olen vakavasti harkitsemassa Honda NT 650 ostoa..
onko ominaisuus tuo "tärinä" kun kiihdytää niin tärisee stonga.. ja mutenkin koko pyörä.. siis tupit nurin..
mistä johtuu kun laskee kädet irti niin stonga tärisee (50-60km/h)
tyyppiviat??
mitä pitää tarkistaa??
Kiitos etukäteen..
-K-
Taitaa ne tärinät johtua V-2 koneesta mikä on niille kyllä aivan tyypillistä.Mitä suurempi kuutiotilavuus niin sen enempi tärisee.Jos tanko alkaa vatkaamaan niin silloin on syytä epäillä eturenkaan kuntoa.Voi olla että ohjauslaakeri löysällä mutta toden näköisesti syynä epätasaiseen kulunut rengas.
Varadero 1000
Sama juttu, kulunut rengas täristi. Ajoin yhden kesän tuollaisella ja toimi kun junan vessa. Jäähdyttimen eteen kannattaa virittää suoja, on niin altis paikka kivien osumille.
Joo!
On muuten se Deauvillen kone eräs kestävimpiä mp-moottoreita. Malli on alkuaan jo 1985-vuoden VT500-mallista, ja siitä alkaen yhä edelleenkehitelty. Samaa moottoriperhettä on Shadoweissa, Afrika Twineissä, Transalpeissa ja mm. NTV650 Reveressä, jonka suora perillinen Deauville onkin.
Moottori on erikoisen tärinätön, mikä johtuu sen kampiakseliratkaisusta, jossa kiertokanget ovat omilla laakerikauloillaan. Venttiilien säätö tapahtuu keinuvipurakenteesta johtuen helposti, vaikka moottorissa onkin kannen yläpuoliset nokka-akselit.
Tässä moottorissa kestävät nokkaketjut jopa parisataatuhatta km:iä ajoa, niitä säätelemättä tai vaihtamatta, kun kummallekin sylinterille V-koneessa on luonnollisesti oma ketjunsa. Huoleton kardaaniveto alentaa osaltaan ylläpitokuluja ja alhainen teho painoon nähden pitää vakuutusmaksut kohtuullisina.
Jos tyytyy Deauvillen vaatimattomana pidettyyn suorituskykyyn, joka on kuitenkin useimpia henkilöautoja parempi, pyörä on erinomaisen varma ja järkevä valinta. Muuten, eräs kaveri sai muutama vuosi sitten, matkustajan kanssa ajellessaan, poliisilta todistuksen 182 km:n tuntinopeudesta, mikä osoittaa, ettei moottori sentään ihan hengetön ole! Suojaava kate ja integroidut sivulaukut lisäävät matkanteon nautintoa, josta pääsee tällä pyörällä mukavasti osalliseksi takapenkkiläinenkin!
Ja totta joka sana!
Historiaa et voi muuttaa. Tästä, tai tulevista päivistä saatat onnistua tekemään vaikka kuinka hyviä, niin
itsellesi kuin ympärillesi!
Mulla oli aikoinaan kolme kesää NTV 650 Revere ja sanoisin, että ylivoimaisesti toimintavarmuudeltaan paras pyörä mitä mulla koskaan on ollut. Ajoin sillä joka kesä yli 10000 km, eikä sinä aikana esiintynyt yhtään ainoata vikaa tai ongelmaa - koko ajan mentiin vain määräaikaishuolloilla ja renkaiden uusimisella.
Kardaaniveto on todellakin huoleton, eipä tarvitse reissun päällä ketjurasvojen kanssa värkätä. Ja konehan siinä on kohtuullisen säyseä, mutta sitäkin kestävämpi.
Kokemuksia NT 650 Deauvillen erikorkuisista plexeistä
Meillä on aiemmassa melko matala vain noin 5 cm yli etureunan ja tässä eilen haetussa noin 10 cm korkeampi. Korkeampi aiheuttaa suuremman kypärämelun.
Olemme kokeilleet aiempaan myös tarvike touring plexiä ja sen vika oli vain näkökentässä. Silmät osui pahasti plexin kohdalle ja piti kurkkia yli tai kumarrella ali ajaessa. Olemme 170 ja 173 cm pitkiä ja miehellä on pisempi selkä.
Miten olette ratkaisseet ja mikä toimii parhaiten, nimenomasan ääntä ajatellen?
Jos et sinä, kuka? Jos ei nyt, koska?
-Abraham Maslow