Noniin. Paikkoja kivistää ja mieli synkkänä.
Mutta kuka tietää, mistä saa edullisesti ysisatasen hornetin koneeseen uuden vasemman posken haljenneen tilalle (sehä on kai bleidin kone)? Vai voiko tommosta "juottaa"?
Tankki vois olla myös tarpeen oikaista tai vaihtaa. Ja vilkkuja ja muita rikkoutuneita härpäkkeitä siinä sivussa joudun uusimaan. Mahdollisesti jarrusatula eteen, kunpa ei koko keulaa. Ehkä myös stonga. takakatteen saan varmaan itsekin kasattua, jos siitä korvaa irtoili...
Privana tai meilinä, tai tähän ketjuun, vinkkejä palojen hankintaan ottaisin vastaan todella mielelläni ja kiitollisena. Arvatenki halavalla pitäs saada.
Viime yönä siis sattui töistä lähtiessä niin, että vielä liian tuore takarengas yhdistettynä bussien jätöksiin ja hiekkaan tuotti elämyksen siitä, kuinka kuljettajasta tulee matkustaja. Se on se oikea ranne, jota täytyy muistaa hallita järjellä eikä tunteella... Että jippii, juhannuksen viettoon tästä ripeästi, kun duuni ohi. Käännät liikaa ja tuloksena mainittuja esteitä ajamiselle.
Hyvää Juhannusta kaikille muille kummiskin!
Näin vanhemmiten pappamopo alkaa kiinnostaa... Kawa 454 LTD -86.
Otan osaa! Tommoset on pahoja aikoja/paikkoja, väsyneenä sattuu ja tapahtuu. Toivottavasti ei mene koko juhannus pilalle ja saat fillarin alle taas pian.
Tämä keskustelu varaosien tilaamisesta saattaa kiinnostaa.
Kiitos ekasta vinkistä ja symppauksesta! Tota sivustoa täytyy nyt heti tutkia ainakin tarkemmin ja lisää, kunhan haen pyörän kotiin ja totean vielä vauriot päivänvalossa (tai sateen sattuessa olkkarissa, hehee).
Näin vanhemmiten pappamopo alkaa kiinnostaa... Kawa 454 LTD -86.
Aina sattuu ja tapahtuu *
Kyseleppä täältä osia, ainakin heillä on purettuja Hornetin osia listoilla.
http://www.korvanto.fi
Itse hain keväällä koko XX:n koneen kohtuu hintaan *
Toivotaan, että apu löytyy ja sitten taas...![]()
"Voit valita oletko aina oikeassa vai onnellinen"
Suzuki GS 500E -> Honda CBR 1100xx
Kiitos timppa60 vinkistä! Laitoin heti tiedustelua ainakin yhdestä lupaavasta osasta. Ehkä tämä tästä vielämuuttuu...
Näin vanhemmiten pappamopo alkaa kiinnostaa... Kawa 454 LTD -86.
Olisko kellään tiedossa tai kaupan tohon hornettiin vasenta moottorinposkea eli "alternator cover"? Myös todennäköisesti 98-02 firebladen (919cc?) vastaava saattaa sopia.
Pääsis ajeen, on niin kivat kelitkin... Skraiduista viis... ;)
Näin vanhemmiten pappamopo alkaa kiinnostaa... Kawa 454 LTD -86.
Jos ei pahasti ole rikki se poski niin pystyiskö sen jossain hitsauttaan ainakin väliaikasesti että ajoon sais? Kun alumiiniahan siinäkin se poski taitaa olla?
Moi, kiitti vastauksesta!(jta @ Kesä. 22 2008,19:28) kirjoitti
Eli alumiitiaki sitte ilmeisesti pystyy hitsaamaan. Tuosta ei oo nimittäin itsellä osaamista, vielä ainakaan
Nyt kun oon tarkemmin kattonu, niin se on kyllä niin pahoin halkeamilla, että ainoa mahollisuus on ny vaihtaa koko poski.
Näin vanhemmiten pappamopo alkaa kiinnostaa... Kawa 454 LTD -86.
David silver spares: 99-blade 'Generator cover' £29.95(olivier @ Kesä. 22 2008,14:02) kirjoitti
-J-
Kiitos, tsekkaan ton!(GSXR_JaP @ Kesä. 23 2008,08:07) kirjoitti
Näin vanhemmiten pappamopo alkaa kiinnostaa... Kawa 454 LTD -86.
Niin juu tosiaan. Tuohan on se sama sivusto, kuin ensimmäisessä saamassani vinkissä. Jännä homma, mäkillä ne sivut ei auenneet mutta tällä peeseellä pääsi jo katalookiin asti. Onhan siellä tosiaan myös hornetin omaakin vastaavaa osaa tarjolla... hmmm...(olivier @ Kesä. 23 2008,08:26) kirjoitti
Näin vanhemmiten pappamopo alkaa kiinnostaa... Kawa 454 LTD -86.
Itselläkin ehkä ois tarvetta vaihtaa yksi muoviosa pyörään pikkunaarmun takia niin ei kyllä kannata suomessa käytetyn purkuosan osto ja/tai maaluuttaminen. Uusi osa tulee halvemmaksi tai ainakin kannattavammaksi hankkia ainakin jo uuden osan ulkonäön takia. Tuollakin Korvannolla aika säälittävän kovia hintoja vanhoista muoviosista, uusi vastaava maksaa jotain euroja tai kymmenen enemmän kuin naarmuinen rikkinäinen osa.
