Terve vaan kaikille, uusi jäsen kirjoittelee.
Olen ostamassa ensimmäistä isoa moottoripyörää ja harkinnassa on tällä hetkellä kaksi mallia:
-CBR 1100xx
-CBR 1000F vm.2000->
Minulla on nyt koeajossa Blackbird vm 2000 mutta siinä vaivaa ajoasento. Se on aika etupainoinen ja kahvat on melko lähellä runkoa.
Ajattelinkin onko kukaan Tampereen alueella asentanut blackbirdiin kahvan korotuspaloja ja/tai jalkatappien laskusarjaa?
Jos on niin seuraavaksi rohkea kysymys:
Olisiko tällaista mahdollista kokeilla pullakahvikorvauksella tai vastavalla? Helpoittaisi melkoisesti pyörän ostopäätöksen tekoa jos tietäisi että blackbirdistäkin saa itselle enemmän sopivan, tuo nopea ajo kun ei ole haussa vaan matka-ajo.
1000F:ssä tuo ajoasento on hieman pystympi, sen takia harkitsen sitä vaihtoehtona. Ja onhan se vähän halvempikin...
Jos modifioitua pyörääsi olisi mahdollista koeajaa Tampereen lähistöllä niin ota ihmeessä yhteyttä
GSM 044-5448944 /Olli
No se ei välttämättä ole kaukana, ranteet on melko kierossa tuolla Blackbirdillä.
1000F on kuitenkin vanhempaa tekniikkaa ja sillee...
Toisaalta hinnat on aika sopivia noin isoiksi pyöriksi.
Mietin tuossa, josko Helibarsilla ote paranisi, mutta kuinka paljon?
Omaan XX:n korotin vielä pleksiä joten ilmavirta ei kevennä niin paljoa kuin ennen. Silti en vieläkään kaipaa korotuksia ja muutenkin ne on aina sellaisia "virityksiä"
Polvikulma paranisi 2cm matalemmilla Buellin tapeilla mutta kallistuskulmat taitaa tulla sitten vastaan. Tuskin polkimiakaan saa aseteltua näin hyviksi.
Yksinkertaisesti minulle tuo sporttisempi XX sopii hienosti ja 1000F on jo "liian mukava"
Suosittelen vilpittömästi että 1000F on ehkä parempi ratkaisu jos hakee mukavaa matkajuhtaa. Yritä saada mahdollisimman uusi.
Nyt on koeajettu vertailuksi Suzuki GSF 1200 vertailuksi ja tottahan se oli ranteille parempi.
Olen hämmentynyt, onhan tuolla Blackbirdilläkin ajettu Rautaperse-juttuja vaikka kuinka, eli kyllä sillä joku ajaa pystyy.
Saiskohan jostain sellaiset ranteet mitkä olis XX:n kanssa yhteensopivat?
![]()
En tiedä nimenomaisesti XX:stä, mutta käsien/ranteiden kipeytyminen voi osin johtua myös siitä, että clip-onit (eli ohjaustangot puoliskot) on sinulle väärässä asennossa. Niitä voi yleensä kiertää hieman ulos- tai sisäänpäin, en tosin tiedä paljonko säätövaraa juuri tässä mallissa on. Asia voi joskus myös olla kiinni ihan pienestä asennon muutoksesta.
Eipä toisaalta XX:kään tänä päivänä mikään uutuuspeli ole, mutta 1000F on silti siihen verrattuna yläpainoinen, vanha lossi.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Iso Bandit on eri tyylinen pyörä muutenkin.
Voisihan tuo korotettu tanko toimia sinulla mutta jotenkin se rikkoo jo sporttisemman XX:n kokonaisuuden.
Taisi se minullakin ottaa aluksi jonkin verran VFR:n jälkeen mutta siihen tottui nopeasti. Sekin lienee tapauskohtaista.
XX ja VFR näyttävät olevan lähempänä toisiaan mutta VFR on yllättävän tilava ajoasennoltaan.
Ellei sen ole pakko olla vähintään litrainen niin suosittelen lämpimasti koeajamaan VFR:n.
Saisit uudempaa, erittäin luotettavaksi todettua tekniikka joka pitää arvonsa paremmin.
Matkasporttina erittäin suosittu ja uuden hinnoittelu muuttui reilusti kun XX myynti loppui.
Luulen ettet tulisi katumaan jos venytät budjetin melko uuteen. Olisi helpompaa jos tietäisi hintakattosi.
EDIT:XX clipareita ei käännellä ilman rälläkkää. Asettuvat vain yhteen asentoon. (Kolo)
Joo, mutta clipareita voi huoleti nostaa n.12-13mm. Ei sen kynnen tarvitse siellä kolossa olla, kyllä pysyvät kiinni. Paljoa ei tosin sittenkään kulmaa voi kääntää, mutta kuitenkin muuttuu mukavammaksi.(AimoPamaus @ Heinä. 03 2008,21:10) kirjoitti
"I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx
CFMOTO 800MT-X -25
minä mietin kans samoja vaihtoehtoja kunnes xx.n naku versio
x-11 löytyi saksan papalta.nyt vaan etsin vakioputkien tilalle toisia pönttöjä,että sais miehekkäämmät äänet,käy samat kun xx.kin mutta näkyy kaikilla olevan alkuperäiset.
Hondax-11
Honda CB750K vm-80/83.museo mp
En ymmärrä miten joku voi sanoa XX:n asentoa liian kyykyksi ja ranteille ottavaksi. Sehän on ihan täysi touringpyörä, jossa on stonga liian korkealla..(finodin @ Heinä. 03 2008,19:51) kirjoitti
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Itte kanssa kun ostin 1000f:n pitkän tauon jälkeen niin taistelin 2 viikkoa ajoasennon kanssa... rupesin jo kelaamaan, et alkaako pappaantuminen iskemään, jotta goldwingiä vaan kattelemaan. Mutta nyt kun oon tottunu pärrään, ni ei enään esiinny moisia ongelmia. Istuu, kuin hanska käteen... meinaan ajohanska, nekään ei meinaa aluks istua... Osta vaan XX:sä jos sulla on varaa :-)
Ja jos ei meinaa istua, ni laita siihen chopperin keulapumput, saatpahan ainaki ajoasenno muutettua :-)
CBR 1000F -89
Olen täysin samaa mieltä! Itse haluaisin stongat alemmas, mutta eipä onnaa muovien takia. Ja jalkatapit ylemmäksi, mutta en näe yli 300€ siirtosarjojen olevan hintansa arvoisia.(Tylyttäjä @ Heinä. 03 2008,21:44) kirjoitti
Ensiavuksi perän korotus tehty prikkavirityksellä, koeajo tänä iltana.![]()
Syvä iskumme on, viha voittamaton.
Mikset laske keulaa? Näyttääkin paremmalta.(Nitro-boNker @ Heinä. 04 2008,12:40) kirjoitti
Hommasin myös 6mm prikan.(Nitro-boNker @ Heinä. 04 2008,12:40) kirjoitti
Miten olette asentaneet sen prikan takaiskunvaimentimen yläpäähän?
Periaatteessahan homma menee tälleen:
1. Pyörä keskiseisontatuelle
2. Penkki irti
3. Tankin kiinnitysruuvit auki ja tankin takapään nosto
4. Takajousenvaimentimen yläpään ruuvin löysytys
5. Prikka paikoilleen
6. Takajousenvaimentimen yläpään ruuvin kiristys
7. Tankki alas ja kiinnitysruuvien kiristys
8 . Penkki paikoilleen ja koeajolle...
Toi tankin takakiinnityskohdan tykönä oleva iskunvaimentimen ruuvi on sen verran syvällä ja muovin ympäröimä, että se irroitus näytti hieman hankalalta....
Edit: Löytyi jo hyvät ohjeet homman suorittamiseen:
http://www.cbrxx.com/honda-c....xx.html
ex. Aprilia RSV 1000R - 2004
ex. Kawasaki KLE650 (Versys) -2007
ex. Kawasaki ZZR1400 -2009
ex. BMW K1200R -2007
ex. Honda CBR 1100XX -1998
ex. Honda VFR 750F -1994
Kolmen vuoden kokemuksella voin sanoa että Tylyttäjä on täysin oikeessa. Alkuun hiukan outo ajoasento otti ranteisiin. Jo tuhannen kilometrin jälkeen roppa oli tottunut uuteen asentoon eikä pitemmilläkään matkoilla ole ollut mitään ranteiden puutumisia. Ainoo mikä puutuu on takapuoli. Satula siihen kannattais vaihtaa ensitöikseen.(Tylyttäjä @ Heinä. 03 2008,21:44) kirjoitti
Sukisukimies
Ongelma XX:ssä ei olekkaan kyykky asento, jos tarkemmin luette mitä aloittaja kertoo. Vaan se etta stongaa pitäisi saada leveämmälle, jotta ranteet ei olisi kierossa.(Jooney @ Heinä. 04 2008,13:48) kirjoitti
Itse vaihdoin XX:n Giksuun, ajoasento on paljon parempi eikä persiikään puudu läheskään yhtä paljon. Paino jakautuu mukavasti käsivarsien, persiin ja jalkojen kesken, ja asentoa on pitkässä ajossa helppo muutella.
