Heinäkuun eka viikolla ajelin Altan ja Skaidin väliä, niin siellä ylängöllä oli tutkapartio tilastoimassa nopeuksia. Tai niin ainakin ajattelin kun myöhemmin ei tullut mitään pysäytyspartiota vastaan.(TIJ @ Heinä. 10 2008,17:12) kirjoitti
Vai liekö systeemi sellainen että kuvaavat rekkarin ja lähettävät perässä sakot kotiin?? Itte ajelin rauhallisesti kun vastaantulevat mp-kuskit kehoittivat himmailemaan. Samana päivänä bongattu useampi Politi-auto, liekö ollut joku kampanja menossa.
Samaa toimintaa oli havaittavissa Itävallan puolella hyvinkin paljon ja vastaantulevat motoristit olivat hyvissä ajoin jo varoittelemassa edessä olevista tutkista - ihan hyvä näin(jaksu @ Heinä. 03 2008,21:50) kirjoitti
![]()
Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
Suzuki GSX-750F
Voi perskules!
Nyt oli postiluukusta tullut ensimmäinen muistutus Ruotsissa saadusta rikesakosta.
"Påminnelse om betalning av ordningsföreläggande".
Että osaavat ne sen kapulakielen tuollakin.
Ajattelin "unohtaa" maksaa, mutta kai se on pakko, kun Kiirunasta asti kirjeellä muistavat.
Siellähän se nalli napsahti Arvidsjaurin likelllä. Ohitin neljän auton jonon,
josta siviilisaabi lähti perään. Se seurasi minua n. 4 km kunnes valo vilkahti.
Keskinopeus oli tasan 120 km/h 110-tiellä. Hui kamalaa. Yrittivät kyllä
jotain naamailla siellä autossa ("no, vituttaako?" "onko kivaa ajaa noin kovaa?"),
mutta minun pokkani piti lähes täydellisesti.
Rahaa se vaan on, 1500 SEK eli n. 150 euroa.
ZZR 1200
Saksassa taitaa splittaus olla kiellettyä. Ajettiin ruuhkassa kaistojen välissä, niin mp-poliisi huuteli meille jotain. Ei jääty sen asiaa kuuntelemaan, mutta ei se peräänkään lähtenyt. Jälkeenpäin juteltiin paikallisten motoristien kanssa, niin sanoivat, että virallisesti se on kiellettyä, mutta aina siihen ei puututa.(trollen @ Heinä. 05 2008,18:14) kirjoitti
jamaha 02 --> riumppi 11
Blue's brother
Jaahash, ihan oikeesti menkää alas päin, kohti etelää. Useimmiten ne koneen tehot loppuu eikä kukaan tuu kyseleen kuinka kovaan ajoit. Jee.l. Banun laukka loppuu 2,5.Pyörä talliin ja kovaa duuniin ja ulos uudelleen. Ei täällä voi ajaa. ( jos aivastan on kortti pois)
7,9s 0-200
poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
virkavalta otti lomareissulla valokuvia automaatilla edestäpäin tosin... pohjoisranskassa ja belgiassa.. hollannin läpi joutu ajeleen hissukseen kun ottavat nuo kuvat takaapäin.. taitavat tykkää hanureista tai jotain..
saksan poliisi lähti rajalta ajeleen perään ja hämmästelin että mielestäni ei ollu pahaylinopeus... pysäyttivät tien sivuun ja kyselivät kättelyssä että onko aseita! eivät tahtoneet uskoa että oon tulossa irlannista, ai että tolla pyörällä näillä kamoilla? (speed triple+farkut ja nahkatakki oli päällä)
no kaikki kamat piti levittää taukopaikalle, pyörä käytiin läpi ja kroppa taputeltiin haaroja myöten läpi... kyllähän se ihmisen läheisyys tietty tekee niin hyvää... ;) ei voinu ku nauraa koko operaation ajan... virkavaltaa ei hymyilyttänyt... *
Bremenissä 106km/h (80km/h), sakkoa 83,85 EUR.(trollen @ Heinä. 05 2008,01:13) kirjoitti
En sanaakaan tosta ymmärrä mutta sakko taitaa olla 60EUR ja perimiskulut 23,85EUR.
Aion elää ikuisesti, toistaiseksi päätökseni on pitänyt.
Tuota yllä mainittua hinnoittelua hämmästellessä tuli mieleen että miten muuten tuo sakkojen suuruus Euroopassa?(räme @ Elo. 19 2008,12:01) kirjoitti
Tuleeko jossain reilummasta vauhdista sellaisia sakkoja, että sillä on jo jotain väliäkin?
Eli miten kovaa saa mantereella huristella, että tulee kotimaiset rikesakot ylittävä lasku?
Onko paljon vaihtelua maittain, missä pitää varoa?
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Vähän aikaa sitten myrkytin 80-alueella näköjään 109km/h. n. 73 euroa oli ilmeisen sopiva korvaus tästä törkeästä sivullisten vaarantamisesta.![]()
...
