Ei kai se sentään 100-0 voi olla 1,6g.. Oisko se maksimi hidastuvuus kuitenkin maksimi nopeudesta jolloin ilmanvastus on merkittävä tekijä.(tidnab @ Kesä. 26 2008,19:08) kirjoitti
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Muistuttaisin myös siitä tosiasiasta, että kyl ne mopon jarrut ja iskarit yleensä paremmassa kunnossa on kuin auton, ottamaan pienet pomput ja heitot vastaan ja ylipäätään jarruttamaan rengasta/renkaita.(Köpi @ Kesä. 26 2008,20:03) kirjoitti
Ei sen farkkumondeonkaan jarrutusmatka oo pompuissa ja heitoissa enää 36m (vai mikä se nyt oli...).
Tossa ittee lähellä on semmonen *kunnon iskaritestirata ja aika kilpailukykyiseltä tuntuu jopa V-Maxin ajo-ominaisuudet (okei okei, ei oo vakiot, mut kuinka moni parantelee niitä auton ominaisuuksia tai edes vaihtaa iskarit, jarrupalat tai jopa levyt ajallaan...) kun vertaa oman talouden autoihin *![]()
Ei auta poru eikä selite, kun käyntiin lähtee Homelite
Bitit on pc:stä...
Onko se noin vaikeaa tunnustaa tosiasiat?(-ShadowMan- @ Kesä. 27 2008,09:59) kirjoitti
Ein Volk, Ein Reich, Ein Cartman
Motorismi on perseestä, kuten kaikki muukin aatteellinen toiminta.
Vain köyhillä on kiire.
Kummallista, kun suomessakin lentokenttäajoissa ihan katupyörillä saavutetaan reilusti yli 2g:n hidastuvuuksia.. Ja ihan mittalaitteilla mitattuna..(SamiN @ Kesä. 26 2008,20:59) kirjoitti
![]()
Exät:
Yamaha DT 125 R -89
Husqvarna WR 250 -92
Honda CB 750 -73
Honda CBR 1000 f -90
Suzuki Bandit 1200 -02
GSX1300R Hayabusa K5
M1800r -09
Nyxä: H-D Electra Glide Standard 2019
Jotain tälläistä olisin kanssa muistavinani, kun purkivat vbox-dataa.(jummijammi @ Kesä. 27 2008,10:24) kirjoitti
Niin se on ainakin tieto, ettei heti tuollaisen tehokkaan jarrutuksen jälkeen kannata pysähtyä. Jarrulevyset käy sen verran kuumana jotta taipuvat pian frisbiiksi. *
Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)
Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
Ettei olisi poliisimondeosta mitattua dataa? Prätkähän paitsi kulkee hitaammin, myös pysähtyy huonommin...(jummijammi @ Kesä. 27 2008,10:24) kirjoitti
![]()
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Ei se hetkellinen 2g mahdottomalta kuulosta jos kyseessä on jarrutus yli 300km/h vauhdista. Ilmanvastuksesta yksi gee ja jarruista toinen.
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Voisi onnistua juuri silloin kun nousee makuulta pystyyn ja jarruttaa täydet. Myös renkaiden vierinvastus kasvaa nopeuden kasvaessa, joten se voi avittaa jonkun g:n kymmenyksen. Jos tuon hidastuvuuden onnistuu pitämään vielä silloin kun nopeus on 50 km/h alhaisempi kuin mitattu huippu, pitää jo olla liimarenkaat.(wekkuli @ Kesä. 27 2008,10:49) kirjoitti
[edit] Laittakaa sitä dataa yleisön kauhisteltavaksi, pliis.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
2,6g tais olla paras tulos jarrutuksessa kenttäajoissa... Alkaa busassa hidastuvuudetkin olla kohdillaan! (ei minun ajamana)
Vmax 327.0kmh
Vavg 47.8kmh
AvgLatG -0.0G
PkLatG 3.5G
PkAccelG 1.1G
PkDecelG 2.6G
Lainattu luvatta tää data.....
100m/s mopolla
100mp/h kelkalla
100km/h veneellä
Itse ajettuna, omilla kulkineilla....
Kyllä mun tojota ja suska pysähtyy vallan äkkiä jos sattuu nätti mimmi kiikariin
Tukka putkella pitkin baanaa,
kyllä vauhti korjaa virheet.
