Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 57:sta
  1. #1
    Morjensta vaan.. Mulla on Suzuki GSX 1100F vm-90, jossa on kummalinen vika.

    Pyörä käy ja käynnistyy hyvin, mutta kun kierrokset nousee yli 5000rpm meno lakkaa. Kierokset kyllä nousee mutta todella hitaasti ja vaikeasti. No ajattelin, että kaasareissa on vikaa, suutin tukossa jne.

    No säädin vettiilit ja vein pyörän kaasareiden huoltoon ja säädettäväksi penkkiin... Meinas paskat valahtaa housuun kun kaasareiden säädön jälkeen dynossa oli 57hp 7500rpm ja käyrä vaan laski.. Eli 50hp kadoksissa

    Nyt onkin kysymys missä vika..? itse epäilen sytysvikaa..

    1. Kun dynon käyrää katseltiin niin teho käyrä on oikean muotoinen, mutta väärällä alueelle. Eli tuntuu kuin cdi boxi ei muutaisi ennakkoa ollenkaan, vaan siellä olisi ns. perus ennakko koko ajan joka rittää juuri ja juuri tonne 5000-7000rpm saakka.

    2. Sitten voisiko vika olla lataus vika..? Lataa pienillä pienillä mutta kun kierrokset nousee ei virta riitäkkään..?
    Akkun olen vaihtanut jo aikaisemmin kun voltteja siitä löyty, mutta ei amppeereja ja omasta mielestä tämä vika tuli tämän jälkeen..


    3. * jos joku keksii jonkun muun vian..?

    Suzuki on nyt vielä huollossa ja vein sinne uuden/käytetyn cdi boxin jos homma sillä korjaituisi.. Missä mun Suzukissa on jänniteen säädin ja käämit..? *

    -- Timppa -- *



  2. #2
    Akusta tuo homma tuskin on kiinni, jos lataus vaan toimii. Seisonnassa täyden akun jännite on noin 12.6V ja moottorin käydessä jos on 14.3V vähintään, niin ei ole huolta. Ja akun kyljessä oleva Ah-määrä ei vaikuta tämäntapaisiin ongelmiin, voipahan alimittainen akku vain hankaloittaa starttia ainakin kylmillä keleillä. Sytytyssysteemit sinällään kuluttaa vasrsin vähän sähköä verrattuna vaikka ajovaloihin.



    Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
    -- DL650 -04 --
  3. #3
    Tarkasta polttoaineen saanti.
    Vanhassa 750F:ssä teki joskus samansuuntaista. Varvien noustessa ei jaksanut käydä ja pahimmillaan sammui. Syylliseksi ilmoittautui polttoainesuodattimen tilalle vaihdettu auton tarvikesuodatin, joka olikin liian suuri koloonsa: puristi letkuja kasaan ja niinpä kierrosten noustessa menovesi loppui.
    Tulin, näin, koitin
  4. #4
    Poltoaineen saannista ei ole kyse, koska seos ei mene laihalle missään vaiheessa ja tulpatkin on tarkastettu, joten ei ongelmaa sielläkään...

    -- Timppa --
  5. #5
    käykö se vapaalla kovia jenkoja puhtaasti jos väännät tuppia? kävi vaan mielessä jos puola olis vanhuuttaan vähä oikarissa ja ei jaksais ihan niin kovalla syklillä tuottaa kipinää vai onko tossa erillispuolat niinku uudemmissa?
    GSXR-1000 Limited
  6. #6
    Paikallaan ottaa kierokset, no ainakin minusta Ok.. Puolia on kaksi kpl eli 1 ja 4 omat ja 2 ja 3 omat..
  7. #7
    just! no ei se varmaan sitte oikeen tohon puolaankaan osu!
    GSXR-1000 Limited
  8. #8
    paukkuuko tai "röpääkö" se putkesta jos vaan kylmästi väännät vaikkei tahdo kulkea? jos näin ni sillonhan sytytyspuolen ropleema ihan selkeesti...

    e. pitäs vaan saada karsittua noita mahdollisia vaihtoehtoja yks kerrallaan poijes...



    GSXR-1000 Limited
  9. #9
    röpöttää joo minusta, mutta ei silleen älyttömästi... Ääni muuttu sellaseksi pörinäksi ja väkisin menoksi...

    timppa
  10. #10
    kyllä se sytkäpoksi kannattaa kokeilla sittehän sen näkee... kyllä se sytkässä on ja luultavasti just ennakoissa... kyllä se siitä
    GSXR-1000 Limited
  11. #11
    Lainaa (seppis @ Touko. 17 2008,13:14) kirjoitti
    Ääni muuttu sellaseksi pörinäksi ja väkisin menoksi...
    Siinä se, putki tukossa! Ainakin muutamassa autossa ollut samanlaisia oireita, kun villat tukkii änkkärin!
    Honda CRF 250 L
  12. #12
    Täytyy myöntää, että totakin olen ajatellut, mutta en oikee jaksanut uskoa siihen.. Täytyy kokeilla otaa putket irti jos ei boxin vaihdolla rupee toimimaan..


    -- Timppa -- * *



  13. #13
    Boxin vaihdolla ei juuri vaikutusta.. Hyvät ihmiset koitaa nyt autaa....


    --Timppa--
  14. #14
    mun autossa ku oli sytytysennakko perseellään niin rupes röpöttämään ja pörisemään vaikkei ollu kierroksia juuri yhtään...siinä piti jopa jakohihnaa siirtää pari väliä ku ei muuten menny kohalleen...suosittelisin kattomaan sen...

    autossa ainakin on ne merkit minkä avulla sen saa kohalleen...luultavasti pyörässä on jotakin vastaavaa...

    kirjastosta tai netistä kannattaa etsiä huoltokirjaa, sieltä löytyy kyl tarvittavat tiedot.



    -minä ihan ite!-
    -Yamaha FZ6s -07-
  15. #15
    Pari kertaa on itsellä käynyt niin, että satulan alla säilytetty rätti on imeytynyt ilmanputsariin ja tukkinut ilmansaannin. Tai ilmanputsari on tukossa.
    Ota koko putsari pois ja käy kokeilemassa onko vaikutusta.

    Jos kerran sytkäboxin vaihto ei mitään vaikuttanut ?
    "Älä koskaan siirrä huomiseksi sitä, minkä voit tehdä ylihuomenna." (Mark Twain)
  16. #16
    Pörinä viittaisi pätkimiseen esim. huonojen tulppien vuoksi. Onhan ne vaihdettu? Oletteko mitanneet puolien toisioiden resistanssit? Onko tulpanhatut OK. Pystyttekö seuraamaan ennakon muuttumista eri kierroksilla? Onko pakokaasuanalysaattori kiinni testin aikana? Jos sytytys pätkii luulisi pakokaasujen muuttuvan rikkaalle vian aikana.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  17. #17
    timo1:n avatar
    Liittyi Sep 2007
    Matkalla jossain Suomessa...
    Kokeilepa ensin tällaista yksinkertaista juttua: Vie pyörä hyvin ilmastoituun pimeään tilaan. Ota vaikka sellainen kukkien kasteluun tarkoitettu sumutuspullo, ja laita pyörä käyntiin. Sumuttele sitä vettä tulpan johtoihin, hattuihin ja puolaan. Jos ei tullut valoshowta, niin voit ainakin unohtaa yleisimmän vian, eli vuotavat suurjännitejohtimet.
    Siitä on jo paljon helpompaa etsiä sitä todellista vikaa. En kyllä ole koskaan kuullut, tai itse törmännyt sellaiseen, että syt.boksit olisi mitenkään hajonneet -90 luvun pyöristä. Ellei sitten ole käytetty apuakkua kevään käynnistyksissä. Tasasuuntaaja siinäkin kyllä ensin rykii..voihan se tietysti olla sekin. Etsivä löytää.
    GHOSTWRITER
  18. #18
    Lainaa (sefo @ Touko. 19 2008,16:17) kirjoitti
    Pörinä viittaisi pätkimiseen esim. huonojen tulppien vuoksi. Onhan ne vaihdettu? Oletteko mitanneet puolien toisioiden resistanssit? Onko tulpanhatut OK. Pystyttekö seuraamaan ennakon muuttumista *eri kierroksilla? Onko pakokaasuanalysaattori kiinni testin aikana? Jos sytytys pätkii luulisi pakokaasujen muuttuvan rikkaalle vian aikana.
    Tulpat uudet ja hyvän näköiset, ei mene rikkaalle/laihalle missään vaiheessa. Joten se ei voi olla bensan saannista tai putsarista, koska toinen veisi laihalle tai toinen rikkaalla..

    Ketjun yli hyppäämiseenkään on vaikea uskoa, kun venttiilit säädin niin merkit meni kohdille niin kuin pitikin..

    Outoahan tässä on se, että pyörä ei mene laihalle eikä rikkaalle, mutta silti meno loppuu 4000-6000rpm jälkeen, ottaa kyllä kierrokset loppuun saakka, mut niin helvetin laiskasti ja ilam tehoja. *Voiko putket mennä tosiaan niin tukkoon että tekis tollasta..?

    Pyörä on nyt Bike&Tuning:ssa Hollolassa huollossa ja ne etsii vikaa siellä. Vein sen sinne viime viikolla kaasareiden puhditukseen ja säätöihin, kun luulin vian olevan siinä, mutta eipäs ollutkaan. Nyt pyörä on seisonut siellä siittä asti kun ne etsii vikaa, silloin kun aikataulu antaa periksi, koska heillä on muitakin hommia. Ottaa vaan niin pirusti kupoliin kun ei vikaa löydy ja itsellä ei aika/taitokaan riitä ja kärsivällisyys ei ole mulla hyve..

    -- Timppa --
  19. #19
    Mites olisi sellainen yksinkertainen testi eli kokeilet pakokäyrien lämmöt. Eli onko kaikki käyrät yhtä kuumat tai kylmät, jos kaksi putkea on huomattavasti kuumemmat tai kylmemmät niin toinen puolapari ei anna kunnolla kipinää.
    Taivas saa odottaa
  20. #20
    Kiristä kaasuvaijeria. Ei taida mennä kaasu pohjaan...
    Ride the winds of change
  21. #21
    Lainaa (Wyfell @ Touko. 19 2008,18:57) kirjoitti
    Kiristä kaasuvaijeria. Ei taida mennä kaasu pohjaan...
    kyllä pohjaa menee..
  22. #22
    Lainaa (seppis @ Touko. 19 2008,18:36) kirjoitti
    Tulpat uudet ja hyvän näköiset, ei mene rikkaalle/laihalle missään vaiheessa. Joten se ei voi olla bensan saannista tai putsarista, koska toinen veisi laihalle tai toinen rikkaalla..
    Vaikka pyörässä olisi sähkövika, sen pitäisi mennä rikkaalle, koska palamatonta kakkua pääsee putkeen.
    Veikkaisin muiden tapaan joko sähkövuotoa, sytkän säädön toimimattomuutta tai tukosta imu- tai pakopuolella. Odotamme mielenkiinnolla..
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  23. #23
    Lainaa (vetomies @ Touko. 19 2008,20:00) kirjoitti
    Lainaa (seppis @ Touko. 19 2008,18:36) kirjoitti
    Tulpat uudet ja hyvän näköiset, ei mene rikkaalle/laihalle missään vaiheessa. Joten se ei voi olla bensan saannista tai putsarista, koska toinen veisi laihalle tai toinen rikkaalla..
    Vaikka pyörässä olisi sähkövika, sen pitäisi mennä rikkaalle, koska palamatonta kakkua pääsee putkeen.
    Veikkaisin muiden tapaan joko sähkövuotoa, sytkän säädön toimimattomuutta tai tukosta imu- tai pakopuolella. Odotamme mielenkiinnolla..
    Sytkän ajoitustahan säätelee CDI boxi yhdessä syttypyörän/anturin kanssa ja toi anturihan on joko tai ehjä/rikki..? Boxi vaihdettu/käytetty(ja ei mulla kaan voi olla tollasta säkää, että molemmat boxit rikki ).

    1, Sähkövuoto..? siis puolan, eikös se tekis jo hallaa muillakin kieros alueilla, kun yli 5000rpm, vai...?

    2, imupuolen tukos, eikös sillöin pitäisi mennä rikkaalle, kun polttoainetta menee suhteessa enammän kuin ilmaa..?

    3, Jos tukos pakoputksessa on tämän aiheuttanut, niin sitten sitten on ollut kallis tukos..


    Timppa



  24. #24
    Onkos nuo puolan johdotukset katsottu kunnolla? Sekä puolalle tulevat heikkovirtatapiuhat, ettei niissä ole missään hapettumia joka estäisi riittävän virran kulun sekä myös tarkastettu noi puolalta tulpille menevät piuhat?
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
  25. #25
    Mulla oli vastaava pyörä ennen röpötti, vein korjaamolle.Tehtiin venttiili remontti,röpöti edelleen.Tutkittiin ja revittiin vähätkin hiukset päästä.Kun tankki oli pois ja bensa pullosta kaasareihin niin käyrien lämmöt ok.Tankki paikalleen eikä kele toimi.Sitten keksittiin että bensahanan kalvo vuotaa.Yksi pytty sai tuplamäärän satsia hanan imuletkun kautta.Tässä tapauksessa vika voi tietysti olla muukin mutta tuli vain itsellä hanan kalvolle hintaa 1300€
    Tarkistus on helppo laita imuletkun paikalle läpinäkyvä letku ja romu tulille, jos bensa alkaa virrata letkua pitkin ainakin kalvorikki.
    pali. Honda Paneuropean 1300 abs -03
  26. #26
    kun on sähköstä kysymys tulee aina vastaan maadoituksen onnistuminen. Huono maadoitus on monien sähköhäiriöiden äiti. Eli tarkista maadoitus.
    R100R -92 >> R1100RS -93 >> K1200GT -03 >> R1200GSA -11 >> R1200GSA -16
  27. #27
    Lainaa (seppis @ Touko. 19 2008,20:14) kirjoitti
    Sytkän ajoitustahan säätelee CDI boxi yhdessä syttypyörän/anturin kanssa ja toi anturihan on joko tai ehjä/rikki..? Boxi vaihdettu/käytetty(ja ei mulla kaan voi olla tollasta säkää, että molemmat boxit rikki ).

    1, Sähkövuoto..? siis puolan, eikös se tekis jo hallaa muillakin kieros alueilla, kun yli 5000rpm, vai...?

    2, imupuolen tukos, eikös sillöin pitäisi mennä rikkaalle, kun polttoainetta menee suhteessa enammän kuin ilmaa..?

    3, Jos tukos pakoputksessa on tämän aiheuttanut, niin sitten sitten on ollut kallis tukos..


    Timppa
    Joo eipä tuo sytkä elektronisessa järjestelmässä vaeltele..

    1) sähkövuodolla meinasin, että kipinä karkaa jostain pytystä isommilla kierroksilla. Tuo näkyisi kohonneina hc-arvoina ainakin jossain putkessa.

    2) Ei pieni imupuolen tukos seoksia niin pieleen vedä, etteikö kone kävisi. Helppo keino on kokeilla täysin ilman imuputkia, tai ainakin putsari irti (älä syytä minua, jos paukkuu kaasarissa ;)

    3) Pakoputki on myös helppo kokeilla; pönttö irti, kuulosuojaimet päähän ja kone tulille (pakosarja kannattaa pitää paikallaan, jos siinä ei ole selvää lommoa).

    Jos kone ei ole mekaanisesti rikki, niin ei tuossa oikein muuta vaihtoehtoa ole kuin että kone ei saa ilmaa, bensaa tai sähköä, tai sitten on pakari tukossa.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  28. #28
    kyllä kans kallistuisin tuohon alipainehanan kalvojen väsymiseen ja bensanvirtauksen riittämättömyyteen. tuonkaltainen oirehdinta on melko yleistä ikivanhoissa kawoissa ja melkein aina vika on ollut alipainehanassa. no suzukista en tiedä, sähköthän ovat niiden tyyppivikaa taas yleisesti.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  29. #29
    Kaasarin kalvon ja luistin välistä vetää ilmaa...niin luistit ei nouse hajoaa äffistä vanhuuttaan noi kalvot katoppa ne ekaksi...ja äffästä on ne kaasarit niin nätit nypätä irti sen putsarikotelon tai ilman kans et ei paljon helpompi voi olla...
  30.  
  31. #30
    Tuli kans mieleen juuri nuo kaasarin kalvot. Vaikka kaasuläppä on selällään ei jostain syystä alipainemännät nouse ylös. Ei tuossa kai mitään rajoitinholkkeja kai siellä ole

    Onko ilmansuodatin alkuperäistä tyyppiä eli alipaine tehtaan tarkoittamalla tavalla? Jos vaihdettu joku KN tms. voi olla ettei toimi tehoilla. Just a thought.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen