Tulokset 1:stä 18:een 18:sta
  1. #1
    Alkaa jo tympimään 600 Hornetin kolahteleva kaasun käyttö, kun voimansiirron välykset tuntuu liian suurilta. Elikkäs mistä johtuu takarattaan liikkuminen takarenkaaseen nähden n. sentin ketjun kohdalta mitattuna pyörimissuunnassa? Tai siis se ratas ei liiku, vaan se keskiö johon ratas kiinnittyy vanteessa.

    Onkohan siellä metalli metallia vasten, vai jotain kumisia paloja välissä, jotka väsyneet ajan saatossa? Miten välyksen saisi pienemmäksi ja onkohan se kallis remontti? Ketjut ja rattaat on ihan ok kunnossa, varaa kiristää muutama milli. Kiitokset, jos joku tietää vastauksen.



    ?
  2. #2
    Onhan siellä takarattaan ja vanteen välissä pakko olla vaimennuspalat. Veikkaan en tiedä.
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
  3. #3
    Mikä pyörä tarkalleen kyseessä ? ikä yms
    Sitten kun kasvan isoksi hankin elämän *Eiku Pappa tunturin
  4. #4
    Lainaa (Smistik @ Touko. 06 2008,21:49) kirjoitti
    Ketjut ja rattaat on ihan ok kunnossa, varaa kiristää muutama milli.
    Siis kuinka kireellä noi ketjut on ? Muutama milli löysää vai ?
    Sitten kun kasvan isoksi hankin elämän *Eiku Pappa tunturin
  5. #5
    Siellä vetopakan ja vanteen välissä on kumiset vaimennin tyynyt jotka ajan myötä kuluvat. Jos vetopakassa von sentin klappi niin ne ovat aivan loppu, tai sitten niitä ei ole.
    Uudet/ehjät vaimenninkumit ovat sen verran tiukat että vetopakan siivekkeet on hyvä liukastaa ennen kuin alkaa survomaan niitä kumien väliin.
    Victory Hammer S 2011, Honda GL1000 GoldWing -76, GSXR-600 -98 (kilvetön)
  6. #6
    Kiitoksia vastauksista. Se muutama milli siis siinä tarrassa takahaarukassa, joka kuvaa ketjun kulumista. Täytyypä kysellä mitä vaimenninkumita maksaa.
    ?
  7. #7
    kustannustehokkaana ite olen sinne väleihin siivuttanut auton kumimatosta siivuja ja liimannut. eipä lonksu eikä maksa mitään. ne alkuperäiset uudetkin kumet kun kuitenkin ovat kohta yhtä paljon painuneet.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  8. #8
    Joo, mielessä kävi että jos jotain patenttia koittaisi. Ehkä tuo sentin liikkuminen oli hieman liioiteltua. Kyrtsii ajella kaupungissa, kun joutuu välillä hitaassa ajossa tekemään millimetrin tuhannesosan tarkkaa kaasukäden liikettä, ettei välys hakkaa jatkuvasti ketjuihin. Maantieajossa tuosta nyt ei ole juurikaan haittaa.
    ?
  9. #9
    Mulla ainakin aiemmissa pienissä Hondissa on ollut välystä, joka tulee mahdollisesti ensiövedon puolelta. Pienessä vauhdissa on meno sellaista nytkyttelyä. Moottorin kun sammuttaa ja laittaa vaihteen päälle, niin muutaman sentin verran voi pyörää liikuttaa vapaasti. Ketju liikkuu samalla, joten välys on jossakin eturattaan ja kampiakaselin välissä!
    Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
    -- DL650 -04 --
  10. #10
    On siellä mahdollisesti ensiöpuolellakin välystä, mutta takarattaasta käsin heilutellessa takapakka liikkuu vanteen keskiöön nähden ehkä sen puoli senttiä. Jos tuon takapään välyksen sais pois, niin tuskin jäisi haittaavaa välystä ensiöpuolelle.
    ?
  11. #11
