Kyllä täällä oikeilla linjoilla ollaan. Shoein Raid2 ja XR-1000:n menee molempiin uudempi visiirimalli eli CX1-V, Vanhempiin malleihin meneekin sitten CX1:n. Eroa ei ole mekanismissa, mutta visiirin "pituudessa". Eli CX1 menee kyllä uudempiin, mutta kuten yllä mainittu, se ei välttämättä mene täysin tiiviisti kiinni...
"If speed kills, I'm a dead man"
Pari kautta ajellu xr-1000:lla ja on hyvä kuula. Ainoa että pinlock kalvon yläreuna vakiovisiirissa on liian alhaalla (olen kokeillut kääntää kalvoa) ja haittaa näkyvyyttä. Onneksi iridium visiiri ei jostain syystä huurru ollenkaan niin helposti kuin vakio kirkas.
Itse en kyllä raatsi tuollain ruhjoa. Painan pöydällä olevaa polvella visiiriä toisesta päästä ja kämmenpohjalla toisesta päästä. Sormilla sujautan suoraksi taipuneeseen visiiriin pinlockin. Samalla kun päästää jännityksen takaisin katsoo, että silikonihuulet asettuvat siististi ja tasaisesti paikalleen visiirin pintaan.(Snowi @ Heinä. 05 2008,16:29) kirjoitti
-hh-
tätä pinlockin yläreunan kohtaa muuten ihmettelin minäkin mutta on siihen tottunu ku on ajellu!(Ju55i @ Heinä. 27 2008,17:33) kirjoitti
GSXR-1000 Limited
Sellainen juttu tuli mieleen, että pitääkö pinlockkalvo vaihtaa tietyin väliajoin? Tuntuu että nyt alkaa vähän huurtumaan alareunasta niin pitääkö ostaa uusi kalvo vai mitenkäs?
Bensa haisee hyvälle ja vauhti tuntuu kivalle
ei se ole ikuinen sekään...tosin ilman kylmyys edesauttaa tuota huurtumista mukavasti.(Number28 @ Syys. 05 2008,20:56) kirjoitti
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
-Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
-Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>
<span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
Vitsi minä jo ajattelin että se olisi täydellinen keksintö, muttei vieläkään ;) Kiitos tiedosta silti(samu69 @ Syys. 05 2008,20:57) kirjoitti
![]()
Ei kestä.(Number28 @ Syys. 05 2008,20:58) kirjoitti
Tosiaan nämä vilpoiset ilmat tuppaa viemään hyödyn pinlockista.
Ainoa kunnolla huurtumaton visiiri mihin olen tutustunut on tuossa Sharkin RSR:sä, tosin se on muutenkin aikamoinen vetokaappi mutta toisaalta samalla loistava "hellehattu"...
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
-Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
-Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>
<span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
Riippuu missä se kosteus on, päällä vai sisällä.(Number28 @ Syys. 05 2008,20:56) kirjoitti
Minulla on pari kesää kestänyt per pinlock. Mutta ei sen takia, että sen eristysominaisuudet olisivat huonontuneet, vaan siksi että se varovaisestakin käsittelystä huolimatta on alkanut tulla mataksi eli himmentyä ulkopuolelta.
Koko lystihän perustuu pelkästään silikonin erottamaan ilmapatjaan siellä visiirin ja kalvon välissä. Jos silikoni menettää kimmonsa, niin sitten alkaa tosiaan myös kosteus tiivistyä pinlockin sisään.
Pintaan tiivistyminen taas johtuu siitä, että ilman kosteus ja hengityskosteus ovat vaan kerta kaikkiaan liian suuret verrattuna kypärän ilmastointiin. Tämä tulee esille syksyn kylmillä ja kosteilla, jolloin vielä mieluusti tungetaan kypärän kaula-aukko mahdollisimman täyteen tekstiiliä.
-hh-
Selvä juttu! Kiitos vastauksista! :bisseä: