Sivu: 5 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 345
Tulokset 121:stä 137:een 137:sta
  1. #121
    Lainaa (tidnab @ Kesä. 26 2008,19:08) kirjoitti
    Jooh ja viime lähetyksessä mainittiin myös Motogp-pyörän maksimihidastuvuus. Eiköhän noissa ole parhaat jarrut, jarruttajat ja renkaat mitä rahalla saa ja max. hidastuvuudeksi sanottiin 1.6g. Paljos tosta nyt tulee sitten 100-0 km/h jarrutusmatka? Vaikka tuskin noilla nopeuksilla vielä parhaimmillaan ovat.
    Ei kai se sentään 100-0 voi olla 1,6g.. Oisko se maksimi hidastuvuus kuitenkin maksimi nopeudesta jolloin ilmanvastus on merkittävä tekijä.



    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  2. #122
    Lainaa (Köpi @ Kesä. 26 2008,20:03) kirjoitti
    Muistutan vielä siitä tosiasiasta (viisaammat korjatkoon, jos erehdyin), että mp:llä se jarrutus vaatii enemmän tai vähemmän ideaalisen tilanteen, kun taas autolla voi survoa jarrua reippaasti, vaikkei tie ihan suora olisikaan...
    Muistuttaisin myös siitä tosiasiasta, että kyl ne mopon jarrut ja iskarit yleensä paremmassa kunnossa on kuin auton, ottamaan pienet pomput ja heitot vastaan ja ylipäätään jarruttamaan rengasta/renkaita.
    Ei sen farkkumondeonkaan jarrutusmatka oo pompuissa ja heitoissa enää 36m (vai mikä se nyt oli...).
    Tossa ittee lähellä on semmonen *kunnon iskaritestirata ja aika kilpailukykyiseltä tuntuu jopa V-Maxin ajo-ominaisuudet (okei okei, ei oo vakiot, mut kuinka moni parantelee niitä auton ominaisuuksia tai edes vaihtaa iskarit, jarrupalat tai jopa levyt ajallaan...) kun vertaa oman talouden autoihin *
    Ei auta poru eikä selite, kun käyntiin lähtee Homelite

    Bitit on pc:stä...
  3. #123
    Lainaa (-ShadowMan- @ Kesä. 27 2008,09:59) kirjoitti
    Lainaa (Köpi @ Kesä. 26 2008,20:03) kirjoitti
    Muistutan vielä siitä tosiasiasta (viisaammat korjatkoon, jos erehdyin), että mp:llä se jarrutus vaatii enemmän tai vähemmän ideaalisen tilanteen, kun taas autolla voi survoa jarrua reippaasti, vaikkei tie ihan suora olisikaan...
    Muistuttaisin myös siitä tosiasiasta, että kyl ne mopon jarrut ja iskarit yleensä paremmassa kunnossa on kuin auton, ottamaan pienet pomput ja heitot vastaan ja ylipäätään jarruttamaan rengasta/renkaita.
    Ei sen farkkumondeonkaan jarrutusmatka oo pompuissa ja heitoissa enää 36m (vai mikä se nyt oli...).
    Tossa ittee lähellä on semmonen *kunnon iskaritestirata ja aika kilpailukykyiseltä tuntuu jopa V-Maxin ajo-ominaisuudet (okei okei, ei oo vakiot, mut kuinka moni parantelee niitä auton ominaisuuksia tai edes vaihtaa iskarit, jarrupalat tai jopa levyt ajallaan...) kun vertaa oman talouden autoihin *
    Onko se noin vaikeaa tunnustaa tosiasiat?
    Ein Volk, Ein Reich, Ein Cartman
    Motorismi on perseestä, kuten kaikki muukin aatteellinen toiminta.
    Vain köyhillä on kiire.
  4. #124
    Lainaa (SamiN @ Kesä. 26 2008,20:59) kirjoitti
    Lainaa (tidnab @ Kesä. 26 2008,19:08) kirjoitti
    Jooh ja viime lähetyksessä mainittiin myös Motogp-pyörän maksimihidastuvuus. Eiköhän noissa ole parhaat jarrut, jarruttajat ja renkaat mitä rahalla saa ja max. hidastuvuudeksi sanottiin 1.6g. Paljos tosta nyt tulee sitten 100-0 km/h jarrutusmatka? Vaikka tuskin noilla nopeuksilla vielä parhaimmillaan ovat.
    Ei kai se sentään 100-0 voi olla 1,6g.. Oisko se maksimi hidastuvuus kuitenkin maksimi nopeudesta jolloin ilmanvastus on merkittävä tekijä.
    Kummallista, kun suomessakin lentokenttäajoissa ihan katupyörillä saavutetaan reilusti yli 2g:n hidastuvuuksia.. Ja ihan mittalaitteilla mitattuna..
    Exät:
    Yamaha DT 125 R -89
    Husqvarna WR 250 -92
    Honda CB 750 -73
    Honda CBR 1000 f -90
    Suzuki Bandit 1200 -02
    GSX1300R Hayabusa K5
    M1800r -09
    Nyxä: H-D Electra Glide Standard 2019
  5. #125
    Lainaa (jummijammi @ Kesä. 27 2008,10:24) kirjoitti
    Lainaa (SamiN @ Kesä. 26 2008,20:59) kirjoitti
    Lainaa (tidnab @ Kesä. 26 2008,19:08) kirjoitti
    Jooh ja viime lähetyksessä mainittiin myös Motogp-pyörän maksimihidastuvuus. Eiköhän noissa ole parhaat jarrut, jarruttajat ja renkaat mitä rahalla saa ja max. hidastuvuudeksi sanottiin 1.6g. Paljos tosta nyt tulee sitten 100-0 km/h jarrutusmatka? Vaikka tuskin noilla nopeuksilla vielä parhaimmillaan ovat.
    Ei kai se sentään 100-0 voi olla 1,6g.. Oisko se maksimi hidastuvuus *kuitenkin maksimi nopeudesta jolloin ilmanvastus on merkittävä tekijä.
    Kummallista, kun suomessakin lentokenttäajoissa ihan katupyörillä saavutetaan reilusti yli 2g:n hidastuvuuksia.. Ja ihan mittalaitteilla mitattuna..
    Jotain tälläistä olisin kanssa muistavinani, kun purkivat vbox-dataa.

    Niin se on ainakin tieto, ettei heti tuollaisen tehokkaan jarrutuksen jälkeen kannata pysähtyä. Jarrulevyset käy sen verran kuumana jotta taipuvat pian frisbiiksi. *



    Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)

    Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
  6. #126
    Lainaa (jummijammi @ Kesä. 27 2008,10:24) kirjoitti
    Kummallista, kun suomessakin lentokenttäajoissa ihan katupyörillä saavutetaan reilusti yli 2g:n hidastuvuuksia.. Ja ihan mittalaitteilla mitattuna..
    Ettei olisi poliisimondeosta mitattua dataa? Prätkähän paitsi kulkee hitaammin, myös pysähtyy huonommin...
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  7. #127
    Ei se hetkellinen 2g mahdottomalta kuulosta jos kyseessä on jarrutus yli 300km/h vauhdista. Ilmanvastuksesta yksi gee ja jarruista toinen.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  8. #128
    Lainaa (wekkuli @ Kesä. 27 2008,10:49) kirjoitti
    Ei se hetkellinen 2g mahdottomalta kuulosta jos kyseessä on jarrutus yli 300km/h vauhdista. Ilmanvastuksesta yksi gee ja jarruista toinen.
    Voisi onnistua juuri silloin kun nousee makuulta pystyyn ja jarruttaa täydet. Myös renkaiden vierinvastus kasvaa nopeuden kasvaessa, joten se voi avittaa jonkun g:n kymmenyksen. Jos tuon hidastuvuuden onnistuu pitämään vielä silloin kun nopeus on 50 km/h alhaisempi kuin mitattu huippu, pitää jo olla liimarenkaat.

    [edit] Laittakaa sitä dataa yleisön kauhisteltavaksi, pliis.



    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  9. #129
    2,6g tais olla paras tulos jarrutuksessa kenttäajoissa... Alkaa busassa hidastuvuudetkin olla kohdillaan! (ei minun ajamana)


    Vmax 327.0kmh
    Vavg 47.8kmh
    AvgLatG -0.0G
    PkLatG 3.5G
    PkAccelG 1.1G
    PkDecelG 2.6G

    Lainattu luvatta tää data.....



    100m/s mopolla
    100mp/h kelkalla
    100km/h veneellä

    Itse ajettuna, omilla kulkineilla....
  10. #130
    Kyllä mun tojota ja suska pysähtyy vallan äkkiä jos sattuu nätti mimmi kiikariin
    Tukka putkella pitkin baanaa,
    kyllä vauhti korjaa virheet.
  11. #131
    Lainaa (BussiJussi @ Kesä. 27 2008,11:07) kirjoitti
    2,6g tais olla paras tulos jarrutuksessa kenttäajoissa... Alkaa busassa hidastuvuudetkin olla kohdillaan! (ei minun ajamana)


    Vmax 327.0kmh
    Vavg 47.8kmh
    AvgLatG -0.0G
    PkLatG 3.5G
    PkAccelG 1.1G
    PkDecelG 2.6G

    Lainattu luvatta tää data..... *
    Onko tuosta hidastuvuudesta käppyrää tuon piikin lisäksi?

    PS. Jokohan kannattaisi olla yhteydessä Vatikaaniin, jotta Paavi voi todeta ihmeen tapahtuneen?
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  12. #132
    Lopettakaa jo ihan typerä kinastelu... Radalla ajetut lenkit on ihan eri juttu, kun liikenteessä ajetut. Radalla käytetyt nopeudet ja ilmanvastuksen aiheuttama hidastava voima ei ole vertailukelpoinen tieliikenteessä käytettyihin nopeuksiin. Samoin radalla käytetyt kilparenkaat on ihan erilaiset, kuin kadulla. On ihan absurdia alkaa vertailemaan näitä asioita keskenään.

    Auton ja mopon eroavaisuus liikennetilanteessa on selvä, mutta ero hiuksen hieno auton eduksi. Se vaan on kylmä totuus, kun otetaan keskimäärin ajajat huomioon.

    Auton ja mopon renkaiden kitkakartta on ihan erilainen, joten näitä asioita on myös ihan tyhmää vertailla, kun kyseessä on tässä säikeen keskustelussa vielä määrittelemätön eroavaiosuus kaarrehidastuvuudessa, suhteessa sivuttaiseen kiihtyvyyteen.

    Nykyautot, nykyrenkailla on parempia kaarteessa ja suoralla hidastumaan, kuin moottoripyörä. Vieläpä paniikkitilanteessa kaikki kiepsahtaa auton eduksi, sen helpomman ajettavuuden ansiosta.

    Mut mikään ei voita ajokokemusta verrattuna kunnon moottoripyörään. MP vaatii enemän ajotaitoa ja on siksi PALJON mielenkiintoisempi laite, kuin auto.

