En nyt enää muista mitä noilla oli eroa... Eli mulla on kohta menossa koko sarja 1000cbr pärrään vahtoon. Etujarrut hieman nypyttää ku ryömintävauhdissa painaa. Epäilen, että on jarrulevyt hieman epätasaiset.
Normiajoa ajelen, ja nautiskelu mielessä saatan jarruakin joskus käyttää.
Oliko tuo sintteripala kovempi/kestävämpi, mutta syö jarrulevyjä enemmän?
Näin muistelisin....
Lähinnä siis ajattelin, että kannattaisiko mun maksaa tuo 6 e extraa etujarruihin, jos noilla sais "oijottua" noita levyjä.
Ja siis yleisesti, et mitäs eroa noilla paloilla oli, viimeks taisin kysellä 6 vuotta sitten näitä, on päässy unohtuu :-)
CBR 1000F -89
Kannattaa tarkastaa, ettei oo joku niitti jumissa, jos nypyttää. Tuskin on levyn epätasaisuudesta kiinni.
premier
emeritus
Itse vaihdoin buluun eteen ihan käypästen ja toimivien tilalle sintteripalat toissapäivänä. Tuntuma parani todella paljon ja jarrutehoa tuntuu löytyvän naapurinkin tarpeisiin.
Ja se ajaa sentään wanhalla vålvålla...![]()
Syteen tai saveen ja pubiin...
Lainaus http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=292.0 tekstistä:Toisinsanoen sintteripala käy kuumempana kuin ei-sintteripala, tämä saattaa vetää patarautalevyn kieroksi. Tällainen muodonmuutos ikävällä hetkellä voi taas vetää kuskin tangentin suuntaan....kirjoitti
Story tells 95% of all Harleys ever made are still on the road. Remaining 5% made it home. More about this: http://luupilotti.blogspot.com/
Eikö näissä tietyissä kyykyissä ole sintteripalat ensiasennuspaloina jo? Vai onko joku johtanut mua pahasti harhaan? Esim mulle on annettu ymmärtää, että Mun R6R 2006 olisi sintterit?
Vai vejättääkö joku pahasti?![]()
Nyksä. Speed Triple 2013
EX: GSX-R 1000 K6
EX: R6R 06
Joo on 10r kans sintterit alkuperäisenä edessä. Ei edes saa mistään liikkeestä normi paloja.(Petsku73 @ Heinä. 03 2008,13:13) kirjoitti
Kawasaki zx-10r
Stormilla näyttäs olevan kyl 2 eri hintaa sintteri ja normi...
Aikoinaan vaihdoin kusiaiseen jotku kalliimmat palat, oisko just ollu sintteri, niin mutu tuntumalta alkoi levyjen kuluminen samalla...
CBR 1000F -89
valistapa minua tyhmää mitä tuolla "niitti jumissa" tarkoitat?gixxerissä nimittäin nypyttää/"kanittaa" takajarru..palat kunnossa ja silmämääräisesti, huom silmämääräisesti levyssäkään ei ole mitään erikoista.kierohan se voip olla, sitä ei edes minun silmä havaitse..laakerikaan ei äännä eikä ylim. välystäkään tunnu.(premier @ Heinä. 03 2008,12:02) kirjoitti
Pukille nostettuna rengas pyörähtää normaalisti melkein kierroksen ja sit "kanittaa"(hieno sana) vähän matkaa..
Kawan ZR-7:ssa aikanaan nypytti etujarrut juuri noissa ryömintänopeuksissa. Niitit jumissa, eli sinne jarrulevyn kiinnitysniitteihin suihkasin hippasen WP40:stä ja AVOT, loppui se nyppiminen. Ja varoo sitten tän toimenpiteen jälkeen kun se WP40 roiskuu sieltä sinne levylle, ni ei stoppaile vähään aikaan kunnolla.![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Tää koskee siis vaan etujarrulevyjä. Sporttipyörissä on yleensä tollaset "kelluvat" jarrulevyt. Eli rinkulan ulkokehä ei ole suoraan kiinni keskiössä vaan se on kiinni "niiteillä", jotka mahdollistaa ulkokehän pienen sivuttaissuuntaisen liikkeen. Jos niitit on jumissa eikä ulkokehä pääse liikkumaan kauttaaltaan tarvittavaan suuntaan, alkaa jarrussa tuntua nypytystä.(akkep @ Heinä. 03 2008,14:41) kirjoitti
premier
emeritus
Onkohan separissa tommoset niitit? En pääse ku vasta parin tunnin päästä itte tutkimaan...
CBR 1000F -89
onhan siellä. Ei taida semmosta katupyörää enää löytyä, missä ei niittejä olis.(chainese @ Heinä. 03 2008,15:48) kirjoitti
Käyttäkää puhdistukseen brake cleaner:iä. Ei sinne mitään öljyjä kannata ruiskia
kävin jo ostamassa cleaneria, mutta ei siinä levyssä kyllä mitään niittejä ole... muutama kuusiokolo ruuvi vaan... noh putsaillaan noita jarruja muuten, vaikkapa jahka palat käyn hakemassa.
CBR 1000F -89
Ne "niitit" on sellaset pienet "prikat" mitkä yhdistää jarrulevyn siihen toiseen osaan mikä sitten on vanteessa kiinni. Kyllä 1000f:ssä tuollaset pitäis olla?
CBR 600rr
no eipä näy, ei siinä on samaa rautaa aina noille kuusiokoloille asti... siellä välissä saattaa tietenkin prikat olla, mut et varmasti niitä tarkota...
CBR 1000F -89
normaali jarrulevy
kelluva
Jos 1000F on vanha niin ei välttämättä ole kelluvia levyjä. Mulla ei ole -92 600F:ssä kelluvia
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
kiitos kuvista. Ei ole kelluva mulla.
CBR 1000F -89
Joo miun vanhassa -90 VFR:ssä oli myös etujarrulevyt ilman niittejä eli ei kelluvat. Eikä nypyttäneet.... kyllä ne levyt on kierot jos nypyttää... ei auta jarrupalojen vaihto purevampiin, korkeintaan pahentaa tilannetta. Uusien tai purkulevujen osto on nyt edessä siulla.
Ducati Monster S4R -04
Ducati SS600 -95
Ennen levyjen vaihtoa kokeile putsata levyt brake cleanerilla ja karhunkielellä tai hienolla vesihioma aperilla tms, samalla kun putsaat jarrut.
On niin paljon halvempi et kannattaa yrittää. Puhdistumista/tasoittumista voi saada aikaan myös muutamalla kovalla jarrulla: levyt lämpenee ja hankaa voimakkaammin - tasottuu kitkaominaisuudet.
Usein toi " kierot levyt" on oikeesti vain likaiset. Normi liikenne on usein jarruille niin paljon alle mitoitusarvojen et pintaan tarttuu pieniä määriä ainetta erilailla erikohtiin - kitka vaihtelee: Nypyttää erityisesti kevyissä jarruissa ja hiljaisessa vauhdissa, esim valoihin pysähtyessä. Lievässä tapauksessa kovemmassa vauhdissa ei tunnu - moottorista ja tiestä tulevat tärinät peittää
jos on toistuva ja paranee puhdistamalla, palojen vaihto erimerkkisiin/tyyppisiin voi muuttaa tilannetta.
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
+1(specka @ Heinä. 04 2008,00:03) kirjoitti
Liv to Raid! Raid to liv!
Joo mustakin tuntuu, ettei ne pahasti kierot voi olla. Homma tosiaan ilmenee vasta ryömintanopeuksissa.
Palat ja levyt on kyllä jo aika lopussa, mutta tämä kausi mennään nyt vielä noilla levyillä. Talvella on sitten aikaa ja rahaa ruveta hiomaan tätä timanttia :-)
Ostan siihen varmaan noi halvemmat palat ennen norjan reissua ja samalla käyn koko järjestelmän läpi öljyineen. Ja tietyst sitä brake cleaneria, ku just ostin uuden pullon.
Ja tähän vielä Hondan johtokunnalle terveiset, että laittakaas ne mun osat nyt äkkiä sieltä jaappanista tulemaan :-) reissu lähestyy.
CBR 1000F -89