Myös maalausta olen kysynyt niin sekin on äärettömän paljon kalliimpaa hommaa kuin uuden osto eteenkin jos pyörässä on metalliväri ja useampi värikerros.
David silver Spares näyttää olevan aika edullinen Hondan osissa. Täytys rohkaistua ja tilata sieltä.
Olet oikeassa. Tulin itse samaan johtopäätökseen ja pistin tilauksen vetämään tuolta David Silver Sparesilta. Order status on "prosessing". Toivotaan että menee läpi pian ja pääsen sit kasaamaan laitetta ajokuntoon.(ToKm @ Kesä. 23 2008,14:44) kirjoitti
Ja ny delvacin ostoon...![]()
Näin vanhemmiten pappamopo alkaa kiinnostaa... Kawa 454 LTD -86.
Hei taas. Periaatteessa kaikki on nyt *aika hyvin taas ja varsin vähällä on tähän asti selvitty.
David silver spares palveli hyvin. Uskallan suositella, jos joku empii. Uusi laturin koppa tiivisteineen ja öljynsuodatin tulivat postitse viikon kuluessa tilauksesta omaan postilaatikkoon asti.
Vilkun lasit sai kasaan kotikonstein. Naarmuja en oo vielä lähteny silottelemaan, ehkä sit talvella... Vasen kahvapaino oli katkennut, se pitänee uusia vielä.
Ensimmäisellä käyntikerralla pistin kylläkin merkille entistä hieman isomman tärinän ja epätasaisemman käynnin. Kaadossa laturin koppa painui sisään ja kampiakselin pää (vai onko se vaan vauhtipyörän keskiö?) oli ottanu koppaan kiinni sorvaten sitä vähän. Tutkiskelin että itse akselin päästä/keskiöstä ei olis irronnu metallia kuin ehkä ihan vähän. Siitä kopasta kyllä oli.
Voisiko olla niin, että tästä johtuen kampi silti on "epätasapainossa"? Kuinka pienistä tommonen on kiinni? Voiko pelkän vauhtipyörän tasapainottaa vai pitääkö asian tarkistaakseen purkaa koko alakerta koneesta? Rikkookohan tommonen mahollisesti konetta jostain muualta, jos sitä ei korjaa? Tällä auringonpaisteella ei juuri kiinnostais jättiremontti...
Olen taas kiitollinen, jos joku asiaa tunteva jaksaa vastailla *![]()
Näin vanhemmiten pappamopo alkaa kiinnostaa... Kawa 454 LTD -86.
Korjailin itse samanlaisen iskun saaneen XX:n ja siinä oli vautipyörä myös saanut osuman samalla, kun koppa oli murtunut. Kun sain uuden vautipyörän yms. osat asennettua ja koneen käymään, niin havaitsin tärinää -> kampiakseli oli hieman vääntynyt *
Ostin purkukoneen ja kokosin näistä yhteisistä osista koko moottorin uudelleen, joten tuli vähän laskettua kalliimmaksi *
Tarkista vielä, onko vautipyörässä muutakin vikaa? Olisiko esim. hieman soikea? Samalla voit mitata vaikka työntömitalla karkeasti, onko vaihtipyörässä/kampiakselissa *heitto (karkea mittaus tapa, koska mittakelloa harvalla lienee kotona?). Ota vertailupisteeksi jokin rungon tai moottorin tappi/riivi ja kierrä kietokankea, jotta näet muuttuuko etäisyys (vaikea selittää ilman kuvaa, sorry).
"Voit valita oletko aina oikeassa vai onnellinen"
Suzuki GS 500E -> Honda CBR 1100xx
No tätä salaa just hieman pelkäsin. Ei kai se auta muu, kuin alkaa tarkistella ja tarvittaessa purkaa riittävästi. Ja huoltaa. Höh...(timppa60 @ Heinä. 04 2008,23:11) kirjoitti
Mutta ihan kullan arvoista on, kun jaksoit vastata ja jakaa kokemusta. Tiedänpä, että näin on jo jollekin käynyt, siis voi käydä itsellekin. Kiitos kovasti!
Mauseri kauniiseen käteen ja toimeen... het seuraavana vapaapäivänä siis...
Näin vanhemmiten pappamopo alkaa kiinnostaa... Kawa 454 LTD -86.
Moi taas.
Yllättävän kauanhan tässä meni, ennen kuin sai asiaa edistymään. Vauhtipyörän kävin tasapainottamassa ja eihän siinä tietenkään mitään vikaa ollut. Eli tärinä tulee sitte vissiin siitä että kampi saanut tällin.
Taitaa olla tän kesän ajot tässä... GT-motorissa kyllä sanoivat että kampiakselin saavat oikastua. Jos oikein innostun, niin ehkä tuuppaan hondan olkkariin ja läväytän moottorin keittiönpöydälle auki. Eihän se oo ku viikon puuhastelu... Hmm vai saattaahan ton saada paikallakin purettua alakerran pois... pitääpä perehtyä. Mut sateessa ei viitti ulkona alkaa vääntää...
No mutta hyviä ajoja kaikille tasapuolisesti!
Näin vanhemmiten pappamopo alkaa kiinnostaa... Kawa 454 LTD -86.