Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
    Tuossahan tuo tulikin jo mainittua. Olen metsästämässä V-koneista ruiskupeliä Burgerin tilalle ja silmiin osui sopivan hintainen SS750. No kokeilemassahan sitä tietty piti käydä ja taisi olla vika tikki - nyt ei päässä muuta pyörikään kuin tuo papatin Ehkä "hieman" kyykähtävän oloinen aikaisempiin fillareihini (Honda Revere ja tuo nykyinen Burgman), mutta ne Dukun saundit!

Oma kokemus ei löytänyt tuosta yksilöstä ulkoisesti juuri paria pintanaarmua pahempaa sanottavaa ja ajokäytöskin oli about OK - mitä nyt ajoasento "hiukka" kokematonta oudoksutti. Ainoa häiritsevämpi ominaisuus oli tasakaasulla ikäänkuin pätkivä käynti. Ei mitään niin pahaa että sitä menossa huomaisi, mutta ääni ei ollut sellainen ihan täysin tasainen. Any ideas? Ja muutenkin onko mitään muuta mitä tuosta vielä pitäisi chekata ennen kuin rupean kuuntelemaan korvat punaisina mamman huutamista kotona
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
    Jos hommaat Ducatin niin on suuri vaara jäädä koukkuun. Ittelläni on jo toinen alla, SS 900:nen jota suosittelisin ennemmin kun seiskapuolikasta. Tai jos löydät jostain tonnisen niin osta pois. Tehojahan näissä ei juurikaan oo verrattuna japseihin, mutta alusta ja jarrut on aivan loistavat ja ainakin mun pyörä on tähän asti osoittautunut hyvin luotettaviksi. En oo kyllä ajanut kun noin kymppitonnin sillä, että ei nyt niin hirveesti oo vielä kokemusta. Mutta hyvin monikäyttöinen prätkä mielestäni.
    Kiitokset kommentista, mutta homma on nyt jo hoitunut pois päiväjärjestyksestä - eikä tullut alle Dukatia

Sinällään "mielenkiintoista" kun Burgerista irtosi 500e enempi vaihdossa Kawaan kuin Dukuun, vaikka about saman vuosimallin, hintalapun ja mittarilukeman pyörät olikin kyseessä No juu, eri pyöräliike tosin, mutta sentään samasta kaupungista. Lähinnä tuon Dukun niittasi lopulta vak.yhtiön täti joka olisi halunnut lähemmäs 900e vakuutuksia ympärivuotisena, kun Kawasta vain 550e. On muuten about samat vakuutukset Kawassa kuin esim. Suzuki GS500, vaikka fillari "hiukka" erilainen onkin. 400cc Burgerissa oli muuten vakuutukset kokonaista 350e vuodessa
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
    Ajoin viime kesän ss800:lla ja siinä ei ollut kyllä mitään ihmeellistä sanottavaa. Maajohto löystyi tärinästä ja aiheutti käynnistysongelmaa, mutta lenkki käteen ja ruuvit kiinni.

Kuten edellinen jo kommentoi niin kannattaa kuitenkin miettiä isompaa kuin 750:n. 800:ssa on jo huomattavasti paremmat jarrut ja kone on aivan erilainen vaikka numeroilla näyttää pieneltä erolta. Vaikka ostat tonnisen niin koneen luonne on kuitenkin niin kiltti, että sillä pärjää varmasti. 750:n kuitenkin haluat vaihtaa jo kesän jälkeen isompaan (usko pois)!

Ainut ISO miinus Ducatissa on huoltohinnat jos käyttää merkkihuoltoa (esim takuu aikana). Mutta jos ite huoltaa niin sit ei mitn ongelmaa.

Ducati on hieno pyörä ajaa ja omistaa. Et jos vaan on päässyt "Italia" ennakkoasenteista eroon niin osta ihmeessä pois ja nauti menosta
    Sopivasti täysillä!!

749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
    Lainaa (HiTec @ Heinä. 25 2008,12:03) kirjoitti
    Kiitokset kommentista, mutta homma on nyt jo hoitunut pois päiväjärjestyksestä - eikä tullut alle Dukatia

Sinällään "mielenkiintoista" kun Burgerista irtosi 500e enempi vaihdossa Kawaan kuin Dukuun, vaikka about saman vuosimallin, hintalapun ja mittarilukeman pyörät olikin kyseessä No juu, eri pyöräliike tosin, mutta sentään samasta kaupungista. Lähinnä tuon Dukun niittasi lopulta vak.yhtiön täti joka olisi halunnut lähemmäs 900e vakuutuksia ympärivuotisena, kun Kawasta vain 550e. On muuten about samat vakuutukset Kawassa kuin esim. Suzuki GS500, vaikka fillari "hiukka" erilainen onkin. 400cc Burgerissa oli muuten vakuutukset kokonaista 350e vuodessa
    Mulla oli 800:ssa vakuutukset ympärivuotisena n.500€ eikä edes mainittavia bonuksia, et kannattaa harkita vakuutusyhtiön vaihtoa
    Sopivasti täysillä!!

749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
    Ahaa, siirrytkin nyt sitten tonne Kawasaki talkkiin tällä foorumilla. Kävin ittekin kokeilemassa uutta kuussatasta Ninjaa. Ei ollenkaan hassumpi peli, varsinkaan hinnan osalta! Ducateissa on ehdottomasti pahin vika se hintalappu.
    Lainaan hiukan ketjua kun mullakin on samantyylisiä ajatuksia italialaiseen siirtymisestä...

Vaihtoehtoina olen miettinyt 749:ä tai aprilia milleä. Kävin ajamassa -03 millellä, joka tuntui huumaavan ihanalta pyörältä jammun jälkeen.. Lyhyehkönä (176) harmitti vaan kun ei jalat meinannut ylettyä maahan. -04 Mille on kai vähän matalampi? Ducatilla en ole vielä ehtinyt käydä ajamassa, mutta viikonlopun jälkeen olen varmaan viisaampi.

Toivottavasti tulee ducatisti - tai aprillinisti *
    Ducati 749s -06
    Lainaa (kalliais @ Heinä. 25 2008,14:17) kirjoitti
    Lainaan hiukan ketjua kun mullakin on samantyylisiä ajatuksia italialaiseen siirtymisestä...

Vaihtoehtoina olen miettinyt 749:ä tai aprilia milleä. Kävin ajamassa -03 millellä, joka tuntui huumaavan ihanalta pyörältä jammun jälkeen.. Lyhyehkönä (176) harmitti vaan kun ei jalat meinannut ylettyä maahan. -04 Mille on kai vähän matalampi? Ducatilla en ole vielä ehtinyt käydä ajamassa, mutta viikonlopun jälkeen olen varmaan viisaampi.

Toivottavasti tulee ducatisti - tai aprillinisti *
    749 on kuulemma matala. Olen itekin harkitsemassa sellaista kun oon tämmönen lyhyt äijänkäppänä.Nykyinen pyörä, SS 900 on hitusen korkea meikäläiselle.

749 soveltuu hyvin lyhyelle henkilölle, koska penkki on kohtuu matalalla. Myös pyörän kapeus helpottaa paljon käsittelyä.
    2012 Aprilia Shiver 750
    2021 Beta RR 250 racing
    Lainaa (b_tommi @ Heinä. 25 2008,12:12) kirjoitti
    Ajoin viime kesän ss800:lla ja siinä ei ollut kyllä mitään ihmeellistä sanottavaa. Maajohto löystyi tärinästä ja aiheutti käynnistysongelmaa, mutta lenkki käteen ja ruuvit kiinni.

Kuten edellinen jo kommentoi niin kannattaa kuitenkin miettiä isompaa kuin 750:n. 800:ssa on jo huomattavasti paremmat jarrut ja kone on aivan erilainen vaikka numeroilla näyttää pieneltä erolta. Vaikka ostat tonnisen niin koneen luonne on kuitenkin niin kiltti, että sillä pärjää varmasti. 750:n kuitenkin haluat vaihtaa jo kesän jälkeen isompaan (usko pois)!

Ainut ISO miinus Ducatissa on huoltohinnat jos käyttää merkkihuoltoa (esim takuu aikana). Mutta jos ite huoltaa niin sit ei mitn ongelmaa.

Ducati on hieno pyörä ajaa ja omistaa. Et jos vaan on päässyt "Italia" ennakkoasenteista eroon niin osta ihmeessä pois ja nauti menosta
    SS -sarjan Ducatit on hienoja pyöriä, vaikka SS750 :n omistajana sen sanonkin.

Vastoin parempaa tietämystäni, koskapa en itte juurikaan harrasta pyörällä "hurjastelua", vaan arkiajoa ja toisinaan piipahdan vähän mutkapätkillä, niin vielä näin kolmenkaan kesän jälkeen, ei ole tarvetta vaihtaa pyörää isompaan.
    Toisaalta olen kuullut, että narua kireällä pitämällä, aika nopeasti tulee eteen tuo halu vaihtaa isompaan ja isompaan...

Itte jos nyt olisin vaihtamassa pyörää, niin nyt 750 SS :n jälkeen harkitsisin suoraan ihan toisentyyppistä Ducatia, esim. 748-1098 tai sitten ihan eri merkistä, kuten Aprilia RSV.
    900 SS Ducatia olen ajanut ja siinä pikkasen enempi ukko tärisi, 1 vaihde enempi, mutta perusajossa IMO ei paljon mutta eroa.

11.  
    Kävinpä koe-ajamassa tuon 848:sin. Aikaisemmin ajellut japsilla (10r-06). Pyörä oli myös ensimmäinen v-kone, jolla elämässäni päästelin.

Muotoilusta plussat Ducatille, mielestäni kauniimpaa kyykkyä ei ole kuin 848, 1098, paitsi se Desmosedici. Ainakin oma runkoni (181/83) oli tuohon pyörään kuin valettu. Tuntui kuin olisit istunut pyörässä, etkä sen päällä. Oikeastaan yllätyin, kuinka hyvä siinä oli istua. Todella suuri ero verrattuna kawaan, vaikka ei sekään huono ollut. Ja seuraavat pojot tulee Ducatille niistä äänistä. Vaikka tykkäänkin vallattomasti noista japsien äänistä, niin Ducati jätti sanattomaksi ja vielä vakioputkella. Ja koska 848 on märkäkytkin niin ne kolinat on heitetty romukoppaan "häiritsemästä". Moottorijarrutus keskustassa, priceless. Pyörä oli myös ensimmäinen itselleni, jossa oli nestekytkin. Todella kevyt ja mukava käyttää.

Ennen ajoon lähtöä laitteen sai kylmänä ns. polkea käyntiin. Taisi sammua 3-4 kertaa ennen täydellistä heräämistä. Kuulemma ominaisuus. Ja myyjä sen käynnisti, en minä...

Itse ajosta voisin mainita mielestäni melko lyhyen 1. vaihteen. Taitaa olla v-myllyille ominaista. Vääntöä oli "tarpeeksi" verrattuna siihen, mihin olen tottunut ja voimaa oli tasaisesti koko alueella. Vaikka pyörän tehot minun kaltaiselleni kuskille varmasti riittävät, jotenkin jäin kaipaamaan sitä rajua voimaa, mitä ninja sisälsi. 848 on mielestäni hiukan "pehmeä", kun tuppia väännetään kunnolla. 1098 voi toki lieventää tätä "ongelmaa".
    Brembon jarruilla laite pysähtyi kuten pitikin. Jarrut olivat mielestäni todella hyvät ja tunnokkaat. Penkin alle viety putkisto lämmitti mukavasti nivusia. Peileistä ei nähnyt mitään.

Ehkä parempi olisi ollut vertailla 1098:sia ja 10r:ää, mutta heinolta ei 1098 liikahtanut, ainakaan Mansessa koeajoon.

848 en ostaisi, ehkä 1098:sin. Pettymystä Ducati ei kuitenkaan tuottanut. Todella hieno pyörä, eikä varmasti tule joka kadunkulmassa vastaan. Rajumpi saisi olla, mutta se on varmaan tuossa Desmosedicissä korjattu.