Jo pitkään haaveena ollut mopo tuli nyt sitten hommattua kun törkkäsin gigserin vaihdossa -01 rsv milleen.Kyllä nyt "vanhaa" miestä taas lapsettaa oikeen urakalla kun on pakko käytellä pihassa että saa kuunnella V2 jytinää.
Ja sitä jytinää tulee kyllä liiaksikin asti kun on villat palanu vaimentajasta pois. Sen verran kovat on paukutukset että villa kauppaan on heti tänään mentävä koska poliisi ei varmaan enää kirjoita sakkoja vaan luultavasti hakkaa mut siihen paikkaan ja katkoo jarruletkut että jää ajaminen siihen. Tais tulla ihan turha viesti, mutta kun nyt niin lapsettaa.
![]()
Mikäs putki sulla on Millessä kiinni? Niin ja toki onnea uuden hankinnan jodosta!(jonyp74 @ Touko. 07 2008,11:51) kirjoitti
![]()
T U O N O 2 0 0 5 R
Aprilia Club Finland
Kiitos kiitos! Arrowin racing malli siinä on ja nyt on änkkärissä taas uutta vaimennusmattoa. Pytty oli kyllä aivan tyhjä joten ei ihme että oli vähän kovat soundit. Ei se kyllä vieläkään kovin hiljainen ole, mut eikös V-koneen kuuluukin vähän metelöidä.(mikkokoo @ Touko. 07 2008,15:09) kirjoitti
![]()
omassani noise killerit muuttaa ainkin hieman sävyä ja taitaa se hiljaisempikin olla, eli onkos sulla ne tulpat putkien päihin olemassa?
Oiskos pönttö tyhjennetty ihan vaan paukkeen aikaansaamiseksi...? Ja sanotaanko näin, että kaikkien moottoripyörien kuuluu (edes) vähän metelöidä.
Viisas pääsee vähemmällä!
Oman kokemuksen mukaan, V2 tyhjentää villat pöntöistä ihan itsekin, ei tarvitse auttaa..(Compañero @ Touko. 07 2008,16:27) kirjoitti
![]()
"Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
Joo kyllähän niiden kuuluu ääntä pitää, mutta rajansa kaikella. Ei niitä vanhoja villoja ollu pois otettu vaan kyllä ne oli ihan vaan palanu pois. Muutama palanut kasa oli vielä pöntössä jäljellä. Ja nyt ekana aamuna kun PITI lähteä töihin niin ei vitullakaan mopoa käyntiin. Liikaa ryyppyä ja bensan käry maailmalle. Eli sata varmasti tulpat märäx koska ryypyllä ja kaasulla ampuu vastaan ihan järjettömästi ja ilman noita pyörii hyvin. Soitto vanhalle omistajalle ja sanoi ettei muistanu kertoa että ryyppyä ei saa laittaa muuta kuin sen verran että tuntee vaijerin hiukan kiristyvän. Ei muuta kuin tänään hakemaan motomarketista uudet kynttilät niin eiköhän se siitä. Olisko jollain hyvää vinkkiä mitä tulppia apriliassa oikeesti kannattaa käyttää(Compañero @ Touko. 07 2008,16:27) kirjoitti
Kyllä sen märillä tulpillakin saa käyntiin kun avaat kaasu täysin auki ja käynnistät muutaman sekunnin.Tai ainakin oma aprilli käynnistyy.(jonyp74 @ Touko. 08 2008,09:43) kirjoitti
![]()
No lähtee tai ei niin vaihtoon ne menee kuitenkin. Niin se vaan kuitenkin on että jos kerran kunnolla kastuu niin paras puhti niistä poistuu välittömästi.(.:PaskiaineN:. @ Touko. 08 2008,10:21) kirjoitti
Joo kyllä totta eli kyllä nuo V2:set aika hyvin tyhjentelevät villoja koneesta.(TunturiTT @ Touko. 08 2008,08:35) kirjoitti
<br />
Jaha...eli en ilmeisesti ole antanut Millelle vielä runtua tarpeeksi. No, kun saan uudet renkaat taas alle, niin eiköhän ala taas villat lähtemään. Eipä tolla putkella oo ajettukaan, kuin ehkä 6tkm...(tirpsE @ Touko. 08 2008,15:05) kirjoitti
Viisas pääsee vähemmällä!
Nyt on sitte tulpat vaihdettu ja taas toimii.![]()
Ei ole kyllä noise killereitä ja suunnittelinkin jo niiden hommaamista kun ei noita villamattoja niin usein jaksa käydä hakemassa. Se vielä lisättäköön että mopon entinen omistaja oli saanu sakot metelistä eli siitä voi kuvitella paljonko laite papatti ennen villojen uusimista.(mvps @ Touko. 07 2008,16:17) kirjoitti
Minulle on sanottu että ruiskuvehkeissä (oli ne sitten autoja tai moottoripyöriä) ei käynnistyksen yhteydessä pidä koskaan antaa kaasua. Sekoittaa kuulema ohjaukset aika tehokkaasti.(.:PaskiaineN:. @ Touko. 08 2008,10:21) kirjoitti
<br />
Ja se on tasan totta. En minäkään koskenu kaasuun ennenkuin sen jälkeen ku oli jo tulpat kastunu.(tirpsE @ Touko. 08 2008,15:49) kirjoitti
On meinaan sen verran monta kertaa kilpa-autosta kastanu tulpat et on jo porautunu kalloon että kaasuun ei kosketa ennen ku peli on jo hetken käyny
Mille ryyppyvipu ei tee muuta kuin avaa kaasuläppiä, eli ei pitäis kaasun lisäys kovasti haitata ruiskusysteemiä.
Toisessa tpicissa tän jo kirjotinkin, mutta kertauksena....(jonyp74 @ Touko. 08 2008,15:42) kirjoitti
Omat Akran E-hyväksytyt pöntöt tuotti meteliä (ei siis labra olosuhteet) killereillä 94-95db ja ilman killereitä 98-99db. Paikaltaan mitattu 45 astetta ja 0,5m/5000rpm. Että kyllä sitä meteliä syntyy vaikka olis killerit kiinnikkin (niinku pitääkin)
Onhan se liikenneturvallisuutta, kun kuulee kuka takaa tulee... ja sit menee...![]()
Sopivasti täysillä!!
749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
Nyt sitten toinen aamu ja entisen omistajan ohjeiden mukaan ryyppyä vain inan verran ja niinhän se pamahti alle sekunnissa käyntiin.![]()
Ite olen kokenut iridium-tulppien jeesaavan käynnistymisessä kylmemmilläkin keleillä. Tärkein juttu on toki tuo akun varaustila ja tyhjäkäynti/kaasukahva käsien yhteispeli. Noh, muistan itsekin kun olin täällä huolissani aikanansa uuden Aprillin omistajana hämmästelemässä kun ei uunituore peli lähde yökylmän jälkeen käyntiin. Oppia ikä kaikki...![]()
T U O N O 2 0 0 5 R
Aprilia Club Finland
Jatketaas taas kun viimeisestä on jo hetki aikaa. Mopo on toiminut ihan hyvin lukuunottamatta pientä startti vikaa joka silloin tällöin kiukuttelee (lyö tyhjää). Mopon väri ei alkujaankaan miellyttänyt silmää joten uusi väri tuli nykästyä päälle ja nyt alkaa näyttämään jo paljon paremmalta. Vielä kun saadaan teipit tällättyä kylkeen niin avot. Linkki irc-gallerian sivuille jossa mopo ennen ja nyt. http://irc-galleria.net/view.php?nic...ge_id=81972175
Sä mikää vanha oo, oikeeta vuosikertaa!(jonyp74 @ Touko. 07 2008,11:51) kirjoitti
![]()
Ei ku
vaan!
"Never play cowboy in a room full of Indians."
Niin ja eikö se ikä ole vaan numeroita(Cyberias @ Touko. 20 2008,09:35) kirjoitti
![]()
Muutama kuva lisätty "teippauksen jälkeen. http://irc-galleria.net/view.php?nic...ge_id=81972175 Startti vikakin alkaa jo olemaan sen verran paha että aina saa olla kädet ristissä että lähteäkkö vai ei. Vika luultavasti löytyy startti kytkimestä koska rele on vaihdettu ja starttikin oli jo pöydällä leviänä ja siinä ei vikaa ole. Uus kytkin vaan maksaa aika saa..nasti joten taidan koittaa vanhan elvyttämistä.(360eur.) Lauantaina tuli käytyä motomarketissa (turussa) kyselemässä ko. osaa ja palvelu oli kyllä parempaa kuin missään muussa mopo kaupassa ikinä. Tulosti mulle pyytämättä räjäytys kuvan koko paskasta jotta tietää mitä irroitella edestä että pääsee ko. osaan käsiksi.
Juuri tämän takia Apriliassa kannattaa pitää aina akku tip top kunnossa.(jonyp @ Kesä. 02 2008,15:42) kirjoitti
Huonolla akulla tuokin lähes satavarmasti tuhottu!!
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
Juu yksi sen aiheuttajista sekin, mutta ei luultavasti tässä tapauksessa. Toivottavasti ei kokonaan kyrvähdä ennen kuin pekka pouta lupaa moneksi päiväksi vettä. Nyt kun ajokelit on hyvät niin ei kajota ollenkaan.(Pahkasika @ Kesä. 02 2008,21:31) kirjoitti
Onnea uudelle "mopolle" . Vaihdoin itsekkin Gikserin 02 Ducatiin 749 ja ens vkolla asennetaan mökäpöntöt..niin ei enään kuullosta ruohonleikkurilta..
![]()
Ducati oli myös itsellä vaihtoehtona mutta kun ei perse kestänyt sitte millään(mACE @ Kesä. 03 2008,09:25) kirjoitti
Perjantaina se startti sitten päästi sen viimeisen pierun ja vika oli siinä mikä jo oli vähän tiedossakin, eli starttikytkin rikki. Magneetto pisti hanttiin oikeen reilusti, mutta pikku lämpö pillillä ja pulttipyssyä perään ja irti. Uusi vaan maksaa JÄRJETTÖMÄT 360eur. mutta minkäs teet
Mitä? Ai että jos tulpat kostuu, ni ne ei enää toimi?(jonyp74 @ Touko. 08 2008,13:33) kirjoitti
Tota, öh.
CBR 1000F -89
Tekstin luettuani ajattelin jo, että nyt se on mennyt pilaamaan aprilian jollain ihme maalauksella, mutta siitähän tuli aivan **LVETIN HIENO!(jonyp @ Touko. 20 2008,09:21) kirjoitti
![]()
On todella onnistunut väripäivitys ja numerotarrat+vanneteipit vielä kruunaa kokonaisuuden.
Kawasaki Zx-10R kilvetön, Honda Vtr 1000 F, Aprilia Pegaso 650, Honda Crf 250 R, Husqvarna Te 310