Terve vaan kaikille! Uusi motoristi liittyy joukkoon.
Joo elikkä ostin itselleni otsikon mukaisen pyörän 2kk sitten liikkeestä.Ostettaessa pyörällä oli ajettu 3400km johon on kertynyt aikanani noin 3tkm lisää. Pyörä on toiminut moitteetomasti koko ajan mutta joku aika sitten huomioni kiinnittyi moottorin oikealta puolelta kuuluvaan "rallatukseen" jota ei mielestäni ollut aluksi. Kuullostaa aivan kuin nokkaketju olisi liian löysällä. En vain jaksa uskoa että näinkin "vähän" ajetussa pyörässä olisi heti ketjuremppa edessä. Olen kuullut että kawat ovat melko äänekkäitä mutta kuulukohan tämä ääni kuitenkaan asiaan.
Ääni ei ole riippuvainen kytkimen asennosta eli kytkinkotelon helinä ei ole kyseessä.
Ketju on löysällä ja osuu laahareihin. Kuulostaa vähän kuin kuulakärkikynää "napsuttelisi"? Ääni katoaa kun kilsoja tulee lisää, kunhan kiristin pääsee hyppäämään yhden pykälän pidemmälle. Tai sitten avaa kiristäjää niin, että pääsee itse mekaanisesti napsauttamaan yhden pykälän kireämmälle. En suosittele tee-se-itse hommaksi, jos ei todella tiedä mitä on tekemässä
Ominaisuus kaiketi tulee siitä, että on liian hentoinen jousi siinä kiristäjässä. No, toisaalta tiukempi jousi kuluttaisi ehkä ketjua enemmän... 10R:ssä ihan sama juttu.