Jeps, elikkä tarkoitus ois tuollainen hommata jenkeistä, mutta onko kellään tietoa mistä kannattaa tilata? Onko joku tällaisen hommannut? eBaysta löytyi parhaimmillaan hintaan 269 dollaria, joten hinnakkaaksi ei voi haukkua! Oman SV:n vuosimalli on 2000, eli sitä ensimmäistä sukupolvea.
Toinen kyssäri on, että jos nykymallin RS-3:n hommaa, niin tuleeko siinä valmiiksi sisäänrakennettuna db-killeri? Tarkoitus ois saada muhevat soundit ja magee ulkonäkö, mutta naapureihin pitäis pitää hyvät välit. Db-killeri ois siis pakollinen.
Tarkoitus ois siis näyttääkun
, mutta ei viittis naapureille
ettei tule
Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Suzuki SV 650 vm. 2000
Itselleni tuli juuri Yoshimura Pacific Powersportsista.
Näkyy tuo SV650:n teräspeltinen RS-3 maksavan siellä 302 taalaa.
Kuulemma jenkkiläisissä Yosheissa on aina killeri. Katumalleissa on popniitillä kiinni (pitää itse vaihtaa ruuviin). Itselle tuli tuo "vain kilpailukäyttöön suljetuille radoille" merkitty TRC, siinäkin on killeri mutta valmiiksi kuusiokoloruuvilla.
Huomenna toivottavasti selviää miten perkeleellinen mellakka siitä irtoaa![]()
![]()
![]()
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Tänks mään(Tympeysmies @ Kesä. 24 2008,22:40) kirjoitti
Tuon halusinkin kuulla. Ei muuta ku odottelemaan seuraavaa tiliä![]()
Suzuki SV 650 vm. 2000
Hmm... Eipäs näyttänyt hintaa kuljetukselle Suomeen. Paljonko maksoit kuljetuksesta? Toinen firma myi ainakin vähän aikaa sitten mulle tulevaa putkea hintaan 270$+75$.(Tympeysmies @ Kesä. 24 2008,22:40) kirjoitti
Suzuki SV 650 vm. 2000
80 taalaa oli postikulut, piti kysyä erikseen.
Tuohon SV:hen lienee helpompi löytää noita.
Lisäksi tuosta liikkeestä oli hyviä kokemuksia muillakin täällä niin ostin sieltä. Toki voi luotettavasti löytyä muualtakin ja edullisemminkin siis kenties.
Oma kuulostaa oikein mukavalta, vaikka testasinkin vasta killerin kanssa. Huomenna jos koittaisi miltä vaikuttaa ilman...
Tosin joutuu vielä jossain vaiheessa tekemään jonkin virityksen että saa sen pari senttiä alemmas kun ei sivulaukku nyt mahdu paikalleen, tuli juuri sen verran alkuperäistä pönttöä ylemmäs.
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
No niin, nyt on kokeiltu ilman hilleriäkin.(Tympeysmies @ Kesä. 25 2008,23:44) kirjoitti
Ei se edes ole yhtä äänekäs kuin tuo retropyörä 60-luvun Dunstall-"slipareilla" ja avatulla ilmansuodatinkotelolla. Se tosin pitääkin melko aidon 60-lukulaista ääntä
Vähän jännäkakka jo kurkki kun Hjalliksen hallin liikenneympyrässä imuun iskeytyi pyöräposliini suoraan siitä Pasilan posliinitalolta. Vielä keulaportti auki että oikein hyvin kuuluu. Kaksissa valoissa pysähtyi puolittain rinnalle siihen sliparin viereen, peilistä oli "kiva" kurkkia kun selvästi kuunteli korvat höröllä ja oikein silmä kovana sihtaili että mikäs tötterö tuo tuollainen on
Ikinä en ole ajanut niin pintakaasulla ja niin hiljaa niin isoilla vaihteilla
Vihdoin Lahden motarin liittymässä tiet erkanivat kun mietin että ei sinne voi lähteä kaasua kääntämättä, joten jatkoin sinne tekniikan museon ohi. Posliini lähti motarille ja helpotus oli lievää suurempi
Onhan pöntössä hieno E-hyväksyntätarrakin
Mutta tuskin menee läpi ilman killeriä senkään kanssa...
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Wow! Jepet kyllä osaavat aina liikkua siellä, missä ei tarvisi. Vähän sama juttu kävi mulla, kun piti keväällä ensimmäistä kertaa kokeilla tuoretta tuontipyörää liikenteessä, vaikka korttia ei silloin vielä ollutkaan. Just olin kypärää laittamassa päälle, kun maija pyyhältää talon ohi(Tympeysmies @ Kesä. 28 2008,21:55) kirjoitti
Ja se oli ensimmäinen kerta, kun näen poliisin kulkemassa siellä päin! Kuuleeko ne omantunnon kolkutukset jotenkin, vai?
Mutta asiaan, elikkä siihen E-hyväksyntätarraan. Mistäs sellaisen hommasit? Pitääkö eBayn kautta hommata? Kyllä tuntuu tyhmältä tilata yks pahainen tarra ja maksaa kaikenmaailman postikulut päälle
Ja siitä Yoshimurasta sen verran, että taidan loppujen lopuksi sittenkin kallistua Yoshin TRS-malliin, elikkä siihen tri-ovaalimuotoiltuun putkeen. Muotoilu erottuu tavisputkista ja hintaa on vain hitusen enemmän.
Miten muuten sulla oli sen db-killerin kanssa, että pitikö sun itse asentaa se, vai oliko se jo valmiina?
Suzuki SV 650 vm. 2000
Lähtikö tuo killeri pois pelkästään irroittamalla tuo popniitti ja vetämällä vai pitikö ottaa koko vaimennin irti ja avittaa toiselta puolelta?
Se piirtää jol´on liituu...
eGaystä joo, ei se montaa euroa maksanut. Löytyi nimikkeellä "e marked exhaust sticker". (Näkyy tuolla kuvissa sekin Yoshin oman lätkän alla.)(Muccuja @ Kesä. 30 2008,00:18) kirjoitti
Killeri oli paikoillaan valmiina, kai ihan jo sen takia että siinä se helpoiten kulkee ja pysyy tallessa.
äffäkikseri, minulla oli valmiina kuusikoloruuvilla (ilmeisesti koska on "vain ratakäyttöön") ja killeri menee sisään-ulos takakautta joten voi lisätä tai ottaa pois alle 10 sekunnissa.
Tuosta alta pyörän nimikettä klikkaamalla pitäisi päästä kuviin joissa on nyt myös killeri ja slipari sen kanssa ja ilman.
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Hephep!
Yoshi TRS sieltä jenkeistä tuli tilattua ja melkein samana päivänä se siihen paikalleen fiksattiinkin. Kuvat tulee "vähän" perässä, mutta parempi ku ei koskaan.Hintaa paketille tuli karvan alle 300 euroa, kun tarjosin myyjälle 300 dollaria pyydetyn 320 dollarin sijaan, jolloin tullausarvo jäi alle kympin eikä täten veloitettu. Alv piti maksaa tottakai tullin luukulle. Myyjän sivu eBayssä löytyy muuten TÄÄLTÄ. Ois kai sitä voinu tarjota vähemmänkin, mutta oli niin kiire saada pärinäputki alle
Keulakuva (ihan muuten vaan)
Yoshi sivusta
Yoshi takaoikealta
edit: linkit oikein
Suzuki SV 650 vm. 2000
Ouh jeah!Mulle kans... -> tilaamaan...
![]()
SV1000S 2003, 2010->
SV650N 1999, 2008-2010 14tkm
Löytyis ylimääräinen TRS alumiini,käytetty. Panta ja jouset tallessa.
Ollut aikoinaan SV 1000 3/4 putken jatkeena.
Hintapyyntö 220€
Jos kiinnostaa,paiskaa YV:tä
100% yli omien taitojen
Ja paskat! Piti oikein lainata tuota aiemmin kirjotettua kukkua. Tänään lähti db-killeri nätisti irti parin minuutin uutteran puurtamisen ja teräväpäisten pihtien avulla, eikä se ihan heti sinne enää takaisin mene! Meinasi pelottaa aluksi, kun brittifoorumilla yksi kaveri oli tehnyt saman operaation samaiselle putkelle, mutta oli kuulemma uhrannut kohtuudella aikaa ja tehnyt killeristä samantien muusia! Mikäköhän wannabe-insinööri olikaan kyseessä(Muccuja @ Kesä. 24 2008,00:30) kirjoitti
Paitsi paitsi, jos kokeilis pätkäistä killerin lyhyemmäksi ja laittaa sitten sisään, jolloin äänet toivottavasti pysyis räyhäkkäänä, mutta perässä ajavat jetsonit ei ehkä innostuisi killerin puutteesta. Oli nimittäin kaveri saanut taannoin ensimmäiset ylinopeussakot ja samalla jonkunlaisen sanktion killerin puutteesta. Hänellä siis GSX-R 600 nimenomaan Yoshin TRS-kokoputkistolla. Eipä oo kyllä näkynyt killeriä putken päässä sen jälkeenkään
Onko kellään tietoa, miten killerin lyhentäminen vaikuttaa ääniin? Toivomus ois saada äänet lujemmaksi kuin killerillä, mutta vaikuttaa silti kukkahatulta, kun pollari sattuu paikalle. Pakokaasujen ulostuloaukkohan pysyy yhtä suurena (pienenä), mutta ainakin se sisähuilu lähtis veteleen. Onko mitään mahdollisuutta, että kyseinen operaatio vaikuttais negatiivisesti virtauksiin, tms. ?
edit: niin, ja se killeri oli kiinni kuusiokoloruuvilla, kuten Tympeysmiehelläkin. Eipähän tarvinnu porailla mitään.
Suzuki SV 650 vm. 2000
Minulla on sellainen RS-3 Stainless ja kyllä se on hienon näköinen. Äänet on niinku pitääkin, mutta ei minulla ole siinä kyllä mitään "tulppaa"...
Ei nyt varsinaisesti asiaan kuulu,mutta ei ole minulla ollut kertaakaan sanomista poliisien kanssa äänistä,ja pyörässä on olleet kiinni sekä wileycon että vance&hinesin putket...ei ne täällä suomen maassa niitä niin tarkkaan syynää.tosin radalle ei pääse ajamaan noilla.
No nyt tuli kokeiltua sitä killerin katkaisuakin, ihan niinkuin puhuinkin. Ongelmahan oli alunperin se, että vaikka TRS-pönttö vakiona mataloitti ja antoi uutta potkua pakopöhinöihin, ei sisäinen pampperssi tahtonut pysyä kurissaNoh, killeri ruuvipenkkiin ja katkomaan. Sehän oli sellainen noin 20cm pitkä putkenpätkä, joka päättyy siihen pakoaukkoa supistavaan (!?!) holkkiin. No ensimmäiset viis senttiä lähti huilusta pois, mutten huomannu juuri mitään muutosta, joten toiset viis senttiä pois. Ehkä ääni vähän koveni, mutta heti kun irrotti killerin lennosta, niin huomasi, että paljosta jäädään vieläkin paitsi. Hermot meni rautasahan kanssa, joten pätkäsin suoraan koko sisähuilun veke! Jäljelle jäi killeristä vaan se loppumotikka. Noh, siitähän sitten lähteekin ääntä, wuhuu
Äänissä oli pienoisen vaimenemisen lisäksi lähinnä vain se ero, että killerinjämän kanssa pöminät kuuluu jokseenkin korkeampina. Siihen ajattelin vaan, että eihän tässä harrikalla ajetakaan, vaan ennemminkin sporttipyörällä, joten luonteeseen sopiikin hieman korkeaviritteisempi ääni! Opetustarkoitus saavutettiin, eli kuulen putken pauhun tarpeeksi hyvin jopa melkoisen kypärämelun yli, jolloin ajamisesta tuli leppoisampaa, kun ei tarvinnut olla toinen silmä kiekkamittarissa tulkitakseen moottorin mielipidettä.
Kun vuorotyöt tältä kesältä loppuu eikä tarvi olla aamulla puoli kuudelta hiipimässä töihin/töistä, saatan jopa vetäistä lopunkin killerin pois. Ehkä silloin viittis ottaa kuviakin kovia kokeneesta killeristä, jos vaan jaksan.
Sitä odotellessa...![]()
Suzuki SV 650 vm. 2000
Pääsiskös joku käsiksi vm.2003 sv650 alkuperäseen putkeen ja voisi katsoa oliko se 55millinen halkaisijaltaan? Ei taida olla eroa N ja S mallilla siinä? Sais tietää sen väliputken koon niin helpottais kummasti tulevia ostoksia/asennuksia *![]()
Suzuki sv650 '03
Halkaisijaa en tiedä, mutta vähän ihmeellinen tuo väliputki on.
Saattaa joutua leikkelemään vakioputkea että saa viripöntön paikalleen.
Itselläni on uudemmassa 650:ssä yoshimura usa-pönttö ja on aika hurjahkot jytinät. Hiljaisempikin voisi olla..
<p>MT09, RX125, pirkcafe</p>
Itsellä on SV1000S:ssä yoshimuran koko putkisto RS-3 pöntöillä kummallakin puolella ja on kyllä niin munakkaan murinat, ettei mitään rajaaMut tosta killeristä kun on puhuttu, niin mun mielestä mun pönttöjen suuaukossa ei edes ole koko ruuvin/niitin reikää mihin sen killerin sais lukittua
![]()
***EX - Suzuki SV1000S ´03 x 2***
*** Suzuki VZ800 Marauder ´99 ***