Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Olen hankkimassa tehoputkea (zzr 1100) ja mietin minkä merkin putki + muffleri olis hinta/laatu suhteeltaan paras..? Vince & hinesills on SSR 2 ja super sport putkea, Muzzyllä omansa ja D&D:llä kanssa sopivan huokeita (alk. 502 USD) Vince & Hinesiä sais tilattua lähelle ilman rahteja, muista joutuu maksamaan tänne Tampereelle ulkomailta tilatessa.

    Kertokaa kokemuksia/mielipiteitä
    Suzuki S1 -84 -> Suzuki RG gamma 125 -86 -> Kawasaki ZZ-R 600 -90 -> Kawasaki ZZ-R 1100 -92
  2. #2
    Itse tilasin Jenkkilästä omaan zx-7r Kawaan Vance&Hinesin ss2r koko satsin, ja valitettavasti hieman pettynyt olen laatuun.

    Ensinnäkin Kawan pakoaukko on 41,5mm kokoinen ja Vancen putkenpäät oli 42,8mm halkaisijaltaan. Eli ei puhettakaan että olisi mahtunut paikalleen => putken päät vaihdettava metallipajalla.

    Toiseksi pakosarja tulee 8mm pulteilla kiinni pyttyyn ja kiinnityslaipoissa on 8,5mm pultinreijät. Laippojen reikäjako ei istunut millään paikalleen koska pakosarjan putkien jako ei ollut kohdallaan=> ruuvien reijät porattava isommaksi jotta saa mutterit ähellettyä reikien läpi ja putken kiinni.

    Modauksien jälkeen meni putket paikalleen eikä huohottanut pakosarjojen kohdalta. Hienoa. Sitten huomasin, että vaimentaja "vuotaa välistä", eikä mistään slip-on liitoksesta vaan vaimentajan kuoren ja etukartion välistä.

    En sitten tiedä onko tällainen kovin normaalia aftermarket osien kanssa, mutta enpä taida enää V&H:ta ostaa. Ja hieman karsastellen muitakin made in USA kamaa kyllä tästä lähtien katselen.

    Eihän nuo kovin isoja muutoksia olleet, mutta jos tarkoituksena on bolt-on tasoinen asennus, niin ei oikein vastannut ajatustani bolt-on hommista. Hieman kovempaa varustusta joutui käyttämään kuin pelkkä hylsyavainsarja...

    Nyt putki toimii hienosti ja ei aiheuta ongelmia, mutta kyllä se hieman jumppaa vaati.

    Lieneekö sitten kyseessä sama juttu kuin automaailmassa, että se mikä on japanilaisessa häiritsevä vika on italialaisessa söpö luonteenpiirre...
    Yamaha FZS 1000 -02 => Kawasaki ZX-7R -03

    Ensin haluan olla nuori ja villi, sitten keski-ikäinen ja rikas. Lopuksi haluan olla vanha ja ärsyttää muita teeskentelemällä kuuroa.
  3. #3
    Lainaa (Endonautti @ Heinä. 03 2008,18:27) kirjoitti
    Eihän nuo kovin isoja muutoksia olleet, mutta jos tarkoituksena on bolt-on tasoinen asennus, niin ei oikein vastannut ajatustani bolt-on hommista. Hieman kovempaa varustusta joutui käyttämään kuin pelkkä hylsyavainsarja...
    Tilasithan sen Euroopan markkinoille tehdyn version putkesta? Tuolla rapakon takana ja meillä täällä kun saman merkkinen ja mallinen pyörä on usein erilainen juuri tällaisissa pikku seikoissa.
    -nomen est omen-
  4. #4
    Lainaa (Kriisi @ Heinä. 03 2008,18:52) kirjoitti
    Lainaa (Endonautti @ Heinä. 03 2008,18:27) kirjoitti
    Eihän nuo kovin isoja muutoksia olleet, mutta jos tarkoituksena on bolt-on tasoinen asennus, niin ei oikein vastannut ajatustani bolt-on hommista. Hieman kovempaa varustusta joutui käyttämään kuin pelkkä hylsyavainsarja...
    Tilasithan sen Euroopan markkinoille tehdyn version putkesta? Tuolla rapakon takana ja meillä täällä kun saman merkkinen ja mallinen pyörä on usein erilainen juuri tällaisissa pikku seikoissa.
    Voihan se tietysti olla niinkin, mutta sellainen mielikuva minulla on että erot US / California vs. muu maailma pyörissä on enemmän esim. suutin ja katti-osastolla eikä niinkään itse koneen rakenteessa. Mutta voin toki olla väärässäkin. Ei olisi ensimmäinen eikä varmaan viimeinen kerta.

    Ehkä sitä suuremmalla syyllä ketjun aloittajan kannattaa olla tarkkana mitä tilaa. *

    Mutta näprääminen kuuluu homman luonteeseen ja se on osa hauskuutta. Kunhan vaan tietää ettei ala remppaa tekemään sillä kuuluisalla taloyhtiön parkkipaikalla, ellei ole varma että kaikki menee niinkuin suunniteltua. *



    Yamaha FZS 1000 -02 => Kawasaki ZX-7R -03

    Ensin haluan olla nuori ja villi, sitten keski-ikäinen ja rikas. Lopuksi haluan olla vanha ja ärsyttää muita teeskentelemällä kuuroa.
  5. #5
    Kiinnitysongelmista huolimatta onko putki vastannut teholtaan odotuksiasi? Meinaan verrattuna kalliimpiin kanssavalmistajiin.. Sanontahan kuuluu että mitä kovempi ääni sitä enemmän tehoa putki tuottaa.. kuulemma V&H:n molemmat putket ovat suht. hiljaisia..
    Suzuki S1 -84 -> Suzuki RG gamma 125 -86 -> Kawasaki ZZ-R 600 -90 -> Kawasaki ZZ-R 1100 -92
  6. #6
    Lainaa (Vicmot @ Heinä. 03 2008,22:49) kirjoitti
    Kiinnitysongelmista huolimatta onko putki vastannut teholtaan odotuksiasi? Meinaan verrattuna kalliimpiin kanssavalmistajiin.. Sanontahan kuuluu että mitä kovempi ääni sitä enemmän tehoa putki tuottaa.. kuulemma V&H:n molemmat putket ovat suht. hiljaisia..
    En usko että valtavia eroja tehossa on nykyisen ja entisen putken välillä. Ei ainakaan niin mittavia että pers-dynolla pystyisi erottamaan...
    Suurin ero on orkkis käyrien vaihtuminen uusiin ja sitä kautta painon putoaminen. Äänet ovat matalammat ja "muhkeammat" kuin aiemmalla putkella, mutta edellinen olikin vähän jo "hapoilla" oleva kisapönttö. Ihan kivat saundit kuitenkin. *
    Yamaha FZS 1000 -02 => Kawasaki ZX-7R -03

    Ensin haluan olla nuori ja villi, sitten keski-ikäinen ja rikas. Lopuksi haluan olla vanha ja ärsyttää muita teeskentelemällä kuuroa.
  7. #7
    Tiedoksi: V&H ja Muzzy ovat ääniltään suht ok (varsinkin ns katumallit).
    D&D on jo NIIN meluisa että mielestäni möly menee tuskaisan kovaksi. Toki, malleissa on eroja äänen suhteen, mutta yleensä D&D on sieltä kovaäänisimmässä päässä, ja isolla marginaalilla. Koekuuntele ennenkun ostat.



    .
  8.  
  9. #8
    akrapovic
    blue busa -> black äffä