Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
    Tuli hommattua tuollainen peli. Onko jollain kokemuksia kyseisestä värkistä.Säädöt?Vance&Hinesss2R putki.
    Mitä tarkkaanottaen haluat tietää? 'Viriputkella' neuloja kannattaa nostaa vakiosta pykälällä ja pääsuuttimet suurentaa pykälällä.

Kone noissa on tosi mainio. On siinä huipputehoakin useimmille riittävästi. Kone on nöyrä ja kiltti. Vaatii kuitenkin jossain vaiheessa pakollisen ja työlään venttiilinvälysten säädön, joka sinällään ei ole vaikea. Työtä vaan on melko paljon.

Tuon ikäisessä pyörässä takaiskunvaimennin (jos alkuperäinen) alkaa olemaan jo aikalailla käytetty. Jos sitä ei muusta huomaa niin ainakin siitä, että takarengas tuntuu kuluvan jotenkin nopeahkosti. Takapyörä ei seuraa enää tietä niin takasti ja pääsee huomaamattomasti pompottamaan. Hoitamattomat linkun ja svingin laakeroinnit kannattaa myös laittaa kuntoon. Etupään huolto on melko helppo ja sinne kannattaakin öljyt vaihtaa, vaikka kerran ajokaudessa.

Kytkimen ja etujarrun ilmaus ei ole ihan helppoa. Säiliöt ovat ikäänkuin väärään suuntaan kallellaan. Nesteet kannattaa noissakin pitää hyvinä. Jarruilla pärjää, vaikka ei mitkään huiput olekkaan.

Akku on aika lämpöisessä paikassa ja sen nestepinnan tasoa kannattaa seurata ja lisätä akkuvettä tarpeen mukaan.

Kokonaisuutena pyörä on varsin luotettava ja hoidetulla yksilöllä ajaa paljon kilometrejä. Tämä tosin pätee kaikkiin vehkeisiin.
    Ko itte teköö niin saa semmoisen ko siitä tuloo..
    Kiitoksia neuvoista! Ei oo tietoo neulojen säädöistä eikä suuttimista, mutta kyllä tuntuu hyvin vääntävän. Etupään öljynvaihto, kuinka tapahtuu?Onko vaihteistolla omat öljyt.
    En oo kerinnyt kauheesti perehtyyn, pyörä tuli mulle viikko sitten.Ei ollut ohjekirjaa mukana.
    Ps.Tää on mun ensipyörä.
    Moi,
    On tosi kiva pyörä niin kylillä kuin tienpäälläkin. On aikansa tehokkaimpia 750cc. Vääntöä ja kiihtyvyyttäkin löytyy aivan riittävästi, eka pyöräksi kohta liikaakin...
    Hankin itse tuollaisen kamppeen viimekesänä eka pyöräksi ja ajelin sillä n8tkm ilman murheita.
    Öljynä käytin shellin vsx 10-40 joka mielestäni pelitti parhaiten. Gastroleilla oli välillä vaihteiden vaihtaminen hankalampaa.
    Jos siellä on vanhat öjyt keulassa, niin ne kannattaa ehdottomasti vaihtaa. Omassani oli tosi "löysä" keula, mutta parani huomattavasti uusilla öljyillä.
    Ja ettei menis aivan kehumiseksi niin pentsiiniä polttaa kokoisekseen kohtuuttoman paljon. Sivutuulille on ainakin laukkujen kanssa ajettaessa melko herkkä.
    Mukavia kilsoja FZ:n kanssa
    Honda DAX ST 70, Honda CB 125, Yamaha FZ 750, Honda CBR 1000F, BMW K1200RS, Yamaha 1300FJR
    Hankin itselleni myös ensi pyöräkseni tänä keväänä Yamaha fz750 vm.90.. Sillä on nyt tullut reilu viikko ajeltua, mukavasti se on vienyt eteenpäin..
    Vaihteet on pelittänyt gastrolin öljyillä muuten hyvin, mutta paikallaan vapaan löytäminen on tuottanut tuskaa! En tiedä onko kyse öljyistä vaiko jostain muusta! Ei auta vaikka hemputtaa pyörää tai luistattaa kytkintä, ei yksien liikennevalojen aikana kerkiä vapaata löytämään..
    Muuten ei mitään pahaa sanottavaa kyseisestä pyörästä! Ikäisekseen kova peli!!
    Jeps, sama "vika" oli mullakin jammussa. Sen vapaan löytyminen ei kyllä parantunut öljymerkkiä vaihtamalla.
    Honda DAX ST 70, Honda CB 125, Yamaha FZ 750, Honda CBR 1000F, BMW K1200RS, Yamaha 1300FJR
    Kytkin on tosi paskamainen ilmata. Jos sattuu saamaan kaikki ilman pois niin vapaakin löytyy ihan eri tavalla.

Peziiniä kuluu mun ajotyylillä alle 4 - n. 5,5 l/100 km. Mulla on työmatkaa yhteen suuntaan n. 50 km elikkä pyöreät 100 km tulee maantievoittoista ajoa 'työpäivittäin'. Kulutukseen vaikutta ajotavan lisäksi ketjujen kunto, renkaiden ilmanpaineet, kaasuttimien säädöt, ilmanpuhdistajan kunto jne. Tankillisella (21 l) pääsee mielestäni helposti 400 km.
    Lainaa (kalpe @ Touko. 29 2008,14:37) kirjoitti
    Etupään öljynvaihto, kuinka tapahtuu? Onko vaihteistolla omat öljyt.
    Etupään öljynvaihdon voi tehdä iskunvaimentimia *irrottamatta jos stefat ovat ehjät. Vaimentimen alapäässä on ruuvi, josta vanhan öljyn voi valuttaa pois. Yläpään iso (en muista kokoa) kuusikulmainen 'säätöpultti' ruuvataan irti ja sieltä lisätään oikea määrä oikeanvahvuista 'fork oilia'.

Muistaa vain vaihtaa yhdelle puolelle kerrallaan jos vaimentimia ei irroita pyörästä. Kun yläpään kuusikulmaisen 'pultin' poistaa jää pyörän paino vain yhden vaimentimen varaan. On hyvä varmistaa, ettei pyörä pääse kaatumaan (oikealle puolelle) jos se on vain sivuseisontatuen varassa.

Moottorissa ja vaihteistossa pyörii sama öljy. Kannattaa joka öljynvaihdossa vaihtaa myös suodatin.

Lainaa (mixu_71 @ Touko. 30 2008,09:51) kirjoitti
    Peziiniä kuluu mun ajotyylillä alle 4 - n. 5,5 l/100 km.
    Mun mopossa täyty sitte olla jotain tosi pielessä, kun en kertaakaan päässy alle 6,5l/100km.
    Kulutukseen voi vaikuttaa myös välitykset. Yleensä enempi kierrosten käyttö lisää myös kulutusta.
  11.  
    Mulla on ns. kanada mallin fz ja parhaimmilllaan olen kulutusessa päässy 5,5l n.80km/h.heti kun nostaa vauhdin sataan ja yli niin kulutus pompsahtaa yli seittemän..