Bläkkärin penkki on kyllä kärsimys.
tottumis kysymys.(pecha @ Heinä. 03 2008,21:05) kirjoitti
e.eikös F oo kaasaari vehe?
e2. osta ruisku!
e3. tää siis ketjun alottajalle
e4. niin se XX on sporttinen matkapyörä
e5. niin mulla ei ole XX, et en paremmin tiedä![]()
e6. ajanut olen ja se on hyvä pituutta 180cm
e7. mitäs vidua kyykkyjen vertailu tähän aiheeseen liittyy?
![]()
![]()
on sitten hyvä ostos jos het joutuu tuunaan sitä ittelle sopivaksi,
e8. kesälomat alkaa viikon päästä![]()
blue busa -> black äffä
XX on kyllä sitäkin mutta hommasin bladen ja sillä ajaa paremmin matkaa suomen nopeuksilla kuin XX:llä! Itse totesin, että sen täytyy johtua akselivälin pituudesta pyörien kesken. Polvikulma molemmissa tiukka, joten ranteille menee pääpaino.(Tylyttäjä @ Heinä. 03 2008,21:44) kirjoitti
Blade -06
XX -98
Keulan lasku ei ollut edes käynyt mielessä. eikös maavara mene huonommaksi kallistettaessa kumin reunoille asti?(wbaum @ Heinä. 04 2008,13:00) kirjoitti
Siitä prikkavirityksestä vielä: eräässä ketjussa tempun jo tehneet mainitsivat 6mm prikalla perän nousevan noin 3 cm.
Mulla lukema jäi täsmälleen 1,8cm 6mm prikalla. Sivujalka "lyheni" jo silläkin. Lisäksi mitenhän jousi pysyy paikoillaan, kun jousen kolossa (siis yläpäässä) on ne prikat ja jousen pää nyt "paljaana"?
Kyllähän se varmaan maavara vähän laskee kovasti kantattessa jos ekana ottaa kate tonttiin. Jos taasen jalkatapit niin ei se etupään tiputus niihin kauheasti vaikuta.(Nitro-boNker @ Heinä. 04 2008,15:26) kirjoitti
Musta kaikkia matkasportteja pitää vähän tiputtaa keulasta.
Näkisin kyllä että jos bläkkäristä hieroo kurvissa jotain osaa maahan niin on vähän vääräntyyppinen pyörä alla *
Pitäiskö mennä kirurgille vaihtamaan ranteet,rasvaimuun ottamaan perseestä losot pois? Vai hankkiako au-mo eli mopoauto?
You gave me a curse, Holy fathers, I give you a blessing: "may your conscience be as clear as mine and may you be as moral and religious as I"
Ja vaikka ma laps olen pieni vain,
niin jumalten riemut ma juoda sain
ja juoda ne täysin siemauksin -
niin riemut kuin murheetkin.
Onko tuosta prikkakorotuksesta vastaavaa hyötyä?
Miten ketjut alkaa laahata haarukkaa jos perää nostaa?
Itellä auttoi paljon kun tälle vuodelle uusin keulaan jouset, öljyt ja käänsin kahvoja himpun verran alaspäin. Ei puudu juurikaan ranteet enää...ja xx on nuuka myös eturenkaastakin,pitää olla hyvä ja tasapainossa. Ei tuu turhia tärinöitä. Eilen illalla tulin kotia 2 pv:n reissulla pohjoisesta, 1900 km tuli mittariin. Hyvin tuolla pysyi 2 busan kyydissäkin. Eikä tunnu persiissä...![]()
![]()
07 ZZR 1400
Sain hetki sitten laitettua 6mm prikan paikoilleen. Homma oli helppo ja meni juuri nuiden ylläolevien ohjeiden mukaan (aikaa meni noin 10min). Jos toi 6mm prikka menee liian korkeaksi, pitää kokeilla onko 4mm parempi.(AimoPamaus @ Heinä. 04 2008,16:07) kirjoitti
Ensivaikutelmat: Pyörä tuntui jo paikallaan liikuteltaessa kevyemmältä käsitellä => Perä nousi jonkin verran ylöspäin / ohjauskulma jyrkkeni. Ei ainakaan paikallaanliikuteltaessa ketjut laahanneet.
Kunhan saa tässä jälkikasvun untenmaille, käyn kokeilemassa miten modaus vaikutti ajotuntumaan...
ex. BMW K1200R -2007
ex. Honda VFR 750F -1994
Odottolen innolla kokemuksia.
Nytkin jo lyhyehkö sivutuki jäänee vieläkin lyhyemmäksi ja keskituella takarengas on varmaan jo lähes maassa.
Sivutukeen en ainakaan minä uskaltaisi hitsata jatkoa tai edes tallaa alle.
Tuon rimpulan täytyy olla jotakin jousiterästä ja hitsailu saa sen karkaistumaan niin että se saattaa jopa katketa. *![]()
Koeajot käyty suorittamassa.
Ohjausherkkyys parantui huomattavasti (varsinkin kyläpyörityksessä) ja pyörä muuttui ajettavuudeltaan mielestäni "nakupyörämaiseksi". +180km/h nopeuksissa oli pientä epävakautta huomattavissa, mutta harvoimpa sitä nuita nopeuksia ajellaan =)
6mm prikka saa jäädä paikoilleen, mutta saatan vielä kokeilla miltä se 4mm prikka tuntuu...
ex. BMW K1200R -2007
ex. Honda VFR 750F -1994
Harmin paikka, XX on mahtava pyörä mutta ei helvetissä sovi mulle.
Ajoin eilen vain 200km, ja perse ranteiden kera aivan tohjona.
Koeajoin myös Kawasaki VN1500:aa ja hahahaa
sehän sopi kuin nenä päähän.
Näyttää siltä, etten pyörää hommaa ihan heti kun tämä on tällaista arpomista.
En tosiaan viitsi alkaa modifioimaan heti pyörää jonka ostaisin, esim. laittamalla jalkatappia alemmas, uutta stongaa yms.
Kyllähän sen pyörän pitäisi heti kerrasta tuntua "oikealta", ainakin sillä hetkellä.
Kiitos kaikille vastanneille!
![]()
Olemme livenneet hieman sivuun alkuperäisestä aiheesta, mutta lisättäköön vielä lopuksi seuraavaa: mulla emäntä mukana usein ja itsekin melko raavas uros, joten pienet tonnisportit näyttävät allani piikeiltä. Prikkaviritys teki moposta liian herkän, tottunut kai vuosien mittaan luotsaamaan tarvittaessa voimalla. Ja mitä tulee kanttailuun, mielestäni renkaat pitää hyötykäyttää reunoille asti oli mopo mikä tahansa. Näin teen itse ja tappien tuntosarvetkin saaneet osansa. Kaikkein nolointa on nähdä joku mahtikyykky, jonka kumeja ei ole koskaan käytetty edes lähellekään reunoja. Siinä vasta on väärä pyörävalinta!(wbaum @ Heinä. 04 2008,15:45) kirjoitti
![]()
I agree.(Nitro-boNker @ Heinä. 07 2008,20:08) kirjoitti
Kuka mitenkin tahtoo mopoaan modifioida.
Jotkut tekevät jo komeasta pyörästä matkahirvityksen kaikkine laukkuineen ja korkeine plexeineen.
Toiset taas rakentelevat mieleisekseen toisenlaisilla modauksilla.
Bläkkäristäkin saa ihan komian pyörän, mutta ei lisäämällä esim. laukkuja joka nurkkaan.![]()
Erilainen "nuori".
Jos joku on laskenu xxää keulasta nii miten?
Ei tosin taida olla ku yks vaihtoehto?? eli löysätä etuputkien kiristys nii sehän tippuu
Paljo ootta laskenu![]()