Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 40:sta
    Morjes vaan kaikille. Tilasin just FC-Motosta itelle uuden kypärän, Shoein XR-1000 Rogue TC-6(koko S) ja siihen tosiaan tuli tuo irridium-peilivisiiri kaupan päälle. Koitin sitten kiinnittää tuota peilivisiiriä, ja kiinnitys kyllä onnistuu, näyttäs olevan helppo irrotus- ja kiinnityssysteemi näissä. Se vaan, että tuo visiiri ei sitten laske alas kun vaan puoleen väliin. Ottaa kiinni otsan kohalla oleviin ilmastointinappuloihin. Molemmat, sekä kirkas että irridium on samaa mallia(cx-1) ja kaikin puolin samannäkösiä. Missä mahtaa olla ongelman syy?

Kiitos kaikille vastanneille näin etukäteen ja hyvää jussia kaikille.
    Asentaessa huolehdi, että vapautus-salvat menevät pohjaan asti kiinni. Luultavasti tapauksessasi ne jäävät hieman auki ja näin ollen visiirin kiinnitys vääntää visiiriä väärään asentoon.
    Suzuki GSX-R1000 K9
    Suzuki GSX-R1000 K8
    Suzuki GSX1300R Hayabusa K8
    Suzuki GSX1300R Hayabusa K6
    Piti ihan tarkistaa, mutta kyllä se ihan kunnolla oli kiinni. Kuitissa ei näy visiirin kokoa, eikä visiirissäkään mitään viitteitä... voisko olla vaan olla väärän kokonen.
    Eikö siinä ollut lainkaan tavallista visiiriä mukana? Siitähän näkisit koon.

-hh-
    Koititko irrotetulla visiirillä että istuuko se sopivasti tuohon kypärään "alas vedettynä"? Siitähän sen varmaan näkisi kanssa että onko koko oikea vaiko vain kiinnityksessä vikaa...
    Triumph Speed Four - 2004
    Shoein kypärissä on muistaakseni visiirin säätö, jonka idea on se että visiiri saadaan asettumaan tiiviisti kypärän tiivistettä vasten. Olisko tossa sun tapauksessa vaan tehty tehdasasetukset hieman "huolimattomasti"?

Säätö tapahtuu visiirin kiinnityspisteen ruuveja löysäämällä, jonka jälkeen mallataan visiiri oikeaan sentoon, ja niin että kiinni -asennossa se puristuu hieman, tiivistyen joka kohdasta tiivistepintaa vasten. Homma helpottuu vielä kun levität mukana tullutta (?) silikoni-öljyä sormella tiivisteeseen. Lopuksi ruuvit kiristetään, mutta saatat joutua kiristelemään niitäa vähän kerrallaan että homma onnistuu hyvin.

Onhan sekin mahdollista että visiiri on tosiaan väärää mallia...

ZRX 1100 + KLR 650
    Lainaa (vils @ Kesä. 20 2008,11:29) kirjoitti
    Morjes vaan kaikille. Tilasin just FC-Motosta itelle uuden kypärän, Shoein XR-1000 Rogue TC-6(koko S) ja siihen tosiaan tuli tuo irridium-peilivisiiri kaupan päälle. Koitin sitten kiinnittää tuota peilivisiiriä, ja kiinnitys kyllä onnistuu, näyttäs olevan helppo irrotus- ja kiinnityssysteemi näissä. Se vaan, että tuo visiiri ei sitten laske alas kun vaan puoleen väliin. Ottaa kiinni otsan kohalla oleviin ilmastointinappuloihin. Molemmat, sekä kirkas että irridium on samaa mallia(cx-1) ja kaikin puolin samannäkösiä. Missä mahtaa olla ongelman syy?

Kiitos kaikille vastanneille näin etukäteen ja hyvää jussia kaikille.
    Olet siis aivan varma että visiiri on CX-1? Nimittäin minulla on täysin sama kypärä ja vielä samalla kuviolla mutta käytän CX1-V visiireitä ja ne ovatkin oikeita, tuo CX-1 ei käy XR-1000 malliin.
    Jos sinulla kirkas toimii normaalisti niin sen on pakko olla CX1-V versio.
    Epäilen että FC-Motossa on sattunut kämmi, se ei olisi ensimmäinen kerta.
    Kawasaki Z750 -06
    www.saapalvelu.fi
    Snowin kanssa samoilla linjoilla. Shoein kypärissä monesti menee sekasten nuo visiirit keskenään joten veikkaisin että sinulla on väärän mallinen visiiri...
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
    Olin melko varma, että kirkaskin on CX-1, mutta kuitenkin väärässä. Siinähän lukee melko selvästi CX-1V kun taas peilivisiirissä CX-1. Väärä malli lähtee huomenna takas Saksaan ja uus sitten tilalle. Onko kukaan joutunu palauttamaan vaihtamaan mitään FC-Motosta tilattua? Nimittäin ei juurikaan kiinnostais maksaa niitä postimaksuja eikä todellakaan kuuluiskaan.
    Kaverille sattui Fc-Moton kanssa vähän samaa. Tilasi S-koon kypärän mutta lähettivät XS:n. Harkitsi takaisin lähettämistä, sai kuitenkin myytyä tänne härmään kun oli selkeästi halvempi kuin Suomessa.

Pointtina, jos on edullinen Shoein visiiri, voi mennä nopeasti täälläkin. Vaihdosta em. liikkeen kanssa ei ole kokemusta. Eiköhän tuo onnistu.
    Lainaa (vils @ Kesä. 22 2008,18:25) kirjoitti
    Olin melko varma, että kirkaskin on CX-1, mutta kuitenkin väärässä. Siinähän lukee melko selvästi CX-1V kun taas peilivisiirissä CX-1. Väärä malli lähtee huomenna takas Saksaan ja uus sitten tilalle. Onko kukaan joutunu palauttamaan vaihtamaan mitään FC-Motosta tilattua? Nimittäin ei juurikaan kiinnostais maksaa niitä postimaksuja eikä todellakaan kuuluiskaan.
    kannattaa varmaan olla myyjään yhteyksissä ennen ku lähettää yhtään mitään mihinkään
    GSXR-1000 Limited
    Lainaa (vils @ Kesä. 22 2008,18:25) kirjoitti
    Olin melko varma, että kirkaskin on CX-1, mutta kuitenkin väärässä. Siinähän lukee melko selvästi CX-1V kun taas peilivisiirissä CX-1. Väärä malli lähtee huomenna takas Saksaan ja uus sitten tilalle.
    Onko pakkauksessa väärä merkintä? Itse taistelin Allrigthin kanssa samasta aiheesta. Hämäävästi paketissa luki CX-1, mutta sisällä oli kuitenkin CX-1V. Jo kolmannella yrityksellä meni oikein, toisella kerralla oli enää väri väärin.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
    Näyttääpä FC-motossa kalliilta nuo XR-1000:t, ohjehinnalla menee? Justiin tilasin itselle toisen sohein (Multitec), myöskin halvemmalla hinnalla. http://www.biker-land.de/xtcommerce/...-helmets/SHOEI

Rekisteröitynyt asiakas saa nuo kaikki mallit 299€, paitsi musta 329€! Värejähän on tietty vähemmän, mikä saattaa ratkaista koko diilin. No enivei, tiedoksi.

Ja ei käynyt oman vanhan Syncrotecin tumma visiiri (CX-1), ei. Sama efekti kuin ketjun aloittajalla. Kypärän mukana tuli oikeat CX-1V:t, kirkas ja liukuvärjätty.
    Tuli tänään ostettua x-spirit kypärä mutta ei tullu käyttöohjeita mukaan kuinkas näin tyhmä äijä sais ton visiirin irti ja sais yritettyy asentaa ton pinlock kalvon tai voihan olla että tumpeloin senkin aikas outoo että 100e hjc:n kypärä on hiljaisempi kuin toi mutta jos jollain olis jotain linkkejä josta löytyis ohjeet visiirin irroittamiseksi kiitos etu käteen
    Sillä välin kun te mietititte, minä olen ehtinyt tehä jo viis virhettä !
    Lainaa (tumpelo @ Heinä. 04 2008,23:52) kirjoitti
    Tuli tänään ostettua x-spirit kypärä mutta ei tullu käyttöohjeita mukaan *kuinkas näin tyhmä äijä sais ton visiirin irti ja sais yritettyy asentaa ton pinlock kalvon tai voihan olla että tumpeloin senkin aikas outoo että 100e hjc:n kypärä on hiljaisempi kuin toi mutta jos jollain olis jotain linkkejä josta löytyis ohjeet visiirin irroittamiseksi kiitos etu käteen
    Visiiri ylös, liukuklipsu alas nivelen alapuolelta ja samaan aikaan visiiriä ulospäin vetäen. Sama homma toisella puolella ja homma on ohi.
    Triumph Daytona 675 tornado red '07 (2007 - 2009)
    Triumph Thunderbird '10 (2010-2021)

- Turvaton karkulainen -
    Lainaa (tumpelo @ Heinä. 04 2008,23:52) kirjoitti
    Tuli tänään ostettua x-spirit kypärä mutta ei tullu käyttöohjeita mukaan kuinkas näin tyhmä äijä sais ton visiirin irti ja sais yritettyy asentaa ton pinlock kalvon tai voihan olla että tumpeloin senkin aikas outoo että 100e hjc:n kypärä on hiljaisempi kuin toi mutta jos jollain olis jotain linkkejä josta löytyis ohjeet visiirin irroittamiseksi kiitos etu käteen
    Jeps. Ja pinlock kannattaa asentaa niin että ensin molemmat pinlockin koloista niihin visiirin tappeihin, niin että pinlock on keskeltä sillein kuprulla, sitten vaan painat sen siitä keskeltä kiinni visiiriin.
    Itse yritin alussa vaikka mitä tekniikoita, mutta sitten kuulin tuosta ja toi toimii parhaiten.
    Kawasaki Z750 -06
    www.saapalvelu.fi
    Mitäs mieltä käyttäjät ovat tuosta xr-1000 Shoeista?

Mulla on kypärän osto edessä ja finaaliin pääsivät Arain chaser ja tuo kyseinen Shoein xr-1000!

Hinnassa on 60e ero et ei kovin merkittävä,kun kumpainenkin istuu omaan kupoliin hyvin!

Lähinnä kiinnostaa tuo Shoei, kun toiset haukkuu ja toiset kehuu, niin otappa siitä sit selvää. Ite ajelen naku mopolla joten katteet eivät ole aiheuttamassa suhinoita!

T Jukka
    araista ei mitään kokemusta nyt ajellu muutaman viikon shoeilla nakupyörän kans ja tähän päähän ei taida muuta pottaa tulla kuin shoei todella tyytyväinen ollu
    Tuuletus on loistava. Kylmällä säällä puskee ikävästi kylmää turvan alueelle ja on meluisa niinkuin sanottu.
    Kikseripoika
    MUISTA HUUMORINTAJU
    Lainaa (Ivl @ Heinä. 15 2008,22:50) kirjoitti

Mulla on kypärän osto edessä ja finaaliin pääsivät Arain chaser ja tuo kyseinen Shoein xr-1000!

Hinnassa on 60e ero et ei kovin merkittävä,kun kumpainenkin istuu omaan kupoliin hyvin!

Lähinnä kiinnostaa tuo Shoei, kun toiset haukkuu ja toiset kehuu, niin otappa siitä sit selvää. Ite ajelen naku mopolla joten katteet eivät ole aiheuttamassa suhinoita!

T Jukka
    erioista että ovat molemmat sulle sopivia!??!??
    mä kun viimeksi sovittelin niin shoein xr-1000 joka siis nyt hyllystä löytyy sopi ku nakutettu ja arai olikin sitte ihan väärän mallinen mun kaaliin... eli kuhan ihmettelin miten 2 niin eri mallista pottaa voi olla molemmat sopivia
    GSXR-1000 Limited
    Shoeista yleensäkin, itse ajelen niillä sen takia että istuu päähäni parhaiten, piste. Muuten tuo visiiri homma on perseestä, säätö tehdään arpomalla visiiri irti, reiät visiirissä ruuvien kohdalla jeesais aika paljon. Lisäksi kun oman Raidini sain hiljaiseksi, niin pinlock näköjään osuu silloin suljettaessa ja avatessa tiivisteen ylälaitaan ja on nyt sumea yläreunasta.

Erittäin typerästi tuo säätö homma ajateltu noissa Shoeissa, tämä mieli pide perustuu kypäriin Z-one ja Raid II.
    Chief Dark Horse -22
    Tracer GT -18
    F 700 GS -13
    GSR 600 -06
    FZS-600 -00
    Virago 535 -99
    ja lisättäköön vielä että shoei tosiaan pitää kovaa meteliä ainaki kikserissä eli jos aikoo ajella pitempään yli satkua niin tulpat olis hyvä olla...
    GSXR-1000 Limited
    sen kyllä joutuu myöntää et shoei ei kyllä ole mikään hiljainen mut kuulo menny jo aikaa sit duunis ei haittaa
    +1 Shoein tuuletukselle (X-Spirit), meinas kaali jäätyä kun Splugenpassissa oli n. 15 astetta "lämmintä."
    Ja toinen +1 melulle. Jälkimmäisestä on toki luettu varoituksia monet kerrat mutta en mä silti uskonut..

En ole edes harkinnut vielä Pinlockin asentamista kun ei tunnu tarvettakaan olevan.
    Tutto sotto controllo.
    kyllä turha on itkee spiritissä et nuppi hikoilee kyllä tuuletus toimii saas nähä kuin pitkälle syksyyn pystyy ajeleen
    Lainaa (Tohtori R @ Heinä. 16 2008,12:29) kirjoitti
    Lainaa (Ivl @ Heinä. 15 2008,22:50) kirjoitti

T Jukka
    erioista että ovat molemmat sulle sopivia!??!??
    mä kun viimeksi sovittelin niin shoein xr-1000 joka siis nyt hyllystä löytyy sopi ku nakutettu ja arai olikin sitte ihan väärän mallinen mun kaaliin... eli kuhan ihmettelin miten 2 niin eri mallista pottaa voi olla molemmat sopivia *
    Ehkä tää mun kupoli on sit molempiin malleihin sopiva!

Kolmannelle sijalle jäi X-lite 801rr ja nyt tuos hyllyllä on Shoei xr-1000 Oulun Hirvoselta ostettuna!

Edellinen(kakkos)kypärä on Nzi Vitesse rr ja se on L-kokoa, mut uus Shoei on M-koko, kun myyjä sanoi et uuden potan pitää olla niin tiukka ettei purkkaa voi syödä kypärä päässä! Tiedä sit puheliko lämpimikseen vai höpöttikö omiaan, mut nyt ei ainakaan tuuli nosta mun pottaa irti takaraivosta vaikka ajaisin 200km/h!

Kärsiiköhän tuohon Shoein Iridium-visiiriin laittaa vahaa tai viis sateesta tahnaa? Perjantaina menossa mopolla lappiin ja mun tuurilla sataa mennen tullen?
    Itsellä on tuo Shoei XR-1000 ja aivan loistava kypärä. Sopii päähän todella hyvin ja on jämäkkä. Huonona puolena on tuo kovaäänisyys, mutta viime viikolla ostin whisper strip kitin tuohon ja tulpat oli ennestään, niin tolla yhdistelmällä voittaa varmaan Schubertin
    Tosin tuo whisper strip kit teki sen että kypärän laittaminen päähän on nyt semmoista että meinaa korvat lähtee päästä, mutta totuttelun jälkeen tuo menee jo ihan hyvin. Tänään poliisin puhallusratsiassa sanoin että en ota kypärää päästä pois joten piti kypärä päässä puhaltaa ja juuri ja juuri se onnistui
    Kun asensin tuon whisper strip kitin niin luonnollisesti visiiri huurtuu todella helposti jos ei ole pinlockia ja kun kääntää päätä sivuille niin välillä kuuluu vähän arsyttävää tuulen suhinaa joka tulee jostain pienestä aukosta, ilman kittiä ei tommoisia kyllä kuullut.
    Itse en ole vahannut iridium visiiriä, mutta kaippa sitä jotkut vahaa. Shoei vaan ilmoittaa että niihin ei saisi käyttää mitään tuommoisia aineita niin en ole sitten käyttänyt.
    Mutta hyvä kypärä, tuuletus on ainakin erinomainen, suosittelen.
    Kawasaki Z750 -06
    www.saapalvelu.fi
    Lainaa (Snowi @ Heinä. 17 2008,00:39) kirjoitti
    Itsellä on tuo Shoei XR-1000 ja aivan loistava kypärä. Sopii päähän todella hyvin ja on jämäkkä. Huonona puolena on tuo kovaäänisyys, mutta viime viikolla ostin whisper strip kitin tuohon ja tulpat oli ennestään, niin tolla yhdistelmällä voittaa varmaan Schubertin *
    Kerro mistä ostit ton whisper setin? Vaikka jännä kun monet sanoo että kovaääninen niin minä ajelen ilman tulppia eikä kuulu mitään Ostin tarkoituksella aika tiukan, niin johtuukohan siitä..

Bensa haisee hyvälle ja vauhti tuntuu kivalle
    noita whisper settejä saa all rightiltä... ainakin omaan ostin sieltä.
    ite oon kyllä vahannu ja en oo hoksannu mitään että se siitä itteensä ottasi.
  30.  
    Lainaa kirjoitti
    Heinä. 25 2008,23:06
    Vaikka jännä kun monet sanoo että kovaääninen niin minä ajelen ilman tulppia eikä kuulu mitään Ostin tarkoituksella aika tiukan, niin johtuukohan siitä..
    XR-1000 itelle sopii totella hyvin ja ilman tulppia tulee aina ajeltua, kun korvan lehdet puristuvat korvaan kiinni kypärä päässä.
    Lisäksi wishper kitti tuli hommattua All Rightista, josta käytän leukasuojaa koko ajan ja sitä toista suojaa syksyllä ja alkukesästä.
    Visiirit (CX-1V) ovat kaikki samaa kokoa XR-1000:ssa, ainakin myyjän mukaan.

Monster 620
    ex. ZX-9R
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen