Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 79:een 79:sta
  1. #61
    Kiitoksia vastauksista.
    Googlen kartta ei tosiaankaan tahdo toimia pikkuteillä mutta tästä näkee hyvin tienumeroinnin Lysebotniin.

    Enään viisi kuukautta lähtöön!




    @korhosenpete
  2. #62
    Lainaa (korhosenpete @ Tammi. 17 2010,12:02) kirjoitti
    Googlen kartta ei tosiaankaan tahdo toimia pikkuteillä mutta tästä näkee hyvin tienumeroinnin Lysebotniin.
    tuossa oli etäisyydetkin hyvin merkattu. Mutta esimerkiksi tuo 30km pätkä Lysebotniin on äärimmäisen mutkaista, ensin se kulkee semmoisen rosoisen tunturiylängön päällä, ja sitten tippuu vuorenseinää alas vuonon päätyyn... ja jos lisäksi esim. pysähtyilee kuvaamaan, keskinopeus onkin jo ihan olematon.

    Tuolla päin reitti kartalla ja reitti todellisuudessa voi olla kaksi varsin erilaista asiaa, joten ei kannata turhan pitkiä päivämatkoja suunnitella, muuten voipi mennä suorittamiseksi.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  3. #63
    Lainaa (pecha @ Tammi. 17 2010,12:24) kirjoitti
    Tuolla päin reitti kartalla ja reitti todellisuudessa voi olla kaksi varsin erilaista asiaa, joten ei kannata turhan pitkiä päivämatkoja suunnitella, muuten voipi mennä suorittamiseksi.
    Tuon tiedänkin. Viime elokuussa hyppäsimme laivaan Honninsvågissa ja seilattiin sillä Hammerfestiin. Perillä olimme puolenpäivän aikaan ja heti lähdimme ajamaan seuraavaan majapaikkaan. Reitillä ei oikein ollut ruokapaikkoja ja kun vielä kerran ajoin Altaan vievän risteyksen ohi, niin ajopäivä veinasi venyä jo liian pitkäksi.

    Reitti oli tämä.
    @korhosenpete
  4. #64
    Lainaa (Lasse Kilmister @ Joulu. 31 2008,11:09) kirjoitti
    Lainaa (Gonzo @ Kesä. 26 2008,18:48) kirjoitti
    Juu eiku Norgeen juhtaamaan Ite tuossa kesäkuun alussa Norgen keikan heitin.Hienot oli maisemat ja muutenkin reissu onnistu ihan hyvin.Jäämeri tuli nähtyä ,mutta palleja en uskaltanu kastaa meressä sen verran viileeltä tuo vesi tuntu vielä.
    Mimmoset kelit on pohjoisessa Norjassa tuohon aikaan? Näin yleensä? Onko lunta teillä? Toki kelit voivat muuttua, mutta semmosta yleistä tietoa haen. Kesäkuun alussa tuonne vaimon kanssa. VS 1400 Intikalla. 200 km tankillisella+varat päälle. Kanisterin paikkakin pitää vääntää talvella.
    Kesällä heittelee noi lämpötilat siinä +5 - +30 asteen välillä.

    Itellä riittäny 200km toimintasäde + 5L varakannu ja tankkaus suunnilleen 100km välein, koskaan voi tietää toimiiko seurava mittari omalla kortilla, joten kruunuja kannattaa hoitaa mielummin hiukan liikaa kuin liian vähän, ne voi jemmata sitten seuraavaa reissua varten *

    Onneksi nyt voi vetää sen 450km tankillisella

    Itellä toi Norja liian lähellä jotta viittis kierrellä, kaffella tosin voi Altassa käydä matkaa rapiat 200km/sivu.

    Ja kaahailla ei sitten auta, jollei ole rahaa maksaa ylinopeussakkoja paikanpäällä niin kanittavat kulkineen.
    "On vain kaksi ääretöntä asiaa: universumi ja ihmisten typeryys. Ja ensin mainitusta en ole aivan varma." Albert Einstein
  5. #65
    Toi Lysebotn näyttääpi aikas hyvältä, täytyy alkaa muotoilemaan reittiä. Lisääntyy vaan nuo kilometrit, että tarvii kohta jättää Trondheim väliin
    FZS1000 -03, Hayabusa -06
  6. #66
    Akkurat..


    ni semmosta sitten tuota vielä...että meinaan tonne Strynin ja Dalsnipan välille kannattaa kurvata *Videseterin kahvion kautta ja samalla voi skimbailla sortseissa + teepaitasillaan * *kausihan alkaa vasta kesäkuussa:kliketi

    Ja samalla voi noutaa siitä läheltä ihan tienvarresta (näkyy tielle...) sormusmateriaalia kun kuitenkin jossain vaiheessa tekee mieli tehä niitä puhdetöitä.. se paikka on se tuo B ja polku menee tieltä. Lammen takana on se paikka. Pieni kylttikin oli ...


