Laitetaanpas tällainen aihe. Tänne voi laittaa faktaa ja mutu:a aikansa parhaasta Super Bike:sta.
Mutta asiaan, oma kuluttaa bensaa n. 7,5-8,5 l/100km.
Ihmetyttää toi kulutus koska, Thunderace:ien kulutus näyttäis olevan 5-6,5 litraan pintaan, mitä täältä palstalta on lukenut. Mottihan näissä on suurinpiirtein sama?
Mitenkäs välitysten muuttaminen vaikuttaa, nouseeko hytti kaasusta, jos vaihtaa piikkiä pienemmän? Tuntuu olevan aika raskas keula. (se niistä pehmeistä alastuloista)
Mitenkäs FZR taipuu radalla? En ole ehtinyt vielä käydä tarkoitus olis. Alusta ei ole varmaankaan mistään parhaimmasta päästä, vaikka pyörä tuntuu aika vakaalta kadulla ajettaessa.![]()
Kyllä toi kulutus kuulostaa ihan normilta, omani vie 7-8l/100km mutkapätkä-ajolla. Radalla kulutus nousi tasan 10 litraan. Keula nousee vakiovälityksilläkin ainaki ykkösellä, kunhan vaan nojaa reippaasti taaksepäin. Varmasti uudet kilokyykyt on ketterämpiä ja nopeampia radalla, mutta itellä ainakin ollu aina hauskaa radalla. Tosin en siellä mitään kierrosennätyksiä yritäkkään, kunhan vaan kurvailen...
<p><strong> </strong></p>
Mites muilla öljyvalo on, vilkutteleeko?
Omassa alkaa öljyvalo palamaan yleensä moottoritievauhdeissa, kierrokset silloin 5000 paikkeilla. Öljyä kuitenkin silloin öljysilmässä yli puolen välin. Tulee pidettyä öljynpinta silmän yläreunassa. Silloin ei pala öljyvalo.
Ei vissiin öljy ehdi laskea alakertaan kannesta.
Pienemmissä vauhdeissa ei valo vilkuttele.
Eräs vanha ratakettu, joka ajoi -80 -luvulla Yamahalla, neuvoi minua öljymäärästä sen verran, että öljynvaihdossa pinta lasin yläreunaan ja sen jälkeen vielä 200 ml (2 dl). Näin ei öljy 'lopu' pitkissäkään kovaa ajettavissa mutkissa.
Oma FZ 750 tekee satunnaisesti niin, että puolilämpöisenä maantienopeudessa 20w/50 öljyllä öljyvalo syttyy jos öljymäärä ei ole lasin yläreunassa. Se näissä on hyvä, että valo syttyy öljyn pinnasta eikä paineesta.
Ko itte teköö niin saa semmoisen ko siitä tuloo..
Itsellä kuluu bensaa siinä 7-7,5l/100km kaupunki päristelyssä mutta kaksi päällä pelkällä maantieajolla pääsi alle seiskaan. Penkitin pyöräni joku aika sitten ja tulos oli 110hv takarenkaalta luistavalla kytkimellä, eli hiukan alakanttiin. Uusein kytkimen muutama viikko sitten ja levyt oli aika loppu ja yksi oli seitsemässä(7) osassaTarvis päästä kokeileen johonkin uudelleen.
Nyt ei enää kytkin luista mutta penkillä ei meinaa pysyä täyskaasukiihdytyksissä kun tuo alkuperäinen persetuki on ihan anaalista. Luistaa taaksepäin takavalokatteen päälle... Entisessä GSX-R:ssä oli sentään pultattu se tuki runkoon kiinni.
Öljyvalo vilkku kanssa omassani mutta vaihdoin siihen öljyt heti kun sen ostin ja täytin ikkunan yläreunaan saakka eikä ole enää palanut.
Loppuunvetona ihan ok pyörä, ajoasento ehkä vähän enemmän käsiin nojaavampi kuin Gigserissä oli ja Gigsu nosti keulaa kaasusta kakkosella, tämä ei![]()
Penkitin myös pari kuukautta sitten Vaasassa. Takapyörällä oli 122 heppaa.
Eli samaa luokkaa likipitäen. (+/-20 hp penkkimarkinaali)