkeeseen renkaan vaihtoa kysymään ja jätin tämän harmaatuontirenkaan liikkeeseen yöksi. Toivottavasti liike ei nyt saastunut tämän renkaan takia. Täytyy jostakin löytyä halvempi renkaanvaihtopaikka ettei tässä tyhmä eläkeläinen joudu ihan puille paljaille näiden rengasjuttujen kanssa. * * *
    No niin, olen yrittänyt Kotkalaisia varotella näistä kahdesta MP-liikkeestä, siinä välissä on halpa/hyvä renkaanvaihtopaikka: Öljy-Hetki.
    Tosin tässä Rocketin tapauksessa oli ongelmana saada takanakki irti.

Näyttää ainoa asiallinen MP-liike täälläpäin olevan Banzaibike kliks.

Kyllä meidän kymenlaaksolaisten pitää ruveta Susikoskella torstaisin klo. 18.00 (parikertaa jo yritetty) tapailemaan ja vaihtamaan kokemuksia, että saatais mm. suurimmat "karikot" vältettyä.
    Juuh, viimeks kun kävin susikoskella oli juttua ko. aiheesta...

No, roketin rinkula saattaa olla hankalampi homma, kai... *

Ja Bazaibike taas sekin myy renkaita... niin taisi mun harmaatuonti/irtovanne-yhdistelmä maksaa 30 euroa.

Öljy-hetki taasen hoiti homman kotiin
    Alkoi jo pikkasen jännittämään hinta, kun huomasin että siellä on pari hassua mp-rengasta myynnissä, mutta kympin otti...

Eli yhteenvetona: rengasliikkeet vaihtelee mp-kumeja kesän täytetöinä, kymppikin on rahaa... ja parempi vielä jos motska-äijiä on jonoksi... suht helppoa rahaa. Ja kun alkaa se autojen rengasruletti, niin silloin mp-kumpat ei ole niin mielenkiintoinen homma

Ja yritetään päästä sinne susikoskelle torstaisin...
    Autonrengasliikettä olen monesti käyttänyt ja homma on toiminut tehokkaasti ja hinnat ollut edullisia.
    Lainaa (puikkis @ Heinä. 04 2008,20:12) kirjoitti
    Autonrengasliikettä olen monesti käyttänyt ja homma on toiminut tehokkaasti ja hinnat ollut edullisia.
    Eli näin... Koska niiden hinta ei sisällä sitä: Mitäs et ostanut täältä lisää

Eläköön markkinatalous....
    Täytyy myöntää, että kyseisessä liikkeessä on kieltämättä tuo palvelu muuttunut rahastuksen tyyliseksi omistajanvaihdoksen jälkeen...
    Nimim. etellisestä moposta tonnin ylihintaa maksanut pelkästään toimivan palvelun vuoksi

Nykyisistä omistajista tulee tunne, että he yrittävät vuolla kaikella rahaa tyyliin hetimullekaikkitännenyt...
    Reality will kill your dreams...
    With only one exception...

-1000RR-

---Life sucks... And then you marry one that doesn't---
    Lainaa (asakki @ Heinä. 04 2008,20:57) kirjoitti
    Täytyy myöntää, että kyseisessä liikkeessä on kieltämättä tuo palvelu muuttunut rahastuksen tyyliseksi omistajanvaihdoksen jälkeen...
    Nimim. etellisestä moposta tonnin ylihintaa maksanut pelkästään toimivan palvelun vuoksi

Nykyisistä omistajista tulee tunne, että he yrittävät vuolla kaikella rahaa tyyliin hetimullekaikkitännenyt...
    Joo... Ja liikkeestä x luvatut prosentit (jotain kun ostat kaikki täältä) ajokamoihin olikin täysi nolla, eli reilulla tonnilla ajokamoja listahinnalla....

Onnex netti toimii...
    Helvata, ite ainakin ostan oman paikkakunnan liikkeistä tavarat ja palvelut,vakioasiakkaalle alennukset tavaroista ja palveluista tulee automaattisesti hymyn kera.
    Ei sitte tartte ihmetellä (jos kaikki ostetaan "netistä" ulkomailta),kun ne oman paikkakunnan palvelut ja tavaran toimittajat supistaa tarjontaansa tai lopettaa kokonaan,joskus sitä palvelua/tavaraa voipi tarttea heti.
    Ymmärrän täysin kun rengasliike veloittaa enempi pelkästä asennuksesta kun meet "nettirengas kainalossa" liikkeeseen jossa samaa tavaraa on hyllyt täynnä.
    Se oman paikkakunnan yrittäjäkin voi myydä sen renkaan sieltä hyllystä ilman 22% ALV;a ulkomaille,mutta suomeen myydessä se täytyy periä/maksaa,muistaa pitää myös että yrittäjä maksaa veronsa suomeen/omalle paikkakunnalle,ko verovaroista maksetaan meidän kaikkien " HYVINVOINTIPALVELUT"...sun muut julkiset hankkeet...

Sama kun/jos sinun työpaikallesi rahdattaisiin verovapaasti työsi tekeviä ulkomaalaisia,olisit pian liian kallis työtön työmies/nainen.
    Suositaans nyt vaan suomalaista työtä ja palveluita,loppulaskuissa hyödymme siitä kaikki....vaikka ajella uusia teitä,tai vaikka tulevaisuudessa vaikka säästää rengaskuluissa kun tiestö voidaan pitää(päälystää) paremmassa kunnossa.saamme lapsemme koulutettua,saamme sairaanhoidonpalvelut,mekin saamme aikanaan ihmisarvoista hoitoa "vanhainkodeissa",voimme elää(ja vielä lapsemmekin ja lapsenlapsemme,jne) hyvinvointiyhteiskunnassa,ym.ym...
    Jokainen tietenkin tekee kuten parhaaksi näkee,mutta ite ainakin ostan vain suomalaisista liikkeistä tavarat /palvelut.....

KEPPI-G
    Lainaa (Keppigee @ Heinä. 04 2008,22:44) kirjoitti
    Helvata, ite ainakin ostan oman paikkakunnan liikkeistä tavarat ja palvelut,vakioasiakkaalle alennukset tavaroista ja palveluista tulee automaattisesti hymyn kera.
    Ei sitte tartte ihmetellä (jos kaikki ostetaan "netistä" ulkomailta),kun ne oman paikkakunnan palvelut ja tavaran toimittajat supistaa tarjontaansa tai lopettaa kokonaan,joskus sitä palvelua/tavaraa voipi tarttea heti.
    Ymmärrän täysin kun rengasliike veloittaa enempi pelkästä asennuksesta kun meet "nettirengas kainalossa" liikkeeseen jossa samaa tavaraa on hyllyt täynnä.
    Se oman paikkakunnan yrittäjäkin voi myydä sen renkaan sieltä hyllystä ilman 22% ALV;a ulkomaille,mutta suomeen myydessä se täytyy periä/maksaa,muistaa pitää myös että yrittäjä maksaa veronsa suomeen/omalle paikkakunnalle,ko verovaroista maksetaan meidän kaikkien " HYVINVOINTIPALVELUT"...sun muut julkiset hankkeet...

Sama kun/jos sinun työpaikallesi rahdattaisiin verovapaasti työsi tekeviä ulkomaalaisia,olisit pian liian kallis työtön työmies/nainen.
    Suositaans nyt vaan suomalaista työtä ja palveluita,loppulaskuissa hyödymme siitä kaikki....vaikka ajella uusia teitä,tai vaikka tulevaisuudessa vaikka säästää rengaskuluissa kun tiestö voidaan pitää(päälystää) paremmassa kunnossa.saamme lapsemme koulutettua,saamme sairaanhoidonpalvelut,mekin saamme aikanaan ihmisarvoista hoitoa "vanhainkodeissa",voimme elää(ja vielä lapsemmekin ja lapsenlapsemme,jne) hyvinvointiyhteiskunnassa,ym.ym...
    Jokainen tietenkin tekee kuten parhaaksi näkee,mutta ite ainakin ostan vain suomalaisista liikkeistä tavarat /palvelut.....
    Mutta kohtuus kaikessa!

Kyllä itsekin olen valmis palvelusta hiukan maksamaan. Ja olen huomannut kyllä että kun keskittää ostokset samaan liikkeeseen niin hinnatkin alkaa olemaan kohdillaan. Vähän kalliimpaa kuin netistä tilaamalla, mutta kohtuudella. Joskus olen saanut halvemmallakin kuin mitä olen löytänyt netistä. Esim. rukan tuotteet.
    Harley Davidson Dyna Wide Glide -10
    Harley Davidson XL1200 -08
    Yamaha YZF-R1 -08
    Kawasaki ZX-10R -06
    Yamaha FZ1-N -06
    Yamaha FZ6-S -04
    Suzuki GSX-750F -89
    Honda CBR 600F -89
    Lainaa (teude @ Heinä. 04 2008,02:34) kirjoitti
    Lainaa (janza @ Heinä. 03 2008,21:06) kirjoitti
    Siinä sadan metrin päässä olisi ollut öljy-hetki...
    Ainakin viime kesänä (irtovanteelle tosin) maksoi 10€

Kannattaa harmaatuontikumien kanssa kiertää noi mp-puljut kaukaa...
    Näin on. Sitten jos liikkeestä sen kumin ostaa, niin saa hyvinkin edullisen paketin, mutta kun viet pyörän ja renkaan sinne valmiiksi, niin johan tulee hintaa.
    Heh, johan on kuviot.

Öljyhetkessä (Kotka) vaihtoivat isäukon mopoon harmaatuonti renkaan hintaan 10€, renkaan pyörimis-suunta oli väärä, painotus perseellään ja rengas oli asennettu vielä vanteelleen päin veetä. Eli rengas oli painunut vanteen sisään liikaa toiseltapuolelta ja toiseltapuolelta sitten liian vähän = pompottaa.

Rossipyörässä vaihtelivat gummin toistepäin ja painottivat, 10€ ja pelaa loistavasti.
    Itte kun tekee, niin tulee sellanen kun sattuu tulemaan.
    ***Sama kun/jos sinun työpaikallesi rahdattaisiin verovapaasti työsi tekeviä ulkomaalaisia,olisit pian liian kallis *työtön työmies/nainen.
    Suositaans nyt vaan suomalaista työtä ja palveluita,loppulaskuissa hyödymme siitä kaikki....***mutta ite ainakin ostan vain suomalaisista liikkeistä tavarat /palvelut..... *
    Mun työpaikalla näin on tehty jo vaikka kuinka *****nan moneen otteeseen.
    Lopputulos on ollu se, että mä olen joutunut tekemään niittenkin työt

...ja kyllä, minäkin suosin Suomalaista, ostan vieläkin kamani kyseisestä liikkeestä, jos ei muuten niin kannatusmielessä
    Mutta silti ei voi mitään tunteelle, joka omistajanvaihdon jälkeen on tullut.
    Reality will kill your dreams...
    With only one exception...

-1000RR-

---Life sucks... And then you marry one that doesn't---
    Lainaa (janza @ Heinä. 04 2008,20:37) kirjoitti
    Lainaa (puikkis @ Heinä. 04 2008,20:12) kirjoitti
    Eli näin... Koska niiden hinta ei sisällä sitä: Mitäs et ostanut täältä lisää

Eläköön markkinatalous....
    Sieltä olen ostanut pyörän renkaat, mutta asentavat myös irtorenkaat ilman irvistelyä.
    Lainaa (JoBa @ Heinä. 04 2008,23:09) kirjoitti
    Öljyhetkessä (Kotka) vaihtoivat isäukon mopoon harmaatuonti renkaan hintaan 10€, renkaan pyörimis-suunta oli väärä, painotus perseellään ja rengas oli asennettu vielä vanteelleen päin veetä. Eli rengas oli painunut vanteen sisään liikaa toiseltapuolelta ja toiseltapuolelta sitten liian vähän = pompottaa.

Rossipyörässä vaihtelivat gummin toistepäin ja painottivat, 10€ ja pelaa loistavasti.
    On näköjään sitten sielläkin asentajia ja "asentajia".

Viime kesänä, no problemos, ite tietysti olin koko ajan vieressä vahtaamassa että homma ok.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
    Tälläisestä olen ennenkin lukenut tällä foorumilla. Mopopajoja on moneen junaan, toiset tekee halvalla ja toivovat saavansa hyvällä palvelulla houkuteltua asiakkaita. Sitten on niitä jotka ajattelevat että "prkl oppii poika ostamaan renkaat seuraavan kerran liikkeestä". Loput valitsevat kauniin keskitien.

Hinnasta kannattaa siis aina sopia etukäteen. Minä olen useamman kerran junaillut omien harmaatuonti renkaiden vaihdon siten että teetän ne jonkun huollon yhteydessä. Halvin hinta renkaanvaihdolle tällä tekniikalla on ollut 0€ ja kallein 30€ (alta - alle).

Sitten toinen pohtimisen paikka on tässä "tuntiveloituksessa" halvin tuntiliksa ei ole välttämättä säästö. Ne pajat jossa on oikeasti ammattitaitoiset asentajat sanoo suoraan montako tuntia menee jossain tietyssä remontissa (olettaen tietysti että on tiedossa mitä aletaan korjaamaan).
    " Keep the streets safe, ride on the sidewalk! "
    "Mercenaries never die, they just go to hell to regroup!" - Sahara
    Se oman paikkakunnan yrittäjäkin voi myydä sen renkaan sieltä hyllystä ilman 22% ALV;a ulkomaille,mutta suomeen myydessä se täytyy periä/maksaa,muistaa pitää myös että yrittäjä maksaa veronsa suomeen/omalle paikkakunnalle,ko verovaroista maksetaan meidän kaikkien " HYVINVOINTIPALVELUT"...sun muut *julkiset hankkeet...

Sama kun/jos sinun työpaikallesi rahdattaisiin verovapaasti työsi tekeviä ulkomaalaisia,olisit pian liian kallis *työtön työmies/nainen.
    Jokainen tietenkin tekee kuten parhaaksi näkee,mutta ite ainakin ostan vain suomalaisista liikkeistä tavarat /palvelut..... *
    No niin... *eli mun työpaikkahan on huomattavasti halvempi ulkomailla ja sinne se varmaan jatkossa karkaa...

Mutta niikuin sanottua paras tarjous voittaa... Jos ei pysty kilpailla niin ulos..............

Koska monella ei ole käytännön kokemusta siitä miten huoltoliikkeissä oikeasti toimitaan siellä pajan puolella niin tässä lyhyt lista mitä tuollaisen Amerikan customin renkaanvaihto vaatii, vaihtotyö 2 tuntia takarengas :

-Pyörä pukille, kiinnitys liinoilla
    -Perä ylös
    -Jos sivulaukut niin niiden irroitus
    -Taka-akselin irroitus (yleensä tautisen jumissa eli vaati korroosioiden poiston, hionnan ja rasvauksen)
    -Pyörä pois
    -Renkaan vaihto, vanhojen painojen poisto, tasapainoitus
    -Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä
    -Hihnan/ketjun kireyden tarkastus
    -Lyhyt koe-ajo

Ehkä tämä selittää mistä ne hinnat voi muodostua. Eli kyllähän se voi maksaa jos homman tekee kunnolla.
    Aprilia Mille R -03

Ex. Speedmaster 2003
    Lainaa (Beef @ Heinä. 06 2008,22:58) kirjoitti
    Koska monella ei ole käytännön kokemusta siitä miten huoltoliikkeissä oikeasti toimitaan siellä pajan puolella niin tässä lyhyt lista mitä tuollaisen Amerikan customin renkaanvaihto vaatii, vaihtotyö 2 tuntia takarengas :

-Pyörä pukille, kiinnitys liinoilla
    -Perä ylös
    -Jos sivulaukut niin niiden irroitus
    -Taka-akselin irroitus (yleensä tautisen jumissa eli vaati korroosioiden poiston, hionnan ja rasvauksen)
    -Pyörä pois
    -Renkaan vaihto, vanhojen painojen poisto, tasapainoitus
    -Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä
    -Hihnan/ketjun kireyden tarkastus
    -Lyhyt koe-ajo

Ehkä tämä selittää mistä ne hinnat voi muodostua. Eli kyllähän se voi maksaa jos homman tekee kunnolla.
    Ei selity, mulle ainakaan, tuo hinta.

Jos ostaa renkaan ao. liikkeestä niin se vaihtuukin nopsempaan kun hintakin on niin paljon alhaisempi? Mikähän noista työvaiheista silloin jäänee väliin?

Toisaalta mikä noissa työvaiheissa eroaa Sporttiin jonka takarengas vaihtuu 27 Eurolla joissain liikkeessä (alta alle)- liki satskun ero?

Vapaakaupan syrjintää sanon minä...

--JaSa
    TFM
    Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
    BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
    Eikä mulle, kaikki pikkutyökin saadaan näyttäämään vaikeilta hikihommilta, josta pitäis saada ainaski 500e (3000 mk).

Onneks vähän itte tehneenä tietää: kun itte tekee, ei paljo maksa+työn jälkikin on kuin olis ittelleen tehny.
    Ei kaikki ole niin helppoa kun siltä näyttää...

American kustomi ja takarenkaan vaihto.

Ja sieltä sivu 54 alkaen... 2 tuntia, ei riitä.
    Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
    Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D

Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!

YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Heksa @ Heinä. 07 2008,00:46) kirjoitti

Just. Näyttää vähän työläämmälle kuin esim. bleidin takarenkaan irroitus. Aika surullisesti suunniteltu jos kerran joutuu poistamaan koko pakoputken, Vaihdepolkimen ja jalkatapit että saa takakumin irti... En itsekään suostuisi tuota operaatiota 30 eurolla tekemään...
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
    Ite maksoin viimeks kympin kun nostin auton takakontista vanteen ja renkaan ja vaihdatin halvalla muualta saadun takarenkaan...
    Meni joku 15min ja pinnavanne custoomiin... Alta alle voi olla eri hinta mut siitähän tässä topikissa ei ollu kyse. Eli outo heitto Beeffiltä??

PS. Piti siis lainata tuota viestiketjun aloitusta

Intruderclubfinland

Pappa Tunturi
    Tunturi Tiger Aqua
    Yamaha DT 125 *-87
    Yamaha XS 650 *-80
    Honda Shadow 600 *-90
    Suzuki Intruder 1400 *-91
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (intikka @ Heinä. 07 2008,04:28) kirjoitti
    Ite maksoin viimeks kympin kun nostin auton takakontista vanteen ja renkaan ja vaihdatin halvalla muualta saadun takarenkaan...
    Meni joku 15min ja pinnavanne custoomiin... Alta alle voi olla eri hinta mut siitähän tässä topikissa ei ollu kyse. Eli outo heitto Beeffiltä??
    Tarkistapa ketjun ensimmäinen viesti. Lue se ajatuksella, ja sitten voidaan keskustella oudoista heitoista...
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
    Lainaa (Juutana @ Heinä. 07 2008,06:48) kirjoitti
    Lainaa (intikka @ Heinä. 07 2008,04:28) kirjoitti
    Tarkistapa ketjun ensimmäinen viesti. Lue se ajatuksella, ja sitten voidaan keskustella oudoista heitoista...
    Yleensä nuo hinnat Suomessa ilmoitetaan juuri irtokappaleen vaihtohintoina ja mikäli alta-alle hinta poikkeaa listahinnasta huomattavasti tai sitä ei ole erikseen sovittu tuntityöksi on melko törkeää laskuttaa jälkikäteen tuota asiakkaalta.
    -Itse en asioi liikkeessä,missä hintoja ei ole ilmoitettu tai niitä pitää erikseen kysellä.
  30.  
    Lainaa (Heksa @ Heinä. 07 2008,00:46) kirjoitti

Hyvä joku että joku sentään tajusi tuon edellisen viestin pointtini. Kannattaa kuitenkin muistaa että työn suorittajissa on eroja ja niin myös hinnoissa. Silloin kun itse mekaanikkona työskentelin niin jonkun verran oli näitä "tinkijöitä", joille kyllä valaistiin miten se hinta muodostuu. Vastaavasti olen liian monta kertaa joutunut sitten korjaamaan muiden "asentajien" töppäyksiä.

Siitä olen samaa mieltä, että asiakkaalle pitää kertoa huollon hintaluokka etukäteen jos mahdollista.
    Aprilia Mille R -03

Ex. Speedmaster 2003
Sivu: 2 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen