Juurikin tuosta puhuttiin Samin ja Uskalin kanssa porukalla on harha luulo että säädössä tulee hevosia lisää ihan sikanan, sehän on puppua ja etenkin powercommanderin kanssa, sillä moinen vekotin omaa muutaman parametrin joka kopio koko kartan joka vaihteelle samaksi jolloin koko vekotin on aivan päin ..... tuon säädön tarkoitushan on saada koko peli toimimaan.. ja tuo säätö poistaa kaiken röpäämisen nykymisen ja kuopat , ainoa mode joka oikeesti tuo tehoa on tuo airboksin muokkaaminen ja siinäkin on omat jipot mihin tekee reijät mistä tuo KYLMÄN korvausilman, sekä onko putkistosta poistettu katti ja läpät, sliparien laitto on enempi vähempi kosmeettista tuoden 1-2 hp lisää jos hyvin käy..
hauskasti myöskin tuon säädön jälkeen tuli selkeä muutos bensan kulutukseen etenkin 2 päällä ( siis ei vie läheskään niin paljon)
Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin
Triumph Rocket
Suzuki B-King
Suzuki Hayabusa
Agusta
Kawasaki ZZR
Kawasaki 800
Honda Goldwing 1800
Kawasaki ZZR
MV Agusta
Jep, dynossahan vedätetään konetta isoilla vaihteilla oikeesti isolla kädellä , ja normaalisti ajellaan suht jouheesti korkeilla kierrosalueilla . poikkeuksena on esim 2 päällä ajelut,jolloin usein kiihdytykset tulee tehtyä suuremmillavaihteilla ja vedättäen konetta enempi, Dyno ajon alussa tuntui että kone laukeaa käsiin kilinä oli huikea, B-king on Samin mukaan kovinkin tarkka bensan laadusta , hän tyhjensi tankin ja vaihtoi bensat 98 ja kaikki kilinä poistui heti,, vaikka kuinka vedättää, Normi ajossa ite ajan aina tulpat korvissa enkä näin ollen kuule koneen kilinöitä, mutta kun ei ollu tulppia ja seisoin ky tapahtuman vieressä niin meinas itku tulla ku kelattiin että laukeeko tuo härveli siihen, eli itse en ainakaan aja metriäkään enää 95 * .(hcaape @ Kesä. 05 2010,15:15) kirjoitti
mulla on siis vain pöntöt vaihdettu ( Bodis ), ja Samin mukaan kokoputkiston osalta tilanne on vielä tarkempi. koska catti ja läpät ole ahdistamassa.. eli 98 tankkiin
Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin
Triumph Rocket
Suzuki B-King
Suzuki Hayabusa
Agusta
Kawasaki ZZR
Kawasaki 800
Honda Goldwing 1800
Kawasaki ZZR
MV Agusta
taitaa olla koneen teho lappu, vai onko takapyörä lappu.. en nää ku oon sokee,(calle @ Kesä. 05 2010,15:27) kirjoitti
tämä vain sen takia että B king oma kone tehon on 180 hp ja tehohäviö on 9 % luokilla tuon voimansiirron ja muiden kilkkeiden takia , laitan nuo lukemat tänne ku on nuo laput handussa ( jäi talliin ) muistaakseni kone teho oli 183 hp ja takiksella 168,8 hp.
ja muistamme varmasti että mikään muu penkki tulos ei ole vertailu kelpoinen keskenään joka penkki antaa eri tuloksen, Busa foorumin keskustelujen mukaan on samin penkkia antanut kovin " niukat" heposet verrattuna muihin, tosiasiahan on kuitenkin ihan fakta jos koneteho keikkuu 180 hp luokilla niin tollainen 175 hp ilman airboksia ja kokoränniä ilman katteja on suht korkea,
Uskalia lainatakseni Samin penkissä on oikeat heposet paprulla
no mene ja tiedä , mutta Sami on kyllä super Pro tossa hommassa mitä tekee,
Airboksi modaus pitäis tuoda noin 5 hepokattia lisää
miten tuo lappunen liitetään , oon daiju enkä osaa![]()
Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin
Triumph Rocket
Suzuki B-King
Suzuki Hayabusa
Agusta
Kawasaki ZZR
Kawasaki 800
Honda Goldwing 1800
Kawasaki ZZR
MV Agusta
Raikkaan ja tuloilman modaus mielestäni parhaalla tavalla
http://www.suzukib-king.org/mods-af....501.htm
Using Petriks software I started up the King and monitored the increase in IAT both before and after the fresh air mod.
Here are the results
Increase in temp after 3 minutes Before +3 After +2
after 5 minutes Before +6 After +3
after 10 minutes Before +21 After +8
after 15 minutes Before +33 After +16
after 20 minutes Before +39 After +19
So when your king is sitting on the dyno it is inhaling air that is 20 degrees hotter than what a busa probably is.
And even after I took it for a ride with the factory airbox it only came down 10 degrees after a 2 mile 40 MPH ride. Because that air is coming through the radiator it is staying hot hot hot!
Cutting holes in the airbox may let more air in (thats what I had done) but it is still hot air.
So here is what I did. Similar to what Loud pipes did but a little cleaner I think.
I bought 2 lower radiator hoses for a ford truck NAPA part # 7369.
Using a hole saw I enlarged the two holes in the airbox to 2 1/8 inches.I shortened the long side of the hoses as they went too far into the airbox.
The hoses fit perfectly in the holes and then turn 90 degrees to go out the two holes in the frame and breath the fresh clean air available from the scoops
nythän Kingissä on siis reijät rungossa josta nuo letkut tulee ulos jolloin sivuponttoonien etu puolella oleva ilman otto aukko siis suo ilman suoraan ilmanputsariin , toki mielesäni olis hyvä että tuon letkun alussa olisi suurempi halkaisija mallinen suppilo joka puske ilmaa noihin letkuihin,, tämä täytyy tehä kunhan tullaan Monacosta mopoilemasta
Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin
Triumph Rocket
Suzuki B-King
Suzuki Hayabusa
Agusta
Kawasaki ZZR
Kawasaki 800
Honda Goldwing 1800
Kawasaki ZZR
MV Agusta
Tämähän ei sinällään liene mikään ihme, kun mainonta näistä kaikista (powercommander, X-tre, sliparit, filterit yms. yms.) on varsin kirjavaa ja kaikki lupaavat jotain lisää. Niin näissä kuin myös muillakin aloilla on harrastajat (jotka luulevat) ja ammattilaiset (jotka tietävät) erikseen.(tr3 @ Kesä. 06 2010,06:45) kirjoitti
Sen toki itsekin ymmärrän, että säätämisen perimmäinen tarkoitus on saada pyörä toimimaan kokonaisuutena läpi koko kierrosalueen. Mutta kyllä sitä kuitenkin toivoo, että tehoa tulisi vähän lisää kun sliparit ja filterit on laitettu ja sitten vielä ammattimies säätää Ecueditorilla.
Se tunnustettakoon suoraan, että omalla kohdalla tehoja tarvitaan eniten saunailloissa kavereiden kanssa, mutta syynsä ja tarpeensa kullakin..
Honda CBR600F -00,Kawasaki Z1000 -07,Yamaha MT01Stage3 -05,Suzuki GSX1300BK -10,Husaberg FE550 -07,HD Rocker C -09,KTM 450 SX-F -13,KTM 1290 Super Duke R -14, Triumph Speed Triple 1050 -09, Kawasaki ZRX1200 -07, Suzuki GSX1400 -07, Husaberg FE390 -10,
Nythän se myrkyn lykkäs. Asensin garminin tuohon kuninkaaseen ja sen koomin kun pyörän käynnistää, jää "CHECK" teksti kojelautaa ja lämpömittari tappiin. Se mitä on purettu, niin ainoastaan vasemman puolen tankin paneelit ja tankin päällä ollut paneli missä virtalukko ja info ynnä muut napit. Akun kengät oli irti noin minuutin. Mistäs lähettäis etsimään vikaa?
