Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    Terve vaan harrastelijat.
    Tämmönen pyörä tuli hommattua ja mielelläni kuulisin kokemuksia kyseisestä laitteesta.

    kertokaas kun matka-ajossa tasakaasulla pyörä alkaa röveltää ja kun kaasua vääntää lisää ni lähtee taas kunnolla vetää.
    häiriö ei tule heti vaan kun hetken aikaa ajaa tasaista vauhtia noin 80-100kmh ni alkaa ihme röpellys.
    muuten kone ottaa hyvin kierroksia ja potkua löytyy mut tommonen pieni harmitus vaivaa...
  2. #2
    Onnittelut mainiosta hankinnasta!

    Tuosta röpeltämisestä paha sanoa mitään varmaa näin etänä. Voisi vaikka käydä hiukan turhan rikkaalla osakaasulla ja noeta tulppia sen takia. Onko kone täysin vakiokunnossa vai onko vaihdeltu putkea, ilmanputsareita yms? Etenkin erillisputsareiden kanssa kaasareiden uudelleensäätäminen on hiukan työtä vaativa operaatio ja jää monelta virittelijältä puolitiehen.

    Yleisneuvoiksi voisi tarjota seuraavia:
    -Kaasareiden purku atomeiksi ja huolellinen putsaus. Jos kone on vakiokunnossa, tarkasta, että käytössä on vakiosäädöt.
    -Samalla kannattaa tarkistaa kaasareiden kumikurkkujen kunto, halkeamat yms.
    -Tulpat uusiksi jos on vähänkään epäilystä niiden kunnosta.
    -Tulpanjohtojen ja hattujen kunnon tarkastus. Uutta tilalle jos on tarvetta.
    -Mittaa, että puolien ensiöön tulee likimain täydet 12V.
    -Kaikkien sytkään liittyvien piuhojen ja liittimien tarkistus.
    Useimmat epämääräiset käyntihäiriöt liittyvät johonkin näistä.
    Arttu
  3. #3
    mulla on ollut samanlainen prätkä joskus vuonna kiwi ja kasa ja sika ja vehe.

    onko kaasareita ropailtu, neuloja vaihdeltu, ovatko orkkikset ja kuluneet? suuttimet? pääsuutin lähinnä vaikuttaa tuossa alueella.

    bensahana, jos alipainehanan kalvo on löystynyt ja venynyt tai sakkakupissa on roskaa, voi alkaa ahdistaa bensansaantia jonkin matkaa ajettua ja isommilla kierroksilla ainakin.

    myös puolat voivat alkaa vanhentua ja tulla tiensä päähän piakkoin. suositeltavia tuohon on dynan puolat.

    yleisin suzukin vika on kuitenkin sähköpuolella ja jännitteensäädin voi temppuilla useimmin, sekä se toinen kikkare, tasasuuntaajako se oli?
    huom. sähköistä en edelleenkään tiedä mitään.

    mukava ja vääntävä muskelipyörä se on tuollainen perusnaku gixeri. runko on ajan henkeen kasteluletkumainen kovassa ajossa.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  4. #4
    kiitos jo näistä kommenteista.
    Kokemuksia vaan lisää tulemaan!

    Mutto joo luulenpa että kone ei saa keittoo tarpeeksi, taskaasulla pidempään ajettaessa.
    Bensahana on jämähtänyt auki-asentoon eikä siihen oo varmaan vuosiin koskettu. Joten täytyypä purkaa ja kokeilla että vieläkö sen saa toimimaan kunnolla.
    Kaasarit menee purkuun ja putsaukseen samalla.
    Onkos kukaan säätänyt kyseistä pyörää. kyseisessä laitteessa on vancen tehoränni ja luulenpa että säätöihin ei oo hetkeen perehdytty.
  5. #5
    Kokemuksia, no mulla on ollut tuollainen, samaa vuosimalliakin, jo useamman vuoden. En nyt äkkiä muistakaan montako vuotta, vissiin kahdeksan ;) Kuten tuosta voi päätellä, niin olen tykännyt. Kyseessä on tosiaan klassinen muskelipyörä, jolla on maine pomminkestävänä ikiliikkujana. No maine on ehkä hiukan liioiteltua, kyllähän tuossakin omat tyyppivikansa on ja heikolla huollolla vikaa tulee lisää kuten mihin tahansa. Mutta kun nuo tyyppiviat huolehtii ja muutenkin huoltaa asiallisesti, niin kyseessä on kyllä varsinainen ikiliikkuja, joka ei kilometrejä pelkää.

    Tyyppivioista numero 1 on tuo kawabatan mainitsema lataussäädin ja latausjärjestelmä yleensäkin. Liittimien ja piuhojen kunto kannattaa tarkistaa ensimmäisenä, ne sieltä useimmiten on huonona. Lataussäädin menee ennemmin tai myöhemmin, sille hyvä korvaaja on kuulemma Electrexin tekemä tarvikeosa. Itse korvasin tuon omatekoisella virityksellä, mistä ei sen koommin ole ollut huolta. Laturin käämityksiäkin menee kuulemma silloin tällöin, mutta harvemmin. Taitavat helpoiten kärähtää jos jatkaa ajoa rikkinäisellä säätimellä.

    Vika numero 2 on sitten kytkimen vaimenninjousien kuoleentuminen. Tämä ilmenee vapaalla tyhjäkäynnillä kuuluvana kalkatuksena, joka häipyy kytkintä vedettäessä tai kierroksia nostettaessa. Kalkatus sinällään on vaaratonta ja aika normaalia, mutta riittävän pitkään rääkättynä nuo vaimenninjouset saattavat mennä poikki ja viedä öljypumpun mukanaan.

    Muut tyyppiviat ovatkin sitten paljon harvinaisempia eikä normaalikäyttäjä niihin välttämättä törmääkään.

    Säädetty on, kaasareiden kanssa vähän ja ruiskun kanssa sitten vähän enemmän. Kaasareiden kanssa mulla oli sellainen aika vaimennettu 4-1 tarvikeputki ja K&N filtteri alkuperäisessä suodatinkotelossa. Noita kävin joskus dynossa säädättämässä, muistaakseni vakiosäädöistä piti ainoastaan nostaa neulaa pykälä tai kaksi. Tuokin auttoi selvästi keskikierrosten vääntöön.

    Tasakaasulla laiha seos ilmenee sellaisena satunnaisena vaihtelevana nypytyksenä, ikään kuin epäröintinä, mun kokemuksien mukaan. Rikas seos taas aiheuttaa enemmän röpötyksenä kuvailtavaa efektiä, mutta näitä nyt on todella hankala kuvailla tunnistettavasti. Itse ajaessakin saa olla tarkkana, että nuo tilanteet erottaa toisistaan.
    Arttu
  6. #6
    joo tosta kytkimen kalkatuksesta. korjaantuuko vika uusilla jousilla vai onko kenties jotain kikkakakkosta olemassa.
  7.  
  8. #7
    Lainaa (Hanaa @ Kesä. 26 2008,22:45) kirjoitti
    joo tosta kytkimen kalkatuksesta. korjaantuuko vika uusilla jousilla vai onko kenties jotain kikkakakkosta olemassa.
    Laitoin sulle viestiä aiheesta, mutta vastataan tännekin, mahdollisille muille kiinnostuneillekin.

    Vaatii kytkinkorin purkamisen niitit auki poraamalla, jousien vaihdon ja paketin takaisin kasaan hitsaamisen/niittaamisen. Tai virallisemmin kokonaan uuden kytkinkorin. Korjaukseen löytyy osasarjaa ainakin APE:lta: http://www.gszone.biz/clutches.html
    (Tässä ei siis ole kyse kytkinpakkaa kasaan painavista kytkinjousista, vaan kytkinkorin takapuolella olevista vaimenninjousista.)

    Tuossa vielä kuva korjatusta kytkinkorista, vaihdetut jouset on nuo punaiset.
    Arttu