Kaaduin pyörälläni metsätiellä tiistaina (ei käynyt pahasti) ja kaatumisen jälkeen huomasin irtonaisen letkunpään pyörän oikealla puolella, jarrupolkimen vieressä.
En millään löytänyt kohtaa mistä tuo olisi irronnut. En tunne pyörän tekniikkaa hyvin, olen omistanut tämän pyörän nyt vasta 4 päivää. Ja joo, hyvä säkä kävi, heti ekalla lenkillä kaatuminen. Vaikuttaisi siltä että se on jäähdytyksen ylivuototankin toinen letku, ehkä...
Mutta osaisiko joku sanoa mikä toi letku on ja missä sen pitäisi olla kiinni. Alla pari kuvaa letkusta ja kuva säiliöstä mihin se ehkä menee.
lelku1.jpg
letku2.jpg
sailio.jpg
Näyttäisi*olevan jäähdytysjärjestelmän paisuntasäiliön hengitysletku. Elikkäs kun jäähdytysnestee laajenee koneen lämmetessä, osa nesteestä menee tuohon pönttöön ja nesteen syrjäyttämä ilma pakenee tuota letkua pitkin. Jäähtyessä sama toiseen suuntaan.
Toimet: tunge letku takaisin sinne rakoseen polkimen takana.
Kun kurkkaat sinne takahaarukan ja koneen väliin, niin huomaat, että se ei ole ainoa letku...
Joo huomasin että siellä on toinenkin letku ja se menee ihan kiinnikkin johonkin. Mutta hyvä ettei tuo ole sellainen letku että pitäis olla kiinni jossain. Säästyy huolilta ja huollolta.
Ja samanlaiseen päätelmään itsekkin tulin, mutta aattelin varmistaa mieluummin kuin rikkoa vahingossa jotain. Oon todennut elämässä että mieluummin kysyn tyhmiäkin kysymyksiä kuin kadun myöhemmin.
Kiitokset nopeista vastauksista![]()
Kuvassa näkyy myös rikkoutunut jarrupääsylinterin suojakumi. Kannattaa laittaa kuntoon.
HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Mun veikkaus on, että tuo on akun huohotusletkun pää. Ainakin mun pyörässä (F 650 GS) löytyy juurikin noilta nurkilta.
Eli tällainen:
Sieppaa1.jpg
Viimeksi muokannut: Alpenpassbiker; 12.05.2017 klo 19:40.
Yamaha FJR1300A -13, BMW R1200GS -09 ja BMW F650GS -01
Ilmanpuhdistimesta kai monessa pyörässä tulee tulpattu letku, josta saa tyhjennettyä sinne kertyneen öljynsekaisen (kondenssi)veden. Usen tulee kunnon loraus.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)