Mennee kylläkin "ohi aiheen" johon on ajauduttu (niinkuin kuulemma BMW pyöriin ja Mersuun)
Mailasin tuolle toimittajalle joka sen lastenvaunujutun oli "kirjoittanut" ja väitin ettei siellä alkuperäisessä uutisessa puhuttu halaistua sanaa "kaahaamisesta".
Tämä herra kertoi, että Nykysuomen sanakirjan mukaan kaahaaminen tarkoittaa ajamista, eli ei ole mitään eroa sanoa "ajoi" tai "kaahasi". Onko näin???
An adventure is incompetente without the Explorer
Triumph Tiger Explorer 1200
Triumph Tiger 1050 (35K)
Triumph Legend TT (40K)
Japseja...
MZ ETZ
Niin esim. neuvostoliitossa enemmistö oli virallisesti sitä mieltä puolueita tarvitaan vain yksi ja eriävän mielipiteen esittäjät voidaankin lähettää sibiiriaan koska he käyttävät olematonta sananvapauttaan yhteisön enemmistön tahtoa vastaan.(xjrrrrräyh @ Heinä. 04 2008,16:43) kirjoitti
Voltaire taisi jossain väittelyssä huomauttaa olevansa vastapuolen kanssa eri mieltä mutta tarpeentullen kuolevansa ilomielin puolustaessaan tämän oikeutta julkituoda kantansa, joka ei totalitaarisessa valtiossa ollutkaan mikään itsestäänselvyys.
Nähdäkseni ei missään muissa kuin tuhnuisimmissa diktatuureissa voida henkilöltä riistää perustulailliset- (jos on) ja ihmisoikeudet pelkästään mielipiteen nojalla
.ORG nyt ei tietenkään ole mikään valtio joten taho joka palvelinkäytön laskun maksaa saada saa minun puolesta pistää vaikka koko sivut pimeäksi sillä sekunnilla kun siltä tuntuu.
Jänkkäämiseksi menneet väännöt eivät minua haittaa koska en lue niitä ja minun on vaikea nähdä mikä pakoittaisi kenenkään muunkaan lukemaan.
Edelleen täysin irrallisena asiana minun on vaikea nähdä miten se edes kohdistuisi "yhteisön enemmistöä vastaan" jos olen sitä mieltä että tieliikennelainsäädäntö on sinällään muutoin hyvä mutta rangaistusten skaala tulisi olla enemmän jonkin sivistysvaltion, kuten saksan, kaltainen eikä perustua puhtaasti valtion budjetoimaan tulonhankintaan.
Uskon että hyvin suuri osa jokseenkin yhtä paljon tiellä liikkuvista (60tkm / vuosi ja mopoilut päälle.) jakaa saman kannan. Tai sen puoleen varmaan lähes kaikki muutkin jotka ovat tietoisia siitä että asiat voisivat olla toisinkin.
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
Voi hevon vatun Kempele! Pikku tyttö sai golfpallon päähänsä ruotsinlaivalla
Honda CBF1000
Firman Nykysuomen sanakirjasta (1995) en löydä muuta selitystä verbille kaahata kuin "ajaa takaa, hätyyttää" ja viittaus lehmänajoon.(jskanerva @ Heinä. 04 2008,23:01) kirjoitti
Kotimaisten kielten tutkimuskeskuksen Suomen kielen perussanakirjasta (1995 tämäkin) sen sijaan löytyy suoraan kaahata = liikkua, ajaa (vars. autolla) hurjastellen. Lisäksi kaahari = (auto)hurjastelija. Molemmat viittauksia arkikieleen.
Eli on siinä eroa.
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Tästä ja muutamista aiemmista väännöistä olen saanut vaikutelman, että vetomies ei ole välttämättä kukkista game over hakuisempi.(-ESE- @ Heinä. 03 2008,20:35) kirjoitti
Vetomies (ja nyt en viittaa nimimerkkiin vaan kuljettajatyyppiin) nimittäin näyttäisi argumentoivan siihen suuntaan, että ilman game over riskiäkin voi ajaa merkittävästi sääntöjä pyöristäen, useimmiten nopeusrajoitusten osalta.
Vaikka asenteeni onkin vetomiehen, niin taidot eivät ja sakoista tulisi aivan sietämättömät, joten jätän suoritukset muille, mutta tapauksesta riippuen en jaksa pelkän ajonopeuden pohjalta paheksua sitä että joku ajaa tyhjällä moottoritiellä vain hieman alle tyhjälle moottoritielle sopivalla ajonopeudella vaikka tikkarin mukaan pitäisi ajaa paljon alle sopivalla nopeudella. Tai kiitoradalla sille sopivalla nopeudella, mutta 10 tonnia liian kevyellä koneella.
Se minua kuitenkin askarruttaa ovatko muutkin kukkikset ohellani yhtä tarkkoja muunkin elämänsä suhteen? Pelastusliivit pienelläkin järvellä vaikka kaikki veneessäolijat jaksaisivat mainiosti uida vähintään 3 kierrosta järven ympäri ja ensimmäisen niistä kilpailuvauhtia. Savuhälytin ja patterit tarkistettu. Mökillä kans. Sammutin keittiössä ja paineet tarkistettu. Ja mökillä kans. Kolme Volvoa...
Siitä huolimatta meidän lapsemme ovat saaneet veitset ja kirveet käyttöönsä ensimmäisten ikäistensä joukossa. Mutta heille on aivan varmasti kädestä pitäen ja yhdessä harjoitellen opetettu kuinka niitä käytetään.
Ei ne lapsetkaan ole vahinkoja![]()
CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
Joo nähty on. Kehitys on kehittynyt aika huimasti 15 vuodessa.(xjrrrrräyh @ Heinä. 08 2008,01:01) kirjoitti
Talvilintta 940 tulee liikennekäyttöön takaisin sitten kun mopolla ei enää tarkene ajaa ja uutena ostettu 740 menee suolalta piiloon.
CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
Ja senkö takia asia on oikein ?(xjrrrrräyh @ Heinä. 06 2008,18:30) kirjoitti
Tuleepa mieleen maanantainen opiskelijoiden mielenosoitus Itä-Timorin parlamentin edessä, jonka poliisi tukahdutti kyynelkaasulla ja ainankin riittävällä voimankäytöllä.
Kansanedustajat olivat sitä mieltä että jokaiselle 65 jepestä tulisi ostaa kelpo Luxysmobiili valtion varoilla, olivatpa asiasta ihan äänestäneetkin viimekuun puolella.
Väärinajattelijat ™ opiskelijat taas olivat sitä mieltä että ko. varat voisi suunnata esim. riisin ostamiseen nälkään kuolemassa oleville kansalaisille.
Kyseiset jepet ilmeisesti "käyttivät sananvapauttaan yhteisön enemmistön vastaisesti" kun 21 vielä pidätettiin toistaiseksi "tutkinnallisista syistä" mutta toki kunnianarvoisat parlamentaarikot tuntevat, virkansa nojalla, yhteisön edun parhaiten ja moiset opiskelijan ketaleet ansaitsivat menettää sanan- ja varmaan kaiken muunkin vapautensa ;)
Vähemmän pahoja sitten vaan ojennettiin lempeästi isällisellä CS annoksella ja turpaanvedolla
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
Hehe Teuwoa ja towereita ei ole vedetty turpaan kuin köysikehässä joskus muinaisina aikoina.(xjrrrrräyh @ Heinä. 08 2008,23:47) kirjoitti
Kun kaveritkin tahtoo olla samanlaisia keski-ikäistyviä oikeistokonservatiivisia epätiedostavia teknokraatteja niin eipä meitä paljoa tarvitse pelätä näkevänsä protestoimassa mitään ja muutenkin lampaanluontoisia vässyköitä niin ei tule jouduttua *tukkanuottasillekkaan.
Se Itä-Timorin uutisen lainaaminen oli esimerkki sananvapauden riistämisestä.
Sinälläänhän en ole itse käsittääkseni koskaan kritisoinut suoranaisesti itse poliisin toimintaa tai tieliikennelakiakaan vaan nimenomaisesti seuraamusten skaalaa ja jakautumista.
Joista varsinkin ensinnämainittuun ei voi olla vaikuttamatta ennalta budjetoitu tulokertymä sakoista.
Gyyt eivät valvomiaan lakeja päätä ja pääsääntöisesti käyttäytyvät ihan asiallisesti provosoimattomina.
Ainut kerta jolloin koin vääryyttä tapahtuneen oli joskus opiskeluaikaan jolloin olin saamassa päiväsakkoa määrän X, poliisimies kuitenkin havaitsi että päiväsakon minimäärän takia ylempi rikesakko on summaltaan suurempi ja kirjoitti uuden lapun.
[Tämä oli siis vuotta ennen yleistä toimenpideohjetta jonka mukaan näistä kahdesta on annettava se jonka summa on suurempi, jonka jälkeen asiassa ei olisi ollutkaan mitään huomauttamista]
Tekevälle sattuu.. ei mulla muuta![]()
Kun on korviaan myöten k*sessa, on parempi pitää suunsa kiinni..
Oli GSX-750-F - nyt pelkät jalat alla..
Eli siis tavallasi:(xjrrrrräyh @ Heinä. 04 2008,23:50) kirjoitti
Älkää tehkö niinkuin minä, tehkää niin kuin minä sanon![]()
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti