Kiitos. Olen todella tyytyväinen kauppaan. Vielä kun kaiken lisäksi tein rahaa ostamalla tuonti HD:n, jolla tienasin rahaa n. 3000€. Eli käytännössä Kingin hinnaksi jäi viime kesän vaihtorumban jälkeen n. 8000€.(seku @ Maalis. 18 2010,19:58) kirjoitti
Mutta tuo Dunlop on ihan ok kumi kunhan pitäytyy normaalissa kaupunkiajossa. FZ1:ssä oli sama nakki, mutta 190 leveänä ja ihan ajoi asiansa. Kulutuskestävyys oli 6000 kilsan luokkaa takasella ja vähän pidempään etusella.
Ensiasennusrenkaissa säästetään lähes joka pyörässä. Mutta kulutustavaraahan ne ovat ja pitää vaihtaa mieluisaksi kuitenkin.
BMW S1000XR
Heitettiin tuossa viimekesänä reissua, 2 kingii, busa ja FJ Yammu(jonyman @ Maalis. 20 2010,22:34) kirjoitti
ei mitään ongelmaa kilsoja reipas 5000 ja aivan hyippupeli ajaa matkaa heitettiin jopa 650 km kesto 6 h. siitä voit sitten laskea tuo matkavauhti sopivaksi setin jos tuohon vielä ymppää 4 tankkausta ja yksi ruokailu ja muutamä jädestoppi. niin totean että toimii kuin enkeli ja mulla oli vielä 2000 km oma gisu kyydissä. eli kahden kamat tankkilaukussa..
kuvat :http://kuvablogi.com/nayta/2058276/
sieltä näät meidän laukku systeemit.. Bagster is best löytyy tankille ja takasatulan paikalle..
autobaana nopeuksille 230-240 ihan mukavaa siitä yli pää irtoo
Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin
Triumph Rocket
Suzuki B-King
Suzuki Hayabusa
Agusta
Kawasaki ZZR
Kawasaki 800
Honda Goldwing 1800
Kawasaki ZZR
MV Agusta
Nyt kun on noista renkaista puhetta, niin onko kokemuksia Shinkoista B-Kingin alla? Meinasin itse kokeilla seuraavaksi niitä.
Kiitoksia tr3 kuvista ja kommenteista. Hyvinhän se laukku istuu myös B-Kingin tankin päällä.
Eilen tuli hankittua vähän ajettu Kingi ensi kesän rientoihin. Nyt saisi minun puolestani jo kelkkakelit loppua![]()
https://www.youtube.com/@OnhanVielaPitkaMatka
https://www.tiktok.com/@onhanvielapitkamatka
Aprillian takavalo istutettu kingikseen, ei paha http://tr3.kuvat.fi/kuvat/B-King%20m...22copieuk8.jpg
Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin
Triumph Rocket
Suzuki B-King
Suzuki Hayabusa
Agusta
Kawasaki ZZR
Kawasaki 800
Honda Goldwing 1800
Kawasaki ZZR
MV Agusta
Modattuja B kingiksiä läjä http://tr3.kuvat.fi/kuvat/B-King%20mods/bking10.jpg
Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin
Triumph Rocket
Suzuki B-King
Suzuki Hayabusa
Agusta
Kawasaki ZZR
Kawasaki 800
Honda Goldwing 1800
Kawasaki ZZR
MV Agusta
http://www.nettimoto.com/suzuki/b-king(Aku313 @ Maalis. 17 2010,15:02) kirjoitti
eikös tuolta selvii.. samat pyörät tuolla on pyörinyt koko talven. ja näyttää noissakin hinta nousseen.
pyytäähän saa kai mitä huvittaa... mikä estää ite tarjoamasta jos peli miellyttää?
En ole päässyt Kingiä vielä koeajamaan + nykyinen pyörä on vielä tallissa. Eniten tuossa Kingissä epäilyttää polvitilan riittävyys. (tuntui kylmätyypeissä hiukan nihkeältä...)
Kawasaki KMX 125 -> Honda CB 350 Twin -> Suzuki GSX 750 -> Suzuki Bandit 1200 N -> Yamaha FZS 1000 -> Yamaha MT-01 -> Yamaha FZ1N -> Kawasaki Z 1000 SX -> Yamaha MT-09 -> Kawasaki Versys 1000 -> Suzuki Katana 1000
Ei sitä polvitilaa tarvitse murehtia. Ite oon reilu 190cm, ja laitoin nuo buellin tapit mitä ebayssa on myynnissä. Nyt jää vielä niihin tankin ulokkeisiin väliäkin.
Polvitila on helppo ratkaista buell jalkatappi sarja laskee jalkoja 2 cm , tinkimättä juurikaan kallistus varasta.
Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin
Triumph Rocket
Suzuki B-King
Suzuki Hayabusa
Agusta
Kawasaki ZZR
Kawasaki 800
Honda Goldwing 1800
Kawasaki ZZR
MV Agusta
Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin
Triumph Rocket
Suzuki B-King
Suzuki Hayabusa
Agusta
Kawasaki ZZR
Kawasaki 800
Honda Goldwing 1800
Kawasaki ZZR
MV Agusta
Jengillä on kommentteja lähinnä pituudesta tuolla koripallosarjassa, mutta onko kellään kokemusta B-kuninkaalla ajamisesta hieman lyhyellä varrella?
Itsellä vartta on kertynyt noin 170 cm ja painoa sen verran, ettei ihan neuvolassa tarvitse punnita mutta höyhensarjassa silti mennään. Olen harkinnut siirtymistä 600:sta nakusta isompaan eli kannattaako edes harkita BK:ta? Muodostuuko parkkiksella pyörittely ongelmaksi?
"On tilanteita jolloin Mustanaamio poistuu viidakosta ja liikkuu kaupungissa kuin kuka tahansa meistä"
174/75 eikä ongelmia, vaikka 190/55-rengas nostaa vähän vielä perää. Jos ylämäkeen joutuu peruuttelemaan niin onhan siinä jumppaa, mutta pakkoko sitä on niin pysäköidä. Muutaman kerran jälkeen ainakin oppii(Robespierre @ Huhti. 08 2010,20:04) kirjoitti
![]()
Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään
>> PK-letkaohje <<
>> Veturin vinkit <<
Ducati SFV4S
Kiitos vastauksesta! Joo ei kai sitä mitenkään normaalisti tuu ongelmia tasasella ja kunnon asfaltilla, mut hieman epäilyttää jos on hiekkaa alla tai vähän kallistusta. Muutenkin tavallisten pyörien punnertaminen on vähintäänkin haastavaa, saatikka sit tollasen lyijypainon ku BK:kin on.(riisor @ Huhti. 08 2010,20:14) kirjoitti
Mites yltääkö sulla hyvin kantapäät maahan vai mennäänkö päkiöillä? Katselin noita istuinkorkeuksia ja korkeahan toi kunkku ei oo mut onko satula kovin leveä?
"On tilanteita jolloin Mustanaamio poistuu viidakosta ja liikkuu kaupungissa kuin kuka tahansa meistä"
Joo yltää, yksi kerrallaan(Robespierre @ Huhti. 08 2010,20:28) kirjoitti
Tohon tyyliin..
Satula on itse asiassa paljon parempi kuin miltä se näyttää. Koeajolle vaan, ei se oikein muuten hahmotu![]()
Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään
>> PK-letkaohje <<
>> Veturin vinkit <<
Ducati SFV4S
Jees pitää miettiä nyt tota BK:takin uudestaan ja kenties lähtee tyyppailee ensin johonkin liikkeeseen![]()
"On tilanteita jolloin Mustanaamio poistuu viidakosta ja liikkuu kaupungissa kuin kuka tahansa meistä"
tr3 mistä olet hankkinut nuo kaatumatapit vai mitkä nyt oikealta nimeltään ovatkaan..? olen niitä jonkin verran ettinyt, mutta ei meinaa mistään löytyä![]()
B-KING
FZ1-N
CBR 900
CBR 600
CRM 125
NSR 125
Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin
Triumph Rocket
Suzuki B-King
Suzuki Hayabusa
Agusta
Kawasaki ZZR
Kawasaki 800
Honda Goldwing 1800
Kawasaki ZZR
MV Agusta
Terve vaan kaikille *
Nyt olis sellanen homma että kova kingi kuume on iskenyt ja jos saa udella onko lähivakuutuksen vakuutuksia porukalla? *Minkälaisia hintoja on ollu ja millasilla bonuksilla? Tietäis vähä tinkiä jos tulee huono tarjous omalta vakuutus yhtiöltä. *![]()
B-King, Cb750k vm78 & CRF 450R
ex CB 900 Hornet
ex CB 600 Hornet
Alle tonnilla jos saat vakuutukset niin on suht edullinen ja kilpailukykyinen.(Migeli @ Huhti. 17 2010,22:23) kirjoitti
Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään
>> PK-letkaohje <<
>> Veturin vinkit <<
Ducati SFV4S
ifissä ympärivuotinen huippukasko (70%) ja liikennevakuutus (25%) maksettavaa jää muistaakseni n.1300e/vuosi. Joensuu ja 28v.
Nyt loppui Kingin temppuilu. Ostin pyörän liikkeestä uutena joulun tienoilla ja ajokauden aloittaessani huomasin ongelmat. Pyörä käynnistyi hyvin laiskasti ja sammuili aika-ajoin. Risteyksestä lähtiessä meinasi koko paska tukehtua ellei antanut kunnolla kierrosta.
Ongelmia selviteltiin takuuhuollossa ja kävi ilmi, että pyörän akku oli paskana. Ostin uuden ja vika ei poistunut. Kävi ilmi, että uusikin akku oli paskana. No, kiikutin uuden akun takaisin ja sain taas uuden. Se pelasi. Tosin sitä piti ladata vuorokausi ennen kiinnittämistä, toisin kuin liikkeestä annettiin ymmärtää. Kingi vaatii kunnossa olevan ja hyvin ladatun akun.
No, akkuhommien selvittyä pyörä lähti edelleen hyvin nihkeästi käyntiin. Käynnistäessä piti sahailla pari-kolme sekkaa tulille. Ruiskullisessa pyörässä mielestäni vähän liikaa. Ajoin pyörän tänään ruiskun säädätykseen Viaberiin ja penkitykseen myyjän laskuun. No, ruiskun säädöt lienevät olleet aivan päin helvettiä. Nyt pyörä lähtee käyntiin. Käy tyhjäkäyntiä nätisti ja kulkee muutenkin hyvin sulavasti. Kaasuunkin reagoi aivan eri tavalla.
Viaberin Harri epäili, että pyörää oli yritetty jossain vaiheessa säätää. Oli alhaalta kait aivan liian rikkaalla.
Nyt on pyörä iskussa säädön jälkeen. Viaberin Harri on kyllä aika velho, Kingi on kuin eri pyörä. Toimii kuin ajatus. Vetää hyvin läpi koko kierrosalueen. Suosittelen jos pyörä kiukkuilee. Ei tarvitse välttämättä hommata Commanderia kun oman boxin säätö tuottaa näin hyvän tuloksen.
Kyllä nyt kelpaa![]()
BMW S1000XR
uutena=ajamaton?? mistä putiikista?(Rockster @ Huhti. 22 2010,14:38) kirjoitti
Koeajopyöränä ollut. Parisen tonnia mittarissa. Lahdesta ostin Kärkkäiseltä.(RS666 @ Huhti. 22 2010,14:53) kirjoitti
BMW S1000XR
Kävin viime syksyl kärkkäisel, samasta pyörästä kauppaa.Siitä oli myyjän mukaan lohkot vaihdettu.Oli kuulemma uutena ollut lohko halki.Jäi kyllä semmonen kuva koe ajol,että ilma vuotoo olis vieläkii.Tarkkaile nyt että ne lohkot on"tosiaankin vaihdettu".
Ahaa. Mulle ei sellaista puhuttu. Pitääpäs olla silmä tarkaana asian suhteen. Pyörä pelaa nyt kyllä mainiosti. Säädöt ruiskussa päin vittua. Liekö itse koitettu säätää ilman asiantuntemusta. Näin epäili Viaber.(arriwa @ Huhti. 24 2010,08:51) kirjoitti
Tehot pyörässä on aikakin tallella ja teho- ja vääntökäyrä terveen oloiset. Koneelta tehot 184,1 kun valmistaja lupaa 184. Eli kutinsa piti aika hyvin. Takaselta saatiin 163 hp. Ihan mukava lisäys Banditin vastaaviin tehoihin.
BMW S1000XR
Minulla on tuo edellinen pyörämallisi tällä hetkellä, isompi Suzuki Bandit, ja olen itsekin välillä harkinnut B-Kingiin siirtymistä.Sanoit tehoa olevan mukavasti enemmän kuin Banditissa.Noiden tehojen takiahan itsekin olen harkinnut Kunkkua.Mutta onko B-Kingissä alhaisemmillakin kierroksilla selvästi enemmän potkua kuin isossa Banditissa, sanotaan alle 5000 kierroksella, vai tuleeko tehonlisäys(vaikka takapuolituntumalla) vasta ylemmillä kierroksilla? Huomaatko selvästi eron näiden pyörien voimassa myös suurimmalla vaihteella kiihdyttäessä?(Rockster @ Huhti. 24 2010,09:51) kirjoitti
Ylempänä kyseltiin vakuutuksista.
Yhtiö Nordea, kuljettajan ikä 31v ja kotipaikka Turku. Bonusten -55% ym. alennusten jälkeen maksettavaa jää ~540€/vuosi (liikenne + osakasko)
-liikennevakuutus ilman bonuksia ~1100€/v
-osakasko ilkivaltaturvalla ~77€/v
Ainakin Pohjolasta saisi pakollisen liikenteen jokusen kympin halvemmalla, mutta osakasko ilkivallalla maksaisi vastaavasti taas noin satkun enemmän. Viimevuonna Nordea pärjäsi vielä kilpailussa selvästi, mutta tälle kaudelle se meni ja korotti moottoripyörien liikenne-/kaskovakuutuksia mukavat 15%.*Ei ***tana! 5% bonuskertymä ei sitten paljoa lompakkoa lihottanut.
Edelliselle kysyjälle - Bandittia tyypänneenä ja melko vastaavalla koneella olevalla Kawan zrx1200:lla enemmältikin ajaneena sanoisin, että tehoeroa on reilusti kinkin hyväksi näin siis nimenomaan perstuntumalta. Käppyröitä katsellessa erot tosin alta 5000rpm ei näyttäisi suuren suurilta ~10hp luokkaa 3000-5000rpm alueella. Juuri tuon 5000/rpm jälkeen erot sitten pomppaavatkin selvemmiksi.
Suurimmalla vaihteella kiihdytettäessä esim. ohitustilanteessa n.80-100km/h nopeudesta tuskin Banditin ja Kingin välillä suurta eroa syntyy. Asiaa sivuava keskustelu (vääntö) palstalta jo löytyykin -> Sitkeys 6-vaihteella B-King vastaan ER-6.
Kiitos paljon vastauksestasi!(Qwert @ Huhti. 25 2010,20:04) kirjoitti
Mutta joo sen vuoksi kyselin juuri persdynon mielipidettä, kun nuo MP-lehtien mittaustulokset vaikuttavat minustakin uskomattomilta, niin kuin linkittämässäsi ketjussakin jotkut esittävät epäilyksensä aiheesta.Uusimmassa Bikessäkin on mitattu Bemu K1300 S:llekin 60-140 km/h suurimmalla vaihteella 4,38 s.Toisaalla siinä testissä taas kerrotaan Bemun olleen nopein nelosvaihteen ohituskiihtyvyydessä, ja minusta tuo em. aika sopisikin juuri 4. vaihteen kiihtyvyystulokseksi...Mutta en nyt jatka tässä ketjussa enenpää siitä aiheesta, kun sille on oma ketjukin...