Hyönteismöhnää tulee ikävästi tauluun kesällä. Onko hyviä jippoja millä tuo olisi helppo putsata? Itse mietin tiskikoneessa pesua mutta ei ole mitään hajua mitä polykarbonaatti tykkää moisesta tai kuumasta vedestä.
Itse asiassa, tuonhan voisi ehkä CD-levyllä testata, samaa kamaa taitaa olla aika pitkälti.
Kawasaki EN500
laita märkärätti visiirinpäälle niin ne itikatjämät liukenee siitä hyvin![]()
600rr
ehkä kannattaa unhottaa tuo tiskikone...... Märkä rätti visiirin päälle muhimaan vartiksi!
Suzuki Hayabusa -08 319,6 km/h
Kawasaki kx 450 f
Yzf-R1 -07
Itse käytän Autoglymin Visor Cleaneria ja lähtee todella hyvin kaikki itikat ja muukin paska irti. Mikrokuituliinalla puhdistaa niin tulee täydellistä jälkeä. Toistaiseksi on lähtenyt hyvin vaikka itikat olisivat vähän kauemminkin olleet siinä, mutta yleensä poistan ne aika nopsaa siitä ajon jälkeen.
Jos on todella kovaa kiinni niin märkä rätti tai paperi itikoiden päälle ja lähtee helposti sen jälkeen irti.
Kawasaki Z750 -06
www.saapalvelu.fi
+1 ja sit kovaa(factoryrider @ Kesä. 21 2008,14:21) kirjoitti
![]()
Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.
Yamaha FJR 1300A -08
Itse käytän myös tuota märkä rätti konstia, mutta löysin tuolla lidlissä poiketessa 2 osaisia (kuiva/märkä) visiirin puhdistusliinoja.. On muuten hyviä reissussa. Ja hintaa oli 99 centtiä 10 kpl paketti (Stormilla saman tyylinen 6€/ 6 kpl paketti)
Mä oon ostannu Lidl:stä tällasia pyyhkeitä ja hyvin on toimineet.
Edit: Juky2200 ehti ensin
Kawasaki GPZ 500S -> Kawasaki ER-5 -> Ducati Monster 620D -> Ducati ST4 -> Ducati Multistrada 1000ds -> Ducati Monster 1100evo
Tätä ei onneksi kukaan olekaan kysynyt aiemmín. Mutta vettä, fairya ja lopuksi kuivaus talouspaperilla. Viimeistelynä ulkopintaan kerros teflonvahaa niin öttiäiset irtoaa helpommin.
Taivas saa odottaa
Vettä ja tarvittaessa jotain käsisaippuaa/fairya. Kannattaa irrottaa se visiiri pesun ajaksi, niin pääsee helpommalla.
Liuottimia ei kannata ainakaan ötököihin käyttää, koska pelkkä vesi (+saippua) tuntuu tehoavan paremmin. Sama homma auton tuulilasissa.
Ihan turhaa on tuhlata siihen mitään muuta kuin vettä. Kostea talouspaperi tai käsipyyhepaperi (niitä löytyy huoltsikankin vessasta) päälle minuutiksi ja kaikki eloperäinen mönjä lähtee pyyhkäisemällä. Miksi siihen pitäisi mitään visorcliinereitä hommata, kun ne eivät asiaa tee sen helpommaksi?
Mutta jos haluaa rahojaan jaella ostamalla kemikaaleja tai niihin kyllästettyjä kertakäyttöpyyhkeitä niin kyllähän se tietysti lisää pääoman kiertonopeutta kansantaloudessa mikä voi olla positiivinen asia talouskasvua ajatellen.
![]()
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
huuhtelu raanan alle haaleaan veteen, hiero pisara fairya käsiin ja kevyt "käsipesu". kuivaus onnistuu helposti kun ottaa kiinnityskohdista kiinni ja "hakkaa hesariin" eli parit napautukset niin vesi lähtee.
ei hankausta missään nimessa.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
nojoo, ite otan visiirin irti ja laitan altaan täyteen fairylla terästettyä vettä. sinne sitten vaan likoamaan muutamaksi minuutiksi ja sit vaan talouspaperilla. toimii.
Vielä kun oppisi ajamaan...
Esimerkiksi Schuberthin visiiri menee pilalle, jos sen upottaa pesuaineveteen. Älkää hosuko.
Itselläni on matkalla mukana kameraliikkeestä ostettu pieni mikrokuituliina. Sen saa sellaisessa kinder-muovipurkissa. Liinan kun panee aamulla kosteana purkkiin, niin sen voi sieltä vetäistä esiin tauolla yms. ja tulee kerta/kaks pyyhkäisyllä hyvä. Ei naarmuta ja illalla raanan alla ötökät pois.
Itsellä on suihkepullossa fairyllä terästettyä vettä jota sumutan visiiriin ja pyyhin kotona talouspaperilla ja tienpäällä nenäliinalla. Toi suihkepullo mahtuu takin taskuun joten helppo kesken ajonkin hoidella hommaa. Suihkepullona vanha Pantene Pro geeli spray purkki...
-
Erittäin näppäriä reissussa tai ratakeikoilla, suosittelen. Normaaleissa olosuhteissa käytä fairya ja kuivailen mikrokuituliinalla.(juky2200 @ Kesä. 21 2008,16:12) kirjoitti
-08 Kawasaki ZX-6R
-07 Honda Hornet 600 (ex)
-99 Suzuki GS 500 (ex)
Silmälasiliikkeistä saa silmäslasien puhdistusnestettä, sillä olen itse "pessyt" visiirin.
Jep, teflonia visiiriin ja koko pottaan, ni önniäiset lähtee ihan pelkällä "tiskirätillä" kotona ja tienpäällä kun käy kaffella, ni nappaa veskist kostutetun paperin palan ja pyyhkii "lotokaiset" pois.(BlackCat @ Kesä. 21 2008,16:44) kirjoitti
Toi tefloni toimii myös mainiosti sateel, ei tarvii kun vähän päätä kääntää ajossa, ni pisarat kaikkoo oitis![]()
Tällä viikolla tullu se todistettua moneen kertaan![]()
Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
Mie kuljetan normaalia mikrokuituliinaa kosteana minigrip-pussissa. Toimii hyvin ja voi käyttää vaikka hanskat kädessä!(hra1150 @ Kesä. 21 2008,20:27) kirjoitti
Mie luotan "vettä vain ja vileda"- metodiin!
Ja jos oikein puhdasta jälkeä haluaa, kannattaa ennen yllä mainittua käsittelyä kynnellä rapsuttaa enimmät raadot pois!
Sama juttu(Helkawa @ Kesä. 21 2008,23:03) kirjoitti
![]()
Pyörät:Suzuki GSXR 1100 -92
Honda cr125r -92
Kaikkea on vuosien varrella kokeiltu. Paras tähän mennessä on CRC:n Helmet / Window Cleaner spay-purkissa ja froteinen pieni 20 x 20 cm pyyhe tankkilaukussa. Kannattaa uskoa ihan huvikseen, lähtee itikat ja muukin kakka tosi nätisti.
Jos ja kun hoppu on, ei tarvi kuin suihkuttaa kypärä päässä visiriin ja pyyhkiä rätillä perästä. Rätin kun pesee muiden ajokamojen seassa niin avot. Samaisella 2 rätillä menty jo viimeiset 5 vuotta. Keskikokeinen purki riittää kesäksi jos ajaa alle 15 tkm:ia.
Erkki Hugg
Lasinpesu-spraylla ja rievulla on visiiri tullut puhdistettua, on ainakin tähän asti toiminut oikein hyvin.
ZX-10R + ZX-6RR
Itse vaan tykkään tehdä kaikki mahdollisimman helposti ja sen takia ostin tuon pullon. Ton kanssa ei tarvi laittaa märkiä papereita siihen päälle vaan lähtee ihan helposti pois vaikka olisi kovettunutkin siihen.(wekkuli @ Kesä. 21 2008,17:37) kirjoitti
Tosta pullosta riittää niin pitkäksi aikaa että ihan joka sentin arvoinen pönikkä.
Ja lähteepähän samalla kaikki rasva, piki sun muut paskat helposti pois.
Kawasaki Z750 -06
www.saapalvelu.fi
Näyttää menevän ilman pesuveteen upotustakin(hra1150 @ Kesä. 21 2008,20:27) kirjoitti
On nimittäin 5.6 ostettu kypärä ja visiiriä ei ole kertaakaan vielä upotettu veteen, mut piru ku Suomessa sataa välillä! Eli ensimmäisen sateen jälkeen antifog vai mikä kalvo se liekään irtiNo, eipähän ollut toi ongelma yllätys.....takuuseen.
Kyllä, ne Lidlin W5 visiirinpuhdistusliinat on erinomaisia. Halpoja ja hyviä ja toimivia. Itseasiassa halvempia kuin suomalainen "märkärätti".(Kawantsa @ Kesä. 21 2008,16:14) kirjoitti
Mutta jokainen putsaa tyylillään. Toiset käyttää ykskertaista vessapaperia ja toiset saksalaista 3kertaista vaan sen takia että ykskertanen on suomalaista ja vähän kehnompaa kuin se märkärätti.
Suomalaiset on tolloja mutta mitä niistä....loppuu se meiän röllienkin elämä joskus.
Vaan on suomessa sellanen fauna, että pitää ihan ammattisotilaankin alkaa miettiä mitä tällä tollokansalla tekee.??
Omat vaatteet ensi sotaan?? Ettei historia toista itseään![]()
GHOSTWRITER
+1(ilkka75 @ Kesä. 21 2008,15:29) kirjoitti
Vesi vanhin voiteista.![]()
"Siellä missä aita on matalin, ei aina tarkoita sitä että sinne pääseminen olisi helppoa"
Ma kaytan matkan paalla V2 sienta; aamulla kastelen sen, sitten pussiin ja baanalle. Kuivaksi saa mukana tulleella liinalla.
Tai sitten vauvanpeppupyyhkeilla. Hyvin lahtevat otokat ja muu lika visiirista, ja kuivuu itsekseen muutamassa sekunnissa jattamatta jalkea. Niilla saa kadetkin mukavasti puhtaaksi.![]()
Lämmin vesi ja Fairy on hyväks todettu keino.
Triumph Scrambler 900 -07 / Desert sled tracker projekti
Ex. Triumph Street Triple R -12, Ktm Duke 690 -08, Triumph Speed Triple 1050 -05, Honda Cbr 600f / RR.
Okei, myönnettäköön jotta olen laiska tota viisiiriä puhdistamaan..
Mutta milläs saa vanhat rippeet visiiristä pois?
Kokeiltu on märkiä rättejä, fairylla kyllästettyjä märkiä rättejä, liuotusta ämpärissä - fairylla ja ilman..ja..ja..Silti on vaan ötököistä jääneitä semmossia "kiiltäviä" läiskiä visiiri täynnä *![]()
04 Buell xb12s
kaikennäkösiä
mulla tuli kypärän mukana joku pumppupullo jotain Shift-it visor cleaner puhdistuskamaa mutta ihan samalla lailla se fairy on toiminu ku oon joskus sitäkin käyttäny... eli kun toi pullo tosta tyhjenee ni kyllä mun rahat menee fairyyn eikä mihinkään kalliisiin "hitech mikromällinpoistajiin"
toi fairy on muutenkin hyvä kun puhdistusteholtaan se nimittäin tekee samalla sen kalvon että jos joutuu sateella ajaa ni ei tarvii ku päätä kääntää niin vesi liukuu pois!
GSXR-1000 Limited