Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
    Mistä löytyy? Olen nettisurffaillut liikkeiden sivuilla, mutta ei iske silmään.. Tuli poliisilta infoa, että nyt olisi korkea aika kääntää kilpeä alaspäin ja laittaa pakollinen heijastinkin takapäähän, joten jostain olis nyt kiva löytää sellainen.
    mee johonkii ihan motonettiin tai robinhoodiin. Vinot pinot kaikenlaisia e-hyväksyttyjä heijastimia ainakin robbarissa
    600rr
    Itsekkin oon välillä yrittänyt etsiä mahdollisimman pientä heijastinta, mutta kun ei ole löytynyt niin empä ole sellaista jaksanut sitten laittaakkaan.
    Motonetin heijastimet tuntuu olevan pirun isoja, samaten mopo-sportista kävin katsomassa, niin ei sielläkään mitään kovin pieniä ollut.
    Eikai tässä auta muu, kuin ostaa sellanen normi kokoinen ja siitä leikellä pienemmäksi
    Tuli vain mieleen, et jos sinne laitta heijastinteipin? riittääskös se et olisivat tyytyväisiä? Sen kun vois muotoilla vaikka näyttämään tunnettua kansainvälistä käsimerkkiä
    Kawasaki GPX 750R -89
    Kawasaki ZZR 1100 -95
    Lainaa (Bluesman @ Kesä. 12 2008,08:29) kirjoitti
    Tuli vain mieleen, et jos sinne laitta heijastinteipin? riittääskös se et olisivat tyytyväisiä? Sen kun vois muotoilla vaikka näyttämään tunnettua kansainvälistä käsimerkkiä
    Totta, ja se voisi olla sitä 3m:n päivänvalossa tummana olevaa teippiä.

Linkki keskusteluun
    CBR 600F '99 --> Triumph Daytona 675 '06
    Lainaa (Tape- @ Kesä. 12 2008,08:33) kirjoitti
    Lainaa (Bluesman @ Kesä. 12 2008,08:29) kirjoitti
    Tuli vain mieleen, et jos sinne laitta heijastinteipin? riittääskös se et olisivat tyytyväisiä? Sen kun vois muotoilla vaikka näyttämään tunnettua kansainvälistä käsimerkkiä *
    Totta, ja se voisi olla sitä 3m:n päivänvalossa tummana olevaa teippiä.

Linkki keskusteluun
    Niin, mutta jos kriteerinä on juurikin tuo lainmukaisuus, ei kannata laittaa tuota mustaa/valkoisena heijastuvaa. Tieliikennelain mukaan takaheijastimen pitää olla punainen, edes kilpivalon valkoinen valo ei saa näkyä taaksepäin, siitäkin rapsahtaa pahimmillaan sakkoa.
    Lainaa (pissis88 @ Kesä. 12 2008,08:27) kirjoitti
    Itsekkin oon välillä yrittänyt etsiä mahdollisimman pientä heijastinta, mutta kun ei ole löytynyt niin empä ole sellaista jaksanut sitten laittaakkaan.
    Motonetin heijastimet tuntuu olevan pirun isoja, samaten mopo-sportista kävin katsomassa, niin ei sielläkään mitään kovin pieniä ollut.
    Eikai tässä auta muu, kuin ostaa sellanen normi kokoinen ja siitä leikellä pienemmäksi
    Saman tein x mopooni, 1x3cm ja jäi e-leimat näkyviin
    Motonetissä ja Biltemassa löytyy näitä tunigterojen talbotteihin tarkoitettuja oven reunaan tulevia heijastimia mustan muovirungon sisällä. Noissa on aika käypänen kapea punainen heijastinsiivu sisällä.

Joskus tuli tuollainen pistettyä päreiksi ja liimattua heijastinosa kilvenaluslevyyn tuhdilla liimalla.

E-merkkejä ei tietty oo eli toi E-heijastimen rautasahaaminen/Dremelöinti voi siinä mielessä olla parempi vaihtoehto jos vaan nätisti saa turattua siivun.
    yks vaihtoehto on niinkun minä tein (sillä edellytyksellä että alkuperäinen kilpiteline on vielä tallella jossain varaston hyllyllä) ruuvaat siitä orkkis heijastimen irti ja käytät "tuuninkitellinkiä" jossain metalliverstaalla sen verran että joku heppailee pienen "kiinnityskorvan" tolle heijastimelle.
    Pitkää päätyyn ja perään...
    Noita tuninkiterojen pikkuheijastimia laitoin myös omaan päristimeen, tungin kuitenkin ne kilven yläpuolelle "nättiin" neljän suoraan..

Uskoisin että nuokin paremmat kuin ilman heijastia, ei siis minkäänlaista hyväksyntää noissa. Tosin konstaapelit eivät ole pysäyttäneet vielä koska ei ole ollut aihetta

Pyörässä siis ylenpalttisesti kallistettu hiilikuituinen kilpitellinki (omaavalmiste, tottakai)
    Hornet 600cc.

Jos Harley-Davidson tekisi lentokoneita, lentäisitkö?

M: Street-Rod/V-Rod speciaali kuitulokari taakse.
    Lainaa (pissis88 @ Kesä. 12 2008,08:27) kirjoitti
    Eikai tässä auta muu, kuin ostaa sellanen normi kokoinen ja siitä leikellä pienemmäksi *
    Jotta punainen heijastin on saanut e-hyväksynnän on sen pitänyt täyttää vähimmäis pinta-ala vaatimuksen, eli kovin pieniä e-merkittyjä ei löydy. Poliisitkin sen satavarmasti tietää että joku 1cm x 3cm ei ole e-hyväksytyy.
    Honda CBR1000F -99
    ex Honda CBX750F -85
    Ilmeisesti se itse kilpi ei heijasta tarpeeks poliisin mielestä. Kus*päinen ammattiryhmä.
    Eikös pyörissä ole valmiiksi tehtaalla laitettu heijastimet? Mitä jos vaan antaisi niiden olla paikoillaan.
    - Engine MC -
    Lainaa (TaikaEtana @ Kesä. 12 2008,20:12) kirjoitti
    Ilmeisesti se itse kilpi ei heijasta tarpeeks poliisin mielestä. Kus*päinen ammattiryhmä.
    Autotallimotoristi
  15.  
    Lainaa (Artsi @ Kesä. 12 2008,20:19) kirjoitti
    Eikös pyörissä ole valmiiksi tehtaalla laitettu heijastimet? Mitä jos vaan antaisi niiden olla paikoillaan.
    Mulla ainakin oli alkuperäisessä kilpitelineessä toi heijastin kiinni ja se oli niin susiruma, että pakkohan se oli vaihtaa.