1400:ssakin aukes luukku heti ensimmäiseksi kun sai mopon kotiin.
Nippelit auki ja kunnon puuhamassat väliin ja momenttiin.
Monessahan on ihan perinteiset nuo koneen kiinnityksetkin.
Oikeastaan on aika "holtitonta", että mopoissa jää käytännössä esim.
alustan läpikäynti "herran haltuun" ns. sisäänajon jälkeen.
Toisaalta.... ihmekös tuo, kun ihan polkupyörälläkin ajellaan kaupasta haun jälkeen
vaan tyytyväisenä.... vaikka puolet osista alkaa hetken päästä karkailla
pitkin pientareita. Pinnoja nyt ei perkele ainakaan mennä kiristelemään
niin kauan kun vanne jotenkin edes pyörii haarukan välissä.
Mopojen "määräaikaishuollot" eivät vaan todellisuudessa hoida tuota
lähtökohtaisesti välttämätöntä paikkojen läpikäyntiä sen tasoisesti kun
asia vaatii.... jos nyt yleensä juuri mitään edes tehdään.
On loppujen lopuksi valtava määrä "vikoja & rikkoontumisia", jotka juontavat
juurensa riittämättömästä "tarkkailusta, ylläpidosta ja ajoissa asiaan puuttumattomuudesta.
Helppoa ja halpaa tehdä pois jos on hiemankaan huhuja kylillä paikkojen
löystymisistä.... ihan kuin siinä ohjauslaakerihommassakin.
Eihän nyt tietenkään ole kyse mistään "kilpurihommista", jossa "uusi laite" puretaan
käytännössä kaikilta osin aivan atomeiksi, tarkistetaan ja muutetaan tarpeiden mukaan jne.
Ihan yleisestä laitteen ylläpidosta on kyse, ei sen kummemmasta.
Omasta puolesta, kun on ajellut vuosien varrella todella paljon erilaisilla lainavehkeillä,
voi vaan todeta että usein on ollut alla merkkiliikkeissä määrähuollettu peli......
jolla ajaminen alkaa jo alkukilsoilla hirvittämään..... eikä laitteen omistaja
ole huomannut mitään..... missään.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Notta RISTUS!
Tarttuhan se lopulta Renthalin musta Fatbar 671 Kinkyyn.
Olihan taas "perinteinen" vaikeuksien kautta voittoon- ilta.
Tarttee jatkossa taas palata tuohon hyväksi todettuun.....
Hyvin suunniteltu on puoleksi tehty- taktiikkaan.
Olis tietenkin voinut tarkistaa, että Kinkyssä on yläkolmiossa 10mm:n
pultilla nuo korotuspalat/kiinnikkeet.
12mm:n pulteroosat uusissa paloissa porautti sitten holkit auki, ei siinä sen kummempaa.
Varmalla otteella, vapaalla kädellä..... ja vittu.... ihan suoraan.
Kynnet verillä saksien uusia vaimenninkumeja uusien kiinnityspalojen alle.
............Mutta sitten positiiviset asiat!
Nyt on tupit just siinä missä pitää ja ranteet inhimmillisissä kulmissa.
Kaikki on omalle ruodolle just eikä melkein.
Lisäksi: Tuolla 671:llä ja Buildeman kiinnityspalikoilla paketti on täysin kasassa....
ja vaijerit & piuhat riittää just eikä melkein.
Son siinä!
(sama helvetin häsvellys, samoilla hiluilla oli muutama vuosi sitten 1400:n kanssa)
Oppis joskus... jotain![]()
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Ei tule tänne yhtään kuvaa yhdestäkään moposta.... Sorry!
Toisaalta.... Eiköhän kaikki tiedä miltä näyttää vakio stonga..... (tai saa katsottua Tubesta)
ja myöskin miltä näyttää musta Fatbar.
Homman olennaisin jujuhan on se, että kuski saa "tupit kohdilleen"....omaan makuunsa,
tottumuksiinsa ja ruotoonsa... Eli valitaan ihan itselle oikeat kiinnityspalat ja stongan leveys-korkeus-bend.
Sentti pieleen tuppien paikassa vaakaan tai/ja pystyyn, niin se ei ole sinisessä tai ruskeassa silmässä,
vaan päin helvettiä![]()
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Ootko Bad... yli 1,8 m? Mun ranka ja handut on herkkiä etukenolle, mutta kingissä ei oo vaivannut, eli on vakioviritys.
Muuten kyllä penkin kulma tuntuu joskus sääyämisen tarpeelta, eli on aavistuksen takaa ylempi, kun esim. Fazerissa. Onko joku etsinyt vaihtipenkkiä? Entä vaikutus?
... jotain piti muistaa
Ollaanhan sitä yli.... vielä. Tarkoitus olisi pysyäkin aika pitkään vuosien paineesta huolimatta
.
Tossa vakiostongassa itsellä pahin ongelma on osittain tottumuskysymys, osittain ihan fysiologinen.
Pahin on se, että stonga tulee oikeastaan liian lähelle... ja bend on sellainen että se
vetää rannekulmat "sairaaksi" jos ei tykkää ajella kyynärpäät yhdessä. Minä en.
Jos sitä orkkista taas "nostaa pystympään" nousee sarvet kuin 70-luvun alun Crossistongissa.....
joka kääntää taas kyynärpäät taivaaseen.... tai ranteet vituralleen.
Toi Renthalin "minicrossi" on nakuun kuin nakuun itselle "se oikea"..... oikeilla kiinnityspaloilla.
Se vaan on "siinä", eikä sille mahda mitään.
