Mulla nyki jo pelkillä vaimentimilla 2-3000rpm ja tasakaasulla 3-3500rpm poksuu putkessa,mutta kulkee tasaisemmin,tiedä sitten onko laihalla vai rikkaalla,paheni kyllä ja alkoi empimään kaasua vääntäessä kun ilmanottoa on lisätty,voihan se lambdakin tehdä kiusaa,mutta maanantaina ollaan viisaampia ku näkee mitä mittarit sanoo.
Suzuki Hayabusa L0
Kawasaki ZZR1400 L1
Exät:
Kawasaki er6n
Honda CB500
Suzuki GSX-R 1000 L1
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 K7
suzuki gsf1200 k2
suzuki gsf1200 k3
suzuki hayabusa k8
yamaha R1 04
yamaha fz6s 06
yamaha fzs600 98
tzr125
Ooonhan ollut maukasta kyytiä, suorastaan kuninkaallista.
Jo kolmatta viikkoa pitkin Ranskaa-Espsanniaa-Ranskaa.
Lähemmäs viittä donaa menty, josta alun viidettä mutkaa ja mäkeä,
vuorta ja rotkon pohjaa.
Makeinta on kunnon hurlumhei-mutka-mäki valssin ohella
avata tiukkojen kääntöjen jälkeen ylämäkisuorat 2:n - 3:n - 4:n powerwheeliellä
nakuttelemalla vaan shifterillä isompaa.
Toisaalta.... ei tuo mahdottoman janoinen ole, mutta tuolla taipaleilla
on pakko huolehtia hevoselle juotavaa 200km:n välein.....
Ettei työntöhommaa pukkaa.
Muuten maittava matkapyörä(kin).
Kiitokset vaan vielä kerran Harrille
kärsivällisyydestä ja hartaasta nysväämisestä.... Kova työ tuottaa
aina tulosta![]()
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Pidä läpät auki ja anna Mehiläis Kuninkaan pöllyttää niin saat hunajaa...![]()
Ain't No Fun Waiting Around To Be a Millionaire...
Alkoi -08 20tkm ajettu kingi pitämään mielestäni normaali isompaa rallattelua, ihan yhtäkiä tuli ääni. Uusilla öljyillä ajettu 2tkm ja alkoi välillä ykkösen silmään saaminen vaatia kytkimen ylhäällä käytön, pari kertaa on löytynyt välivapaakin. Öljyt castrollin power1 racing 4t 10w50. Tarvii viikonloppuna kuunnella tarkemmin mistä ääni tulee, milestäni selvästi oikealta puolelta.
Mahtaako olla aika tarkistaa kytkimen kuuluisat pultit jotka löystyvät ?
Tuleeko paljon öljyä ulos kun pyörä on sivutuella, kun kytkinkopan avaa ? Vai suosiolla valuttaa kippaan ensin ?
-02 yzf-R1
-08 B-king
Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään
>> PK-letkaohje <<
>> Veturin vinkit <<
Ducati SFV4S
Pyörä sivuseisontatuelle ja takarenkaan alle 5cm koroke, kytkinkopan voi avata ilman että öljyä valuu ulos.
Omassa pyörässä kyseiset pultit olivat kaikki kiinni ja momentissa.
Pulttien kireydet.
....Clutch Spring Support Bolts 23 N.m
Kytkinjousen kannatinpultit 23 Nm
....Clutch Spring Bolts 10 N.m
Kytkinjousien pultit 10 Nm
....Clutch Cover Bolts 10 N.m
Kytkinkopan kiinnitys pultit 10 Nm
Ihan asiallisesti tuntuu Misukan PR4 Gt pelittävän Kinkyn alla mitemmän matkan
"hurlumhei-touringissa", eli suht maltillisessa seka-ajossa hieman haastavammassakin ympäristössä.
Tukevan tuntuinen ja yllätyksetön käytös.... tietty ajoalusta tarjoaa välillä hieman ylimääräistä ohjelmaa.
Kulutuskestävyys näkyy olevan ainakin kolmosen tasoa kuumissa ja raskaissakin oloissa.
Johtuu varmaan ihan omasta ajotavasta tuolla mäkimutkissa... pehmeillä avauksilla ja
pitkälle sisään etujarrulla.... että noissa puitteissa etunen antautuu ainakin samaan
tahtiin kuin takanen.
Ihan toimiva yleiskumi jolla kyllä voi kallistaakin kun edes pikkasen miettii mitä tekee.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Minkä värinen jäähdytysneste näihin kinkkeihin on tehtaalla laitettu? 24tkm huoltoa tekemässä, niin ajattelin samalla vaihtaa...
Onko kellään tietoa miten kingin mittariston lasin tai muovia tuo kai on saa irti?
Suzuki Hayabusa L0
Kawasaki ZZR1400 L1
Exät:
Kawasaki er6n
Honda CB500
Suzuki GSX-R 1000 L1
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 K7
suzuki gsf1200 k2
suzuki gsf1200 k3
suzuki hayabusa k8
yamaha R1 04
yamaha fz6s 06
yamaha fzs600 98
tzr125
Irroita mittaristo ja pura se
Jos vittuilu ei auttanut niin tässä ohje manuaalista:
mittaristo.PNGCombination Meter Removal
1) Remove the headlight cover screws (1).
2) Remove the headlight housing cover (2) by removing the screws
3) Remove the bolt (3) and pull out the combination meter from the headlight cover (4).
4) Disconnect the combination meter coupler (5) and remove the combination meter assembly.
Disassembly
Disassemble the combination meter as shown in the combination meter components. Refer to “Combination
Meter Components (Page 9C-2)”
Yamaha R1 '06
Ei terttis saada irti kuin toi lasiosa,lähteekö se jos kiertää sen kierroslukumittarin kromisen kehyksen irti?
Suzuki Hayabusa L0
Kawasaki ZZR1400 L1
Exät:
Kawasaki er6n
Honda CB500
Suzuki GSX-R 1000 L1
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 K7
suzuki gsf1200 k2
suzuki gsf1200 k3
suzuki hayabusa k8
yamaha R1 04
yamaha fz6s 06
yamaha fzs600 98
tzr125
Saahan sitä Kingistäkin laadukkaan matkanakun
kunhan omin pienin kätösin tartuttaa siihen
laadukasta kuljetuskapasiteettia reilun 90 litraa.
Kohtalaisen nätisti istuu ja yli kymppitonnin
täyslastilla rynkytyksen perusteella tuntuu
kestävän pidempääkin käyttöä.
Givin V35:t modatuilla Bandiitin telineillä.
BC:n Slipstream 13 litraa ja
Quick Lock Evo 6-9 litraa.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Tossa on kyl jotain samalla tavalla väärää kuin lapsen lyömisessä.Pakostikin tuollaisella varustuksella on vaikutusta ajomukavuuteen. Onneksi makuja on monia, itse karsin ennemmin tavarat minimiin. 35l riittää hyvin kahdeksi viikoksi, pakkaa vain riittävän monta hellemekkoa mukaan niin ei tartte muuta
![]()
Yamaha R1 '06
Onhan se aivan "ämpäriruma", eikä se selity pelkästään sillä, että
Givit on "ämpärivuovia".
Ajomukavuus onkin aika hauska juttu.
Mopon kuin mopon menon saa tuhottua ilman pienintäkään riskiä
epäonnistua siinä..... ruuvaamalla sen perään "homolootan".
Mitään muuta ei tarvitse, varsinkin jos ajelee ilman lintua laudalla.
Sivulaukut nostaa kyllä täyteen pakattuna painopistettä selvästi 250kg:n
norsumopossakin ja lisää "painiharrastusta". Ei niillä välttämättä liioin vedetä kovin pitkään kolmeasataa
baanalla, edes sellaisessa kiimassa, ettei huomaa vaikka puolet pelistä
porsii pitkin latua.
Nakulla sitä tilapäistä "reittilentoa", motaria, ei muutenkaan innostu juuri harrastamaan, mutta
jos, niin ei tuo kasa venkoile alle parin markan mitenkään merkittävästi "baggeriksi".
Eikä liioin lähteneet syrjäytymään lyhyemmissä kahden ja puolen päräytyksissäkään.
Kinkyhän on nakuksi aika vauhtiystävällinen alkujaankin, mutta kuten tuolla muualla
tuli joskus todettuakin, tuossa laitteessa pieni tankkilaukku ja takana tuollainen
peräpalaksi muotoiltu veska "paikkaa" noita normi pyörrekohtia sen verran, että
mukavuusnopeus nousee ihan rehellisesti tuonne 170 tasolle todellista.
No joo... ei tästä mitään seli-seli puolustuspuhetta..... kauneudesta puhumattakaan.
Tuossa vaan käytännön realiteetteja..... sen lisäksi, että kun tuolla "lomailee" mopolla
4-5 viikkoa.... ja "ajelee" siinä ohessa, tilanne on hieman toinen kun että lähtee periaatteella
"pelkkä pää repussa"..... ja katotaan mihin asti päästään.
Tuo ei nyt ihan oikeesti ollut pisto&kääntö mihinkään... kenenkään.....
vaan ihan kylmä toteamus aika monen "moporeissuista".
Kun lähtee pitkään reissuun mopolla, ei pelkästään vetämään, sen "punaisen langan" on
vaan oltava hieman erilainen..... että tulee paketti ehjänä takaisin lähtöruudukkoon.....
ja kun pitkässä reissussa kuitenkin pidetään tupla/tripla päiviä, ehkä valloitetaan joku
kivitalokin viikoksi.... ja toki... välillä "vedättää ihan helvetisti".....
Siinä kohtaa ruuvataan neljällä pultilla kiinni olevat romut "vittuun" ja lähdetään
vetää hurlumheitä minkä sielu siet.... siis tarvitsee![]()
.
Viikon-kahden vetoreissun kyllä temphaisee.... siis nimenomaan haiseetoki sujuvasti
hieman tyylikkäämmälläkin setupilla.... ehkä jopa ilman tukiautoakin... ei siinä mitään..
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Kuukauden "vetoreissukin" onnistuu mainiosti tankkilaukulla ja Kriegan 20L pussilla periaatteella että ajetaanjoka "päivä" ja välillä ollaan kivitalossa viikko
. Ilman tukiautoa tms
.
Tuossa vaan käytännön realiteetit tulevat joillekin vastaan...
Sormi välissä! Aaarggh, sormi välissä!
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Onko sulla EU-alueen "leima" stanssattuna slipareihin? Oliko joku gyy kiinnostunut putkista?
Pitäs lähtee käymään snadi kiekka Saksassa ja Hollannissa tulevana kesänä ja mun sliparit on jenkkiversio. Mulla on muuten rikoskumppani Malmin mp-poliisissa. Pyörät käy samalla pajalla. Äänet on hyväksytyt.
... jotain piti muistaa
No nyt(kään) on turha odottaa PÖKS!.... eli lyhyttä ja ytimekästä insjinjöörijargonilla.
Onhan noissa tarvittavat leimat, "homozetti" ja kun ollaan "lomareissussa" viikkotolkulla.....
niin killerit mukana penkin alle teipattuna..... jos jostain syystä menisi tiukoille väännöille "Gyntherin"
kanssa Saksa-Itävalta-Sveitsi alueella.
Ihan kylmästi.... turististatus.....(noutajan ilme) ja killerit kädessä....
Tuosta ei enää "neuvotteluvaraa" voi lisätä.
Katastrofin iskiessä saattaisi selvitä nöyrällä asenteella ja arkarilla nuhteilla.... todennäköisesti.
Onhan tuo kokemuksenkin mukaan hyvin epätodennäköistä, että noilta osin nakki napsahtaa
kunhan edes yrittää pysyä "poissa pahanteosta".... eli ei perseile muuten raskaasti väärään aikaan
väärissä paikoissa. Näinhän se homma aina toimii..... ja joillain on täysi mahdottomuus olla jäämättä
nalkkiin vaikka vaan kävisi joku koiruus äkkiä mielessäkin.
Kusessaolo ei koskaan korreloi suoraan konnuuksien kanssa.... ei ennen, ei nyt, eikä tulevaisuudessa.
Millaisten "tähtien alla" noissa puitteissa seilataan, näkyy jo ihan 5v. nassikasta lähtien.
Äänethän ne jotain lottovoittoa useammin käynnistää mitä sitten käynnistää.
1400:ssa oli Full Akra 90mm lyhennetyllä vaimentimella ja tän mukaan uuteen kulmaan
muutettu, alunperinkin suppaava reikäputki.
Kuivilla villoilla naurettavan hiljainen peli ilman killeriäkin, eikä tuo reilun 60 tkm:n matkalla
ketään rieponut, ei edes Gyntheriä.
Samaa tuossa Kingissä on hieman haettu.... osakuormilla hyvää toimivuutta ja moottoripyörän asiallista
ääntä.... ilman killereitä.
On katti ja on läppä = riipomaton ääni tourinkikurvailuissa ja nurkka-ajossa, eli tuolla alle seitsämän donan.
Tuossa kohtaahan takasella piirtää jo jossain 130 kantturoissa muistaakseni.
Ihan toisella tapaa meluaa tyhjillä putkilla "nätisti" ajellessa....
ja liikutaan jo alueella jossa homma alkaa kiinnittää "turhaa huomiota".
Joku taas avaa pelin... Ei niitä saa "säätöihin" ylimääräisten romujen kanssa.
Nojuuei... ei riitä "normisäätö", mutta kun siihen osaava seppä aikansa paneutuu,
käy ihan ajamassa... tekee taas töitä.... käy ajamassa.... jne....
käsissä on ihan toinen laite... ylimääräisine romuineen.
Kotinurkillakin on gyy pari kertaa oikein innostunut kääntymään mopollaan perään ja
nuohoamaan nenällään muutaman kilsan verran noita tyhjiä pönttöjä..... kunnes on
nauttinut tarpeeksi ja kääntynyt muualle.
En yllytä mihinkään...... varsinkaan pilkkua nussimaan![]()
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
http://www.dragrace.fi/product_info....ducts_id=15731
Tämä shifteri kingiin? Kesällä sami aktivoi ecueditorilla shifterin päällä. Tarviiko asennuksessa muuta "opettaa" kuin vaihdepolkimen suunta laitteelle?
Onko mitään erityistä huomioitavaa tuon asennuksessa?
Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään
>> PK-letkaohje <<
>> Veturin vinkit <<
Ducati SFV4S
Noniin. Nyt on shifteri kädessä. Tosiaan tuota tankoa pitää lyhentää. Löytyykö hyrylän alueelta innokasta lyhentäjää ja kierteiden tekijää? =) Vaatii melkein pylväsporakoneen että onistuu ja itsellä ei ole...
Mukana tulevat asennusohjeet ei olleet kyllä kaksiset. Mihinkä liittimiin nuo piuhat pitää liittää?
Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään
>> PK-letkaohje <<
>> Veturin vinkit <<
Ducati SFV4S
Mites tuo Killtimen säätö? Onko se jo oletuksena hyvä? Vai onko siinä joku automaattijuttu?