Aika järkevästi tuntuvat tutkaavan esim. Saksassa. Motareilla kannattaa totella suurinpiirtein nopeusrajoitusta tietöiden kohdalla, mutta muualla voi suht rauhassa laskea sen 20kmh yli. Kylien välillä saa laskea ihan rauhassa ja nopeusrajoituksetkin nousevat aina taajaman loppuessa.
Pienillä alppiteillä voi olla suorastaan naurettavia nopeusrajoituksia: esim. kotkanpesältä alas tullessa yksi 80kmh pätkä n. 50 metrin suoranpätkällä jossa molemmissa päissä yli 180 asteen serpenttiinit.
Mielenkiintoisia oli esim. Hartz-vuorilla asetetut 50kmh rajoitukset jotka koskevat vain moottoripyöriä... muille rajoitus 80kmh. Eri reilua. Ilmeisesti viikatemies oli heilunut tiellä jo sen varran usein että rajoitukselle oli syynsä.
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
moro,
kuutisentuhatta kilsaa Euroopassa - ei kertaakaan pysäytetty matkan aikana, tuskin näkyi edes poliiseja kuin jossain nenäänsä kaivamassa. Skarppipaikkoja on pienet kylät, missä nopeus kannattaa laskea pyydettyyn ... siellä ne kyyläävät ja sakot tulee het - kuulemma.
Koskaan en sano enää "en koskaan" ;-)
Saunan takana on muuten vielä tilaa ;-)
Olin 2007 mm Itävallassa,Saksassa ym. Flossburgin keskitysleirimuseolla oli joku isompi häppeninki enkä meinannut löytää mopolle paikkaa. Kysyin liikennekonstalta lontooksi paikkaa mopolle museovisiitin ajaksi. Kaveri osoittautui motoristiksi ja ex-natosotilaaksi ja sanoi että jätä vaan tuohon jalkakäytävälle. Hän takaa että mopo säilyy ja sakkojakaan ei tule!Asenne oli konstalla kohdallaan.
![]()
TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen
Itse en törmänny Ranskassa kyttäilyyn. 130km/h alueella tuli vedettyä 150-160 mittarinopeutta, kun moottoritiet Belgiasta Normandiaan oli lähes tyhjät välillä. Mutta kameroita siellä kyllä on! Itse täräytin kaksi kertaa motarilla kameraan niin, että salama välähti(n.150km/h). Ei oo sakkoja kottiin asti tullut, onneksi. Liikennemerkki kyllä varoittaa sekä autoja, että pyöriä kamerasta, eli on se varmaan ottanut kuvan takaakin päin?
Belgiassa oli oikein mukavia poliiseja. Tulivat perässä levähdyspaikalle ja alkoivat mukavasti juttelemaan ja kyselemmään suomesta. En tiedä kauanko olivat perässä ollet siinä 130km/h alueella, mittarinopeus oli taas 150 tienoilla. Totesivat lähtiessään, että ajelkaahan rauhassa..![]()
GAAAAAZ!!!!
Puolassa ja Tsekeissä posliinit seurasivat vain katseellaan SkÅdastaan ohittaessamme heidät tuplanopeudella verrattuna rajoitukseen.![]()
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Viime kesänä tuli käytyä Belgiassa ja näyttää tosiaan siltä, että ainakaan moottoritiellä ei nopeusrajoitusta noudata muut kuin ne, joiden laitteet ei kulje.(micky1000 @ Loka. 19 2008,12:10) kirjoitti
Aika huonopintaista tietä oli paljon, mutta muuten mukavia pikkupätkiä siellä Eteläisessä Belgiassa.
Täytyy joskus ottaa uusiksi.
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Monacoon ja takaisin reissulla välkähti kamera jossain ranskan puolella, sveitsiä lähestyessä, vauhti 120@110. Mitään ei ole kuulunut, eipä näyttänyt kuvaavan takaapäin.
Saksassa Nürburgringin ympäristössä oli.. No paljon upeita teitä, joka tiellä varoituksia motoristeille, että eipäs rällätä täällä. Siellä tuli myös poliisiautoja vastaan melko runsaasti ja yksi tutkakin näytti olevan. Kanssamotoristit varoittivat kyllä asiallisesti.
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Juuri eilen radiossa uutisoitiin tuota EU maiden välistä perimissopimusta. Ei kuulemma ole ensimmäistäkään sakkoa vielä tähän päivään mennessä saatu liikahtamaan Suomeen eikä Suomesta. Jos tietty haluaa sakkonsa maksaa niin siitä vaan mutta perinnän kautta niitä ei hyvinkään todennäköisesti tarvitse maksaa, no joo ehkä joskus parinkymmenen vuoden päästä kunhan saavat lainsäädännön hierottua yhteneväiseksi. Eli ei huolta siskot ja veljet![]()
![]()
CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A