Paljonkohan tollasella -03 mallisen 636:n moottorilla mahtaa ajella ennen koneremppaa.
Mene ja tiedä... mulla on ollut useita yli 70 tkm ajettuja vehkeitä... en huomannut mitään eroa uuteen.
Edit. Täällä Kawasaki Talk:ssa on ZX-6R -foorumi. Sieltä sopii kanssa kysyä. Eihän noin uudessa vehkeessä mitään kummoisia kilsoja voi olla.
Kronoby Racing Team
Mikä on paljon ajettu? 80tkm?
Itse sanoisin, ettei kilsoilla särkymisen kannalta ole merkitystä noin uudessa jos alle 100tkm, mutta jälleenmyynnissä voi jäädä 'luu käteen' ellet aja itse loppuun. Jos siis ylipäätään hankintamielessä kyselit?
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Tossa lueskelin BIKE lehteä missä oli 62 000km ajettu 6r -97 purettu atomeiksi. Oli kyllä jo kulumisen merkkejä ollu koneessa. Tosin siinä luki että olisi ehkä ajettu vielä noin 20 000km ennen koneremppaa. Öljyä oli kone hiukan jo alkanut kuluttamaan.
Tosiaan itellä on vajaa 40tkm ajettu 636:nen.
Meidän -03 636:ssa on vasta n. 25tkm, mutta toi koneremontinkin tarve on määrittelykysymys.
Osille on usein service limitit, mutta käytännössä vanhoissa laitteissa ne on jo ohitettu 50tkm sitten ja aina vaan kulkevat.
Käytännössä ei ainakaan ulkopuolisella teettämällä koneremonttia ihan pienestä kannata tehdä, koska maksaakin jo vanhan pyörän hinnan.
Kumman vastauksen siis haluat? Oletko rauhoittelemassa itseäsi vanhan loppuun ajamiseksi, vai yritätkö perustella itsellesi, miksi juuri nyt kannattaisi vaihtaa uuteen?
Minä olen onnistunut perustelemaan itselleni aina kulloinkin sen mitä on halunnut..![]()
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Kyllä kai tommosella 100 000 pitäs päästä kevyesti hyvällä hoidollaluulis ainakin. Tuossa aikanaan vuonna kypärä ja kirves kun olin pyörää hommaamassa niin erään liikkeen kauppias sano, et tämmönen pyörä joka on suht yleinen niin sitten kun siellä on se 100-150 tuhatta mittarissa niin edullisemmaksi tulee hankkia jostain uus motti kun alkaa huoltaa vanhaa... mene ja tiedä mutta eihän tämän päivän/2000-luvun valmistustekniikoilla 50 000:kaan ole vielä paljon. kyllä ne kestää yllättävän paljon kunhan vaan huoltaa
![]()
Pitkää päätyyn ja perään...
Kyllä ne kestää, jos on vaan hyvällä pidolla olleet.
Tietenkin jos rääkätään jatkuvasti punarajan tuntumassa, alkaa se lahoamaan aikaisemmin.
Turhaan porukat täällä pelästyy kilsoja.
Jarrupalat, renkaat, ketjut, ja rattaat on kulutustavaraa, ja samalla tavalla niitä tytyy vaihtaa 15tkm ajettuunkin vehkeeseenkin.
Nyksä. Speed Triple 2013
EX: GSX-R 1000 K6
EX: R6R 06
Pitää muistaa, että moottoripyörän kone pitää kierroksista. Laakerit tykkää, että kiljutetaan kierroksilla eikä jurnuteta kaasu pohjassa matalilla.
Tottakai punarajalla tarpeeton kiljuttaminen kaasu pohjassa rasittaa konetta, mutta se on tehty siihen, joten turha silti sääliä.
Hyvillä öljyillä (ja ilmansuodattimella, ettei venttiilit tuhoudu ennen aikaisesti) kone ei ole milläskään normaalista reippaasta karstan poistosta.
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Onko foorumilla porukkaa joka olis rullannu lähemmäs 100tkm zx-6r:llä?
70 tkm ajettu 6r vm '96. Enemmänkin olisi mutta nykyään tulee niin vähän kilsoja. Tosin saksasta tuotu aikoinaan niin kilometrit voi olla mitä sattuu. Ja ainiin toinen motti menossa. Ekasta rupesi laatikko prakaamaan n. 50 tkm kohdalla ja tuli halvemmaksi hommata saksasta käytetty tilalle kuin viedä pajalle vanha korjattavaksi. Vanha motti odottaa edelleen korjausinspiraatiota tallissa. Itse olen ajanut 42 tkm tällä värkillä.
Red Meat