    mistäs noita vaimennuspaloja sais ostettua jos sellaset haluis aikani kuluksi vaihtaa? Ja onko niiden oikea nimi vaimennuspala? Itselläkin liikkuu ratas renkaaseen nähden sen puoli senttiä ja just samoja oireita kun kuin aloitus postaajalla.
  12. #12
    Kyllä ne marmoritiskillä osaa sellaiset tilata kun kuvailet. Minä pujotin muovipalikoiden ympärille polkupyörän sisuskumia ja välykset lähti.
    Ei varmaan uudet palikatkaan olisi montaa kymppiä maksaneet mutta ei ollut siihen hätään saatavilla.
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  13. #13
    Pitänee viikonloppuna paskata kädet ja tutkia millaset palat siellä on ja jos sinne sais jotain tungettua väliin. Minäkin olen vielä sen verran aloittelija, että en ole moisia ikinä päässyt käsin koskettelemaan
  14. #14
    Tuli tänään rattaiden vaihon yhteydessä huomattua selvä päittäisvälys takarenkaassa kun heilutteli edestakaisin,ei ilmeisesti sovi olla kummosta välystä ?
    Eli renkaan laakerit vain vaihtoon?
    Horo Elää !
  15. #15
    Lainaa (jyk4 @ Elo. 07 2008,20:28) kirjoitti
    Kyllä ne marmoritiskillä osaa sellaiset tilata kun kuvailet. Minä pujotin muovipalikoiden ympärille polkupyörän sisuskumia ja välykset lähti.
    Ei varmaan uudet palikatkaan olisi montaa kymppiä maksaneet mutta ei ollut siihen hätään saatavilla.
    Tuo on ihan toimiva konsti, kokeiltu on... Ihmettelen kyllä tuollaista välystä vaimenninkumeissa: vaihdoin tänään oman Sevenfiftyn takarenkaan ja irroitin siksi myös takarattaan. Välystä oli jonkun verran, mutta ei vielä haitaksi asti; ajettu on kuitenkin 117 tkm. Nuo ko. osat ovat tietääkseni alkuperäiset.
    www.motzcari.com
    Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
  16. #16
    Lainaa (kap57 @ Elo. 09 2008,23:35) kirjoitti
    Lainaa (jyk4 @ Elo. 07 2008,20:28) kirjoitti
    Kyllä ne marmoritiskillä osaa sellaiset tilata kun kuvailet. Minä pujotin muovipalikoiden ympärille polkupyörän sisuskumia ja välykset lähti.
    Ei varmaan uudet palikatkaan olisi montaa kymppiä maksaneet mutta ei ollut siihen hätään saatavilla.
    Tuo on ihan toimiva konsti, kokeiltu on... Ihmettelen kyllä tuollaista välystä vaimenninkumeissa: vaihdoin tänään oman Sevenfiftyn takarenkaan ja irroitin siksi myös takarattaan. Välystä oli jonkun verran, mutta ei vielä haitaksi asti; ajettu on kuitenkin 117 tkm. Nuo ko. osat ovat tietääkseni alkuperäiset.
    Et ilmeisesti keuli ja sudittele.

    No joo, mutta empäs ole vielä asialle mitään tehnyt. Tottunut, mutta kai sitä vois sitten syssymmällä katella jos viitsii rengasta irroitella.
    ?
  17. #17
    Lainaa (Smistik @ Elo. 10 2008,13:50) kirjoitti
    Et ilmeisesti keuli ja sudittele.
    Miksi niin tekisin, eihän se auta eteenpäin menemistä yhtään...
    Sorry, yleensä ajattelen pyöriä käytettävän "normaaliin" tapaan.Tosiaan tuo käyttö- ja ajotapa vaikuttaa moniin kulutusosiin melko paljon. Silloin pitää vain vaihtaa osia useammin tai koettaa löytää korkeampilaatuinen vastine.
    www.motzcari.com
    Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
  18.  
  19. #18
    Ja tosiaan muuten jos kiinnostaa niin tuolla honda puolella on vastaavakin keskustelu käyty tosin cbr:n kohalla mutta tuskin kovin hirveesti eroa tekee.

    http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....ninkumi