    ...meinaan se hopsumpi päästelee vaan ne 3 tunnelia suoraan eikä tiijä näistäkään sitten mitään....



  7. #67
    Jos käveleskely kiinnostaa, niin siellä Lysebotenin yläosassa on kahvila, josta pääsee vaeltamaa Kjeragiin.
    Kjeragissa on kivi, joka on kahden vuoren välissä. Kivi on halkaisijaltaan noin 3 metriä ja sen alla on noin 1km pudotusta.
    Siellä on hienot maisemat, mutta edestakainen kävely on n. 5 tuntia.

    Ohessa yksi kuva aiheesta.
    SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
  8. #68
    Laitappa mchuurre ehdotus, että n.3tkm olis matka ja nähtävyydetkin tulis nähtyä tuolta etelämmästä. loppuu loma jos kaikki käy kattomassa ja matka ei lyhene
    FZS1000 -03, Hayabusa -06
  9. #69
    Jos olisi viikko aikaa ja matkana suurinpiirtein Pirkanmaa- Uumaja- Mo i Rana- Narvik- Kilpisjärvi (tai Kiirunan kautta)- Tornio- Pirkanmaa niin pari kysymystä:
    1. Kumpi parempi reitti, Kilpisjärven kautta vai Kiirunan? Kilpiksen kauttahan on parisataa kilometriä pidempi, onko sen arvoinen?
    2. Onko nuo maisemat käynnin arvoiset? Tuossa suunnassa ei ole tullut poikettua ja etellämmäksi ei tällä kerralla riitä aika eikä oikein kiinostuskaan.
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  10. #70
    Terve
    Suunnittelussa olisi ens kesänä mennä porukalla Norjaan ja tarkoituksena päästä Vaasasta Struåtsin puolelle jollain purtinolla.Vinkkejä ja linkkejä ylityksen onnistumiseen otetaan ilomielin vastaan. Myös faktatieto tie- ja lauttamaksuista Norjan puolella otetaan riemuiten vastaan.
    -kiitos-
    nimim Trondheimista ylöspäin
  11. #71
    Enpä ole muutamaan vuoteen käynyt Norjassa, joten info voi olla vanhentunutta.

    Mutta en ainakaan tuossa 05-06 Oslo-Kristiansand-Bergen-Trondheim-akselilla useampaankin otteeseen, ja varmaan yhteenlaskien useamman tuhat kilometriä motoillessani muistaakseni osunut maksulliselle tielle kertaakaan. Jokunen tunnelimaksu oli, ja pari siltaa Bergenin lähellä. Lauttaylitykset oli aina maksullisia, muttei nämä maksut nyt ylipäätään (ja siihen nähden, että Norjaa pidetään kalliina maana), olleet mitään karmean suuria.

    Tuosta hintatasosta tulikin mieleen: kesäkuun alussa ja ihan elokuun lopulla tuntui, että noita ´hyttejä´ eli pieniä mökkejä oli tarjolla ihan pilvin pimein, eikä hinnatkaan olleet pahoja, olisiko perustönöt ilman mukavuuksia olleet jostain 20 eurosta ylöspäin, ja hyvin varustellut 4-6 hengen luksuslukaalitkin reilusti alle satasen. Mutta tästä siis jo aikaa.

    Minkähänlaista hintaa pyytelevät moisista nykyisin? Entä onko kokemuksia matkaamisesta tuolla heinäkuun lopun/elokuun alun huippusesongin aikaan, kiipeääkö hinnat merkittävästi? Ensi kesänä saattaa olla, että tulee mentyä juuri tuohon aikaan.