Onko tuosta hidastuvuudesta käppyrää tuon piikin lisäksi?(BussiJussi @ Kesä. 27 2008,11:07) kirjoitti
PS. Jokohan kannattaisi olla yhteydessä Vatikaaniin, jotta Paavi voi todeta ihmeen tapahtuneen?
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Lopettakaa jo ihan typerä kinastelu... Radalla ajetut lenkit on ihan eri juttu, kun liikenteessä ajetut. Radalla käytetyt nopeudet ja ilmanvastuksen aiheuttama hidastava voima ei ole vertailukelpoinen tieliikenteessä käytettyihin nopeuksiin. Samoin radalla käytetyt kilparenkaat on ihan erilaiset, kuin kadulla. On ihan absurdia alkaa vertailemaan näitä asioita keskenään.
Auton ja mopon eroavaisuus liikennetilanteessa on selvä, mutta ero hiuksen hieno auton eduksi. Se vaan on kylmä totuus, kun otetaan keskimäärin ajajat huomioon.
Auton ja mopon renkaiden kitkakartta on ihan erilainen, joten näitä asioita on myös ihan tyhmää vertailla, kun kyseessä on tässä säikeen keskustelussa vielä määrittelemätön eroavaiosuus kaarrehidastuvuudessa, suhteessa sivuttaiseen kiihtyvyyteen.
Nykyautot, nykyrenkailla on parempia kaarteessa ja suoralla hidastumaan, kuin moottoripyörä. Vieläpä paniikkitilanteessa kaikki kiepsahtaa auton eduksi, sen helpomman ajettavuuden ansiosta.
Mut mikään ei voita ajokokemusta verrattuna kunnon moottoripyörään. MP vaatii enemän ajotaitoa ja on siksi PALJON mielenkiintoisempi laite, kuin auto.
![]()
"Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."
ZZR 1400 2014
Kuten sanoin, maksiminopeudesta maksimihidastuvuus. Ei ole mitenkään mahdollista ilman ilmanvastuksen hidastavaa vaikutusta.(jummijammi @ Kesä. 27 2008,10:24) kirjoitti
Mitäs veikkaat koppiauton max. hidatuvuudeksi samasta nopudesta?
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Siltähän se hiukan tuntuu... Mulle henk koht sen sijaan ei tuota mitään vaikeuksia vaihtaa kantaa jos joku esim. tuolla aiemmin ehdottamallani tavalla mittaa tuota käytännön tilannetta tai kaivaa sillä tavalla mitattua tietoa esiin ja osoittaa arvailuni kyseenalaiseksi.(cartman @ Kesä. 27 2008,10:05) kirjoitti
Ja edelleen: normaaliauto, normaalimopo, normaali olosuhde ja äkkitilanne. Väitän et mopo pysähtyy nopeemmin.
Vaikka ne autot ja mopot, joissa se 36m 100-0 kmh. Jos ne kaks yhtäaikaa säikähtää ja aloittaa jarrutustoimenpiteet, niin esim. puolen sekunnin ero varsinaisen jarrutuksen aloituksessa *tietää heti kättelyssä satasen vauhdista n. 14 metriä takkiin...
Märkä tie, paljon hiekkaa tiellä tms. niin auto pysähtyy nopeammin. Noiden osuus on kuitenkin mulla minimaalisen pieni normaaliajossa. Radalla koitin viimeks enduroakin oikein tapeilla seisten, mutta jätin jarrutuksen siitä osuudesta sitten suosiolla pois ja ajelin muuten tilanteen mukaan sikäli kun se siihen tilanteeseen enää sopi *![]()
Ei auta poru eikä selite, kun käyntiin lähtee Homelite
Bitit on pc:stä...
Näin on näreet ja +10(-ShadowMan- @ Kesä. 27 2008,15:36) kirjoitti
Ja lopettakaas jo aikuiset miehet ja naiset tuo märehtiminen ja tunnustakaa käytännön tosiasiat
-hh-
Samaa sanoi myös autokoulun opettaja,mopo pysähtyy nopeammin.Liekö sillä opettajalla sitten ensikäden tietoa taikka kokemusta asiasta?
Jatkokysymys pitäisi heittää: Kumpi pysähtyy nopeammin jos kummassakaan ei ole jarruja? Kumpi liukuu alamäkeä pitemmälle?
You gave me a curse, Holy fathers, I give you a blessing: "may your conscience be as clear as mine and may you be as moral and religious as I"
Ja vaikka ma laps olen pieni vain,
niin jumalten riemut ma juoda sain
ja juoda ne täysin siemauksin -
niin riemut kuin murheetkin.