Edit:
Kunnossa jälleen.. onnistuin touhuamaan yhden liittimen löysälle samalla kun turasin...
miten on scorpionin sliparit toimineet? itsekin moisia miettinyt ihan hintateknisistä seikoista johtuen.(hcaape @ Touko. 21 2010,19:28) kirjoitti
hyvinhän noi on asiansa ajaneet äänet kohdillaan ei liian kovat(Dec @ Kesä. 09 2010,09:58) kirjoitti
ainakaan mun mielestä ja itsekkin noihin lankesin hinnan takia 300e
rahteineen ja tulleineen
merkit sai kyllä liimata uudestaan kiinni mutta muuten hyvät.![]()
b-king -08
no se oli jenkkilässä olevan firman poistomyynti tai joku ale.(Dec @ Kesä. 10 2010,12:53) kirjoitti
mutta siitä on jo pari vuotta.
eli ei enään saa varmaan tolla hinnalla.![]()
b-king -08
Osa tavaroista lähti, mutta paljon jäi ja lisää on tulossa! Hinnat laitettu näkyviin..(riiviö @ Kesä. 04 2010,12:53) kirjoitti
Se parhaiten nauraa, jolla on vahvin lääkitys!
Oliko ne tapit jotku tietyt vai onko kaikissa buelleis sama tappi? Noi tapit mitkä tilasin Dragrace`sta ei sopinut vaikka piti.. Kiinnitys reikä oli väärässä kohdasta ja tappi jäi roikkuun tyhjän päälle ja muita malleja ei ollu Kingiin saatavilla. *(väntsä @ Touko. 26 2010,22:05) kirjoitti
![]()
B-King, Cb750k vm78 & CRF 450R
ex CB 900 Hornet
ex CB 600 Hornet
Samin penkistä:
Engine: 179,1hp@9516rpm/148,2Nm@7036rpm
Wheel: 163,7hp@9118rpm/139Nm@6981rpm
Ja kun mittari näyttää 300 niin oikeasti mennään 270![]()
Honda CBR600F -00,Kawasaki Z1000 -07,Yamaha MT01Stage3 -05,Suzuki GSX1300BK -10,Husaberg FE550 -07,HD Rocker C -09,KTM 450 SX-F -13,KTM 1290 Super Duke R -14, Triumph Speed Triple 1050 -09, Kawasaki ZRX1200 -07, Suzuki GSX1400 -07, Husaberg FE390 -10,
Kingiin putket: http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....=117479
BMW S1000XR
No, en ole nyt *ajanut kun 5000km 95 bensalla sliparipäivityksen ja iv-putsarin vaihdon jälkeen ja pyörä toimii ongelmattomasti.(tr3 @ Kesä. 06 2010,06:57) kirjoitti
98 ei varmaan haittaa, mutta kun ei oo pulmia, ni ei toi ihan vakuuta.
... jotain piti muistaa
eipä sen tarvitse vakuuttaa, se vaan on totta , ota kypärä pois ja tulpat, isoa pykälää ja hana kaakkoon, uskon että ,et tuon jälkeen kysele tyhmiä(seku @ Kesä. 17 2010,21:07) kirjoitti
huomaat myös kulutuksessa muutoksen suhteessa 95 /98
kilinän syyn saa joku viisaampi selittää,, sami selitti mutta kun en ihan muista kaikkea niin en jaksa säveltää..
Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin
Triumph Rocket
Suzuki B-King
Suzuki Hayabusa
Agusta
Kawasaki ZZR
Kawasaki 800
Honda Goldwing 1800
Kawasaki ZZR
MV Agusta
Juuri B-Kingin problematiikasta näiltä osin ei ole käytännön praktiikkaa, mutta kerronta taustoineen ei ainakaan anna aihetta epäillä todellista... sanoisiko ongelmaa.
Vastaavaa esiintyy muutoinkin niin auto- kuin pyöräpuolellakin.
"Normaaliajossa" ja heitettäessä löylyt pienemmillä pykälillä tuolla ylempänä "tehoalueella", ei todennäköisesti ylimääräisiä kilinöitä juurikaan ole.
Täysin toinen tilanne on kuitenkin silloin, kun konetta "pakataan" tehoalueen alapuolelta tai kurmuutetaan oikein kunnolla isoilla pykälillä.
Oikein yksinkertaistettuna: On olemassa pelejä, joissa
moottorikonstruktio (pääosin liittyen kanteen, mäntiin)
on jo sellainen, että 95 on hiinä ja hiinä.
Tähän lisätään vielä "moottorinohjauksen" ohjelmistot ja
mahdollisesti tehtävät muutokset imu-pakopuolelle (ilmansaanti,putkisto ym), niin soppa alkaa olla valmis.
B-Kingi on ilmeisesti yksi näistä keksinnöistä, jonka kanssa
askarrellessa asiat vaativat hieman "tarkempaa otetta".
Jos "kentältä kuuluu", että "koneesta kuuluu", ja "ongelma" poistuu ajamalla 98:lla, sitten vaan ajaa 98:lla.
Voi tänne kirjoittaa.... ja tarvitseekin... monen liuskan verran
eksaktia teknistä faktaa asian avaamiseksi viimeistä
piirtoa myöten...... mutta senkin jälkeen tankataan 98:a *.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Onko jollakin uusia tai vanhoja etupyörän laakereita Kingiin näpeissään? Tarvitsisin siitä laakerin kyljestä stanssauksen tai vaihtoehtoisesti mitatkin kelpaa..
Se parhaiten nauraa, jolla on vahvin lääkitys!
Mites sitten käy kilkatusten ja kälkätysten kun ekopensat tulee oikein kunnolla markkinoille?
Miten paljon pitäs huomata? Just viime stintillä kingi vei 5,2 sadalla. En oikein usko, että pääsen alle viiden, kun se saa aina väillä vähän happeakin.(tr3 @ Kesä. 20 2010,07:29) kirjoitti
... jotain piti muistaa
www.mrcycles.com:sta vakoiltuna 25x52x15 eli 6205 ja loppukoodit suojauksen mukaan... *(riiviö @ Kesä. 20 2010,11:30) kirjoitti
![]()
Ei mulla mihinkään kiire ole, joka kerta on moottoritielle 120 kiihtynyt...
Suzuki GSF1250SA - Kohti harmaampaa arkea
ex. K2 GSX-R750, M1800R, GSX1400, B-King
Kiitos! Nyt löytyi laakerit ja hyvään hintaan!(DizzySpell @ Kesä. 20 2010,19:49) kirjoitti
Se parhaiten nauraa, jolla on vahvin lääkitys!
Kaikkea on!(riiviö @ Kesä. 04 2010,12:53) kirjoitti
Se parhaiten nauraa, jolla on vahvin lääkitys!
multa löytyy uudet org. etujarrulevyt kingiin. käy myös gen2 busaan. tarjoushintaan 230e molemmat levyt. -RS-
95-bensalla tapahtuu detonaatio, kaksoissytytys. Moottorin palotilassa oleva bensiinin ja iman seos syttyy puristuksesta joitakin millisekunteja ennenkuin tulpan kipinä sytyttää seoksen. Kun nämä palorintamat "törmäävät" kuuluun kilahdus, "moottori kilistää". Paremmalla bensiinillä ja sytytyksen ajoituksella tämä oire poistuu. Detonaatio rikkoo männät jos sen annetaan pitempään moottori vaivata. Bensiineillä on eroja, kokeilkaa vaikka Nesteen Racingia kun käytte dynossa tekemässä vetoja(tr3 @ Kesä. 20 2010,07:29) kirjoitti
![]()
Saattais kuitenkin olla järkevää hakea peli kohdilleen sillä
sopalla millä meinaa sitten ajella !
Racingin vahvin puoli lienee sen suurempi tasalaatuisuus
95/98:iin verraten.
Kisahommissa juuri tasalaatuisuus on erittäin tärkeä kriteeri.
Sama pätee tietenkin siviilissä/kadulla, jos pelit on "siinä kinthaalla".
Ylipäänsä..... jos runttaa muulla kuin ruohonleikkurilla, juuri tuon normaalin pumppupensan käytännössä varsin suurien laatuerojen vuoksi.... kannattaa tankata esim. 98:a riippumatta mitä siinä manuaalissa "seisoo".
Kevyet kurvailut ja satunnaiset rykäisyt ovat sitten toinen juttu. Niissä tuskin haavereita sattuu.
Tuosta detonaatiosta, "rotan vierailusta" vielä hieman.
Nythän on niin... ja varsin mielenkiintoista, että näillä "uudenmman polven" pumppubensoilla törmätään välillä määrätyissä moottorikonstruktioissa sellaiseen ilmiöön, että
rankemmassa vedätyksessä pata "kilistää" kuin viimeistä päivää...... mutta välttämättä ei sitten detonaation tunnusmerkkejä löydykään avauksen yhteydessä.
Ne asiaan liittyvät avainalueet tulivatkin tuossa edellisessä kappaleessa esiin.
Eräissä moottorikonstruktioissa, määrätyillä seossuhteilla ja kuormituksilla palotapahtuma muuttuu "epävakaaksi", mutta
varsinaisesta detonaatiosta ei kuitenkaan ole kysymys.
Asian "avaaminen" kunnolla vaatisi väistämättä
useamman arkillisen muutakin kuin tajunnanvirtaa *.
Aiheeseen tuli muutaman vuoden verran viimeisen päälle käytännön praktiikkaa alan armoitetun eliitin kanssa, kun
näiden "uusien litkujen" kanssa kisapelien säätöjä jouduttiin
hakemaan iskuun ihan alkutekijöistä lähtien.
Edelläolevaan... ja paljon muuhunkin viitaten... kannattaa arkitasolla asiat pitää mahdollisimman yksinkertaisina..... ja tankata vaan vaikka sitten 98:a..... jos se sillä helpottaa.... eikä alkaa enempää ihmettelemään..... ettei tule sitä "Pandoran lipasta" turhaan avattua *.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Olkaapa tarkkoja ohjauslaakerinne kiristyksen kanssa. Ilmeisesti kaikki huollot ei hommaa noteeraa. Itse on huono tsekata, kunnes onkin sitten huolia.
... jotain piti muistaa
jos joku on hankkinut ermaxsin peräpään pöyräänsä niin virittäkää kilpi jotenkin muuten kiinni kuin pitäisi.. itsellä jäi juuri kilpi johonkin matkan varrelle, kun kiinnikerauta meni poikki![]()
B-KING
FZ1-N
CBR 900
CBR 600
CRM 125
NSR 125
ihan sama homma ohjaus laakeri löysä, ja juuri viikkos sitten ihmettelin outoa naksahdusta joka tuli kun pyörän paino tuli sivujalalle, sanoin huollossa siitä niin moottorin alla oleva koneen pultti oli täysin auki !!! ja kaikki huollot tehty merkki liikkeessä, eli johtopäätös , huolloissa tekee vain ns tärkeät vaihdot , öljyt , tulpat, putsarit. kaikki "kiristykset" huoltokirjan mukaiset tarkistukset jää tekemättä.. katsokaapa muuten huolto manuaalin kohtaa joka huollossa ketjujen pesu ja oljyäminen.. onko kokskaan kellään tehty ? tuskin. Kiva aina maksaa ihan paskasta. milloin proput putoilee kadulle , koneen pulit irti, huoltotarpen ilmaisimen valot kuittaamatta.. voi voi. kaikki pitää itet tehdä(seku @ Kesä. 22 2010,20:58) kirjoitti
Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin
Triumph Rocket
Suzuki B-King
Suzuki Hayabusa
Agusta
Kawasaki ZZR
Kawasaki 800
Honda Goldwing 1800
Kawasaki ZZR
MV Agusta