Eli oisko jollain ideaa, ,et mistä toi ääni tulee, kun liikun ihan vähän penkissä niin, jostain tulee samanlainen ääni kuin vanhasta hetakasta nuoruus vuosina. Vaikkuttais vähän siltä, kuin se ääni tulis jostain takahaarukasta, mut vaikka koittanut rasvailla sitä vähän jokaisesta liikkuvasta paikasta, niin se natina vaan jatkuu.
tökkää muija tai kaveri siihen päälle hyppimään ja pääset lähemmäs kuuntelemaan mistä tulee
GSXR-1000 Limited
Tervehdys!(Larbba @ Kesä. 22 2008,23:34) kirjoitti
Kyllä se natina tulee takahaarukan laakereista mutta vaikka kuinka yrität laittaa rasvaa niihin on turhaa hommaa takahaarukassa on neulalaakerit mitkä on suojattu peltikupeilla ja O-renkailla joten joudut purkamaan takahaarukan ... pesemään laakerit .... ja uudet rasvat ...
nimim: juuri itse tehneenä FJ-1200:seen ....
t:JL![]()
Näillä mennään mitä on saatu !
Takahaarukan laakereita minäkin epäilen natinan aiheuttajaksi. Viikonloppuna suoritin laakereiden pesun ja rasvauksen thundercattiin eikä se kauhean iso homma ollut. Kärsivällisyyttä vaan. Herkistyi takajousitus sen verran, että joutu pienentämään puristusvaimennusta iskarista. Eikä kuulu enää minkäänlaisia epämääräisiä ääniä.kirjoitti
Ducati 749s -06
ylös nostaminen onkin sitten mielenkiintoisempi homma.
Istun taikka ajelen antaa perä huiman sävelen..
Kiitti vastauksista ja ne oli juuri semmosia kuin oletinkin. Ja samanlaisia vastauksia olen saanut muiltakin kun oon kysellyt. Ei auta muu kun ottaa pyörä työn alle niin pian kuin vaan ehtii.
Myös liian piukkaan tiukattu "koiranluu" takahaarukassa pitää kyseistä natinaa.