Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 92:sta
    Elikkäs kuten otsikosta voi päätellä niin mistään mukvasta asiasta ei ole kyse. Kuvittelin aina, etten mä koskaan ajaisi kolaria, mutta tänään tuokin kuvitelma tuli tuhottua. Kotilo tuli kolmion takaa eteen ja kuskinpuoleiseen takaoveen tuli pamautettua. Ensiksi kauheessa shokissa manasin ja nostin pyörän ylös. Sitten kattoin mitä vauorioita pyörään tuli ja manasin vielä enemmän. Talutin kotilokuskin kanssa pyöräni tiensivuun ja keskustelimme kumpi joutuu korvaamaan vauriot. Tietenkin hän myönsi syyllisyytensä ja lupautui korvaamaan pyöräni vauriot. Poliiseja ei haluttu sotkea mukaan vaikka se olisikin varmaan ollut hyvin järkevää. Otin hänen nimensä, puhelinnumeronsa ja sotutunnuksen ylös ja vielä tietenki rekisterinumeron. Tämän vuoden ajokausi taisi sitten olla siinä ja jos totta puhutaan niin en edes uskaltaisi nytten lähteä ajamaan minkäänlaisella moottoripyörällä. Täytyy vaan toivoa, että saan pyörän hyvin pian korjattua ja sitten taidankin laittaa sen myyntiin. Niin ja sitten se toisiksi tärkein asia, että mitä minulle tuli. Kyykkypyörällä tuli perinteinen kassitus ja ranteet ovat hieman arat. Huomenna taidan käydä tk:lla näyttämässä ranteitani niin saa kuulla sitten onko niissä mitään vikaa. Olen hyvin pahoillani jos teksti on jotenkin sekava, mutta nytten en pysty keskittymään kirjoittamiseeni.

Hyvää ajokauden jatkoa vain muille motoristeille
    Kaikkea on kokeiltava paitsi omaa äitiä!
    TjjR88:n avatar
    Liittyi May 2008
    Pohojois-Pohojammaa,Nivala
    toivotaan ettei mitään pahempaa oo käsille käynyt.. Pikaista paranemista sen suhteen!
    -TjjR

Suzuki "sukisuki" GSX-R 750 -95 ex.
    Suzuki "beast" GSX-R 1000 -04
    Toivottavasti ei tule mitään sairasdiagnoosia tk.sta!

Tommoisen tärskyn jälkeen varmaan meikäläinenkin miettis siirtymistä toisiin harrastuksiin, mutta luulen, että kun aika kuluu tekee sun mieli päristelemään

Kaikkea hyvää kuitenkin jatkossa!!!!

Tee rikosilmoitus jälkikäteen jos ei kotilon vakuutusyhtiö ala korvauspuuhiin tai esittää oman eriävän mielipiteen selvästä tapahtumasta!!!!
    Jos haluu saada, on pakko antaa....

Kawasaki GTR 1000 -87
    Tosi ikävä kuulla. Juu, ei muuta kuin yhteys kotilon vakuutusyhtiöön jos sieltä ei erikseen kuulu mitään. Ja muista, että myös sitten sairaalakuluista voi hakea korvausta liikennevakuutuksesta (ensisijaisesti kotilon liikennevakuutuksesta [mistä pyöräkin], mutta jos ei jostain syystä menis korvaukseen [pakko vain ottaa kaikki mahdollisuudet huomioon] voi sitten hakea lääkärikuluista jne. korvausta omasta liikennevakuutuksesta [ja pyörä kaskosta]-> tästä tietysti tulee tosin bonusmenetys). Ajovarusteet kans jos meni rikki kotilon liikennevakuutuksesta (tai jos jostain syystä ei korvaa, niin kypärä kaskosta ja muut ajovarusteet kotivakuutuksesta).

Ja vaikka nyt ei siltä tunnu, niin äkkiä vaan pyörän päälle ajamaan, ettei tule mitään kammoa [täytyy myöntää, että vastaavassa tilanteessa olis varmaan itselläkin aika korkea kynnys]. Niinhän sitä sanotaan, että jos satulasta putoaa niin takaisin vaan heti satulaan. Toki sit kun oot taas täysissä sielun ja ruumiin voimissa.

you say i'm a bitch like it's a bad thing..!?
    Sillä se lähtee millä on tullutkin, eli äkkiä pyörän päälle vaan takas.

Toivottavasti korvaushommat selviävät ja miehenkään ei tullut pahempia fyysisiä vammoja.
    Good to the bone
    ...
    Voi veljet... Hienoa että kirjoittelet vielä, MUTTA... Toivottavasti kaikki menee kaikkien taiteen sääntöjen mukaan... Olen valitettavasti KARVAASTI oppinut, että poliisi pitää kutsua AINA kolaripaikalle. Ei tule sitten ikinä mitään epäselvyyksiä.

Oma esimerkkini oli sellainen, että vaimon auton perään ajettiin... Vakuutusyhtiössä homma muuttukin sellaiseksi, että vaimo oli peruuttanut takanatulevan päälle risteyksessä... Jostain syystä vakuutusyhtiö uskoi tuota toista osapuolta ja bonukset meni sitten meitin autosta.

Toinen omakohtainen kokemus on sellaisesta tapauksesta, että poliisi kutsuttiin paikalle. Vastapuoli kolmion takaa alle, poliisille myönsi syyllisyytensä, mutta vakuutusyhtiölle kielsi... Poliisin lausunnon kautta homma hoitui mallikkaasti!

Eli sellaista...
    HD Electra Glide Ultra Limited
    Tempore Nihil Sanat
    Oho Näin nopeeta tuli jo kommenteja Pitää harkita sitä pyörällä ajamista sitten uudestaan kun pyörä on ajokunnossa. Kotilokuski vaikutti hyvin luotettavalta kaverilta joten uskoisin, ettei hänen kanssaan tule mitään ongelmia. Kiitoksia vain kaikille tsempistä!
    Moi!

Otahan heti oitis yhteyttä tuon vastapuolen vakuutusyhtiöön.
    Voipi tulla muuten mutkia matkaan. Jos vaikka vastapuoli alkaa sepittelemään omiaan. Olenpa nähnyt tuommoisenkin tapauksen, vaikka kaikki oli sovittu paikan päällä.

Näissä tapauksissa olisi aina paikallaan soittaa koppalakit paikalle, varmuuden vuoksi.

t. Repa

Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
    Osaanotot tapahtuneen johdosta, mutta pääasia on että olet täällä kirjoittelemassa, joten pahasti ne ranteetkaan ei ole menneet, jos kerran itse kirjoitit. On niitä avomurtumiakin nähty.

Hyvä että olit varovainen ja sillä pärjää jatkossakin, joten ei muuta kuin ajelemaan kun saat vehkeet ajokuntoon. Jokainen kolhu mistä selviää tekee kuskista aina vaan paremman moottoripyöräilijän. Ainakin tulee terveellä tavalla vieläkin ennakoivammaksi.

Itsellä on jossain takaraivossa että kaikki mitä en näe on siellä, eli harvoin tulee reikä päässä vedettyä.

Jos ei mikään sinisty tai vihlo ranteita käännellessä niin se voi olla ihan vaan lihasrevähtymää, joka sekin kyllä tekee kipeää. Paranee viikossa. Käy kuitekin siellä tarkastuksessa, jos jotain on niin on helpompi vaatia hoitokuluja vakuutuksesta.

Tsemiä!

Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
    Joo ranteet toimii ihan suhkot normaalisti pientä vihlontaa lukuunottamatta. Jos tuon korvauksen kanssa alkaa tulemaan ongelmia nii sitte kyllä hajoo pää. Ei ny jaksais aikusten ihmisten kanssa ruveta vänkäämään ku pienet tenavat.
    Lainaa (jazne @ Kesä. 27 2008,00:02) kirjoitti
    Joo ranteet toimii ihan suhkot normaalisti pientä vihlontaa lukuunottamatta. Jos tuon korvauksen kanssa alkaa tulemaan ongelmia nii sitte kyllä hajoo pää. Ei ny jaksais aikusten ihmisten kanssa ruveta vänkäämään ku pienet tenavat.
    Hyvä, ettei pahemmin käynyt.
    Itse kun kolaroin auton kanssa, vahingot jäivät vähäisiksi, olo oli kun olis selkään saanut. Alkoi pelottaan ajatus pyörällä ajosta, vaan kun halua oli kuitenkin niin "pakotin" itseni lenkille heti seuraavana päivänä todetakseni, ettei se joka reisulla jysähdä
    An adventure is incompetente without the Explorer
    Triumph Tiger Explorer 1200
    Triumph Tiger 1050 (35K)
    Triumph Legend TT (40K)
    Japseja...
    MZ ETZ
    Joku tuolla puhu ajovarusteista ja kypärästä, mutta niihin ei tullut mitään. Pää ei kopsahtanut maahan joten kypärä on vielä käyttökelpoinen. Kaikkein eniten mua ottaa päähän se ku kukaan ei pysähtyny ja kyselly, että kuinka kävi vaikka porukkaa oli kuinka paljon sitä kolaria todistamassa. Ei ketään näköjään kiinnosta mitä muille tapahtuu kunhan vaan itellä menee hienosti.

Hu-huh!
    Onneksi ei käynyt mitään vakavampaa (toivottavasti).
    Temppiä sulle ja ajohalut kyllä palaa nopeammin kuin uskotkaan.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
    Lainaa (jazne @ Kesä. 27 2008,00:44) kirjoitti
    Kaikkein eniten mua ottaa päähän se ku kukaan ei pysähtyny ja kyselly, että kuinka kävi vaikka porukkaa oli kuinka paljon sitä kolaria todistamassa. Ei ketään näköjään kiinnosta mitä muille tapahtuu kunhan vaan itellä menee hienosti.
    Näin se menee. Oli sentään sillä kotilokuskilla sen verran viitseliäisyyttä, että helppas sua pyörän siirrossa.

Miksi ette halunneet sotkea poliisia asiaan. No ei kuulu mulle, mutta jos se oli vaan sen kotilokuskin tahto...
    Lainaa (raisio.offroad @ Kesä. 27 2008,01:21) kirjoitti
    Lainaa (jazne @ Kesä. 27 2008,00:44) kirjoitti
    Kaikkein eniten mua ottaa päähän se ku kukaan ei pysähtyny ja kyselly, että kuinka kävi vaikka porukkaa oli kuinka paljon sitä kolaria todistamassa. Ei ketään näköjään kiinnosta mitä muille tapahtuu kunhan vaan itellä menee hienosti.
    Näin se menee. Oli sentään sillä kotilokuskilla sen verran viitseliäisyyttä, että helppas sua pyörän siirrossa.

Miksi ette halunneet sotkea poliisia asiaan. No ei kuulu mulle, mutta jos se oli vaan sen kotilokuskin tahto...
    Joo mietittiin siinä, että tartteeko tähän ny poliiseja sotkea ku eikös siitä olis viel sakokki rapsahtanu molemmille? Jos ny tosiaan niin käy etten meinaa korvauksia saada millään niin tuun vainoamaan häntä lopunikänsä
    Hyvä ettei sentää sulle käyny mitää.

Todella mäki komppaan näitä paria sälliä täs topicissa.
    AINA kytät paikalle kun käy kolari, iha sama kumpi on syyllinen.
    Ite oon aina niin tehny ja tuun aina tekemään.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
    kyl poliisit on hyvä kutsua jo sen takia aina kolaripaikalle, jos vaikka syyllisellä ei olekaan vakuutukset voimassa.
    S u z u k i *G S X *1 4 0 0 *K 6
    Lainaa (viffer @ Kesä. 27 2008,06:22) kirjoitti
    kyl poliisit on hyvä kutsua jo sen takia aina kolaripaikalle, jos vaikka syyllisellä ei olekaan vakuutukset voimassa.
    Näinpä, mutta jos ei olisi voimassa, niin kuitenkin korvaus tulee liikennevakuutuskeskukselta (vaimikäsenytoli) ja vakuutusmaksu peritään ISOLLA korotuksella vakuuttamattoman ajoneuvon haltijalta.

Itselläkin huonoja kokemuksia ihmisistä liikennevahingon jälkipuinnissa. Kyllä kummasti tarinat muuttuu, kun nuukuus/asennevammaisuus iskee päälle!
    Mutta toivotaan, että homma hoituu hienosti eikä tartte lähteä saunan taakse asioita setvimään!

Edit: Painovirhepaholaiset

Kawasaki Zx-10R kilvetön, Honda Vtr 1000 F, Aprilia Pegaso 650, Honda Crf 250 R, Husqvarna Te 310
    Itsekin nykyään kutsuisin poliisin jos tulisi kolari. Joku nainen peruutteli parkkipaikalla auton kylkeen ja silloin sovittiin että hoidetaan ilman poliisia. No lopulta ei vastaillut puhelimeen ja jouduin tekemään rikosilmoituksen. Tämän jälkeen sain korvaukset.
    Wicked *
    Soita tänään poliisille ja kerro mitä on tapahtunut ynnä mitä olette sopineet.Jos homma kuseskelee et odota yhtään.Toinen syy miksi kannattaa pyytää konstu paikalle on se että jos huomaat myöhemmin jotain vammaa joka johtuu tuosta mällistä niin sen todistaminen vakuutusyhtiölle on vaikeaa tai mahdotonta.
    Lainaa (jannep @ Kesä. 26 2008,23:06) kirjoitti
    Itsellä on jossain takaraivossa että kaikki mitä en näe on siellä, eli harvoin tulee reikä päässä vedettyä.
    Tää oli tosin hyvin sanottu.

Tuosta poliisiasiasta vielä sen verran, että noin selvässä tapauksessa on hyvin mahdollista että sanovat jo puhelimessa "sopikaa keskenänne", eli eivät tule paikalle kun asia on ihan selvää pässinlihaa. Tähän olen monesti törmännyt itse (työssäni, onneksi vain).
    ***En tienny pienenä kuin hauskaa on isona***
    Joo, silloin kun on aineellista vahinkoa, henkilövahingoista puhumattakaan, ehdottomasti pitäisi kutsua jeparit selvittämään. Siinä on nimittäin periaatteessa sinun sanasi hänen sanaansa vastaan, jos jotain erimielisyyttä ilmenee.

On hyvinkin ällistyttävää, miten kolaripaikalla avuliaiden ja herttaisten ihmisten muisti monesti käy huonoksi, tai vähintäänkin muuttuu todella selektiiviseksi, kun on korvaukset kyseessä. Vakuutusyhtiöt osaavat myös olla sellaisia kusetuslafkoja, että oksat pois.

Jos poliisilla olisi tarkka tapahtumien kulku kirjattuna ylös, se helpottaisi suuresti tuommoisessa tilanteessa (eikä varmaan muuten tekisi haittaa ottaa jepareihin yhteyttä näin jälkikäteen). No, toivotaan että yhteisymmärrys kuitenkin säilyy.

Ehkäpä kannattaa ajatella myös ns. positiivisia puolia; vaikka jouduitkin kolariin, olet ensinnäkin hengissä, ja kuvauksestasi päätellen ainakin suhtkoht ehjänä. Kun moottoripyörän kanssa tulee osumia, tilanne ei läheskään aina ole niinkään hyvä.

Jos aiot vielä pyörän päälle, suosittelen tekemään sen heti, kun vaan terveys antaa myöden. Tämä siksi, että ajokammo tulee olemaan sitä pahempi, mitä pidempään olet ajamatta.

Toivotan sinulle pikaista paranemista, ja toivottavasti tapaus ei jätä liian suurta ajokammoa. Riskit tässä touhussa (samaten kuin kaikissa muissakin harrastuksissa) on toki aina olemassa, ja se tosiaan voi osua omalle kohdalle ihan jokaiselle meistä.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
    Lainaa (jazne @ Kesä. 27 2008,03:44) kirjoitti
    Lainaa (raisio.offroad @ Kesä. 27 2008,01:21) kirjoitti
    Joo mietittiin siinä, että tartteeko tähän ny poliiseja sotkea ku eikös siitä olis viel sakokki rapsahtanu molemmille?
    Tää onkin mielenkiintoinen kysymys, koska itse kolaripaikalle poliiseja soittaneena hätäkeskuksen neiti ystävällisesti kertoi että voi lähettää partion, mutta tulee vain antamaan sakot (molemmille). Jäi sitten pyytämättä käyntiä paikan päälle mutta onneksi ei mitään jälkipyykkiä myöhemmin ilmaantunut. Tuo oli kyllä silti viimeinen niitti siihen että meikäläinenkin on nykyään virkavaltaa kohtaan puhtaasti:

Mutta onneksi tuossa ei ilmeisesti tämän pahemmin nyt käynyt, mikä on tietysti tärkeintä. Varmaan kannattaa kuitenkin varovaisesti käydä ajelemassa vielä, ettei tule täyttä kammoa liikenteessä ajamiseen...

<span style='color:Sea Blue'><span style='font-size:7pt;line-height:100%'></span></span>
    Ei kannata kutsua kyttiä paikalle jos ei ole henkilövahinkoja; antavat vain sakot molemmille.
    Sen sijaan kannattaa pitää vahinkoilmoituslomake jossain jemmassa mukana, ja täyttää se allekirjoituksia myöten heti kolaripaikalla. Myös mikä tahansa paperilappu, missä on molempien osapuolten allekirjoituksella todistettuna selitetty tapahtumien kulku, on omiaan estämään tarinan muuttumista ajan kuluessa.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
    Paranemisia, valitettava tapahtuma!

Itselläni ei liikenneonnettomuuksista muuta kokemusta ole kuin yksi peurakolari kotilolla, niin kysyn miksi molemmat osapuolet saisivat sakot, jos syyllinen oli kotilokuski ja veteli kolmion takaa eteen?

Lisätään sen verran etten itsekään sakkoja saanut kyseisessä kolarissa... eikä peurakaan, vaan taisi mennä kaupan hyllyille.

Suzuki GSX-R 750 K6
    Lainaa kirjoitti
    Ei kannata kutsua kyttiä paikalle jos ei ole henkilövahinkoja; antavat vain sakot molemmille.
    Tämä oli kyllä ihan uutta miule ja jotenkin todella hämmentävää! Sakot molemmille?

Lainaa kirjoitti
    Tämä on niin valitettavaa. Ite vedin lipat viime talvena alamäessä, tosin polkupyörällä. Lensin maahan niin, että jalankulkijat joutuivat hieman väistämään, etten tullut heidän päälle. Hekään eivät edes kysyneet, että sattuiko? No ei sattunut...

Edit: Meinasi unohtua, paranemisia!!!

Honda CBR 600 F -04, 26 000 km
    Toivottavasti ranteisiin ei tullut muuta kuin pientä kivistystä ja selvisit sen isompia vammoja. Kyllä ne ajohalut palailee kun pikkasen aikaa kuluu ja saat pyörän taas takasin

Tuosta poliisien kutsumisesta sen verran omasta kokemuksesta, että viime kesänä olin menossa autoa katsastamaan ja katsastuskonttorin pihassa sitten joku heebo päätti että tässähän onkin hyvä vähän peruuttaa ja tökkäs mun kotteron keulaan oikeen kunnolla. Tää kaveri myönsi kaiken ja sanoi että kyllä homma hoituu näin sopimalla jne eikä polliiseja tartte paikalle , mutta onneksi kerrankin pidin ison pääni ja vilkkuauto paikalle. Tässä sitten selvis että kaveri oli pikkasen maistellut vaikkei sitä mistään ulospäin huomannut... vuokot siinä totes että kyllähän tästä pitäs periaatteessa lappu kirjoittaa sullekkin, mutta etköhän sä ole näin perjantai-illaksi saanut jo ihan tarpeeksi hupia ;) Kiitos heille... kyllä heiltäkin ymmärrystä löytyy Niin ja tää poliisien paikalle kutsu helpottaa myös sitä, jos myöhemmin ilmenee jotain vaivaa, niin tällöin on paperilla tapahtunut ja on helpompi saada korvauksia jälkikäteenkin, mutta toivotaan todella että selvisit vähällä tästä tapahtumasta!

Ei muuta kuin pikaista paranemista ja vielä joskus sitten turvallista
    Die dulci freure!
    Kawasaki ER-6n -07 -> Suzuki GSX1300R K8
    Lainaa (Gimli @ Kesä. 27 2008,09:11) kirjoitti
    Tuosta poliisien kutsumisesta sen verran omasta kokemuksesta, että viime kesänä olin menossa autoa katsastamaan ja katsastuskonttorin pihassa sitten joku heebo päätti että tässähän onkin hyvä vähän peruuttaa ja tökkäs mun kotteron keulaan oikeen kunnolla. Tää kaveri myönsi kaiken ja sanoi että kyllä homma hoituu näin sopimalla jne eikä polliiseja tartte paikalle , mutta onneksi kerrankin pidin ison pääni ja vilkkuauto paikalle. Tässä sitten selvis että kaveri oli pikkasen maistellut vaikkei sitä mistään ulospäin huomannut... vuokot siinä totes että kyllähän tästä pitäs periaatteessa lappu kirjoittaa sullekkin, mutta etköhän sä ole näin perjantai-illaksi saanut jo ihan tarpeeksi hupia ;)
    Minkähän ihmeen takia sulle olis sakot pitäny kirjottaa? Ihmettele vaan (no, tästä huomaa etten ole poliisi).
    you say i'm a bitch like it's a bad thing..!?
    Lainaa (lunastar @ Kesä. 27 2008,09:19) kirjoitti
    Minkähän ihmeen takia sulle olis sakot pitäny kirjottaa? Ihmettele vaan (no, tästä huomaa etten ole poliisi).
    Perustunee poliisin tapaan ajatella "it takes two to tango"...
    ***En tienny pienenä kuin hauskaa on isona***
  30.  
    No se nyt on päivän selvää, että jos sun etees ajaa auto kolmion takaa ja törmäät siihen, että valtio tarvii sulta rahaa!!

Tsemppiä ketjun aloittajalle ja ei muutakuin nopeesti vaan pyörän selkään.
    Itse jouduin kaatumisen jälkeen pakosti ajamaan vielä 1000 kilsaa ja siinä se ajopelkokin lähti pikkuhiljaa samalla.
    https://www.youtube.com/@OnhanVielaPitkaMatka
    https://www.tiktok.com/@onhanvielapitkamatka
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen