Tervehdys alan tietäjät!
Mulla on "ongelmana" pyörän nykiminen kun siirrytään moottorijarrutuksesta takaisin vedon puolelle. Omasta mielestä kaikki pitäisi olla kunnossa, tyhjäkäyntialipaineet on saatu säädettyä maksimiin, synkronointi U-putkella tasattu. Kalvot ja tiivisteet vaihdoin viime syksynä kun mopon ostin samoin kun puhdistin kaasuttimet. Tyhjäkäyntikierrokset kylmänä 600 kuumana 900. Ärsyttää ajaa ruuhkassa kun aina nykäsee, nyt olen käyttänyt taktiikkaa että rullataan kytkin pohjassa. Kuitenkin vetää puhtaasti jo 1700 kierroksesta lähtien kun ollaan koko ajan "vedon puolella."
Vai kuuluuko tämä sarjaan Bing kaasuttimen ominaisuudet?
Niin ja pyörällä oli ajettu ostohetkellä 16tkm nyt olen jo yli 28tkm. Ensimmäinen Bemari minulla joten kokemus näistä puuttuu.
1997 HD Road King
1994 BMW R100R
käviskö laihalla ei kai?
partanen. net
aina ei elämä onnistu eka kerralla.
Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa
Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
Äsken juuri kaasuttimia ihmetellessäni huomasin, että kaasutimiin liittyvät alipaineletkut ovatkin normaalitilassa "auki". Eli kun säädän konetta alipainenipasta ei pääse korvausilmaa, mutta kun alipaineletkut liitetään paikoilleen kone saakin lisäilmaa. Koko tämä alipaineletkusto liittyy ilmanpuhdistimessa olevaan pakokaasun takaisinkierrätysjärjestelmään. Minun järjen mukaan tyhjäkäyntiseosta säädettäessä pitäisikin käyttää T-kappaletta eikä liittää alipainemittaria suoraan nippaan. Synkronointiin tällä ei liene vaikuusta. Onkohan kellään kokemuksia enemmän.
1997 HD Road King
1994 BMW R100R
Kaasarissa olevasta alipainenipasta ei saa päästä ilmaa normaalisti, eikä mittauksen aikana.
Normaalisti nipoissa on tulpparuuvi ja kaasarien synkkauksen aikaan luonnollisestikin se mittarin putki, joka on toisesta päästänsä tukossa.
Ei siis ilmavuotoa synkkausnipasta.
FIN_GSer
Kyllä varmasti vanhemmissa näin onkin, mutta kun näissä viimeisissä on se pakokaasun kierrätysjärjestelmä. Alipaineletku menee kaasuttimesta "EGR-venttiiliin" (ainakin saman näköiseen kuin auton vastaava) Pierburgin valmistamat kaksi erinäköistä jotka on ilmanpuhdistimen sisäpuolella. Kokeilin puhaltaa venttiilä vasten ja mitään vastusta ei tunnu. Samoin ei käynti muutu on letku irti tai kiinni. Pitänee tutkia lisää kun saa vähän aikaa.
1997 HD Road King
1994 BMW R100R
Eikös nuo erilaiset, keinotekoiset lisäilma- ja muut saasteenpoistojärjestelmät ole niitä ensimmäisiä kandidaatteja revittäväksi irti käyntiä pilaamasta.
<p>2002-2014</p>
Onko Ameriikanmalli?
Oliko sama ongelma jo ennen kaasareitten huoltoa?
Katselin yhtä saastezydeemiä huolto-oppaasta. Siellä on (voi olla) alipaineella toimivia venttiileitä ja solenoideja... (veke vaan kaikki / heti)
Miten toimii, jos irroitat kierrätysletkut kaasarista ja tulppaat kaasarin putket?
Meneekö kierrätysputket myös kanteen pakoaukkoihin?
Saattais olla ongelma alipainekalvossa.. Tuliko neulat oikeaan korkeuteen? Saattais olla liian alhaalla, eli liian pieni rikastus kaasua avatessa.
Onko tulpat oikean väriset?
Paukkuuko pakoputkeen moottorijarrutuksessa?
FIN_GSer
On ihan aito Saksan malli, putket menevät pakoaukkoihin, kaasuttimia huollettaessa en tehnyt neulojen korkeuksiin mitään muutoksia, vasen tulppa on "musta" oikea huomattavasti vaaleampi. Ei pauku putkessa, veto on puhdas kun ollaan vedon alueella, ainoastaan siirtymä tyhjäkäynniltä/moottorijrrutuksesta vedolle. Kulutus on laukkuineen 2-3 kpl 5-6l/100 eli se puoli on minusta kohdallaan.
1997 HD Road King
1994 BMW R100R
Noh, niinno..
Helpoin konsti saada asia jiiriin on luonnollisesti kysyä asiantuntijalta.
-> Soita Repalle. (Reijo Myllymaa, Hämeenlinna)
FIN_GSer