Tuossa emännän kanssa saavuttiin lauantai ajelulta.. Kunnes sitten jupperin kohdalla näin kamuni tien varrella, jarrutin voimakkaasti ja tervehdin ja vaihdoin kuulumiset.. Energia areenan kohdalla etu jarrupaineet oli puolessa ja nesteen nurkilla jarrupaineita ei ollut nimeksikään, jopa pelotti suojatiellä temunneet kakarat.. No jäin pohtimaan mistä moinen johtuisi, koska näkyviä vuotojakaan ole näkyvissä.. Jarrunesteet vaihdettu viime kesänä ja ilmaaminen jäi viime talvena tosin hiukan huonolle huomiolle..
Mutta auttakaa toki tyhmää mäessä, kiits![]()
varmaan siellä paineilma-systeemissä on vuoto? eiku.. sehän toimiikin silloon toisinpäin ja jarrut jumittaa?
taisit jo itse vastata kysymykseesi.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
No vuotoja olen yrittänyt metsästää, tässä kaljan juonnin lomassa.. Sinänsä kivaa kun emäntä lähti kapakkaan hattuhyllylle hommiin. Kerkee panostamaan laatu aikaanMutta tosiaan, ainakaan näkyviä vuotoja ei ole havaittavissa silmämääräisesti.. Pitänee huomenna ilmata jarrut ja hiukan tsiikailla, vai mitäkö tekisin??
Kuulostaa siltä, että jarrupiiri vuotaa jostain. Mikä pyörä?
Oisko pääsylinteri, jos vuotoja ei näy?
Jos järjestelmässä olisi ilmaa, niin sen pitäisi tuntua kahvassa joka kerta kun jarrua puristaa.
Tietty jos on joku abs/servo hässäkkä niin niist en tiedä mitään.
Mistä SamiN tuon paineilman mopon jarruihin keksi?
Olisko tosta jarrupaineen tippumisesta?(Nomad @ Kesä. 28 2008,23:54) kirjoitti
Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
mistä edison keksi valon sähkölamppuun?(Nomad @ Kesä. 28 2008,23:54) kirjoitti
![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
anteeksipyynnöt simplylle, heitin siis herjaa. eiköhän se vika löydy.. 90% varmuudella...ilmaa jarruissa. Ilmaus pitää tehdä huolella ja kerran kaudessa/aina vaihdon yhteydessä.
toki jarrunesteen vuotokin voi tehdä kahvasta pehmeän. samoin mäntien jumittaminen..
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
emt mut ku attelee nii jarrunestepiiri on sulettu systeemi misson toimilaite (jarrusatula), käyttöventtiili (kahva) ja mahd. abs. tuskin vuotaa jossei merkkaa paikkaasa jotenka mieleen tulee lähinnä sydeemin sisänen vuoto
maxiskootteri
-Punainen on edelleen väreistä nopein -
vinkki: älä aattele..(foxterrier @ Kesä. 29 2008,03:08) kirjoitti
![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Mitä tarkoittaa "jarrupaineet puolessa"? ELi jarrutusteho vajonnut ~puoleenko?(simply @ Kesä. 28 2008,20:33) kirjoitti
<p>2002-2014</p>
Ilmeisesti BMW mutta mikä malli?(simply @ Kesä. 28 2008,20:33) kirjoitti
HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
F mallinen vuodelta 99. Ihan peruskamaa ilman abseja. Ja vuotoja ei kyllä näy tänäänkään. Pitää vaan hakea ilmausvehkeet ja alkaa hommiin, jotta tulisi viisaammaksi..
Eikä mitn anteeksi pyyntöjä, saa minua herjata aivan vapaasti.. Kunhan ei mopoa mollata![]()
Ilmanhan voi yleensä testata jarruja pumppaamalla. Jos on ilmaa niin pumppaamalla pitäisi alkaa kahvan koveneen. Ja taas tuon jälkeen kun on vähän aikaa tekemättä mitään niin sitten taas menee kahva pehmeäksi.
Jos vika on alkanu noin yhtäkkiä eikä jo talven jäljiltä niin en kyllä uskois että yhtäkkiä ois tuolleenkaan ilmaa vetäny piiriin. Joskus nuo vuodot on hyvinkin pirullisia ettei edes kunnolla näy mistä vuotaa. Ja jonkunlaiseen vuotoon tuo kyllä viittaa jos häviää koko jarrut noin pikaisesti. Onkos siellä enää ylipäätänsä nesteitä säiliössä enää eli tarkistitko tuota? Ja voihan olla että pääsylinterin männästä on tiivisteet menny eikä näin ollen enää liikuta nestettä työsylinterille päin.
nyt kannattais varmaan kyllä ekaks koittaa muistella millä tasalla se jarruneste siinä säiliössä oli ja onko sitä hävinny! jos ei niin huolellinen ilmaus. jos ei vieläkään pelitä ni joku sisänen vuoto kahvan sylinterissä jne! kyllä se siitä lähtee![]()
GSXR-1000 Limited