    Vaasa-Uumaja paattia liikennöi RG-Line: www.rgline.com
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  12. #72
    Lainaa (xxasevxx @ Tammi. 18 2010,08:45) kirjoitti
    Myös faktatieto tie- ja lauttamaksuista Norjan puolella otetaan riemuiten vastaan.
    Viime kesänä ajettiin useiden maksullisten moottoriteiden läpi, ja kaikki oli ilmaisia moottoripyörille. Hinnasto lukee aina ennen maksupistettä, ja ainakin meidän kohdalle osuneiden teiden maksu mp:n kohdalla oli aina 0 Kr. Ajo tapahtuu kaiken lisäksi sitä automaattikaistaa pitkin (autot joissa joku automaatti maksulaite), joten jonottaakaan ei tarvitse. Taisi olla matkalla joku tunnelikin jossa oli samat temput. Toki on niitä maksullisiakin tunneleita (kuten Nordkappiin) jossa kaikki maksaa jotain. Mp:t tosin paljon halvempia kun autot.
    ZZR1400 -06
  13. #73
    Lautta ym. tietoa Norjasta aika hyvin löytyy myös tuolta.
    http://www.kolumbus.fi/matti.gronroos/norjafaq.html
  14. #74
    Meitä olisi noin 3-4 pyörää lähdössä noihin aikoihin Vantaalta--> Nordkapp--->Bellangen--->Rana--->Lieme-->Umeå--->Vaasa-->Vantaa. eipä olla sen enempää suunniteltu eikä varmaan suunnitellakkaan paitsi koitellaan noita majoituspaikkoja hahmotella
  15. #75
    Keskinorjaan ensi kesänä, pohjoinen koluttiin viime kesänä.
    Onko niin, että ne parhaat maisemat, vuonot, kalliot ja mutkaisimmat tiet löytyy kolmiosta Oslo-Bergen-Trondheim?
    katselin muiden matkaajien kuvia ja aika makealta näyttää.
    Tietoa ja kuvia oli niin paljon, että tunnissa ei pitkälle pötkinyt.
    Geiranger taitaa olla semmoinen maamerkki, mitä ei kannata missata?
    Onko muita vastaavia tieosuuksia / paikkoja, mitkä pitää ehdottomasti sovittaa reitin varrelle?

    Reittiajatus olisi Vaasa-Uumaja-Norja-ehkä Göteborg-Tukholma-Turku ja viikko pitäisi riittää.
  16. #76
    Lainaa (lario @ Helmi. 11 2010,13:56) kirjoitti
    Keskinorjaan ensi kesänä, pohjoinen koluttiin viime kesänä.
    Onko niin, että ne parhaat maisemat, vuonot, kalliot ja mutkaisimmat tiet löytyy kolmiosta Oslo-Bergen-Trondheim?
    katselin muiden matkaajien kuvia ja aika makealta näyttää.
    Tietoa ja kuvia oli niin paljon, että tunnissa ei pitkälle pötkinyt.
    Geiranger taitaa olla semmoinen maamerkki, mitä ei kannata missata?
    Onko muita vastaavia tieosuuksia / paikkoja, mitkä pitää ehdottomasti sovittaa reitin varrelle?

    Reittiajatus olisi Vaasa-Uumaja-Norja-ehkä Göteborg-Tukholma-Turku ja viikko pitäisi riittää.
    Geirangerin pohjoispuolella on tietysti Trollstigen.
    Geirangerista etelään Sognevuonolle ja siitä vielä Etelään ja Lysebotniin.
    Viime kesänä jäi toi Lysebotn käymättä ajan puutteen vuoksi. Toivottavasti tulevana kesänä ehtii.
    cb350 * fz6s * cbf1000
  17. #77
    Viikossa Vaasa-Trondheim-Bergen-Stavanger-Oslo-Tukholma pitelisi kyllä ainakin omaan makuuni vähän kiirettä. Matkanteko on varsinkin siellä makeimmalla rannikkoalueella kovin hidasta, eikä ihan kaikkea näe/koe pyörän päällä istuen.

    Jos ei ole yhtään viikkoa enempää aikaa, supistaisin turnee-reititystä: Tukholma-Bergen (tai Stavanger) ja takaisin.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  18. #78
    Jovvain..



    No nyt alko Google Streetti näkymään myös osin norweegias, tosin vain sieltä sun täältä harvakseen mut kappas ku olivat käyneet ja huomanneet tän hotellin mistä oli tuossa aiemmin puhetta mutta eivät tietenkään käyneet sielä takapihalla...

    Samoin Flåmin "junaratatien" -alkua voi nyt ohjastaa ennakkoon vaikka kiikkustuolista käsin *



  19.  
  20. #79
    Jovvain..



    Onhan se kylä niin että ei tämäkään mutkatiekyhäelmä ei tällä Streetillä katsottuna kuin semmonen "aavistus" jos vertaa mitä se on kun paikalla on ite, mutta onhan siinä jotain osviittaa jos vaikka sumussa sattuu paikalle niin tietää et mitä ois pitäny nähä
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123