Tulokset 1:stä 24:een 24:sta
  1. #1
    En nyt enää muista mitä noilla oli eroa... Eli mulla on kohta menossa koko sarja 1000cbr pärrään vahtoon. Etujarrut hieman nypyttää ku ryömintävauhdissa painaa. Epäilen, että on jarrulevyt hieman epätasaiset.
    Normiajoa ajelen, ja nautiskelu mielessä saatan jarruakin joskus käyttää.
    Oliko tuo sintteripala kovempi/kestävämpi, mutta syö jarrulevyjä enemmän?

    Näin muistelisin....

    Lähinnä siis ajattelin, että kannattaisiko mun maksaa tuo 6 e extraa etujarruihin, jos noilla sais "oijottua" noita levyjä.

    Ja siis yleisesti, et mitäs eroa noilla paloilla oli, viimeks taisin kysellä 6 vuotta sitten näitä, on päässy unohtuu :-)
    CBR 1000F -89
  2. #2
    Kannattaa tarkastaa, ettei oo joku niitti jumissa, jos nypyttää. Tuskin on levyn epätasaisuudesta kiinni.
    premier

    emeritus
  3. #3
    Itse vaihdoin buluun eteen ihan käypästen ja toimivien tilalle sintteripalat toissapäivänä. Tuntuma parani todella paljon ja jarrutehoa tuntuu löytyvän naapurinkin tarpeisiin.

    Ja se ajaa sentään wanhalla vålvålla...
    Syteen tai saveen ja pubiin...
    ______________________
    Honda VFR 800 VTEC
    Buell XB12S (sold)
    Kawasaki ZX6R (sold)
  4. #4
    Lainaus http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=292.0 tekstistä:
    Lainaa kirjoitti
    ...on huolehdittava, että jarrupalan ja jarrulevyn materiaalit ovat yhteensopivia. Patarautalevyn kanssa ei saa käyttää sintrattuja jarrupaloja, sillä sintteripalat tuottavat niin paljon lämpöä, että levy ei välttämättä sitä kestä. Materiaaleista riippuu myös...
    Toisinsanoen sintteripala käy kuumempana kuin ei-sintteripala, tämä saattaa vetää patarautalevyn kieroksi. Tällainen muodonmuutos ikävällä hetkellä voi taas vetää kuskin tangentin suuntaan....
    Story tells 95% of all Harleys ever made are still on the road. Remaining 5% made it home. More about this: http://luupilotti.blogspot.com/
  5. #5
    Eikö näissä tietyissä kyykyissä ole sintteripalat ensiasennuspaloina jo? Vai onko joku johtanut mua pahasti harhaan? Esim mulle on annettu ymmärtää, että Mun R6R 2006 olisi sintterit?

    Vai vejättääkö joku pahasti?
    Nyksä. Speed Triple 2013
    EX: GSX-R 1000 K6
    EX: R6R 06
  6. #6
    Lainaa (Petsku73 @ Heinä. 03 2008,13:13) kirjoitti
    Eikö näissä tietyissä kyykyissä ole sintteripalat ensiasennuspaloina jo? Vai onko joku johtanut mua pahasti harhaan? Esim mulle on annettu ymmärtää, että Mun R6R 2006 olisi sintterit?

    Vai vejättääkö joku pahasti? *
    Joo on 10r kans sintterit alkuperäisenä edessä. Ei edes saa mistään liikkeestä normi paloja.
    Kawasaki zx-10r
  7. #7
    Stormilla näyttäs olevan kyl 2 eri hintaa sintteri ja normi...

    Aikoinaan vaihdoin kusiaiseen jotku kalliimmat palat, oisko just ollu sintteri, niin mutu tuntumalta alkoi levyjen kuluminen samalla...
    CBR 1000F -89
  8. #8
    Lainaa (premier @ Heinä. 03 2008,12:02) kirjoitti
    Kannattaa tarkastaa, ettei oo joku niitti jumissa, jos nypyttää. Tuskin on levyn epätasaisuudesta kiinni.
    valistapa minua tyhmää mitä tuolla "niitti jumissa" tarkoitat?gixxerissä nimittäin nypyttää/"kanittaa" takajarru..palat kunnossa ja silmämääräisesti, huom silmämääräisesti levyssäkään ei ole mitään erikoista.kierohan se voip olla, sitä ei edes minun silmä havaitse..laakerikaan ei äännä eikä ylim. välystäkään tunnu.
    Pukille nostettuna rengas pyörähtää normaalisti melkein kierroksen ja sit "kanittaa"(hieno sana) vähän matkaa..
  9. #9
    Kawan ZR-7:ssa aikanaan nypytti etujarrut juuri noissa ryömintänopeuksissa. Niitit jumissa, eli sinne jarrulevyn kiinnitysniitteihin suihkasin hippasen WP40:stä ja AVOT, loppui se nyppiminen. Ja varoo sitten tän toimenpiteen jälkeen kun se WP40 roiskuu sieltä sinne levylle, ni ei stoppaile vähään aikaan kunnolla.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  10. #10
    Lainaa (akkep @ Heinä. 03 2008,14:41) kirjoitti
    Lainaa (premier @ Heinä. 03 2008,12:02) kirjoitti
    Kannattaa tarkastaa, ettei oo joku niitti jumissa, jos nypyttää. Tuskin on levyn epätasaisuudesta kiinni.
    valistapa minua tyhmää mitä tuolla "niitti jumissa" tarkoitat?gixxerissä nimittäin nypyttää/"kanittaa" takajarru..palat kunnossa ja silmämääräisesti, huom silmämääräisesti levyssäkään ei ole mitään erikoista.kierohan se voip olla, sitä ei edes minun silmä havaitse..laakerikaan ei äännä eikä ylim. välystäkään tunnu.
    Pukille nostettuna rengas pyörähtää normaalisti melkein kierroksen ja sit "kanittaa"(hieno sana) vähän matkaa..
    Tää koskee siis vaan etujarrulevyjä. Sporttipyörissä on yleensä tollaset "kelluvat" jarrulevyt. Eli rinkulan ulkokehä ei ole suoraan kiinni keskiössä vaan se on kiinni "niiteillä", jotka mahdollistaa ulkokehän pienen sivuttaissuuntaisen liikkeen. Jos niitit on jumissa eikä ulkokehä pääse liikkumaan kauttaaltaan tarvittavaan suuntaan, alkaa jarrussa tuntua nypytystä.
    premier

    emeritus
  11. #11
    Ahaa,kuitti.aina oppii uutta>>talliiin...
  12. #12
    Onkohan separissa tommoset niitit? En pääse ku vasta parin tunnin päästä itte tutkimaan...
    CBR 1000F -89
  13. #13
    Lainaa (chainese @ Heinä. 03 2008,15:48) kirjoitti
    Onkohan separissa tommoset niitit? En pääse ku vasta parin tunnin päästä itte tutkimaan...
    onhan siellä. Ei taida semmosta katupyörää enää löytyä, missä ei niittejä olis.
  14. #14
    Käyttäkää puhdistukseen brake cleaner:iä. Ei sinne mitään öljyjä kannata ruiskia
  15. #15
    kävin jo ostamassa cleaneria, mutta ei siinä levyssä kyllä mitään niittejä ole... muutama kuusiokolo ruuvi vaan... noh putsaillaan noita jarruja muuten, vaikkapa jahka palat käyn hakemassa.
    CBR 1000F -89
  16. #16
    Lainaa (chainese @ Heinä. 03 2008,21:37) kirjoitti
    kävin jo ostamassa cleaneria, mutta ei siinä levyssä kyllä mitään niittejä ole... muutama kuusiokolo ruuvi vaan... noh putsaillaan noita jarruja muuten, vaikkapa jahka palat käyn hakemassa.
    Laita kuva tai en usko!!!
  17. #17
    Ne "niitit" on sellaset pienet "prikat" mitkä yhdistää jarrulevyn siihen toiseen osaan mikä sitten on vanteessa kiinni. Kyllä 1000f:ssä tuollaset pitäis olla?
    CBR 600rr
  18. #18
    no eipä näy, ei siinä on samaa rautaa aina noille kuusiokoloille asti... siellä välissä saattaa tietenkin prikat olla, mut et varmasti niitä tarkota...
    CBR 1000F -89
  19. #19
    normaali jarrulevy
    kelluva

    Jos 1000F on vanha niin ei välttämättä ole kelluvia levyjä. Mulla ei ole -92 600F:ssä kelluvia



    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  20. #20
    kiitos kuvista. Ei ole kelluva mulla.
    CBR 1000F -89
  21. #21
    Joo miun vanhassa -90 VFR:ssä oli myös etujarrulevyt ilman niittejä eli ei kelluvat. Eikä nypyttäneet.... kyllä ne levyt on kierot jos nypyttää... ei auta jarrupalojen vaihto purevampiin, korkeintaan pahentaa tilannetta. Uusien tai purkulevujen osto on nyt edessä siulla.
    Ducati Monster S4R -04
    Ducati SS600 -95


  22. #22
    Ennen levyjen vaihtoa kokeile putsata levyt brake cleanerilla ja karhunkielellä tai hienolla vesihioma aperilla tms, samalla kun putsaat jarrut.
    On niin paljon halvempi et kannattaa yrittää. Puhdistumista/tasoittumista voi saada aikaan myös muutamalla kovalla jarrulla: levyt lämpenee ja hankaa voimakkaammin - tasottuu kitkaominaisuudet.

    Usein toi " kierot levyt" on oikeesti vain likaiset. Normi liikenne on usein jarruille niin paljon alle mitoitusarvojen et pintaan tarttuu pieniä määriä ainetta erilailla erikohtiin - kitka vaihtelee: Nypyttää erityisesti kevyissä jarruissa ja hiljaisessa vauhdissa, esim valoihin pysähtyessä. Lievässä tapauksessa kovemmassa vauhdissa ei tunnu - moottorista ja tiestä tulevat tärinät peittää

    jos on toistuva ja paranee puhdistamalla, palojen vaihto erimerkkisiin/tyyppisiin voi muuttaa tilannetta.



    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  23. #23
    Lainaa (specka @ Heinä. 04 2008,00:03) kirjoitti
    Ennen levyjen vaihtoa kokeile putsata levyt brake cleanerilla ja karhunkielellä tai hienolla vesihioma aperilla tms, samalla kun putsaat jarrut.
    On niin paljon halvempi et kannattaa yrittää. Puhdistumista/tasoittumista voi saada aikaan myös muutamalla kovalla jarrulla: levyt lämpenee ja hankaa voimakkaammin - tasottuu kitkaominaisuudet.

    Usein toi " kierot levyt" on oikeesti vain likaiset. Normi liikenne on usein jarruille niin paljon alle mitoitusarvojen et pintaan tarttuu pieniä määriä ainetta erilailla erikohtiin - kitka vaihtelee: Nypyttää erityisesti kevyissä jarruissa ja hiljaisessa vauhdissa, esim valoihin pysähtyessä. Lievässä tapauksessa kovemmassa vauhdissa ei tunnu - moottorista ja tiestä tulevat tärinät peittää

    jos on toistuva ja paranee puhdistamalla, palojen vaihto erimerkkisiin/tyyppisiin voi muuttaa tilannetta.
    +1
    Liv to Raid! Raid to liv!
  24.  
  25. #24
    Joo mustakin tuntuu, ettei ne pahasti kierot voi olla. Homma tosiaan ilmenee vasta ryömintanopeuksissa.

    Palat ja levyt on kyllä jo aika lopussa, mutta tämä kausi mennään nyt vielä noilla levyillä. Talvella on sitten aikaa ja rahaa ruveta hiomaan tätä timanttia :-)

    Ostan siihen varmaan noi halvemmat palat ennen norjan reissua ja samalla käyn koko järjestelmän läpi öljyineen. Ja tietyst sitä brake cleaneria, ku just ostin uuden pullon.

    Ja tähän vielä Hondan johtokunnalle terveiset, että laittakaas ne mun osat nyt äkkiä sieltä jaappanista tulemaan :-) reissu lähestyy.
    CBR 1000F -89