Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
    Olen lähdössä viikoksi Norjaan * ja ajattelin hankkia ton Kappa TK710:sen. Onko jollain siitä käytännön kokemuksia? Esim. pitääkö hyvin vettä ja saako sen helposti kiinni mopoon missä putki tulee takasatulan alta? Entä mikä idea sillä toisenpään kiristys systeemillä on? Ja takakate kannattaa varmaan suojata kontaktimuovilla kun kuitenkin laukun ja katteen väliin pääsee paskaa niin ei sitten naarmuta katetta pilalle? Vai onko tähän jollain parempia ideoita? Luin jostain että kontaktimuovi voi viedä maalit mennessään kun sen poistaa, voisko siihen auttaa että lämmittää sen ennen pois repimistä? Ja tietysti kunnon vahat alle. Lisäksi ajattelin heittää repun selkään että saan varmasti ylimääräistä tavaraa mukaan! *

Tulipa reilusti kysymyksiä, mut jos joku ehtii vastailemaan niin kiitoksia jo näin etukäteen.
    Moision Mopoilija

Kawasaki Z750 -09
    Kawasaki ZX-6R -05
    Toi ainakin näyttää teknisesti tosi pätevältä laukulta. Ulkonäkö on ehkä hivenen liian "touring" sporttiin. Mutta saatan olla väärässä tai myös oikeassa.
    reppua ei kannata tollaselle hirveelle "touring" retkelle ottaa ollenkaan. Painaa kuulemma selkää ja hartioita. Voi olla tosin vain vanhojen ja raihnaisten ongelma. Jos olet aivan törkeä "GYMI" niin saattaa reppu toimiakkin.
    Itse olen Norjan reissut toteuttanut passi ja hammasharja varustuksella. Tarpeeksi NOK:kia nahkapuvun ja selkäpanssarin väliin niin sillä pärjää. Nukut hotellissa (niinkuin miehet) ja ostat H&M:ästä uudet kalsarit, sukat ja T-paidat kun tarve vaatii.

Hot tips for travelling in Norway:
    Remember to take alot of money with you.
    Allways travell light.
    Dont carry spare clothing with you, all extra weight makes you slower.
    Remember to drink alot of fluids.
    Energy bars are an great way to save time on these twisty roads.
    Camera is also useless in Norway, you dont just have time to shoot picks when you are doing 130mph on edge of the mountain.

Noi tipsit on poimittu Englantilaiselta "touring" sivustolta, osiosta sport touring for dummies.
    Tossa linkki jos kiinnostaa: www.bigbootybuts.uk

Lainaa (hjerp13 @ Kesä. 26 2008,20:25) kirjoitti
    Toi ainakin näyttää teknisesti tosi pätevältä laukulta. Ulkonäkö on ehkä hivenen liian "touring" sporttiin. Mutta saatan olla väärässä tai myös oikeassa.
    reppua ei kannata tollaselle hirveelle "touring" retkelle ottaa ollenkaan. Painaa kuulemma selkää ja hartioita. Voi olla tosin vain vanhojen ja raihnaisten ongelma. Jos olet aivan törkeä "GYMI" niin saattaa reppu toimiakkin.
    Itse olen Norjan reissut toteuttanut passi ja hammasharja varustuksella. Tarpeeksi NOK:kia nahkapuvun ja selkäpanssarin väliin niin sillä pärjää. Nukut hotellissa (niinkuin miehet) ja ostat H&M:ästä uudet kalsarit, sukat ja T-paidat kun tarve vaatii.

Hot tips for travelling in Norway:
    Remember to take alot of money with you.
    Allways travell light.
    Dont carry spare clothing with you, all extra weight makes you slower.
    Remember to drink alot of fluids.
    Energy bars are an great way to save time on these twisty roads.
    Camera is also useless in Norway, you dont just have time to shoot picks when you are doing 130mph on edge of the mountain.

Noi tipsit on poimittu Englantilaiselta "touring" sivustolta, osiosta sport touring for dummies.
    Tossa linkki jos kiinnostaa: www.bigbootybuts.uk
    No siinäpähän neuvoja kerrakseen. Gymistä nyt en tiedä mut vanhana samoojana tuollaisen pikkurepun paino nyt ei tunnu missään jos siinä on kunnon viillekkeet.(vai mitä ne nyt oli?) Vai on se liian touring? Sekin on mahdollista, mut ei sillä niin väliä kun en meinaa pitää sitä kuin siellä reissussa. Aurajoen rantaa pitkin lipuessa en meinannut sitä pitää pyöräni päällä.

Ehkä en ota mitään muutakuin sen hammasharjan ja tahnaa mukaan. Ja kun kaverin kanssa mennään niin se voi ottaa hammastahnaa ja mä -harjan. Tai oikeastaan mä voin ottaa ne niin jos se ottais niitä kruunuja. Mut kiitoksia vinkeistä Täytyy alkaa katsomaan missä niitä H&M:iä sijaitsee.
    Moision Mopoilija

Kawasaki Z750 -09
    Kawasaki ZX-6R -05
    Toimiva laukku minusta, kokemukset parin vkon reissusta Man-saaren suunnilla pelkästään hyviä. Laukkuun mahtuu uskomattoman paljon tavaraa, ehkäpä jopa liikaakin.

Pelkkä laukku ei kovin kovaa sadetta pidä mutta mukana tullut sadesuoja auttaa asiaa. Ao. suoja kylläkään ei pysy vauhdissa mukana yli 290km/h mittarinopeudessa, se on hyvä muistaa ;-D. No ehkä syy oli huolimattomassa kiinnityksessä...

Kiinnitys kannattaa tehdä pyörän suuntaisesti eli toisin kuin mainoskuvissa. Ja joillain erillisillä retkinauhoilla laukun omien sijasta. Se vetoketjupään "kortsu" ihmetytti itteekin mutta totesin hyväksi, kun laittaa sen keulaan päin; siihen saa kaikkee pientä nopeesti esille otettavaa hyvin talteen esim. juomaa, hanskaa, vaatetta tms.

Eikun hyvää reissua!
    R1 -06
    Riippuu hyvin paljon pyörästä miten se kannattaa kiinnittää. Itse käytän sitä juuri noin kuin kuvissa on... onnistuisko tää linkitys. Sidon laukun omilla remmeillä sen Seepran takana olevaan "kauhukahvaan" ja vielä mustekalaa kaveriksi, niin on hyvin tukevasti kiinni.

Kunnon sateessa en ole joutunut käyttämään tuota, mutta ainakin pikkusateen pitää kokonaan ulkopuolella. Itse en ole pyörää suojaillut, koska säkki makaa takamatkustajan istuimella. Saattaahan se sivuista osua maaliinkin, mutta ei ole jälkiä jättänyt.
    ***En tienny pienenä kuin hauskaa on isona***
    Lainaa (R1nen @ Kesä. 27 2008,10:03) kirjoitti
    Toimiva laukku minusta, kokemukset parin vkon reissusta Man-saaren suunnilla pelkästään hyviä. Laukkuun mahtuu uskomattoman paljon tavaraa, ehkäpä jopa liikaakin.

Pelkkä laukku ei kovin kovaa sadetta pidä mutta mukana tullut sadesuoja auttaa asiaa. Ao. suoja kylläkään ei pysy vauhdissa mukana yli 290km/h mittarinopeudessa, se on hyvä muistaa ;-D. No ehkä syy oli huolimattomassa kiinnityksessä...

Kiinnitys kannattaa tehdä pyörän suuntaisesti eli toisin kuin mainoskuvissa. Ja joillain erillisillä retkinauhoilla laukun omien sijasta. Se vetoketjupään "kortsu" ihmetytti itteekin mutta totesin hyväksi, kun laittaa sen keulaan päin; siihen saa kaikkee pientä nopeesti esille otettavaa hyvin talteen esim. juomaa, hanskaa, vaatetta tms.

Eikun hyvää reissua!
    Kiitoksia. Valitettavasti oma mopo ei kulje ihan niin kovaa joten ei tule sen sadesuojan kanssa ongelmia. Oliko sulla muuta kuin tuo laukku mukana? Ja jos sait mahtumaan siihen parin viikon kamppeet niin taidan unohtaa sen repun kokonaan. Hyvä että sillä "kortsullakin" on jotain virkaa. Oliko sulla muuten jotain suojaa katteen ja kassin välissä? Itse ajattelin laittaa kontaktimuovia suojaksi. Ja kiitos kiinnytys vinkeistä.

Katsoin tosta Stormin katalogista (netistä en löytänyt) aivan samanlaista laukkua, mutta eri merkkinen niin maksoi 49e. Mahtaako olla sama, logot vaan vaihdettu?
    Moision Mopoilija

Kawasaki Z750 -09
    Kawasaki ZX-6R -05
    Juuri etsiskelin tuota Kapan laukkua reissulle. Oli vaan loppu Allrightilta (tulee joskus), Tampereen Stormilta myös "kopio" loppunut (tulee myös joskus). Ilmeisesti suosittu malli kun myydään saapuneet erät samantien loppuun. Tähän hätään laitan vanhan reppuni verkolla perään kiinni, ja mukaan jonkunlainen jätesäkki veden varalle.
    KTM 950 SM
    Mun silmään tuo on kuin mikä tahansa putkikassi...aika suolaisen hintainen vain. Louisilta (yms.) saa vastaavanlaisia puoleen hintaan. Mainoskuvista poiketen, oikeassa elämässä nuo ei kyllä ole pakattuna ja kiinnitettynä mopoon yhtä ryhdikkäitä, vaan aina roikkuu ja lönöttää enemmän tai vähemmän.

Yhtään sen ryhdikkäämpiä (ei enempää, eikä vähempää) ole myöskään halpis-tavararullat, muttei ne maksakaan kuin alle kympin. Mutta ne sentään pitää vettä.

Venetarvikeliikkeistä (taikka myös Ohlsonilta) saa myös vedenpitäviä merimiessäkkejä, jotka saa tavaraverkolla helposti paikalleen.

Taikka kuten itse tein, hain Heinolta Bags-Connection laukun, joka istuu pyörään tavararullaa paremmin. Olihan siinäkin kaikenlaisia kiinnityshihnoja yms. mutta nopeimmin ja helpoimmin sen sai kiinni verkolla.

9.  
    Tuli sitten ostettua Stormilta se kappan kopio ja hetkeäkään en ole katunut. Tehtiin viikon reissu Norjaan ja tavarat kulki mukavasti siinä. Ei mitään moittimista. Suosittelen jos joku harkitsee kyseistä laukkua.
    Moision Mopoilija

Kawasaki Z750 -09
    Kawasaki ZX-6R -05