Yksipuoliseen swingiin renkaanvaihto on helpompaa kuin autoon. Ei tartte avata/tiukata kuin yksi mutteri...
BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Pari työkaveria on jättänyt auton korjaamolle tyyliin: laittakaa kuntoon... Ja autoa noudettaessa onkin sitten alkanut päässä kilisemään... ei kuitenkaan siitä syystä että remppa olisi ollut erityisen huokea(Beef @ Heinä. 07 2008,09:40) kirjoitti
Mutta jos taas kerrotaan noin hinta, niin yleensä se pitää ja kerran jopa itseltä jätettiin laskuttamatta ylim. työstä
Tämänlaiset kokemukset saavat palaamaan samaan liikkeeseen.
Vaikka eteen levitettiinkin "roadstarin mankan pura ja kokoa ohje" niin ei se poista sitä tosiasiaa että laskutus on eri putkan omille renkaille ja kainalossa tuoduille.(Juutana @ Heinä. 07 2008,06:48) kirjoitti
paluu alkuun: "Kalle selitti että nämä harmaatuontirenkaat vaihdetaan tuntiveloituksella". (tuosta kun jättää V*ttuilun pois niin ei paljon jää)
Koska putkan omat renkaat todennäköisesti menee alle halvemmalla niin tekeekö "suviuunot" vaihtotyön kun tuntiveloitus on todennäköisesti edullisempi omille renkaille. Tunti on tunti samaan kikottimeen oli rengas kaupan hyllystä tai asiakkaan kainalosta..
Edelleen vapaan kaupan rajoittamista jonka vielä myöntää..
Toisaalta ihan sama - jokainen tulkitsee omalla tavallaan. Itse vaihdan edelleen renkaani itse ja tilaan ne Epsanjasta. Samaa suosittelen muille - se ei todellakaan ole rakettitiedettä josta pitää satasia maksaa. Palvelusta olen valmis maksamaan, jos sellaista joskus kohtaan.
PS: Kumma että jenkeissäkin (kustomeiden äitien maassa) vaihtavat vielä leveemmille ja vielä matalampia renkaita ihan ite - ja ne on tosi kämmäreitä kansana...
Ihan normi tilanne jos kyseessä on vaikkapa 3B Passat, 8D tai 8E A4, Laguna II, ym eurooppalainen kulkupeli, jossa on aina kaikki pallonivelet väljät, jne, jolloin huolto + korjaus = 2000+ eur(janza @ Heinä. 07 2008,18:42) kirjoitti
ZX-10R + ZX-6RR
Sen verran vielä tähän aiheeseen että tämän muutaman vuoden motoristi-uralla olen törmännyt ihmellisiin asenteisiin, joita ei muissa erikoisliikeissä kohtaa... Johtuuko siitä että puljuja on sen verran harvassa, vai mistä lie.(Henry @ Heinä. 05 2008,00:01) kirjoitti
Yleensä jos jotain tarvitsee, vaihtoehtoja ei ole kuin yksi, ja hintaa kysyttäessä annetaan stormin,allrightin,duellin luettelo...
Ei soittoja maahantuojille tai "maagisia" taskulaskimia
Ei nyt pelkkää huonoa sentään, kyllä täällä suomenmaassa hyviäkin liikkeitä on... posti sitten vaikka tuo. Ei ole tarvinnut vielä mitään ulkomailta hommata ja tuskin jatkossakaan.
Maanantaina pinnavanteelta vanha pois/uusi tilalle ja tasapainoon hintaan 10€.
Rengas oli ostettu "ei tästä kaupasta".
Joo. Mulla on kans yskuolinen swingi mut tarvii 46 hylsän jossa ei oo viisteitä reunoissa ollenkaan, toi fillarin mutteri on niin matala että helposti pyöristyy ilman väärää hylsyä ja monentit on aika kovat et pulttipyssy olis kiva...(B12 @ Heinä. 07 2008,18:17) kirjoitti
Et ei sekään ole aina helpoin vaihtoehto![]()
Energy of the gods, adrenalin surge
Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
Up here in the air, this will never hurt
I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
Jep, ei oo Öljy-Hetken hinnat näköjään viimevuodesta noussu.(GC5 @ Heinä. 11 2008,11:35) kirjoitti
![]()
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
Eikä pidä unohtaa mitä kaikkea roipetta sitä pitää ensin purkaa pois että siihen pulttiin pääsee edes käsiksi - juuri skodaan renkaan vaihtaneena, 58e munkki + 16e duuni autorengasliikkeessä. Tässä irroitus-mielessä Honda NTV 650 oli aika onnistunut - putki niin lyhyt että rengas mahtui nätisti välistä sen kuin vain "formula-mutterin" aukasi(sakuc @ Heinä. 11 2008,12:41) kirjoitti
![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Vai että päältä satasen asennus ketjun aloittajalla. On se aika paha.
Edelliseen pyörään ostin pari vuotta sitten takakumin paikallisesta liikkeestä, alta alle vaihtoineen kumi maksoi mulle 95 e, renkaana Pirelli Sport Demon.
aloitti työn 10.50 ja meni ruokatunnille 11-12 ja lopetti työn 12.20 ja veloitukset täysien tuntien mukaan(Inkku @ Heinä. 04 2008,07:21) kirjoitti
![]()
![]()
näin saadaan kaksi tunti veloitettua aikaa puolen tunnin työstä....
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
Uutta rengasta tarvittaessa soitan ensin Kuva MP:lle,että onko heillä sopivaa nakkia ,otan vanteen irti ja vien sinne ja hinta on aina irtovanteelle asennettuna,ei ole ongelmia ja homma pelaa kuin junan vessa.Eikä tarvii laskea,jos muutaman euron säästäisi,tai tuntitolkulla istua netin ääressä etsimässä sitä samaa muutaman euron säästöä.Helppoa ja nopeaa ja siistiä.![]()
5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
Olinpa välillä vähän seilaamassa. Tästähän tulikin mielenkiin-toinen juttu. Voin mainita, että ennen koko renkaanvaihtoprojektia soitin Banzaimiehelle. Hän sanoi suoraan etteivät vehkeet riitä rocketille. Öljyhetki sekä eurorengas vai mikä se oli, siellä jylpyllä, sanoivat molemmat, että pitää olla rengas irroitetuna pyörästä, sitten vaihto onnistuu kohtuu hintaan.![]()
ei se RIII n takiksen vaihto oo ihan pikku juttu on oikeesti
tosi v mainen ja nimen omaan sen vanhan pois otto vanteelta
esim kokeilkaa itte 03-04 paistetun 880 joka on vielä ajettu loppuun ottaa pois vanttelta joka on erittäin pehmeäreunainen
ja tos kiveksi kuivunees 880 tiukka vanne nauha
tulee takuu varmasti hikikarpaloita otsalle ei fyysisestärasituksesta
ai nii jos jostain joutuu maksaa ni kannattaa tehä itte
ni ei tarvi maksaa mitään
itte oon märisemättä maksanu laskun jos oon jotain teetättäny
toisella jos itse en ole osannu tai viitsiny
no se siitä älköön kukaan ottako hernettä nenään se ei ole tän avautumisen tarkoitus
tuppaa vaan olemaan hieman enemmän tuo säästö kuin "muutama euro".(gixxerman @ Heinä. 18 2008,07:20) kirjoitti
Ei mulla muuta, jatkakaa..
- P
Kuvalle ei kukaan täysjärkinen kyllä mene. Vittuilevat vaan, ja kun tuntee ko. paikan huoltohenkilökuntaa, niin morjesta vaan!(Perkele @ Heinä. 24 2008,04:18) kirjoitti
![]()
"Jos viistoistavuotiasta sais."
990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
Mulle ne ainakin vaihto uuden kumin tosi nopeesti ja ei ollu edes kallista. Alta alle 20€ ja meni 20 min. Muutamat eurot tai kympit, ihan sama kuhan homma pelaa. Toisin kun Bike Forumilla, huollon piti olla valmis 2päivässä ja se nyt on ollu siellä kuukauden! Homman piti maksaa n.150€ nii mitä nyt eilen siellä pyörähin nii oli hinta kivunnu jo yli 1000 euroo. Kuukauden huoltoajat on liian pitkät ja sitä puljua en enää käytä vaikka aina oon siellä asioinu ja ollu hyvä palvelu nii nyt riitti...(uijui @ Heinä. 24 2008,11:31) kirjoitti
![]()
--GsxR:iä--
Uutta rengasta tarvittaessa soitan ensin Kuvan MP:lle, että onko heillä sopivaa nakkia, ajan pyörän sinne ja hinta on aina alta alle asennettuna ja alle OVH:n, ei ole ongelmia ja homma pelaa kuin junan vessa. Samalla voi juoda kahvit sisällä eikä tarvitse laskea josko muutaman euron säästäisi kun itse irrottelisi ja kiinnittelisi vannetta, vaan voi senkin ajan käyttää omaan ammattiin ja/tai vapaa-aikaan.(gixxerman @ Heinä. 18 2008,07:20) kirjoitti
![]()
GSX-R600 K6
Ite vaatisin hinnanalennusta, koska myyjä ei etukäteen kertonut yllättävän korkeasta hinnasta. Jos eivät suostu niin valitus Kuluttajariitalautakuntaan. Toki asiakkaalla on selonottovelvollisuus, mutta ei asiakasta tuollaisessa standarditoimenpiteessä silti voi aivan silmittömästi kusettaa.
MC Lawyers
Jep, tuleehan mokomalle kumikiekolle hintaa...
Omat kumpat oon hommanu ORG. kaupasta, kiitos ja kumarrusJa vielä hyödyntänyt paikallisen rengasliikkeen palveluja.
Mutta aivan pakko laittaa pätkä vierailusta mp-liikkeessä, vanha tosin... *Kummeli
Enpä viitsi kuluttaja-asiamiestä enää vaivata, kun navigaattorihomma on siellä käynnissä. Maksoin laskun Kallelle totta kai, mutta paha maku jäi suuhun, siksi tänne kirjoitinkin. Kartoittelen nyt eri vaihtoehtoja kun noita renkaita tuppaa kulumaan. Rocketti kieltämättä tuntuu olevan hankala tappaus ainakin takarenkaan osalta.(kallle @ Heinä. 25 2008,17:09) kirjoitti
juu ton rocksun kanssa suosittelisin vaikka hieromaan jonkun paikallisen mp dunarin kanssa rönttää / diiliä et hommaat tassut ja saat työt siinä samassa sekä luotetavan asennuksen
veikkaan et tulee pidemmän päälle halvemmaksi
keskittämällä saa yleensä plussaa pätee myös mp alalla
( yleensä )
että näin... yleensähän oikeesta liikkeestä ostettaessa sisältyy renkaan hintaan vannetyöt ja tasapainotus, irroitus ja takaisin laitto meneekin sitten tuntitöinä. joissain kestää 10min ja joissain 2,5h, ja täällä foorumilla ei taatusti ole yhtään seppää joka puoleentuntiin hosuu r3:sen renkaanvaihdon. Eiköhän pitemmänpäälle ole joka suhteessa paras vaihtoehto luoda kestävä asiakassuhde miellyttävän jälleenmyyjän kanssa kaikissa pyöräasioissa.
Sama laulu, ei enää oteta Rocket:a, Gold Wing:ä tai VRSC-malleja muuta kuin tuntitöinä. Perk.... kun sitä vanhaa rengasta ei tahdo saada vanteelta pois muuta kuin rälläkällä leikkaamalla. Tai pura nyt sitten toista tuntia jotain GW:n peräpäätä että saat takarenkaan irti. Tuo kun pitäis tehdä sillä normaalilla parin kympin palkkiolla niin sormille menis.(Cterror @ Heinä. 04 2008,11:14) kirjoitti
Petri
Jes, rälläkällä ollaan mekin jouduttu ajelemaan teräsvanteita poikki. Aika arveluttavaa puuhaa.(Pepedro @ Heinä. 04 2009,08:22) kirjoitti
Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
PowerBike Finland
Monesti renkaan vaihto pyritään saamaan mahtumaan muiden huoltotöiden väliin, missään korjaamolla ei ole pelkkää rengasasentajaa joka ei tekisi muita töitä, moni ei osaa varata aikaa renkaan vaihdolle vaan, tullaan ovesta sisään ja rengas haluttaisiin heti alle.
Asiakkaan oman renkaan asennuksen hinta on aina korkeampi siksi että ko liikkeestä ostetun renkaan hinnassa on varmasti kovankin tinkimisen jälkeen vielä pieni pelivara tämän asennustyön kattamiseksi.
Tässä järjestyksessä työt ovat helpoimpia korjaamolle ja siis myös edullisimpia asiakkaalle.
- Asennus irtovanteelle, nopea tehdä ja jos rengas ostetaan ko paikasta voi olla että asennus kuuluu hintaan.
-Eturenkaan "alle asennus", monesti helppo nostaa pyörän keula ylös ja asennustyö ei monimutkaista.
-Takarenkaan "alleasennus", nyt sitten korjaamo varmasti kysyy että mikä pyörä on kyseessä. Jotkut jopa simppelin näköisetkin takapäät saattavat olla hieman hankalia, jopa niin että taka-akseli purkaantuu väärään suuntaan ja joutuu irroittamaan pakoputken/putket että saa akselin pois. Nyt ei sitten selvitäkkään välttämättä samalla rahalla joka olisi mennyt irtovanteelle asennukseen, lisäksi jos rengas on muualta ostettu niin kaikki pelivarat renkaan hinnan ja asennushinnan kanssa on käytetty. Monesti otetaan sitten sillä tuntiveloituksella.
-GoldWing, en minäkään haluaisi vaihtaa GW:n takarengasta...
Älä korjaa ehjää....
No jos a.)renkaan ostaa jostain halpahallista ja b.) vielä olettaa että ilmaiseksi laitetaan pyörään johon se nyt ei todellakaan ole mikään rutiini toimenpide vaan vaatii aidosti aikaa niin kyllähän se on kohtuullista jos siitä liike korvauksen ottaa, pyörä kun ei edes sieltä ole varmaankaan hankittu vaan naapuriliikkeestä tien toiselta puolelta.
En sano sitä, että kaikesta pitää sokeasti maksaa mutta kyllä tässä on laskutus ihan aiheellinen kun kysymyksessä on ihan erikoistyö.
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Voi olla että mitään en taas kerran ymmärrä, mutta eikös olisi ollut aika selkeää kysyä hinta-arviota ja hinnoitteluperusteita pyörää ja rengasta pajaan viedessä?![]()
* Arctic Ranger *
tämä renkaiden hinta on kyllä mielenkiintoinen(Keppigee @ Heinä. 04 2008,22:44) kirjoitti
kerran kysyin liikkeestä mikseivät itse tilaa niitä renkaita ulkomailta siihenhän tulisi vain verot päälle ja silti hinta pysyy kurissa
vastasi että eivät voi tehdä sitä koska nämä suomen isot tukkurit nostavat varaosien hintaa koska renkaat eivät enää menisi kaupan.
paikallisessa maksoi 30% alennuksella mezler z6 sarja perus 120 ja 180 leveet 300€ ilman asennusta
netistä 200€ kuluineen + itse asennus.
mitenkäs org shoppi sitten pystyy myymään kohtuu hinnalla renkaat?
tallissa nyt
yamaha rd125 -80
Pitbro 125 -07 4t crossi
hondacbr 1100xx -05
yamaha fz1 -10
ex
cbr600 -99