Viime vkl -05 r6 takavalo ja vilkut lakkasivat toimimasta, mutta kaikki muu pelaa, kuten jarruvalo, mittarit jne. Sulake on ehjä, joten missä voisi olla vikaa?
R6 -05
Mulla on vain FZ6S:n kytkikset.
Periaatteessa eri mallien kytkikset perusosiltaan on samanlaiset.
Eli , takavalot ja vilkut saa sähkönsä samalta sulakkeelta.
Jarruvalo tulee eri sulakkeelta.
Äkkiseltään kyllä väittäisin sitä sulaketta vialliseksi.
Mittasitko sulakkeen vai katsoitko vain ?? (mittaa / vaihda )
Jos sulake on ehyt , niin sitten tulis mieleen että yhteinen maajohto on irti / poikki siellä takana. ( etsi / kaivele )
Sitten ois vielä , että sulakkeelta lähtevä plussajohto on poikki jostain matkanvarrelta. ( taas etsi / kaivele )
Nää tulis ekana mieleen.
Jos muilla on ollut vastaavaa , niin vinkkejä peliin...
En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.
Kawasaki GTR 1400
Yamaha FZ1-S => myyty
Yamaha FZ6-S => myyty
Honda CL70 => myyty
Mulla oli R6:ssa speedohealer kiinni ja virrat otettu takavaloilta. Valot sammuili välillä, syynä oli hapettunut johtoliitos speedohealerin "rosvoliittimessä". Tuo kannattaa pitää mielessä, jos moinen kytkentä löytyy sultakin pyörästä.
Toinen ääni menee palaneelle sulakkeelle ja/tai huonoille johtoliitoksille. Takakate vaan irti & tarkastat liitokset. Elektroniikan puhdistussprayta vaan reilusti liittimiin ja mahdollisesti hiomapaperilla liittimet puhtaaksi. Kyllä se siitä.
Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
Selviskö vika ??
Kawasaki GTR 1400
Yamaha FZ1-S => myyty
Yamaha FZ6-S => myyty
Honda CL70 => myyty
tarkoitus oli viedä pyörä huoltoon mutta jono oli n. 2 viikkoa.
Sulake näytti ehjältä, ja vaihdoin sen uuteen, mutta sillä ei ollu vaikutusta. Tänään pitäisi katsella tarkemmin.
R6 -05
Kannattaa tarkistaa maadoitukset myös. Voipi katsoa vaikka lampun kannasta, että yhteys runkoon on kunnossa (siis ohmimittarilla). Tai vaihtoehtoisesti vaikka takavalon kannasta katsoo tuleeko positiivinen jännite sinne saakka - jos tulee niin vika on maadoituksissa tai miinuspiuhassa. Entisaikaan saattoi maa tulla ihan suoraan vaikka vilkunvartta pitkin, nyt taitaa tyylinä olla se, että vedetään miinusjohdotkin jonnekin asialliseen maadoituspisteeseen.
Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
-- DL650 -04 --
Vika löytyi pienen purkamisen jälkeen seuraamalla johtoja kaitkaisiasta. Yksi johto oli katkennut koska se oli jäänyt liian lähelle flektiä. Onneksi vika löytyi helposti eikä tullut kalliiksi, vaikka katteiden ja putsarikotelon purkaminen/kasaaminen on kyllä aika paskaa hommaa...
R6 -05
Tuleepahan pyörä tutuksi kun purkaa ja kasaa..![]()
Mutta hyvä että vika selvis.
![]()
![]()
Kawasaki GTR 1400
Yamaha FZ1-S => myyty
Yamaha FZ6-S => myyty
Honda CL70 => myyty
Nythän se ois kannattanut samalla laittaa kytkin sinne väliin että saa takavalot pois käytöstä jos sattuu joskus olemaan pimeän aikaan hoppu johonkin![]()
"Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman