Ja tuon tallenteen kun kaiveli, niin 0-100km/h vaati näköjään 38,9m, 0-10m aikaa en jaksanut alkaa laskeskelemaan.(Janne10r @ Heinä. 01 2008,05:02) kirjoitti
ZX-10R + ZX-6RR
Monikos oli täällä mukana
http://live.ideapark.fi/tapahtumat/miti
Hattussani ei ole kukkia.
Ihan mielenkiinnosta: Millainen laite on kiihtyvyysmittari?(Janne10r @ Heinä. 01 2008,05:02) kirjoitti
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Hauskoja ikuisuuskysymyksiä, jotkut vaan jaksaa!
Seuraavaksi varmaan väitellään siitä, kumpi lähtee nopeammin, purkka tukasta vai hauki rannasta?![]()
Villi arvaus: tupakkiaskin kokoinen laite joka sisältää kiihtyvyysanturin tai useamman.(wekkuli @ Heinä. 01 2008,06:55) kirjoitti
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Lue tämä topikki niin tuokin pitäis kyllä selvitä, ettei sillä nokivasaralla ole jakoa.(jaskagsx-r @ Heinä. 01 2008,00:44) kirjoitti
Jos olisit joskus kokeillut niin tietäisit![]()
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Kun nyt ei ole muutakaan tekemistä ja tuli jopa oltua Parkissa kun se meidän isi on parempi kuin teidän isi tuli niin...
Ihan jos rillit päässä asiaa katsoo, niin 0-10m kiihdytys vaatii vaan sen, että saa mahdollisimman paljon voimaa välitettyä alustaan suhteessa painoon. Kun kyseessä on paikalta lähtö, niin tuo on väistämättä helpompaa jos painoa on vähän (tarvitsee välittää voimaa vähemmän renkaiden kautta). Helppoutta lisää se, että voimaa ei ole liikaa, eli sutimista on helpompi estää. Sikäli ostan ihan ton tarinan Vespan etevämmyydestä.
Vapaassa pudotuksessa aikaa menee 1,4 sekuntia ja loppunopeus on 14 m/s eli 50 km/h, joten tuosta saapi osviittaa. Jotta pystyis 10 m kohdalla pitään putoamiskiihtyvyyden, tarvitaan mun vajavaisen laskutaidon mukaan 137,4 W/kg, eli 250 kg:n paketti tarttee 46 heppaa tuohon kiihdytykseen. 1000 kg:n paketti tietysti vastaavasti 184 hepoo.
Taitaapi olla pikkaisen liian pitkä matka että telineistä lähtevä juoksija pärjäis. Mä pistäisin ehkä pikkaisen rahaa jollekin kart-autolle, joka on suunnilleen pärrän painoinen (tai kevyempi) ja jonka tehot sekä renkaat riittää tohon nopeuteen.
Kuriositeettina, vapaassa pudotuksessa varttimaili sujuu aikaan 9,05s. Sikäli olis kiva kuulla tylyttäjältä että mikä katupeli menee alle 9 sekunnin, varsinkin millä renkailla? (tää ei siis ollut vittuilua vaan ihan aito kyssäri)
Yamaha XJ 600 - Suzuki GSX-R 1000 K7 - Triumph Daytona 675 - Triumph Street Triple 765
Kyllä alle 5 sekunnin auto jättää mopon kuin mopon. Mopojen maailmanennätys taitaa olla korkea vitonen.(Vonikka @ Kesä. 30 2008,12:29) kirjoitti
Ja kasin katupyöristä löytyy juttua täältä, topicin loppupuolelta.
1835
Kyllähän nuo on ajellu erinäisillä pyörillä alle 9s. Löytyy Busaa, Gixxeriä ja Kawaa (14R ja 10R) ainakin. Ihan kadulla ajettavia siis. Katulaillisilla renkailla, ei siis "kanttikumeja".(oukkis @ Heinä. 01 2008,11:41) kirjoitti
Tuon renkaan ja asfaltin rosoisen pinnan välisen "epänormaalin" kitkan takia (ns. "hammasratas-efekti"), varsinkin sekä jarrutuksissa että kiihdytyksissä päästään kyllä yli selvästi 1G kiihtyvyyksiin, ilman downforceakin. Katupyörilläkin on vedetty heittämällä yli 1G kiihtyvyyksiä lähdön alussa, taitaa olla jopa n. 2G? Dragstereissa tulee sitten jo huomattavasti lisää G-voimia jo viivalla, vaikka downforcea ei alussa olekaan.
Joten "perinteisen" fysiikan voi tuossa kohtaa unohtaa kokonaan. Tai siis pitää ottaa muutkin muuttujat huomioon, kun perinteinen kitkakerroin, pinta-ala ja massa.
Se kannattaa myös ottaa huomioon, että katuprätkässä painonsiirto on huomattavasti tehokkaampi kuin katuautossa. Kiihdytysautoissa se on hyvä (jopa keulivat perkeleet niillä). Eli katuprätkällä takarenkaalle saadaan joko ajoneuvon + kuskin paino helpohkosti.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Joo, noinhan se on. Sitä G:tä vaan voi käyttää sellaisena hihavakiona, mihin on hyvä verrata. Kun siitä ruvetaan meneen yli, niin rupee vermeillä (kuten alusta ja renkaat) oleen jo aikas paljon merkitystä. Jos nyt rupeaa nysväämään (hei, tää on netti...), niin tuo yksikin G on hyvä suoritus normaalilta likaiselta ajoradalta ilman mitään burn-outteja.(Tylyttäjä @ Heinä. 01 2008,13:00) kirjoitti
Ja kiitti aiemmalle linkistä, tosin eipä sieltäkään näkynyt sen pyörän tarkempi olemus selviävänMutta ilmeisesti kyseessä oli nimenomaan kiihdytysajoon tarkoitettu (ja valmisteltu) rata? Ai niin, taitaa olla aika harvassa tuolla Suomen valtateillä ne varttimailin aika -näyttötaulut...
![]()
Yamaha XJ 600 - Suzuki GSX-R 1000 K7 - Triumph Daytona 675 - Triumph Street Triple 765
Nuo mistä puhuin oli 0-100 aikoja kuten varmaan tosin oishan se kiva omistaa alle 5sekunnin auto varttimaililla(Ghostrider @ Heinä. 01 2008,11:54) kirjoitti
![]()
"Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
Jaska perkeleee...(jaskagsx-r @ Heinä. 01 2008,00:44) kirjoitti
Alappa tuoda se audis tänne niin kokeillaan![]()
![]()
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Silloin valitaan tietty joku kevyt 2-tahti 250cc crossi alle rupulikumeilla / piikeillä.(TwinTenox @ Kesä. 30 2008,06:17) kirjoitti
![]()
990 SM-T -11
FZ1-N -07
ZX-9R F2P -04
CBR 600 F4 -00
NSR 125R -94
Eli haastatko sinä vai sinut haastetaan vai mitä?!? Nuo sinun viestisi ovat kyllä yhtä sekavia, kuin käsityksesi skootterin kiihtyvyydestä...(NOx @ Kesä. 30 2008,11:37) kirjoitti
Minun vierelleni on tullut ihan mopojakin, jotka ovat "jättäneet" minut valoihin. En kyllä edes "kisannut" mutta tuolla sinun tyylilläsi ajatellen mopokuski jätti minut kuin tikku paskaan... Täytyy tästä lähin lähteä AINA niin paljon kuin kulkee (vaikka siinä päiväkodin kohdalla), ettei vaan häviä niitä "kisoja" kaiken maailman Vespoille ja Fiat Unoille...
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Laskeskelin itsekin huvikseni pelkästään massan kiihdytykseen tarvittavaa tehoa vetävällä pyörällä. Tuon lasketun tehon lisäksi tarvitaan tietysti vielä renkaiden vierintävastuksen ja ilmanvastuksen verran lisää tehoa. Kiihtyvyys on 10 m/s², auton massa 1200 kg ja mopon massa 300 kg.(oukkis @ Heinä. 01 2008,11:41) kirjoitti
Matka(m) Aika(s) Nopeus(km/h) P_auto(kW) P_mopo(kW)
0,5 0,32 11,4 37,9 9,5
1 0,45 16,1 53,7 13,4
2 0,63 22,8 75,9 19,0
3 0,77 27,9 93,0 23,2
5 1 36,0 120,0 30,0
10 1,41 50,9 169,7 42,4
15 1,73 62,4 207,8 52,0
20 2 72,0 240,0 60,0
50 3,16 113,8 379,5 94,9
100 4,47 161,0 536,7 134,2
200 6,32 227,7 758,9 189,7
400 8,94 322,0 1073,3 268,3
Tuo teho on siis tietyn metrimäärän kohdalla, kun halutaan jatkaa 10m/s² kiihdytystä. Autossa pitää kyllä olla reilusti tehoa, että pärjää vielä esim. 50 m kohdalla prätkälle.
tuo se ysi ärräs tänne nii viivat heti!
exä= honda cbr 900rr -96
nyt = gsx-r 1000 k5
Kyllä meidän äiti tekee teidän äidin.....![]()
poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
Kukaan ei haasta ketään. Tässä ketjussa oli kyse kiihtyvyydestä 0-10 metriä. 250 cc Vespa kiihtyy 0-100 13 sekuntia. Ensimmäiset 30 metriä mennään 4 sekunnissa. Kiihtyvyys alkaa selvästi ryytyä 70 - 80 km/h paikkeilla. Parhaimmillaan se on juuri lähdöissä ja arkiajossa ripeä normilähtö on variaattorin ansiosta toistettavissa jokaisissa valoissa vaikka yhdellä kädellä ajaen. Semmoinen käsitys ja kokemus minulla on skootterin kiihtyvyydestä.(TPM @ Heinä. 01 2008,20:03) kirjoitti
Ihan ekassa Vespa-viestissä kirjoitin, että vahingossa tulee jätettyä mp:t ja autot valoihin. Mikä siinä on vaikea ymmärtää?
Usein naapurikaistalla koetaan skootterin normilähtö haasteeksi. Seuraavissa valoissa kumi ulvoo.
Ja jäähän se Vespa sitten jalkoihin.
Vetele ihan rauhassa aina niin paljon kuin lähtee, omapa on asiasi. Minusta on lähinnä huvittavaa jos joku provosoituu skootterin normikiihdytyksestä.
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Koitin kiihtyvyysmittarilla miten oma pulkka liikkuu (FR leon), niin saadaan jotain vertailu lukemia.(Janne10r @ Heinä. 01 2008,05:27) kirjoitti
paras tulos:
0-10m: 2,0s / 34km/h
0-100km/h: *99m / 6,7s
Ei ole tällä autolla siis toivoakaan vakiopyörälle jos vaan kuski on hereillä, saati sitten aiemmin mainittu tdi audi..
Juu, hiffasin kyllä. Mutta pakko oli kuitata, kun aina kuulostaa niin huvittavalta kun selitetään niin ja niin monen sekunnin autosta.(Vonikka @ Heinä. 01 2008,13:47) kirjoitti
Kun ei toi 0-100km/h kerro paljoakaan oikeasta kiihtyvyydestä, toisin kuin varttimaili. Mutta kaikkein hauskinta tässä on Iltalehden tai -sanomien tapa ilmoittaa autojen spekseissä pelkästään "Kiihtyvyys: n sekuntia".
1835
Niin mutta entäs vakio kossu
kahenlitrankuustoistaventtiilinenturpo?
urpo
750SS,900SS,749,998,S4
Helmi!(361181 @ Heinä. 14 2008,18:07) kirjoitti
![]()
![]()
![]()
"Never play cowboy in a room full of Indians."
Voi helevata tuo on hyvä(361181 @ Heinä. 14 2008,18:07) kirjoitti
![]()
![]()
Tuohan uhoaa niinku eräskin audi kuski![]()
![]()
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Minä muuten vähän luulen, että alta satasen nopeuksissa se Audi tuskin on meikäläisen mopoa nopeampi. Ja jos taas tulet Ninjalla Shadowin kanssa viivalle ja mennään varttimaili, ehdit ottaa kaffeet lähtölaukauksen jälkeen ja voitat silti...
CB 125 Twin '80 -> ... -> VT 750 C Shadow '06 -> XVS 1300A Midnight Star '08
mun virago jättää 80% autoista tolla matkalla
D
- You humans all look alike to me -
Kannattaa vaihtaa pyörää. Täällä hengaavien ihmisten pyöristä noin 99 % jättää 99,9% autoista tolla matkalla.(Cotton @ Heinä. 20 2008,23:42) kirjoitti
Yamaha YZF-R1 -03
Suzuki GSX-R -93
Kawasaki ZX-6R Ninja
Suzuki GSX-R 1000 K9
No niin arvon orggi porukka.
Tänään se sitten tapahtui meinaan tuo audin ja ysin välinen kiihdytyskilpailu.
Tuli audi kuski vihonviimein lomilta töihin ja heti töiden jälkeen kisa pystyyn.
No siinähän kävi niin että AUDI jäi ku siesomaan ku meikä vähän ravotti kaasua![]()
Otettiin heti varmuuden vuoksi uusinta ja sama homma. Ei oo kotilosta mihinkään mopon rinnalla.
Siinä sitte kokeiltiin 0-5m kiihdytys ja sama homma. AUDI jäi heti.
Kyllä nyt on hyvä mieli ku ei kotilolle hävinny![]()
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Asiaa.(ysi-ärrä @ Heinä. 28 2008,14:49) kirjoitti
Kait pistit asianmukaiset kuittailutoimenpiteet päälle??!?
Mahtoi niitä ottaa kupoliin.![]()
![]()
Nyksä. Speed Triple 2013
EX: GSX-R 1000 K6
EX: R6R 06
MOT (Mikä Oli Todistettavissa)
Suzuki GSX-R 750 K6
Ei helvetti.
Jos meidän isi ja teidän isi tappelis...
Jos Mustanaamio ja Teräsmies..
Jos mun mopo ja sun auto...
Jos ja jos.
Mikä teitä vaivaa?
Ps. Jos Mustanaamio ja Teräsmies tappelisivat ihan oikeasti, niin mun mielestä Mustanaamio voittaisi, koska:
1. Mustanaamiolla on kymmenen tiikerin voimat
2. Joka näkee Mustanaamion kasvot kokee kuolemaakin kauheamman kohtalon.
3. Mustanaamio kävelee kaupungin kaduilla kuin kuka tahansa meistä.
4. Mustanaamio on kävelevä aave.
Mä laitan sen kyllä joskus...
XX -04