Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 85:sta
    Lainaa (Petsku73 @ Helmi. 08 2009,18:41) kirjoitti
    Silmille ei saisi oikeastaan ollenkaan tulla vetoa, koska nuo on sen verran herkät olleet kaitta aikojen, että pienikin veto saa ne vuotamaan seulana, ja sittenhän ei mitään näje.
    Kärsin samasta ongelmasta, Marushin ja Busan orkkispleksi oli huono kombinaatio, Puigin tuplakupla poisti ongelman...
    Mitenkäs huurtuminen, ja sitten silmille tuleva veto?

Mulle on ainakin nää kaks aika oleellisia ominaisuuksia.
    Mulla on toinen Marushin menossa, eka meni lunariin...
    Ja kolmannen ostan varmaan erikoismaalausaihioksi, koska halvalla saa suht laadukkaan kypärän.

Huurtuminen aika normaalia tasoa. Visirin tiiviys ongelma uudemmasta kypärästä vaikuttaisi poistuneen säätämällä se uudestaan.
    Ja tuo veto... kun kysyt niin muistan että hiukan minullakin veto kiertää silmille. Mutta pyörän kate tosiaan vaikuttanee asiaan.
    Itellä on yksi marushin katukäytössä ja pojalla yksi crossikäytössä. Minulla ei ole pahaa sanottavaa.

Se toki oli alkuun yllätys kuinka hyvin tuossa kypärässä ilmastointi toimii. Meinaa viileällä kelillä tulla kylmä. Huurtumisen kanssa ei ole ongelmia ollut.

Kaupunkikruisailussa käytän enemmän tuota Marushinia ja pidemmillä reissulla C2:sta.
    Painakaapa Intian miehen kypäräesittelystä Suomen lipun kuvaa, ei
    jää ominaisuuksista miettimistä.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
    Lainaa (Köpi @ Helmi. 08 2009,19:00) kirjoitti
    Silmille ei saisi oikeastaan ollenkaan tulla vetoa, koska nuo on sen verran herkät olleet kaitta aikojen, että pienikin veto saa ne vuotamaan seulana, ja sittenhän ei mitään näje.
    Kärsin samasta ongelmasta, Marushin ja Busan orkkispleksi oli huono kombinaatio, Puigin tuplakupla poisti ongelman...
    Tuota pleksin vaihtoa on muutenkin tullut mietittyä, niin se on menossa uusiksi. Täytyykin varmaan sitten tuota Puigia harkita.
    Marushinin RS1, taikka tämä uusi malli on varmaan tulossa ensi kesäksi.
    Nyksä. Speed Triple 2013
    EX: GSX-R 1000 K6
    EX: R6R 06
    Marushin tuli korvattua Schuberthilla ja... syksyllä huomasin käyttäväni jatkuvasti sitä vanhaa Marua...

Mielestäni hinta/laatu ollut kohdallaan. Silmälasit huurtuu valoissa, ei visiiri.

Luulin itseasiassa ostaneeni jonkun halpiksen ja tajusin vasta myöhemmin, että tuohan onkin mainio tuote. Suosittelen.
    aina ei voi epäonnistua!
    Juu meissuilla tuli kaverin kanssa kateltua tollasta Marushi RS-MX carbonia. Potassa ihmetytti a) hinta, siis yllättävän edullinen b) viimeistely, joka ei nyt ihan vakuuttanut, eli karsi mielenkiintoa reilusti. Mutta oli kyllä kevyt, siittä ropsit kyllä!
    04 Buell xb12s

Omituinen malli tuossa Marushinin X Moton sisuksissa; styroksin reuna puristi takaraivosta aika vahvasti. Tuo kypärä oli pari vuotta must_have-listan kärjessä, mutta kokeilu messuilla murskasi unelman. Puserrus oli vieläpä niin kova ja korkealla takaraivolla, etten ainakaan olisi uskaltanut moista hankkia muokattavaksi ja vuoltavaksi.
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
    Ri....kiittää tähän astisista kommenteista..ei kun siis kauppaan ja kokeilemaan..on tuo M ainaki huomattavasti halvempi kuin Schubert ja se ei istunu mun päähän.
    Ite joskus viime kevääl samasta aiheesta kyselin.
    Mulle vaan toi Marushin ei istunu päähän ollenkaa. Hirvee paine otsalohkolla minuutin päässä pitämisen jälkeen.

Joten ite päädyin Schuberthiin vaikka se onki avaruuskypärän kokoinen *

Ulkonäkö ois kyllä ollu eniten mieleeni heti hinta-laatusuhteen jälkeen.
    XJ600 Diversion
    En nyt äkkiseltään muista olenko jo vastaillut tähän, mutta kun tässä näistä päähänsopivuuksista on keskusteltu, niin täytyy sanoa että mun päähän tuo Marushin (en nyt muista mikä malli, kokonaan mattamusta) sopii kuin valettu, musatulppienkaan kanssa ei tule mitään painontunnetta.. Hieman kovaääninenhän tuo on, mutta muuten erittäin mukava..
    Ja plussana tuo photokrominen visiiri, jonka aion hommata ajokauden alkaessa...

E: Ja joo, tosiaan ken kypärää on ostamassa, ilman muuta ensin liikkeeseen sovittamaan ruukkua päähän, itsekin olisin ostanut kysymättä kokoa M, mutta nykyinen kypärä on muistaakseni XS...
    Siitä kiitos Eurobikerin asiantuntevalle myyjälle..

Tein itse ja YRITIN säästää.

Marushin B2:sta ajattelin käydä Eurobikerilla sovittamassa. Mattamustana tosin ostan jos ostan.

Itsellä helppoa sinänsä tuo kypärän sovittaminen, sillä XXL joko mahtuu päähän tai sitten ei mahdu (kuten esim. Roofin pienen pienet XXL:ät). *
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
    onkos porukalla kokemuksia marushinin kypäristä..? kehuja, moitteita..?

suht kevyitä tuntuvat mainosten mukaan olevan, eikä ehkä markkinoiden kalleimpia, mutta millaista laatua nuo tahtoo olla, en vielä ole yhtään käsiini löytäny mallikappaleeksi..

jos kokemuksia löytyy, niin onko kypärä kuinka hiljainen? tällä hetkellä päässä pyörii shoein raid II...
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
    Itsellä tuo Rs1 carbon. Kypärä on ainakin itselle hyvä, kevyt ja muutenkin muotoilultaan omaan päähän sopiva. Mikään hiljainen kypärä tosin ei ole.
    Honda CB1300 -04
    Mulla on Marushin shivan ja yhen käyttökerran kokemuksen mukaan ihan ok kypärä. Jonkin verran puristi, mutta eiköhän kypärä tai pää muovaudu sopivaksi. Ihan hiljaisin kypärä ei maha olla, ei tosin kovin monesta kokemuksia. Tuo tummeneva visiiri on kyllä kätevä näin rillipäälle ja se oli suurimpia syitä tuon merkin valitsemiseen ulkoasun ohella.
    Annoin moottoripyörille pikkusormen, se vei koko käden
    Mistäs löysit ton Rs1 carbonin?
    Tampereen virallinen myyjä(YMC) sanoi että niitä ei ole vielä maassa vaikka noita on mainostettu koko talvi...

ZX12R -03
    Tuli hommattua tuollainen Kouseido täksi ajokaudeksi.
    Omaan päähäni istuu ainakin tosi hyvin.
    Pirun kevyt, joka on mun mielestä parempi, kun alkaa tuulet jylläämään.
    Nyt en voi sanoa oikein tuosta hiljaisuudesta mitään, kun verrokkina on ollut hjc:n vanhempi kypärä.
    Toisaalta taas, korvatulpat maksaa joitakin euroja, miksi sijoittaa korvatulppiin 2-300€.

Visiirin mekanismi ollut tähän asti hyvin toimiva. Pysyy siinä asennossa mihin aukaisee.
    Nyt on tullut ajeltua tuolla tummalla visiirillä, ja se ainakin mun käytössä pääsee vähän huurtumaan, kun pysähtyy valoihin seisoskelemaan. Kirkasta en ole vielä koittanut, joskos se olisi vähemmän huurtuvaa sorttia.
    Tuohon on käsittääkseni saatavilla myös pinlock jos haluaa.

Toistaiseksi olen ollut ihan tyytyväinen.
    Nyksä. Speed Triple 2013
    Lainaa (SpedeX @ Huhti. 12 2009,23:38) kirjoitti
    Tampereen virallinen myyjä(YMC) sanoi että niitä ei ole vielä maassa vaikka noita on mainostettu koko talvi...
    Kyllähän tota rs1 carbonia on saanut jo aikaa sitten.
    Katoppa Eurobiker
    Kävin Kouseidoni ostamassa yli kuukausi sitten, ja kyllä varastossa olisi ollut myös Rs1:stä.
    Nyksä. Speed Triple 2013
    Tuolla katselin kuitukypärää.

super
    SUZUKI B-KING
    rs1 carbonina näyttää kyllä näin koneella hyvältä päällisin puolin..

THPR, mihin aiempaan kypärään vertaat, kun sanot ettei ole hiljainen..? vai onko kyseessä ihan mututuntuma..?

näemmä tummaa visiiriä on saatavilla kyseisen valmistajan kypäriin, pinlockia taas ei ainakaan eurobikerin sivuilla mainita. shoeissa on pinlock ja ainakin siinä sen on toiminut moitteetta, hieman jotenkin epäilyttää, et kuinka mahtaa tuo anti-fog-systeemi toimia jos se on jokin pinnoite visiirin sisäpinnalla...

mites tuo tummeneva visiiri oikein toimii käytännössä, tummeneeko se auringon paisteessa samaan tyyliin kuin jotkut silmälasit..?
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
    Lainaa (XX-xenon @ Huhti. 13 2009,00:29) kirjoitti

THPR, mihin aiempaan kypärään vertaat, kun sanot ettei ole hiljainen..? vai onko kyseessä ihan mututuntuma..?

näemmä tummaa visiiriä on saatavilla kyseisen valmistajan kypäriin, pinlockia taas ei ainakaan eurobikerin sivuilla mainita. shoeissa on pinlock ja ainakin siinä sen on toiminut moitteetta, hieman jotenkin epäilyttää, et kuinka mahtaa tuo anti-fog-systeemi toimia jos se on jokin pinnoite visiirin sisäpinnalla...

mites tuo tummeneva visiiri oikein toimii käytännössä, tummeneeko se auringon paisteessa samaan tyyliin kuin jotkut silmälasit..?
    Kyl mun mielestä tuolla seisoo selvästi pinlock visiiri?
    Pinlock

Ja ei se pinnoite estä sitä huurtumista aivan kokonaan. En usko että yhdessäkään kypärässä sellaista visiiriä on.
    Olen sen verran isokokoinen, ja hengitys on aika raskasta, joten paikollaan ollessa se alkaa menemään mulla huuruun. Ajossa ei.

Ja se rs1 näyttää myös livenä sairaan hyvältä. Siihen kun laittaa myös ton tumman visiirin, niin nams.
    Olen ajellut muuten nyt päivällä aivan pilvisellä, ja vähän pimeähkölläkin kelillä tolla tummalla visiirillä, ja ainakin itse näen erittäin hyvin siitä läpi. Tuli myös testattua se auringonlaskua vasten, ja täytyy sanoa, että normivisiirillä ois ollut lähes ojan puolella, mutta tolla tummalla näki kaiken tosi selkeästi.

Nyksä. Speed Triple 2013
    Lainaa kirjoitti
    En usko että yhdessäkään kypärässä sellaista visiiriä on.
    Saahan Marushiniin myös sähkölämmitteisen visiirin, voi olla 0-kelin räntäsateella paikallaan..
    <p>Suzuki DR 650 SE 1998 Suzuki RM 250 2008 Suzuki PV 80cc Pappa-Tunturi 1974 Solifer SM 1980</p>
    Tilasin sen tuolta fc-moto:sta.
    Honda CB1300 -04
    Lainaa (XX-xenon @ Huhti. 13 2009,00:29) kirjoitti

Itsellä oli aiemmin X-Liten 701 ja se oli kyllä hiljaisempi. Tosin HJC:n carboniakin kokeilleena Marushin on sitä hiljaisempi.

Ja korvatulpilla melut kaikkoaa!! Ainoa miinus tossa Rs1:ssä on leukaosan tuuletus, joka toimii todella hyvin, mutta sitä ei saa suljettua tällaisilla viileämmillä keleillä. Jollakin teippivirtyksellä tuokin varmasti hoituu. Lisäksi viileämmilä keleillä kaipaisi kyllä pinlockia, alle maantienopeuksissa visiiri huurtuu.

Honda CB1300 -04
    Olen kehunut aiemminkin, mutta kun kysyt: tuli hankittua puolivahingossa ja yllätyin: on mielestäni todella hyvä (777) kypärä hintaisekseen.
    aina ei voi epäonnistua!
    Aiempaa keskustelua täällä ja täällä.
    -nomen est omen-
    Olen kokeillut tuollaista jo kesällä 2007 Saksassa mp-liikkeessä, eli ei se mikään uusi malli ole.
    Ostin Molitorista Turusta, rs1 carbon kypärän ja siihen uv-säteilyn mukaan muuttuvan visiirin. Olen ollut erittäin tyytyväinen kypärään ja visiiriin. *
    Visiiri tummenee kun aurinko paistaa ja kirkastuu kun pimenee.

Suzuki Bandit Rock'n'Roll
    Luin tuossa juuri juttua Marushin-kypäristä ja kyllä se taitaa olla aikalailla turvallinen ainakin.

"29.10.2008 suoritetussa kypärien turvallisuustestissä testattiin 64 kypärän turvallisuus monien valmistajien malleista. Marushin malleista mukana olivat 777nx Tiger ja RS1.
    Marushinin molemmat kypärät saivat täydet viisi tähteä turvallisuudesta. Yksikään toinen valmistaja ei ole koskaan saanut kahdelle kypärälle viittä tähteä turvallisuudesta.
    Muiden valmistajien malleista mm AGV S4, ARAI GP5X ja Shark RSR2 saivat viisi tähteä."

Kyseessä oli siis Sharp:n testi.
    http://sharp.direct.gov.uk
    Honda CB600F Hornet
  30.  
    Ostin SR1 Carbon kypärän. Visiirin sovitus minun kypärässäni oli tehty tehtaalla todella huonosti. Vihellys ja ilmavirta kypärässä oli todella kova. Menin liikkeeseen, josta ostin kypärän, vaihtoivat visiirin kiinnikkeet kypärään, jolloin visiiri istuu paremmin tiivisteeseen. Nyt on kypärä huomattavasti hiljaisempi. Visiirin saranan säätömahdollisuudet ei riittänyt, mutta ilmeisesti saranoita on eri mitoilla. Muuten kypärä on mukava ja kevyt, noin 1050 g.
    YZ450F
    ZX6R
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen