Tulokset 1:stä 23:een 23:sta
  1. #1
    Omassa vm -91 on kierrokset 5500 r/pm 100 km vauhdissa. Luulisin pyörässä olevan alkuperäiset ketjut/rattaat onko mahdollisesti niin korkeat kierrokset uutena tehtaan välityksillä?
  2. #2
    Itselläni on -99 mallinen ja 100km/h vauhdissa on 4500r/min, joten kyllä sulla on aikalailla enemmän kierroksia..
    Suzuki GSX-750F 99 -> Kawasaki ZZR1400 07
  3. #3
    Moi!
    Täällä sama peli ja 100km/h ja kierrokset noin 4600-4700...
    Aluksi tuntui että kierroksia liikaa tai vaihteita uupuu mutta nyt jo totuttu kierroksiin ja kiva peli on.... *
  4. #4
    -99 myöskin ja 100km/h vauhdissa kierroksia se 4600-4700 r/min
    Harrastus on väärä jos jää rahaa vaatteisiin ja ruokaan.
  5. #5
    -03 mallinen GSX-F ja kierrokset 100km/h:ssa 4600r/min.
    Suzuki GSX 1250 FA ABS -11
  6. #6
    Samansuuntaista oli täälläkin. Jo uuteen omistukseen siirtyneessä -99 äffässä oli satasen kohdalla ~4500 kierrosta.
    TBD
    --------------------
    Honda CBR 1100 XX
    Honda CBF 1000 F
    Triumph Sprint ST 1050
    Suzuki GSX-F 750
  7. #7
    -89 vakiovälityksillä ~5400 rpm nyt 43 hampainen takana niin kierroksia jotain 4750 rpm kulutus on 6,2 - 6,5 l/100 km
  8. #8
    omassani on juuri tuota luokkaa, mutta mikä on männän nopeus metreinä/ sekunnissa noilla kierrosluvuilla? Olen jostain lukenut kriittisen rajan olevan jossain 19m/sek luokkaa. Millä kierroksilla se tulee Suzukissa vastaan?
    Tuntuu aika huudatukselta jos alkuperäisvälityksillä ajelee jotain 110 km/h kestääkö masina jos haluaisi pitää matkanopeutena 120 km/h
  9. #9
    Hyvinhän nuo on kestäneet, ja mielestäni 750F oli parhaimmillaan juuri 120 vauhdissa...vakaa eikä värinöitä.
    GSX-F750 -> FZ1-S -> RSV1000R Factory -> R1 -> XVS1100 Classic -> FJR
  10. #10
    Nyt on tilauksessa 44 takaratas (vakiohan on 47), joten jospa sais sillä kiekolla nuo kierrokset 5000 alapuolelle satasen vauhdissa.
    Neljässä pyörässä ja neljässä tahdissa on molemmissa kaksi liikaa!

    Sussu 750F -89
  11. #11
    Ajelin omalla nopeusnäyttöön mittarin näyttäessä 100/kmh auton perässä ja kierrokset olivat noin 5400/rpm luokkaa, mutta nopeusnäyttö näytti todelliseksi nopeudeksi vain 93km/h joten todellista sataa mentäessä kierrokset ovat lähempänä 5600-5700/rpm oikeassa satasen nopeudessa. Tuntuu aika hurjan kovilta.
  12. #12
    Nyt 44 kiekko takana. Kaikille jotka tällä pyörällä ajavat matka-ajoa suosittelen ehdottomasti laittamaan pitemmät välit. Pyörä menee paljon levollisemmin ja mukavammin kun ei tarte huudattaa konetta. 44:lla tippu 6-vaihteella kierrokset n. 500 kierrosta alemmas.
    Neljässä pyörässä ja neljässä tahdissa on molemmissa kaksi liikaa!

    Sussu 750F -89
  13. #13
    Ja nyt sitten nopeusmittarin näyttö on muuta kuin ennen. Viimeiksi vaihdetun paketin jälkeen mittari alkoi näyttämään aivan oikein. Ei, en muista rattaiden kokoa
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  14. #14
    timo1:n avatar
    Liittyi Sep 2007
    Matkalla jossain Suomessa...
    Lainaa (itäpyöräilijä @ Heinä. 05 2008,19:58) kirjoitti
    omassani on juuri tuota luokkaa, mutta mikä on männän nopeus metreinä/ sekunnissa noilla kierrosluvuilla? Olen jostain lukenut kriittisen rajan olevan jossain 19m/sek luokkaa. Millä kierroksilla se tulee Suzukissa vastaan?
    Tuntuu aika huudatukselta jos alkuperäisvälityksillä ajelee jotain 110 km/h kestääkö masina jos haluaisi pitää matkanopeutena 120 km/h
    Tarkoittanet männän keskinopeutta m/s. Olisi aika vaikeaa laskea muuta, koska männän nopeus vaihtelee kampiakselin asennon suhteen. Kriittinen raja on ollut, ja on yhä, riippumatta sen enempää suuremmin voiteluaineista kuin öljyistäkään, 21m/s. Noin äkkiseltään ajattelisin, että siinä satasen vauhdissa se tuossa moottorissa jää alle 15m/s. Lyhytiskuisesta koneesta kuitenkin kysymys. Punarajalle hehkutettaessa männän keskinopeus ei yleensä silloinkaan ylitä tuota maagista rajaa. Tai jos ylittää, en kehota vinguttamaan ylärajoilla. Moottorin kestoikään männän keskinopeudella sitä vastoin on vaikutusta. Mitä korkeampi sen lyhyempi elinkaari. Toisaalta, monet moottorit hajoaa aivan muista syistä, ja muilta osiltaan, kuin nyt kyseessä olevasta syystä. Huollon puute ja muut häiriöt, voitelu enimmäkseen...
    Vaan siksipä minä suosinkin matalakierroksisia koneita, että ovat pitempi-ikäisiä kuin kierroksille tehdyt.
    Sylinterien lukumäärä ei sinällää vaikuta asiaan, vaan lähinnä moottoritilavuus. Aivan pienestä koneesta on mahdotonta ottaa tehoja irti ilman kierroksia.
    Tavallaan kuuluisi tämäkin aihe siihen paljon puhuttuun suomalaiseen versioon kestävästä kehityksestä.
    GHOSTWRITER
  15. #15
    timo1:n avatar
    Liittyi Sep 2007
    Matkalla jossain Suomessa...
    Lainaa (timo1 @ Heinä. 25 2008,16:51) kirjoitti
    Lainaa (itäpyöräilijä @ Heinä. 05 2008,19:58) kirjoitti
    omassani on juuri tuota luokkaa, mutta mikä on männän nopeus metreinä/ sekunnissa noilla kierrosluvuilla? Olen jostain lukenut kriittisen rajan olevan jossain 19m/sek luokkaa. Millä kierroksilla se tulee Suzukissa vastaan?
    Tuntuu aika huudatukselta jos alkuperäisvälityksillä ajelee jotain 110 km/h kestääkö masina jos haluaisi pitää matkanopeutena 120 km/h
    Tarkoittanet männän keskinopeutta m/s. Olisi aika vaikeaa laskea muuta, koska männän nopeus vaihtelee kampiakselin asennon suhteen. Kriittinen raja on ollut, ja on yhä, riippumatta sen enempää suuremmin voiteluaineista kuin öljyistäkään, 21m/s. Noin äkkiseltään ajattelisin, että siinä satasen vauhdissa se tuossa moottorissa jää alle 15m/s. Lyhytiskuisesta koneesta kuitenkin kysymys. Punarajalle hehkutettaessa männän keskinopeus ei yleensä silloinkaan ylitä tuota maagista rajaa. Tai jos ylittää, en kehota vinguttamaan ylärajoilla. Moottorin kestoikään männän keskinopeudella sitä vastoin on vaikutusta. Mitä korkeampi sen lyhyempi elinkaari. Toisaalta, monet moottorit hajoaa aivan muista syistä, ja muilta osiltaan, kuin nyt kyseessä olevasta syystä. Huollon puute ja muut häiriöt, voitelu enimmäkseen...
    Vaan siksipä minä suosinkin matalakierroksisia koneita, että ovat pitempi-ikäisiä kuin kierroksille tehdyt.
    Sylinterien lukumäärä ei sinällää vaikuta asiaan, vaan lähinnä moottoritilavuus. Aivan pienestä koneesta on mahdotonta ottaa tehoja irti ilman kierroksia.
    Tavallaan kuuluisi tämäkin aihe siihen paljon puhuttuun suomalaiseen versioon kestävästä kehityksestä.
    Ja jotta homma olisi vielä kiinnostavampaa, niin iskun keskellä männän nopeus on suurimmillaan. Nopeus saattaa olla lähellä tuota kipurajaa 21m/s, ja siitä nopeudesta männän on pysähdyttävä 30 mm matkalla, jos iskunpituus on 60 mm, ja vaihdettava suuntaa. Riippuen männän painosta, puhutaan kevyimpienkin kohdalla sadoista kiloista. Uskomatonta mutta totta.
    Olenkin aina hämmästellyt näitä urhoja, jotka vinguttavat koneitaan ilman kuormaa liikennevaloissa. Toivon aina, että toivoa vaan soppii...että kohta pamahtaa..
    GHOSTWRITER
  16. #16
    On siinä pikkasen isommat kierrokset satasen vauhdissa, kun orggirataksilla. *Näin muistelisin männä kesää jolloin oli vielä ko.pyörä ja se viim. vm.06(07). *Olin jo tuskastua niihin kierroksiin mitä siitä löytyi satasessa eli jotain 4600-4700. Varsin vauhdikasta siis... *
    Tähänkin tottui sitten ja pyörä oli erittäin kiva käyttää ja ajaa.
    Ei ollut mitään ongelmia ja kahvaa sai antaa huoletta.
    Mielestäni ko. pyörässä on ainakin hinta/laatu/suoritus kohdallaan. Eikä ole edes rumannäköinen. *Se potkii sen mihin pystyy ja se siitä. 140km/t kulkee matkaa ihan mukavasti, vaikka pyöriikin vähän yläkanttiin. *
    Ajettiin sitä alkuperäisilläkin "tuuteilla" eikä kukaan valitellut mitään. Niin se aika muuttuu...
    * * * * * * * * * * *
  17. #17
    100 km/h mittarinopeudessa tasan 5000 kierrosta. Vuosimalli -89.
  18. #18
    Lainaa (oili @ Heinä. 25 2008,16:00) kirjoitti
    Ja nyt sitten nopeusmittarin näyttö on muuta kuin ennen. Viimeiksi vaihdetun paketin jälkeen mittari alkoi näyttämään aivan oikein. Ei, en muista rattaiden kokoa *
    Vanhassa mallissa (89-97) nopeusmittari on mekaaninen ja ottaa nopeuden etupyörästä. Siis aivan yksi lysti, mitkä välitykset laittaa, mittari näyttää aina yhtä oikein tai väärin.
    Uudemmassa ilmeisesti sitten jotain muuta.
    "Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"

    - Ismo Alanko

    K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
  19. #19
    Koeajossa ko malli vm -94. Kierrokset kutosella n 5500 satasen mittarinopeudessa.

    *..miten tän saa lämpösenä käyntiin.?
    <p>MT09, RX125, pirkcafe</p>
  20. #20
    Lainaa (sähköputkimies @ Heinä. 30 2008,20:07) kirjoitti
    *..miten tän saa lämpösenä käyntiin.?
    Käännät hieman kaasua startatessa
  21. #21
    Lainaa (nocturnal @ Heinä. 30 2008,20:52) kirjoitti
    Lainaa (sähköputkimies @ Heinä. 30 2008,20:07) kirjoitti
    *..miten tän saa lämpösenä käyntiin.?
    Käännät hieman kaasua startatessa
    Jep, ton se vaatii...
    Suzuki GSX 1250 FA ABS -11
  22. #22
    Lainaa (Black Crome @ Heinä. 30 2008,23:04) kirjoitti
    Lainaa (nocturnal @ Heinä. 30 2008,20:52) kirjoitti
    Lainaa (sähköputkimies @ Heinä. 30 2008,20:07) kirjoitti
    *..miten tän saa lämpösenä käyntiin.?
    Käännät hieman kaasua startatessa
    Jep, ton se vaatii...
    Tänks! * Eilen illalla latailin sen akkua ja samalla jäähdyttyään lähti ihan ok käyntiin. Tänään ajattelin lähteä duunin jälkeen pörräilemään ja pitää toivoa ettei jätä pätkälle.. *
    Tuli vähän ooteetä kierrostopicciin, mut etteköhän te kestä *


    edit: Ostin muuten tämän mopon



    <p>MT09, RX125, pirkcafe</p>
  23.  
  24. #23
    Mulla on jenkaa 4600/ 100 kmh taulussa.Gsx750F -05 ja kulutus on noin 4 litraa satasella kun ajelee normaalisti. Jos kisuttelee vähän niin 5 litraa saa meneen.