Mulla vuoti Mondeossa umpioon vettä jostain mitättömästä reiästä. Valui sopivasti pois valon tieltä ja yleensä kuivui kesällä katsastukseen mennessä -> ei haittaa.
Jos ei vuoda, älä tee mitään. Jos alkaa vuotamaan, poraa vedenpoistoreilä![]()
Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
Kannattaako alkaa paikkaamaan kun samalla saat paremmat valot https://www.ebay.com/itm/Motorcycle-...-/154079747571
exxtatic
Kävisikö tämmönen: https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-...40650-306-3203
Kyllähän nuo molemmat hyviltä näyttävät eikä hintakaan kovin paha. Eli jos ei saa kuntoon niin uusia löytyy.
Kiitokset vinkeistä.
SV 1000
Ilmeisesti aika moni käyttää näitä kn:n vapaavirtaussuodattimia?
Onko kellään millaista faktaa tai edes mutua kn- suodattimen tehohyöty/suodatustehon suhteesta? Onko järkevä vaihtoehto alkuperäiselle suodattimelle, kuitenkin vapaampi virtaus tarkoittaa lähes poikkeuksetta heikompaa suodatustehoa.. Männä vuosina joku suzukin varaosaliikkeen myyjä suositteli tuota alkuperäistä suodatinta em. syystä.
Jos tulevana kesänä saisi aikaiseksi tuon coldair-intake modin ja säädön Samilla tehtyä.
En kingistä tiiä, mutta omassa oem paperi aivan yhtä hyvä. Suodattaa tosin paremmin.
Taitaa olla noi vapaavirtaussuotimet enempi höpöhommia katumopoissa ja ihan sellaisenaan.
Enemmän happea koneelle saa porttauksella, nokilla, suppiloilla ja ilmaboksilla. Sitten voi kokeilla antaako suodin mitään.
Jos muistaa ja on aktiivinen, niin kevään säädätyksen jälkeenhän vois omaa kokeilla öljyämättömällä kn suotimella yhen vedon verran ihan tieteen vuoksi. Semmoinen taitaa joutilaana hyllyssä maata.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Yks etu K&N suodattimesta joillekin on sen olematon vaihtotarve. Eli periaatteessa suodatinta ei tarvitse vaihtaa, kunhan pesee sen tarpeen mukaan.
Itse tarkistan suodattimen kunnon kerran vuodessa talvitauolla, ja pesen ja voitelen tarvittaessa.
Suodatusteho käsittääkseni perustuu kattavaan öljypintakerrokseen. Jos pesun jälkeen öljyäminen jää vajaaksi, myös suodatus ei toimi tarkoitetulla tavalla.
Suorituskyky ansioista ei ole kuvaa, pers tuntumalla eroa entiseen paperisuodattimeen ei havainnut. Hankin tuon lähinnä uteliaisuudesta ja laiskuudesta uusia paperifiltteri säännöllisin välein.
Viimeksi muokannut: Havis; 06.02.2021 klo 19:17.
Yamaha FJR 1300 -07
Ex: Suzuki SV 1000 N K4
Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")
Toisessa mopossa, SXC, on luonnollisesti pestävä suodatin.
Mielestäni poisheitettävä on huomattavasti helpompi vaihtoehto.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Minulla olisi joutilaan vähän käytetty Pipercrossin pestävä vaparisuodin B-Kingiin, jos jotain kiinnostaa. Voin vaihtaa sen OEM ilmanputsariin tai vastaavaan määrään rahaa mitä OEM-suodin kustantaa. Filtteri on Espoossa. YV:llä tavoittaa.
-- Brake later and open the gas earlier --
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Suodatinvalmistajien kotisivuilla on argumentteja ja mainosmiesten laatimia videoita, samoin YouTubesta löytyy runsaasti pätkiä esim. K&N vs stock -haulla, puolesta ja vastaan.
Faktan kanssa ei välttämättä paljoa tekemistä ....tai sitten on. Säätäjät noita on mulle suositelleet, DNA, K&N ja jotain muita racing-tuotteita. Kertakäyttöpahvi kyllä kätevämpi mun mielestä mut pitänyt kuitenkin harrastuksen vuoksi noihin rahansa tärvätä. Ja kurapyörien kanssa tulee pesemistä ihan tarpeeksi...
Muoks: DNA esim. lupaa mun vehkeen filtteriin >+40% paremman virtauksen vs oem. Tässä tapauksessa olen sen tarpeen itselleni perustellut kasvatetulla teholla ja ahtoilman lämmöntuoton hillitsemisellä.
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Ollakkosnääsnääs vai eikösnääs.
Ilman värilaseja homma lienee KÄYTÄNNÖSSÄ ja
juurikin KADULLA valitettavasti silläälailla että:
"Periaatteessa kyllä (kunhan sitten ihan todellisuudessakin
riittävän moni pieni reunaehto toteutuu öljysudin mukana)......
mutta käytännössä ei todellakaan maksa vaivaa".
Ei haittaa ollenkaan miettiä ihan tosissaan, mitä ja kuinka paljon
asioita on käytännön katuhommissa jo lähtökohtaisesti eri tavoin ja
alati muuttumassa.... versus "kaikin osin optimoiduissa vertailutilanteissa".....
joiden pohjalta siten käydään pääosin puuttuvin palikoin paremmuuskeskustelua.
Eihän se pitäisi olla niinkään, että yöllä nakkijonossa tulee kipiää jos alat vittuilemaan.
Käytännössä tilanne ja lopputulema onkin monista pikkujutuista johtuen ihan jotain muuta.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY