Tulokset 1:stä 26:een 26:sta
    Onko kokemusta kunpi ohjaa ilmavirran paremmin pään ohi TUPLAKUPLA vai ns. SPOILERI pleksi.
    Olen 184 cm pitkä ja kovemmassa vauhdissa ilmavirta hieman häiritsee.

kotisivut

Kiitos kommenteista jo etukäteen.
    Autolla ajetaan pakosta ja pyörällä ilosta.
    www.cbr.fi
    Jouh..

Kyllä omasta mielestäni tuo tuplakupla on parempi vaihtoehto.
    Itsellä MRA t.kupla ja todella hiljainen ja pyörteetön kypärälle.
    Toimii jo n 90 vauhdissa niin,ettei käsille tule painoa ja helpottaa siten pitkässä matkassa.

Jaa........ mittaa 187 ja
    Kiitos vastauksesta. On tuplakupla myös paramman näköinen.

kotisivut

www.cbr.fi
    Lainaa (uusiomotoristi @ Touko. 27 2008,18:01) kirjoitti
    Onko kokemusta kunpi ohjaa ilmavirran paremmin pään ohi TUPLAKUPLA vai ns. SPOILERI pleksi.

kotisivut

Allekirjoittanut 190 cm lyhyt, alla XX. Tilasin just tänään Powerbronzen tuplakuplan, kun tuo originaali heittää ilman kypärän alle. Powerin kupla on aika korkea, joten ehkä riitä heittämään ilman yli pään suuremmissa nopeuksissa. Palaan aiheeseen koeajojen jälkeen.
    Frankenstein Junior XX:llä
    Lainaa (Jussi&CBR @ Touko. 30 2008,19:40) kirjoitti

kotisivut

Allekirjoittanut 190 cm lyhyt, alla XX. Tilasin just tänään Powerbronzen tuplakuplan, kun tuo originaali heittää ilman kypärän alle. Powerin kupla on aika korkea, joten ehkä riitä heittämään ilman yli pään suuremmissa nopeuksissa. Palaan aiheeseen koeajojen jälkeen.
    Niin, siis korvaa "riitä"-sana "riittää"-sanalla. Nousuhumalan aiheuttama kieliopillinen erhe.
    Frankenstein Junior XX:llä
    Kyseistä tuplaa itsekin pidän noin silmämääräisesti sopivana. Taidan odottaa vielä mielipidettäsi.
    Hyviä kilometrejä.
    www.cbr.fi
    Mulla pituutta n. 183, ja XX:ssä MRA:n tuplakupla. Sillä takana jo 3 kesän ajot enkä vaihtais pois.
    Mulla oli MRA:n tuplakupla, toimi suht hyvin harteikkaan 177 senttisen jannun edessä. Sattuman oikusta vaihdettiin Puigin vastaavaan, toimii korkeampana mulla huomattavasti paremmin. Suosittelisin ainakin jälkimmäistä.
    Syvä iskumme on, viha voittamaton.
    Mulla oli MRA:n touring-plexi. Nyt Puigin tuplakupla.

Vaikka tuplakupla ei pidä visiiriä niin puhtaana kuin touringi niin siltikään en vaihda takaisin. On hiljaisempi ja kuten mainittu niin yli 90 vauhdissa keventää mitä touringi ei tee.
    - '11 BMW R 1200 GS
    - IBA SS1600K
    ---
    ex: '00 Honda CBR 1100 Super Blackbird / '08 Harley-Davidson VRSCDX Night Rod Special
    Mulla Puigin tuplakupla ja suhisee jonkin verran. Ihan selkä suorana ei enää mutta alempana koko ajan.
    En ymmärrä miten tuo voi olla kellään hiljainen.
    Mieli tekisi kokeilla MRA vastaavaa.

Pituutta 188 ja kypärä S1
    Jonkinasteinen humina potassa ja pärinä putkessa kuuluu oleellisena osana mopoiluun, sitä varten on korvatulpat keksitty. MRA:n tuplakuplalla tuli ötököitä kerättyä enemmän, eli siinäkin suhteessa olen edelleen pontevasti Puigin kannalla.
    Lainaa (AimoPamaus @ Kesä. 02 2008,21:56) kirjoitti
    Mulla Puigin tuplakupla ja suhisee jonkin verran. Ihan selkä suorana ei enää mutta alempana koko ajan.

Jos metsään haluat mennä nyt... Eikun. Jos todella haluat kunnon matkamotoristiksi, osta Goldwing ja siihen tajuton, metrin korkea plexi. Ei meinaan kärpäset änkeä hampaiden väliin eikä suhise.
    Erilainen "nuori".
    Lainaa (Sini-68 @ Kesä. 09 2008,15:50) kirjoitti

Jos metsään haluat mennä nyt... Eikun. Jos todella haluat kunnon matkamotoristiksi, osta Goldwing ja siihen tajuton, metrin korkea plexi. Ei meinaan kärpäset änkeä hampaiden väliin eikä suhise. *
    Tolle linjalle ei lähetä. Mopon pitää olla monipuilinen.
    www.cbr.fi

Toki Puigikin suhisee kovissa nopeuksissa mutta vähemmän kuin MRA:n touring. Mutta se on vain minun subjektiivinen näkemykseni oman pyörän ja ajotyylin kanssa...

Pituutta 182 mutta pyörässä VFR:n clip-onit mitkä muuttavat ajoasentoa hieman pystymmäksi. Kypäränä Scorpion EXO-700.
    - '11 BMW R 1200 GS
    - IBA SS1600K
    ---
    ex: '00 Honda CBR 1100 Super Blackbird / '08 Harley-Davidson VRSCDX Night Rod Special
    Lainaa (uusiomotoristi @ Kesä. 09 2008,16:56) kirjoitti
    Lainaa (Sini-68 @ Kesä. 09 2008,15:50) kirjoitti

Jos metsään haluat mennä nyt... Eikun. Jos todella haluat kunnon matkamotoristiksi, osta Goldwing ja siihen tajuton, metrin korkea plexi. Ei meinaan kärpäset änkeä hampaiden väliin eikä suhise.
    Tolle linjalle ei lähetä. Mopon pitää olla monipuilinen.
    Vai monipuilinen. Minun subjektiivinen mielipiteeni on, että jos haetaan kaikenmaailman ominaisuuksia yhteen ja samaan mopoon, siitä tulee toimimaton sekasikiö.
    Em. tapauksessa olisi viisainta ostaa erilaisia mopoja, jos perse kestää.
    Päätös on tehty MRA:n tuplakupla tulee vaihtumaan nykyisen tilalle.

Kiitos kaikille kommentteja antaneille.

kotisivut
    www.cbr.fi
    Jaapa...

Näyttää siltä ettei ikinä ole hyvä! Suhina ja tohina kuuluu mopolla ajoon, semmosta kuplaa ja kypärää ei oo tehtykään, jolla meno muuttuu äänettömäksi. Jos ei kestä, on paree ajaa autolla

Lisää kaljaa...
    Mä meinaan pitää orggis pleksin koska se toimii mulla hyvin eikä jytise kypärään yhtään.Tuuli menee just sopivasti rinnan kohdille mukavasti keventäen.Loppukin suhina loppui kun laitoin joskus ostamani sen kauluksen joka painellaan kypärän ympäri joka "tiivistää" sen paremmin kallon muotoihin.Ilmanvaihto pelaa kun en laittanut sitä leuan alle tulevaa hiljennintä.Tulpat on aina korvissa kun ajelen.Pituutta on 190cm ja hyvin toimii pläkkärin oma pleksi.Varaderossa oli MRA:n tupla pleksi ja se vasta jyrinää toikin kypärään.
    Ky tää täst viel lutviutuu....
    Lainaa (Moppi_X @ Kesä. 13 2008,20:33) kirjoitti
    Jaapa...

Näyttää siltä ettei ikinä ole hyvä! Suhina ja tohina kuuluu mopolla ajoon, semmosta kuplaa ja kypärää ei oo tehtykään, jolla meno muuttuu äänettömäksi. Jos ei kestä, on paree ajaa autolla

Lisää kaljaa... *
    En äänettömyyteen pyrikkään ja kyllä rastaan orggis on ihan hyvä, mutta aina voi yrittää parantaa.
    "Näyttää siltä ettei ikinä ole hyvä" meinaatko ajaa itse samalla pyörällä koko ikäsi vai vaihdatko joskus parempaan.
    Oli kyse sitten jostain osasta tai koko moposta on yleensä vaihdolla purkimys kivempaan leluun, pleksi ei tee poikkeusta.

www.cbr.fi
    Juu, en ajele koko ikääni samalla vehkeellä. Pari kesää väänsin XX:llä, nyt CB1300:lla. XX:n orkkis (vm. 2000) teki mulla kypärään ihme "pärrätuulen", semmonen kallon vatkaus sivusuunnassa. Uudemmissahan pleksi on vähän korkeempi, siitä ei oo kokemusta.

Parilla kaverin XX:llä ajettuani mun mielestä MRA:n touring pelas paremmin kuin kupla. No, nää on osittain kuskin pituudesta, kypärästä jne. riippuvia juttuja, yhtä totuutta ei oo...

CB:ssä oli paikallaan MRA:n vario-touring, joka loppupeliessä tuli säädettyä samaan korkeuteen kun orkkis, joten otin pois.

Mää uskon, että tuuli ja erilaiset suhinat kuuluu hommaan, ei niistä pääse eroon...
    Itse olen myös pistänyt merkille tuon pään heittelyn vakiopleksillä varsinkin tuulisella kelillä. Korvatulppien kanssa suhina ei ole mikään ongelma mutta sen sijaan matala jyrinä käy korviin. Ja itselläni myös tarkoitus hankkia näiden kommenttien perusteella tuplakupla. Olen 183 pitkä, vakio cliparit, Puig vai MRA vai joku muu??? Suosituksia?
    Jaa ei saatu edelliseen kommentteja, no mutta jos nyt tuommoisen Puigin tuplakuplan tahtoisi tilata niin mistähän niitä edullisesti löytyisi? Aika huonosti näyttäis ainakin MRA:han verrattuna olevan suomessa? Ajattelin esim. saksanmaalta edullisesti tilata kun olis vähän muutakin hankittavaa..
    Itse tilasin täältä
    - '11 BMW R 1200 GS
    - IBA SS1600K
    ---
    Lainaa (strider @ Heinä. 10 2008,17:20) kirjoitti
    Itse tilasin täältä
    Juurikin tätä sivustoa yritin löytää, joskus oon tuohon tutustunut, ei vaan millään muistanu ton putiikin nimeä.

Kiitos!

kotisivut

Kotisivuillasi oleva Ajo hanskassa opas olis kyllä kaikkien syytä lukea.
    Kiitos hyvästä vinkistä
    Sukisukimies
  26.  
    Tässä lueskelin tuota opasta. Tuli pari juttua heti mieleen.
    Opas selitti, että mutkassa on ihan tarpeenkin antaa hanaa, mä oon tehny sen jo pelkästään sen takii, et se on siistiä.

Mutta tuo jarrutustekniikka. Mulle opetettiin aikoinaan Leppävaaran autokoulussa piikkikorttia ajaessa, että hätäjarrutusta tehdessä ensimmäisenä viedään kädet lukkoon. Ja tätä olenkin aina toteuttanut. Ei meikäläisen vatsalihaksilla ainakaan pidetä kroppaa jäykkänä jos oikeasti laitetaan jarruista kaikki peliin. Ja toinen pointti tuossa oli, että tällä menettelyllä vältetään takapyörään ilmaannousu, mutta tästäkin sain aikoinaan opit, että jos jarrutus on oikeasti tehokas, niin eipä takapyörä enään olekkaan maassa.

Pitääkö meikäläisen laittaa nyt kaikki uusiksi.

Ja sitten tuo ajoasento. Jos tuossa kuvan osoittamassa asennossa vetää muutaman tunnin, ni kyllä saleen rupee kramppaamaan, tosin tuo asento on munkin mielestä ok ku on tankkilaukku paikallaan :-) lööbaillen vaan.
    CBR 1000F -89