    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

    ZZR 1400 2014
  13. #133
    Tähän ei mitään lisättävää.
    All you´ve got is time - living is takin´ it.
  14. #134
    Lainaa (jummijammi @ Kesä. 27 2008,10:24) kirjoitti
    Lainaa (SamiN @ Kesä. 26 2008,20:59) kirjoitti
    Lainaa (tidnab @ Kesä. 26 2008,19:08) kirjoitti
    Jooh ja viime lähetyksessä mainittiin myös Motogp-pyörän maksimihidastuvuus. Eiköhän noissa ole parhaat jarrut, jarruttajat ja renkaat mitä rahalla saa ja max. hidastuvuudeksi sanottiin 1.6g. Paljos tosta nyt tulee sitten 100-0 km/h jarrutusmatka? Vaikka tuskin noilla nopeuksilla vielä parhaimmillaan ovat.
    Ei kai se sentään 100-0 voi olla 1,6g.. Oisko se maksimi hidastuvuus kuitenkin maksimi nopeudesta jolloin ilmanvastus on merkittävä tekijä.
    Kummallista, kun suomessakin lentokenttäajoissa ihan katupyörillä saavutetaan reilusti yli 2g:n hidastuvuuksia.. Ja ihan mittalaitteilla mitattuna..
    Kuten sanoin, maksiminopeudesta maksimihidastuvuus. Ei ole mitenkään mahdollista ilman ilmanvastuksen hidastavaa vaikutusta.

    Mitäs veikkaat koppiauton max. hidatuvuudeksi samasta nopudesta?
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  15. #135
    Lainaa (cartman @ Kesä. 27 2008,10:05) kirjoitti
    Lainaa (-ShadowMan- @ Kesä. 27 2008,09:59) kirjoitti
    Lainaa (Köpi @ Kesä. 26 2008,20:03) kirjoitti
    Muistutan vielä siitä tosiasiasta (viisaammat korjatkoon, jos erehdyin), että mp:llä se jarrutus vaatii enemmän tai vähemmän ideaalisen tilanteen, kun taas autolla voi survoa jarrua reippaasti, vaikkei tie ihan suora olisikaan...
    Muistuttaisin myös siitä tosiasiasta, että kyl ne mopon jarrut ja iskarit yleensä paremmassa kunnossa on kuin auton, ottamaan pienet pomput ja heitot vastaan ja ylipäätään jarruttamaan rengasta/renkaita.
    Ei sen farkkumondeonkaan jarrutusmatka oo pompuissa ja heitoissa enää 36m (vai mikä se nyt oli...).
    Tossa ittee lähellä on semmonen *kunnon iskaritestirata ja aika kilpailukykyiseltä tuntuu jopa V-Maxin ajo-ominaisuudet (okei okei, ei oo vakiot, mut kuinka moni parantelee niitä auton ominaisuuksia tai edes vaihtaa iskarit, jarrupalat tai jopa levyt ajallaan...) kun vertaa oman talouden autoihin *
    Onko se noin vaikeaa tunnustaa tosiasiat?
    Siltähän se hiukan tuntuu... Mulle henk koht sen sijaan ei tuota mitään vaikeuksia vaihtaa kantaa jos joku esim. tuolla aiemmin ehdottamallani tavalla mittaa tuota käytännön tilannetta tai kaivaa sillä tavalla mitattua tietoa esiin ja osoittaa arvailuni kyseenalaiseksi.

    Ja edelleen: normaaliauto, normaalimopo, normaali olosuhde ja äkkitilanne. Väitän et mopo pysähtyy nopeemmin.
    Vaikka ne autot ja mopot, joissa se 36m 100-0 kmh. Jos ne kaks yhtäaikaa säikähtää ja aloittaa jarrutustoimenpiteet, niin esim. puolen sekunnin ero varsinaisen jarrutuksen aloituksessa *tietää heti kättelyssä satasen vauhdista n. 14 metriä takkiin...

    Märkä tie, paljon hiekkaa tiellä tms. niin auto pysähtyy nopeammin. Noiden osuus on kuitenkin mulla minimaalisen pieni normaaliajossa. Radalla koitin viimeks enduroakin oikein tapeilla seisten, mutta jätin jarrutuksen siitä osuudesta sitten suosiolla pois ja ajelin muuten tilanteen mukaan sikäli kun se siihen tilanteeseen enää sopi *
    Ei auta poru eikä selite, kun käyntiin lähtee Homelite

    Bitit on pc:stä...
  16. #136
    Lainaa (-ShadowMan- @ Kesä. 27 2008,15:36) kirjoitti
    Lainaa (cartman @ Kesä. 27 2008,10:05) kirjoitti
    Lainaa (-ShadowMan- @ Kesä. 27 2008,09:59) kirjoitti
    Lainaa (Köpi @ Kesä. 26 2008,20:03) kirjoitti
    Muistutan vielä siitä tosiasiasta (viisaammat korjatkoon, jos erehdyin), että mp:llä se jarrutus vaatii enemmän tai vähemmän ideaalisen tilanteen, kun taas autolla voi survoa jarrua reippaasti, vaikkei tie ihan suora olisikaan...
    Muistuttaisin myös siitä tosiasiasta, että kyl ne mopon jarrut ja iskarit yleensä paremmassa kunnossa on kuin auton, ottamaan pienet pomput ja heitot vastaan ja ylipäätään jarruttamaan rengasta/renkaita.
    Ei sen farkkumondeonkaan jarrutusmatka oo pompuissa ja heitoissa enää 36m (vai mikä se nyt oli...).
    Tossa ittee lähellä on semmonen kunnon iskaritestirata ja aika kilpailukykyiseltä tuntuu jopa V-Maxin ajo-ominaisuudet (okei okei, ei oo vakiot, mut kuinka moni parantelee niitä auton ominaisuuksia tai edes vaihtaa iskarit, jarrupalat tai jopa levyt ajallaan...) kun vertaa oman talouden autoihin
    Onko se noin vaikeaa tunnustaa tosiasiat?
    Siltähän se hiukan tuntuu... Mulle henk koht sen sijaan ei tuota mitään vaikeuksia vaihtaa kantaa jos joku esim. tuolla aiemmin ehdottamallani tavalla mittaa tuota käytännön tilannetta tai kaivaa sillä tavalla mitattua tietoa esiin ja osoittaa arvailuni kyseenalaiseksi.

    Ja edelleen: normaaliauto, normaalimopo, normaali olosuhde ja äkkitilanne. Väitän et mopo pysähtyy nopeemmin.
    Vaikka ne autot ja mopot, joissa se 36m 100-0 kmh. Jos ne kaks yhtäaikaa säikähtää ja aloittaa jarrutustoimenpiteet, niin esim. puolen sekunnin ero varsinaisen jarrutuksen aloituksessa tietää heti kättelyssä satasen vauhdista n. 14 metriä takkiin...

    Märkä tie, paljon hiekkaa tiellä tms. niin auto pysähtyy nopeammin. Noiden osuus on kuitenkin mulla minimaalisen pieni normaaliajossa. Radalla koitin viimeks enduroakin oikein tapeilla seisten, mutta jätin jarrutuksen siitä osuudesta sitten suosiolla pois ja ajelin muuten tilanteen mukaan sikäli kun se siihen tilanteeseen enää sopi
    Näin on näreet ja +10

    Ja lopettakaas jo aikuiset miehet ja naiset tuo märehtiminen ja tunnustakaa käytännön tosiasiat

    -hh-
  17.  
  18. #137

    Tunnus suljettu
    Liittyi May 2008
    I lodge my appeal at your tribunal, Lord
    Samaa sanoi myös autokoulun opettaja,mopo pysähtyy nopeammin.Liekö sillä opettajalla sitten ensikäden tietoa taikka kokemusta asiasta?
    Jatkokysymys pitäisi heittää: Kumpi pysähtyy nopeammin jos kummassakaan ei ole jarruja? Kumpi liukuu alamäkeä pitemmälle?
    You gave me a curse, Holy fathers, I give you a blessing: "may your conscience be as clear as mine and may you be as moral and religious as I"

    Ja vaikka ma laps olen pieni vain,
    niin jumalten riemut ma juoda sain
    ja juoda ne täysin siemauksin -
    niin riemut kuin murheetkin.
Sivu: 5 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 345