![]()
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Laitetaan ny tännekki kuvat uudesta tankkilaukusta, eli kyseessä on givi t480 Easy Lock Tank Bag. Hyvän oloinen tankkilaukku pikakiinnityksellä, vähän piti muokata kiinnitys paloja että sain sopiin b-kingiin.
http://aijaa.com/mVOVxH
http://aijaa.com/weYJOf
http://aijaa.com/FRtf2C
http://aijaa.com/F1eS9t
http://aijaa.com/WTVJt2
B-King, Cb750k vm78 & CRF 450R
ex CB 900 Hornet
ex CB 600 Hornet
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään
>> PK-letkaohje <<
>> Veturin vinkit <<
Ducati SFV4S
B-King, Cb750k vm78 & CRF 450R
ex CB 900 Hornet
ex CB 600 Hornet
Joo avain on laukun alla, mutta laukku siittyy sivuu nappia painamalla aika vaivattomasti
http://www.youtube.com/watch?v=GvUEGaYa_os
B-King, Cb750k vm78 & CRF 450R
ex CB 900 Hornet
ex CB 600 Hornet
Ihan hyvä.
Oikeastaan hakusessa oli tuo "aktiivinen ajaminen" kontra laukun fyysinen sijainti ja mitat.
.....Eli tunkeeko suuhun ja syliin??????
Vaikka itse on reilustikin pidempi kuin 150cm lippa pystyssä, ei tuollaisella paketilla
kykenisi jouhevasti ajelemaan kuin sunnuntaiaamuna suoraa tietä ryhdikkäänä kirkkoon.....
joka taas on sekin lähtökohtaisesti mahdotonta.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
B-King, Cb750k vm78 & CRF 450R
ex CB 900 Hornet
ex CB 600 Hornet
Ittellä oli kans pehmeet sivulaukut ennemmin, mutta perän laihdutuksen ja uusien vilkkujen sijoituksen jälkeen ei oo laukut ollu kiinni pyörässä.. Biltemasta ostin joskus sellasen nyrkeilysäkin mallisen pussukan, se on sairaan kätevä jos saa vaan hirtettyä sen takapenkkiin kiinni.
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...pyoraan-82497/
B-King, Cb750k vm78 & CRF 450R
ex CB 900 Hornet
ex CB 600 Hornet
Dodih !
Kytkin syynätty, koneen pultit syynätty, ohjauslaakeri syynätty/huollettu, venat syynätty ja
itse asiassa.... kaikki tarkistamisen arvoinen tarkistettu & huollettu alustaa myöten
Tarpeelliset "pikkuvilpit" tehty..... ja nyt uupuu enää kelit.
Jotenkin ei vaan lohduta edes Igor Akrapovic- orkesterin "hymni keväälle" tuossa tallin edustalla.
Jospa edes sitten..... Vappuna![]()
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Laakeri leväälleen, tarkistus, uutta rasvaa ja uudestaan nippuun, mieluusti "vapaana" ja
oikeaan momenttiin.
Sen verran kova luotto on huoltoihin (yleisellä tasolla), että kohdetta josta on tehty
oikein bulletiini perään, ei vaan pysty jättämään "huoltokirjan leiman varaan".
Sama koskee itse asiassa kaikkia "kriittisiä kohteita".
Kaikkien alustan laakerointien, holkkien yms. suhteen tilanne on taas sellainen,
että jos ei pyörän pesuhistoria ole varmassa tiedossa, nukkuu paljon rauhallisemmin
yönsä.... ja ajaa kilometrinsä.... kun paikat on käyty läpi.
Reikäpäisen käsissä painepesuri ahkerassa käytössä + "normihuollot" =-yhdistelmä.
Venojen säätötarve (jos ei mikään ole matkalla mennyt pieleen), tulee yleisen käsityksen
mukaan eteen vasta viidenkympin jälkeen vaihtelevassa tahdissa.
Toisaalta.... jos nyt jonkinlaista huolto-ohjelmaa vähänkään noudattaa, sattuu noiden
ohjelman "isompien" huoltojen kohdille muutoinkin tuo tarkistus/säätö.
Peli on siis jo valmiiksi aika palasina, eikä siitä enää pitkää matkaa ole venoihinkaan.
Jos tuolla kohtaa miettii "säästöä" kontra kansirempan kuluja..... HUONO PAIKKA SÄÄSTÄÄ!
Ainakin jos meinaa pitää peliä itsellä pitempään![]()
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
no pyörä ollut mulla uudesta lähtien ja ajettu nyt n15 000km
ja kaikki huollot tehnyt itse eli empä taida kiirehtiä venojen säätöön
ja ei pesty painepesurilla kuin 2 kertaa ja varoin pesemästä rasvoja pois.
eli kattelen että "ruuvit"ovat kiinni vaihdan takarenkaan tietenkin kokoon 190/55/17
sekä uusi akku ja kovaa ajoa![]()
b-king -08
No niin. Nyt on omalla kingillä ensimmäiset 150km takana ja jalkatapeista olisi kysyttävää. Tuntuu että ei oikein jalka toimi noilla vakiotapeilla, jotenkin tahmeata on vaihteen vaihtaminen. En osaa oikein selittää =) Onko tottumiskysymys vai tekeekö se kumi siinä jalkatapissa vaihtamisen hankalaksi?
Korjautuisikohan ongelma tuollaisilla racing tapeilla?
http://www.dragrace.fi/product_info....ducts_id=16499
Muita ehdotuksia?
Oisko totutusta poikkeava polvikulma.... ja siitä sitten seuraa että vipu on "väärässä paikassa" ?
Itsellä ainakin huomasi esim. 1400:n verrattuna, että mennään ihan "kantapäät perseessä".
Korjaa vaan vivun oikealle kohtaa.... jos tuntuu ettei löydy heti ja sokkona sieltä mistä pitäis.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään
>> PK-letkaohje <<
>> Veturin vinkit <<
Ducati SFV4S